/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
I-Explorer problem,den ændrer opstartssi~
Fra : Trans4M
Vist : 318 gange
50 point
Dato : 11-01-04 11:37

Er der nogen der kan hjælpe mig.
Dette er første gang jeg har måttet opgive at fjerne noget uønsket på min HD.
Der ligger et program et eller andet sted på min HD.Når jeg tænder PC'en starter min
IE op på en helt anden side end den jeg angiver i Instillingerne.
Jeg har slettet alle mine cookies + temporary internet files + offline indhold.
Jeg har kørt Norton antivirus 2003 (full system scan) ,den finder intet.
Jeg har kørt Ad-Aware 6.0,den finder nogle gange nogle Tracking Cookies,og fjerner dem også.
Jeg har kørt Trojan Remover også,den findet heller intet.

Er der en der har et bud på hvordan jeg får bugt med denne "virus".
Jeg vil nødig hen og formattere min HD.

Tak på forhånd......

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 11-01-04 11:39

Du er blevet hijacket:

For at løse problemet skal du hente 2 programmer.

Du skal lige slette temporary internet files inden vi fortsætter.
Funktioner=>Internetindstillinger=>Slet filer, husk flueben i slet alt offline.

Først spybot : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
direkte link : http://download.com.com/3000-2144-10122137.html?part=104443&subj=dlpage&tag=button

Installer og kør Spybot, opdater online, scan, alle filer den har fundet, der er røde skal markeres, tryk så på afhjælp valgte problemer, derefter genstarter du

Derefter hijackthis : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis
direkte link :     http://www.merijn.org/files/HijackThis.exe
den udpakker du og kører Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.

Du må ikke fixe noget selv. Når vi har tjekket loggen igennem fortæller vi dig hvad du skal slette..

Manual for installering af hijackthis:
http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 11-01-04 11:40

Prøv at følge anvisningerne på denne side:
http://www.spywarefri.dk/

mvh
jms
nb. det er en ukommerciel firma, og du kan trygt bruge deres værktøjer.

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 11-01-04 11:40

Eftersom du har kørt ad-aware, så spring spybot over og gå direkte til hijackthis

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 11-01-04 12:42

Ok. arlet kan se du er her.
Jeg hopper lige ud af dette spørgsmål

jms

Kommentar
Fra : Trans4M

Dato : 11-01-04 13:45

Til Arlet.
Jeg gjorde som du skrev i tråden.
Her er resultatet af logfilen.

Logfile of HijackThis v1.97.7
Platform: Windows XP (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\System32\CTHELPER.EXE
C:\Programmer\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\System32\olehelp.exe
C:\Programmer\Ahead\InCD\InCDsrv.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Documents and Settings\Dennis Bertelsen\Skrivebord\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,SearchURL = C:\WINDOWS\system32\searchbar.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://find4u.net/spa.htm
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://find4u.net/indexa.htm
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://find4u.net/indexa.htm
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = C:\WINDOWS\system32\searchbar.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch = C:\WINDOWS\system32\searchbar.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = C:\WINDOWS\system32\searchbar.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch = C:\WINDOWS\system32\searchbar.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://find4u.net/spa.htm
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://find4u.net/indexa.htm
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,SearchAssistant = C:\WINDOWS\system32\searchbar.html
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [RegKillElbyCheck] "C:\Programmer\Elaborate Bytes\DVD Region Killer\ElbyCheck.exe" /L RegKill
O4 - HKLM\..\Run: [WINDVDPatch] CTHELPER.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Jet Detection] C:\Programmer\Creative\SBLive\PROGRAM\ADGJDet.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDTray] "C:\Programmer\SlySoft\CloneCD\CloneCDTray.exe" /s
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus2] "C:\Programmer\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [InCD] C:\Programmer\Ahead\InCD\InCD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus2] "C:\Programmer\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe" /WinStart
O4 - HKCU\..\Run: [olehelp] C:\WINDOWS\System32\olehelp.exe
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37983.3229050926
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 11-01-04 13:52

Du skal hente og køre et program, der hedder CWShredder. Her er linket. http://www.spywareinfo.com/~merijn/files/cwshredder.zip
Husk at lukke alt ned hvis du bruger cwshredder og kun have det browservindue åbent som cwshredder er i. Hvis du kører XP eller ME skal du først deaktivere systemgendannelse.

genstart og ny log

Kommentar
Fra : Trans4M

Dato : 11-01-04 20:35

Til Arlet.
Har nu kørt CWShredder og programmet fandt 11 inficerede filer og fjernede dem.
Genstartede og ny ser problemet ud til at være væk.
Her er den nye Log.

Logfile of HijackThis v1.97.7
Platform: Windows XP (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\CTHELPER.EXE
C:\Programmer\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe
C:\Programmer\Ahead\InCD\InCD.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Ahead\InCD\InCDsrv.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Documents and Settings\Dennis Bertelsen\Skrivebord\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,SearchAssistant = ,
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [RegKillElbyCheck] "C:\Programmer\Elaborate Bytes\DVD Region Killer\ElbyCheck.exe" /L RegKill
O4 - HKLM\..\Run: [WINDVDPatch] CTHELPER.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Jet Detection] C:\Programmer\Creative\SBLive\PROGRAM\ADGJDet.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDTray] "C:\Programmer\SlySoft\CloneCD\CloneCDTray.exe" /s
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus2] "C:\Programmer\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [InCD] C:\Programmer\Ahead\InCD\InCD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus2] "C:\Programmer\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe" /WinStart
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37983.3229050926
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 11-01-04 20:37

Ja, den tog det hele, du er ren og kan aktiver din systemgendannelse igen

For at sikre din fremtidige færden på nettet vil jeg foreslå at du henter følgende freeware programmer :
Spywareblaster & Spywareguard & IE-SPYAD & Empty Temp Folders

Alle programmerne finder du her http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

Hvor der også er en beskrivelse af programmerne, samt en installations vejledning..

Alt sammen skal løbende opdateres, Du kan følge med hvornår programmet sidst er opdateret nederst på www.spywarefri.dk.

Det er meget vigtigt at du også holder dit windows og IE opdateret.

du skal lige sørge for at få lukket Dcom. Her kan du se hvordan du skal gøre det : http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#DCom

Derefter kan du trygt surfe på nettet, uden at få alt det snavs på computeren.