/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Internet bliver mere og mere langsom
Fra : richardt
Vist : 537 gange
100 point
Dato : 20-10-03 18:49

Pludselig for 2 måneder siden blev mit internet langsom, det kan vare op til 10-20 sek. for at skifte til en ny side på min bærbare 2,6 ghz medion, så skiftede jeg til min gamle faste PC, 1300 mhz, den kørte til min overaskelse normal hastighed.
Er der nogen der har et bud på hvor og hvad jeg evt. skal søge efter i den bærbare for at få farten op, den kikser også mange gange når en ny side skal vise sig, så kommer der en fejlside der ber mig om at trykke på opdateringstasten.
Skal jeg til at smide alt det ud som jeg kan huske at være installeret de sidste 2 måneder?
Gi et bud så er i flinke.
Jens Richardt

Accepteret svar
Fra : arlet

Modtaget 110 point
Dato : 20-10-03 18:52

slet først din temp, derefter

http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm

Onlinescaning med de 3 bedste onlinescannere

Panda for virus

X-block for spyware

anti-trojan for trojaner

Tag en tur med dem alle tre og vend tilbage med et svar, om der er fundet noget..

Arlet

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-10-03 18:52

Først synes jeg du skal skanne din bærbare med onlineværktøjerne inde på www.spywarefri.dk både for spyware og virus, så kan vi jo snakkes ved!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-10-03 18:53

hehe Du er sgu hurtig arlet

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 20-10-03 18:55

to sjæle - en tanke...

richardt-> så er der sg nok noget om det...

arlet

Kommentar
Fra : xou

Dato : 20-10-03 19:06

hej ! -jeg prøver osse...
start-kontrol panel-internet indstalliger
her skal du slette midlertidig internet filer.
start op uden andre start programmer:
skriv i kør i menen start - msconfig (gælder ikke ved win2000)
brug valgfri start,fravælg indlæs startelementer.
genstart (test - ændre det tilbage derefter)
ellers er to andre råd osse ok.....

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 20-10-03 19:17

Hotfix Q 811493 virker nedsættende på hastigheden
Mvh Ole

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 21-10-03 00:18

Et lille hint, helt gratis.

Gå ind under internetindstillinger og sæt grænsen for midlertidige internetfiler så lav som overhovedet muligt, så har man ikke disse filer "at slæbe" med.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-10-03 10:33

Hvis du er på nettet via lokalnet i en boligforening eller lignende, kan det være andre brugere der 'stjæler' din båndbredde. Hvis de tip du har fået fra arlet, tedd, xou, ofa og ellebye ikke har gjort nogen syndelig forskel, skulle du måske kontakte jeres netudbyder og bede dem se på problemet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : richardt

Dato : 21-10-03 20:19

Jeg har prøvet ' Spywarefri ' , det er faktisk godt og ingen virus men trojanere er der en masse af, hvad gør jeg så?
Scanningen giver ved port 1025 is open, følg: Applications-network blackjack, ICQ
Trojans- Netspy, Mavericks Matrix, RemoteStorm
Scanningen giver ved port 5000 is open, følg: Applications-Yahoo Messenger Chat
Trojans- Bubbel, Black Door Setup, Blazer 5, Socket 23, Sockets de Troie
Er det noget der skal 'DRÆBES' eller blot slettes?

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 21-10-03 20:29

I første omgang kan du tage det roligt..

Dette betyder at de 2 porte er åbne og følgende trojaner bruger disse porte, men du har ikke disse trojaner på din computer..

Så må vi gå grundigere til værks..

For at løse problemet skal du hente 2 programmer.

Først spybot : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, derefter genstarter du

Derefter hijackthis : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis

den udpakker du og kører Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.

DU MÅ IKKE FIXE NOGET SELV. NÅR VI HAR TJEKKET LOGGEN IGENNEM FORTÆLLER VI DIG HVAD DER SKAL SLETTES...

Manual for installering af hijackthis:

http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm

Arlet

Kommentar
Fra : richardt

Dato : 21-10-03 23:30

Her er så en log fil efter spybot er udført og afhjulpet problemer, denne log siger mig ikke en hel masse, men jeg er heller ikke skriftklog!
JENS RICHARDT

