/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
SOSU - Pædagogmedhjælper
Fra : M_kristensen
Vist : 621 gange
49 point
Dato : 01-01-04 21:54

Jeg vil gerne tage en uddannelse som Pmedhjælper, men aner simpelthen ikke hvor jeg skal henvende mig.
Har søgt på nettet og ikke fundet noget der kan bruges. Har skrevet til forskellige steder uden resultat.

Nogle der ved hvor jeg skal henvende mig? Jeg bor i København.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 01-01-04 22:14

Der findes ingen uddannelse til pædagogmedhjælper.
Du skal bare reflektere på de ledige stillinger desangående.
Og i det øjeblik, du bliver ansat, er du pædagogmedhjælper.
Der findes kurser o.lign., men det er først aktuelt, i det
øjeblik du ér blevet pædagogmedhjælper.
Men du kan sikkert finde en masse af interesse her: http://www.pmf.dk/
Jo mere viden du har om området, inden du søger jo, jo bedre.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 01-01-04 22:15

Rettelse: inden du søger jo > inden du søger job

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 01-01-04 22:16

> M_kristensen

Pædagogmedhjælper er ikke en uddannelse. Der er mange vuggestuer/børnehaver
der søger pædagogmedhjælpere, så søg en af dem.

Mvh
Mone

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 01-01-04 22:17

Ups. Lidt for sent på den

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 01-01-04 22:25

Øhh - Hvad er så PGU uddannelsen??

Frida...

Kommentar
Fra : M_kristensen

Dato : 01-01-04 22:29

Det ér altså en uddannelse det ved jeg fordi en af mine bekendte har gået på skolen - nej kan ikke spørge ham.
I "gamle dage" var det ikke en uddannelse, men det er det altså nu og der for søger jeg info om det.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 01-01-04 22:36

PGU er en pædagogisk grunduddannelse.
Den er ikke en betingelse for, at man kan blive pædagogmedhjælper.
Men okay, det vil da sikkert hjælpe.
Du kan se her, hvor uddannelsen kan tages:
http://www.pmf.dk/tempfiles/277.asp

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 01-01-04 22:38

PS! Ang. info, så henvender du dig bare til det uddannelsessted,
du kunne tænke dig at benytte.

Kommentar
Fra : M_kristensen

Dato : 01-01-04 22:43

kan i så fortælle hvor man henvender sig hvis man vil være social og sundhedshjælper?

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 01-01-04 22:48

På en social og sundhedsskole

Frida.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 01-01-04 22:52

Ja, og det kan du læse om her: http://www.aaa.dk/sosuranders/sosu-hjaelp.htm