/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
Designer skoler
Fra : parchetnic
Vist : 582 gange
20 point
Dato : 24-01-04 16:59

Hej jeg er i et lille dilemma.. Om 2 et halvt år når jeg er færdig med hhx og har arbejdet et år for at få råd til den uddannelse jeg drømmer om, designer. Derfor er mit spørgsmål om der evt. er nogle der kan foreslå nogle skoler som de syntes har været gode og de skal helst ligge i kbh...

Kommentar
Fra : Blocha

Dato : 05-03-04 10:20

Hvilken type designer? beklædning, tekstil, industriel?

Kommentar
Fra : parchetnic

Dato : 06-03-04 09:37

Det er tekstil. Har tjekket en masse skoler her i DK. Ved bare ikke hvad for en det skal være

Kommentar
Fra : Blocha

Dato : 07-03-04 21:11

Bare så vi ikke misforstår hinanden-du vil designe "metervarer" og ikke tøj? Jeg kender ikke så meget til uddannelser til tekstildesigner- jeg læser selv til designteknolog i Hellerup med speciale i design, og det er beklædningsdesign. Men generelt kan jeg sige at Danmarks Designskole er den "bedste" i København, forstået på den måde at det er den der er mest kendt i branchen til at give en god uddannelse. Jeg har forstået på dig, at du har sparet op, så at du kan gå på en selv-betalt uddannelse? De kan for så vidt give dig en god uddannelse ( Margreteskolen etc.), kritikken af den type skoler går på, at deres elever ikke går igennem samme optagelseskriterier som på Danmarks Designskole. Dvs. "talentet" der kommer ud ikke er sikret på samme måde. Designskolen i Kolding har et godt ry blandt dem jeg kender! Mit råd er selvfølgelig at du besøger skolerne og taler med de studerende, det giver det bedste billede!