/ Forside/ Interesser / Videnskab / Andet videnskab / Spørgsmål
10  Nordsted1 917
Matematikformlen
Fra : Berggren
Vist : 944 gange
20 point
Dato : 07-11-03 13:21

Er der en der huske formlen for udregning af omkredsen af en cirkel .
MVH MMB

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 07-11-03 13:25

pi * R i anden

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 07-11-03 13:25

Undskyld pi * diameter

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-11-03 13:26

2 x pi x radius
eller diameteren x pi
pi = 3,141592

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 07-11-03 13:26

omkredsen er pi gange radius opløftet i 2

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-11-03 13:29

Areal = pi x r opløftet i 2

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 07-11-03 13:29

1d(reng) x pi(ger)

en lille smart måde at huske det på.

ellebye

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-11-03 13:36

2 pi r

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-11-03 13:37

Areal = 2 pi r i anden

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-11-03 13:37

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : ram2

Modtaget 20 point
Dato : 07-11-03 15:35

Undskyld mig lige - hvad sker der.??????????????????

Bergren stille et klart sp: "Hv. er formlen til beregning af C's omkredsl"??

Berggren får så vidt jeg kan se ud over forkerte svar på sit sp. samtidig fået svar på sp. han ikke har stillet.

Formel f. cirklens omkreds er: 2 x pi x r = (pi x d) = (2 x r x pi)
****************************************************

Pipzi angiver C's omkreds til at være: pi x r x r - hvilket er forkert.

Better_Performance angiver at C's omkreds til at være: pi x r x r - Hvilket er forkert
Og derefter pi x d hvilket er rigtigt

Molokyle angiver at C's omkreds er 2 x pi x r - Hvilket er korrekt.

Det er da rigtigt, at faktorernes rækkefølge er underordnet, men når først én har skrevet at omkredsen er 2 x pi x r - så er der vel ingen grundt til at rykke rundt på lortet og skrive at 2 x r x pi eller pi x 2 x r osse er rigtigt

Spørger blir' da helt rundt på gulvet. På toppen blandes det hele med svar på et spørgsmål, der ikke er stillet og forkerte svar på det stillede spørgsmål - Hvem skal den stakkels Berggren dog tro på???

Cirklens omkreds kunne jo osse udtrykkes som følger:

(3,1428 * 1,31428 / 19,36) * ( 13+11-24) + (1 * 2 * pi * r)

- Og hvad skal spørger så bruge det til??

Ram

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-11-03 15:47

Så skal jeg måske lige tilføje til den alm. forvirring, at Areal = 2 pi r i anden, var ment som en joke. Det korrekte svar på arealet er selvfølgelig : pi r i anden, hvilket ikke er mindre morsomt

Mere PI her : http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=293568

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 07-11-03 15:49

>molo.

Din joke havde jeg luret

Ram

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-11-03 15:52

Ups ups.. forkert tråds URL. Her kommer den korrekte : http://matematiksider.dk/pi.html

Sorry..

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Berggren

Dato : 09-11-03 14:04

Det var mit første indgangs spørgsmål på dette site og jeg må indrømme at jeg er lidt overrasket over alle jeres svar. Tak for jeres opmærksomhed. Det sparker lidt det begynder med "r" og slutter på "øv" at hitte i dette forum. Vi ses...MB

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 09-11-03 14:13

>Berggren

Vi håber ikke vi har jaget dig væk, sådan er jagongen blot her i kandu.

mvh

ellebye

Godkendelse af svar
Fra : Berggren

Dato : 09-11-03 14:26

Tak for svaret ram2.
Dine forklaring er rigtig rigtig OK..!

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 09-11-03 14:47

>Berggren.

Lad dig ikke kyse af tonen på Kandu (for nogens vedkommende). Den kan være lav, men behagelig - og er aldrig mere ondskabsfuld end nødvendig

Og tak for dine point.

Mvh
Ram