/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Internet Explore
Fra : ppk
Vist : 346 gange
100 point
Dato : 16-11-03 11:18

Hej

Jeg har lige installeret Spybot-Search & Destroy på min nye maskine, men efter at have brugt dette program kan jeg IKKE starte Internet Explore !

Kan nogen fortælle mig hvad årsagen kan være ?

Jeg har prøvet at lade Spybot gendanne de problemer den fandt men det virker stadig ikke.

Hilsen Preben

Accepteret svar
Fra : arlet

Modtaget 110 point
Dato : 16-11-03 11:20

Du skal hente og køre Lspfix http://www.cexx.org/LSPFix.exe, starte det, klik til fuld skærm, markere I know what I am doing og klikke på finish, genstart..

Virker det nu??

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 16-11-03 11:23

Hej arlet

Jeg kan ikke få dit link til at virke, den kan ikke finde siden ! øv

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 16-11-03 11:25

det er fordi der er et komma med i linket..

Her er linket: http://www.cexx.org/LSPFix.exe

mvh Niels..

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 16-11-03 11:33

Hej NielsPT

Jeg fik fat i den og prøver lige at installere den
og vender tilbage når det er afprøvet.

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 16-11-03 11:42

Hovsa, det må du undskylde, den smuttede*S*

Tak NielsPT

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 16-11-03 11:50

kein problem

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 16-11-03 12:14

Hej

Nu virker det igen !

Så er weekenden reddet !

Men nu melder der sig et nyt spørgsmål, hvordan undgår man at Spybot laver samme problem igen ?

Er der evt. et andet program der er bedre til at fjerne spyware ting ?

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 16-11-03 12:17

Spybot har fjernet noget snavs der har gnavet på din netforbindelse, så tag først en tur med http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware

og så med spybot opdateret, så sker det ikke mere...

For at sikre din fremtidige færden på nettet vil jeg foreslå at du henter følgende programmer :
Spywareblaster & Spywareguard & IE-SPYAD & Ad-aware

Alle programmerne finder du her http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

Hvor der også er en beskrivelse af programmerne, samt en installations vejledning..

Alt sammen skal løbende opdateres, ligesom dit windows og IE..

Derefter kan du trygt surfe på nettet, uden at få alt det snavs på computeren.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 16-11-03 14:37

Du kan også installere Ad-aware, som efter mine erfaringer
er den bedste af de to.

Ganske vist er jeg ikke sikkerhedsekspert, men når jeg først
af Spybot får at vide, at jeg ikke har nogle "boots" på computeren,
og Ad-aware bagefter fortæller mig, at det har jeg altså alligevel
- ja, så vurdere jeg kvaliteten af de to ud fra det, og ikke ud fra,
hvad jeg kan læse på nettet.

Her taler jeg om den sidste version af Ad-aware - version 6.181.
Den forrige version var ganske rigtigt ikke nær så effektiv.

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 16-11-03 14:41

Det som ad-aware finder efter en spybotscanning er kun cookies.. mere er der ikke tilbage.

Spybot finder mest og når der skal køre en hijackthis bagefter, er spybot bedst..

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 16-11-03 14:43

rellom-> Har du ikke læst mit indlæg her 16-11-03 12:17

Der foreslår jeg at han skal køre ad-aware!!!!

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 16-11-03 14:56

Hej arlet

Nej, jeg må indrømme, jeg overså, at du også nævnte Ad-aware. Undskyld.

Men hos mig har Spybot aldrig præsteret andet end et tillykke med,
at min computer var ren.
Og så er det jo lidt underligt, at AD-aware finder noget alligevel.

Du har ret i, at det kun er cookies, der er tale om.
Den mest belastende/irriterende af disse, var Red sherrif tracking cookie,
som jeg først slap af definitivt af med efter at have installeret IE-Spyad.

Men uden Ad-aware havde jeg jo ikke anet, at jeg havde den på computeren
- og så havde jeg næppe installeret IE-Spyad.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 16-11-03 15:00

Det har du ret i at spybot ikke fjerner den Red sherrif tracking cookie

og derfor anbefaler jeg da også at man har ad-aware og scanner med begge en gang imellem.

Ja, den IE-SPYAD er bare fantaskisk...

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 16-11-03 23:13

Tak for svaret arlet.

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 16-11-03 23:19

Velbekommen og tak for point*S*