/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
TrojanHorse
Fra : Jens43
Vist : 338 gange
20 point
Dato : 03-11-03 19:22

Er der nogen der ved hvordan man kommer af med en trojanhorsevirus der går under navnet "tooncomics"

Accepteret svar
Fra : arlet

Modtaget 30 point
Dato : 03-11-03 19:23

Hent verdens bedste trojanscanner. Det hedder TrojanHunter og du kan på denne adr. få en 30 dages trial version: http://www.misec.net/trojanhunter/ Installer programmet, Der lægger sig et trojanhunter ikon i tray, højreklik på dette og vælg settings. Sæt en vinge i Automatisk remove trojans. Kør derefter en scanning med TrojanHunter.

Kommentar
Fra : Jens43

Dato : 03-11-03 19:26

skulle man ike forvente at for eks. AVG-antivirusscanner kunne klare den sag??

Kommentar
Fra : Jens43

Dato : 03-11-03 19:26

skulle man ike forvente at for eks. AVG-antivirusscanner kunne klare den sag??

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 03-11-03 19:38

Hej Jens 43.

Nej jeg kan ikke hjælpe dig men kobler lige på tråden. Jeg tror ikke at AVG- antivirus er beregnet på at klare dette. Men vi får de hvad eksperterne siger.
Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 03-11-03 19:39

Hej Jens 43.

Nej jeg kan ikke hjælpe dig men kobler lige på tråden. Jeg tror ikke at AVG- antivirus er beregnet på at klare dette. Men vi får se hvad eksperterne siger.
Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 03-11-03 19:51

Det er denne du har http://www.symantec.com/avcenter/venc/data/downloader.tooncom.html

det er en trojansk hest,

antivirusprogrammer fjerner virus

trojanscannerer fjerner trojaner..

Dit anvivirusprogram tager nogle enkelte trojaner, men ikke alle.

Når du er sluppet af med den troja, skal jeg give dig nogle freeware programmer, så du ikke får snavs på computeren mere

Kommentar
Fra : Heiselberg

Dato : 10-11-03 19:49

Der findes et par gode hjemmesider hvor du måske kan få hjælp.
Det er www.spywarefri.dk og www.spyware....specielt den første.
Held og lykke ... jeg har fundet meget godt der, og er blevet hjulpet !

Kommentar
Fra : Heiselberg

Dato : 10-11-03 19:50

det andet sted er www.spyware.dk

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 25-11-03 17:05

Hej kandu.dk spørger
Her kommer et ibasa standardindlæg nummer 1.
Indlægget kommer efter gennemgang af mine åbne enkeltstående abonnementer. Dem ønsker jeg at rydde op i med jævne mellemrum for at bevare overblikket i det / de spørgsmål jer er involveret i.
Du har spurgt og fået eet eller flere svar / kommentarer. Det er almindelig høflighed, at reagere på kommentarer / svar, så jeg vælger at tro, din manglende reaktion blot er en forglemmelse. Jeg vil bede dig om, såfremt der imellem svarene / kommentarerne var noget, du kunne bruge til noget, at få lukket spørgsmålet.
Til din orientering er det / de points du har sat ind på at få en besvarelse, der kan bruges, under alle omstændigheder tabt for dig, uanset om du synes svaret / svarene er noget ævl. Så venligst, ACCEPTER den kommentar du mener der ligger nærmest ”svaret”.
(over hver kommentarboks, i højre side, er der en ”knast” der hedder accepter som svar. Det er den der skal bruges.)

Venlig hilsen fra ibasa
Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 02-12-03 19:19

Hej kandu.dk spørger
Her kommer et ibasa standardindlæg nummer 3.
Indlægget kommer efter gennemgang af mine åbne enkeltstående abonnementer. Dem ønsker jeg at rydde op i med jævne mellemrum for at bevare overblikket i det / de spørgsmål jer er involveret i.
Du har spurgt og fået eet eller flere svar / kommentarer. Din sidste reaktion daterer sig tilbage til 03-11-03 kl.19.26 så kommentarskriverne må gå ud fra dit problem er løst eller du har opgivet at få det løst ved hjælp af kandu.dk og spørgsmålet derfor kan lukkes.
Til din orientering er det / de points du har sat ind på at få en besvarelse, der kan bruges, under alle omstændigheder tabt for dig, uanset om du synes svaret / svarene er noget ævl. Så venligst, ACCEPTER den kommentar du mener der ligger nærmest ”svaret”.
(over hver kommentarboks, i højre side, er der en ”knast” der hedder accepter som svar. Det er den der skal bruges.)

Venlig hilsen fra ibasa
Sren i Rskilde

Godkendelse af svar
Fra : Jens43

Dato : 12-12-03 13:07

Tak for svaret arlet.

Kommentar
Fra : Jens43

Dato : 12-12-03 13:09

Hej Arlet Undskyld det sene svar, men ville blot sige tak for hjælpen - jeg endte dog med at formattere harddisken - Det er sgu da noget der virker.