/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
PopUp uden browser
Fra : mermic
Vist : 317 gange
200 point
Dato : 15-01-04 17:37

Hej

Jeg undrer mig over at jeg får PopUp reklamer (danske) uden at have min browser åben - jeg regner med at det er et program på min HD som hiver disse PopUp sager ned til mig, men hvordan sørger jeg for at fjerne programmet (ved ikke hvad jeg skal lede efter). Sjovt nok har jeg ikke via ZoneAlarm givet tilladelse til noget specielt og i "fjern programmer" kan jeg ikke finde noget ukendt. Jeg har XP

Mvh
Michael

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-01-04 17:38

Har du Kazaaa

Kommentar
Fra : mermic

Dato : 15-01-04 17:42

Nej det har jeg ikke

Accepteret svar
Fra : Interkriller

Modtaget 210 point
Dato : 15-01-04 17:42

du kan hente programmet adaware
http://www.lavasoft.de/default.shtml.en

Det kan finde div. spyware og fjerne det fra din computer.

F.eks den spyware som bliver installeret med kazaa (En vs. af kazaa uden spyware hedder kazaa lite, den kan du bruge istedet).

Kazaa lite kan ikke downloades mere efter en retsag med Kazaa, men du kan højst sansynligt finde det ved, at downloade det IGENNEM kazaa

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 15-01-04 17:44

her inde kan du finde forskelige programmer http://www.spywarefri.dk/

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 15-01-04 17:44

som kan finde og fjerne dem

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-01-04 17:45

Gætter på at det er windows messenger?

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 15-01-04 17:50

Måske jeg lige kan få et gratis svar*GG*
Er det rigtigt at Kazaa Lite er spywarefri - og hvad er forskellen på de to??

Frida.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 15-01-04 17:52

Spybot er langt bedre end lavasoft adaware. Her er et direkte link til det bedste anti-spyware http://download.com.com/redir?pid=10194058&merid=104443&mfgid=104443&edId=3&siteId=4&oId=3000-2144-10194058&ontId=2144<ype=dl_dlnow&lop=link&destUrl=%2F3001-2144-10194058.html
Husk at opdatere til nyeste version før du scanner, og luk alle åbne vinduer.

Kommentar
Fra : Interkriller

Dato : 15-01-04 17:53

Kazaa lite er spywarefri.
Kazaa har spyware

Syntes kazaa lite downloader hurtigere og man har muligheden for at "preview" film man downloader.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 15-01-04 17:55

Kazaa-lite er IKKE spywarefri. Mange tror også at det er mere sikkert at bruge kazaa-lite. Dette er også forkert.
En væsentlig forskel på kazaa og kazaa lite er, at man altid har max. particapation-level med kazaa lite.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-01-04 17:57

Er I nu ikke inde på noget "snavs"

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 15-01-04 17:58

Interkriller> Ja. Når man henter det. Efter du har hentet det suger den alverdens spyware til sig.
Et godt råd til alle. Brug ikke kazaa. Hellere www.suprnova.org .. Det er langt bedre, hurtigere, mere stabilt osv.
Kazaa er det samme som at invitere APG indendøre. Det samme med Kazaa lite, selvom mange ikke tror på det.

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 15-01-04 17:58

MERMIC->

Slå tjenesten messenger fra : http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#messenger det har ikke noget med msn messenger at gøre

Direkte klik til Shot the messenger : http://grc.com/stm/shootthemessenger.htm

Så kommer de ikke mere..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-01-04 17:59

Når nu snavset skal frem - hvad med overnet ?

Kommentar
Fra : Interkriller

Dato : 15-01-04 18:00

Ja jeg har hvertfald aldrig fået spyware med kazaa lite, men masser med kazaa

Kommentar
Fra : Interkriller

Dato : 15-01-04 18:02

Men f.eks når E-donkey er tændt hos mig, bliver min firewall sat på arbejde....bliver angrebet hver halve time med e-donkey

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 15-01-04 18:08

Hvis du bliver hacket hver halve time kan du ikke undgå at en hacker kommer ind en gang imellem...

Godkendelse af svar
Fra : mermic

Dato : 15-01-04 18:12

Tak for svaret Interkriller.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 15-01-04 18:23

så undre man sig over, hvorfor de spørgende ikke bare giver 5 stjerner.. Det andet er jo spildte point. :s

Kommentar
Fra : mermic

Dato : 15-01-04 18:35

?

Kommentar
Fra : Interkriller

Dato : 15-01-04 18:39

Det var så lidt...håber det løser dine problemer

Kristian