Logfile of HijackThis v1.97.3
Scan saved at 23:08:09, on 21-10-2003
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXPPS.EXE
C:\Programmer\FarStone\VirtualDrive\vdtask.exe
C:\WINDOWS\vcdplayx.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Hewlett-Packard\PhotoSmart\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\ScanSoft\OmniPageSE\opware32.exe
C:\WINDOWS\LTSMMSG.exe
C:\Programmer\iISystem Wiper\SystemWiper.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\PhotoSmart\Photo Imaging\Hpi_Monitor.exe
C:\PROGRA~1\HEWLET~1\PHOTOS~1\HPSHAR~1\hpgs2wnf.exe
C:\Programmer\AVerTV USB\SCHTRA.EXE
C:\Program Files\FinePixViewer\QuickDCF.exe
C:\ScanPanel\ScnPanel.exe
C:\Programmer\Ulead Systems\Ulead Photo Express 4.0 SE\CalCheck.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\PROGRA~1\WINZIP\winzip32.exe
D:\DownTemp\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://mail.tdconline.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Tiscali A/S - Microsoft Internet Explorer
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {C08DF07A-3E49-4E25-9AB0-D3882835F153} - (no file)
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [VirtualDrive] C:\Programmer\FarStone\VirtualDrive\vdtask.exe /AutoRestore
O4 - HKLM\..\Run: [vcdplayx] "C:\WINDOWS\vcdplayx.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Share-to-Web Namespace Daemon] C:\Programmer\Hewlett-Packard\PhotoSmart\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [Omnipage] C:\Programmer\ScanSoft\OmniPageSE\opware32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LTSMMSG] LTSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iIWiper] C:\Programmer\iISystem Wiper\SystemWiper.exe m
O4 - HKLM\..\Run: [CXMon] "C:\Programmer\Hewlett-Packard\PhotoSmart\Photo Imaging\Hpi_Monitor.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [FreeRAM XP] "W:\FreeRam\FreeRAM XP Pro 1.30.exe" -win
O4 - Global Startup: AVerTV Timer.lnk = C:\Programmer\AVerTV USB\SCHTRA.EXE
O4 - Global Startup: Exif Launcher.lnk = ?
O4 - Global Startup: QuickTV.lnk = C:\AVERTV2K\QuickTV.exe
O4 - Global Startup: ScanPanel.lnk = C:\ScanPanel\ScnPanel.exe
O4 - Global Startup: Ulead Photo Express 4.0 SE Calendar Checker .lnk = C:\Programmer\Ulead Systems\Ulead Photo Express 4.0 SE\CalCheck.exe
O9 - Extra button: Print2PDF (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Print2PDF (HKLM)
O9 - Extra button: Print2Mail (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Print2Mail (HKLM)
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O12 - Plugin for .pdf: C:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\nppdf32.dll
O12 - Plugin for .UVR: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPUPano.dll
O16 - DPF: Profile CAPI 6,0,0,499 - https://skinfakse.certifikat.dk/enroll/applets/entrustprofileapplet-capi.cab
O16 - DPF: {3E68E405-C6DE-49FF-83AE-41EE9F4C36CE} (Office Update Installation Engine) - http://office.microsoft.com/officeupdate/content/opuc.cab
O16 - DPF: {4BEE3896-4820-48D1-85EA-5A9A9ECD3D95} (OPUCatalog Class) - http://office.microsoft.com/productupdates/content/opuc/opuc.cab
O16 - DPF: {71AEE1E3-1B65-41FA-BBD2-565CBD1359D8} (Util Class) - https://skinfakse.certifikat.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSPInstall0703.exe
O16 - DPF: {8EC18CE2-D7B4-11D2-88C8-006008A717FD} (NCSView Class) - http://130.228.229.67/ecwplugins/ncs.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37634.0882060185

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-10-03 23:39

Den der LTSMMSG hvad er det for en arlet?

Kommentar
Fra : richardt

Dato : 21-10-03 23:54

Den ligger i C:\Windows og et sted i D:\Driver--
Softmodem Messaging Applet, version 3.1.113.0, Copyright Lucent Technologies 1998-2000
Indlagt eller oprettet i Jan 2003 og på det tidspunkt var alt lyserødt og godt.
Jeg ved ikke hvad den bruges til og er ikke bange for at slette den.
Jens Richardt

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-10-03 00:03

Det er en eller anden modem driver, så jeg tror ikke du skal slette den!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-10-03 00:05

Men prøv at slå LEXBCES.EXE fra. Har du en lexmark printer?

Kommentar
Fra : richardt

Dato : 22-10-03 00:38

Lexbces.exe er væk nu, findes ikke mere i pc'en, jeg har en lexmark printer, er afinstalleret nu, ikke nogen ændring af mit problem med hastighed på internet.
Jeg må slutte for i dag og i morgen er jeg væk, men ´tusind tak for al hjælpen i dag, hvis jeg ike får en god ide kommer jeg tilbage.
Jens Richardt

Kommentar
Fra : richardt

Dato : 23-10-03 10:53

Efter jeg har kørt Windows update hjem, ca. 50 mb, har jeg fået fart på mit internet igen, men nu ved jeg jo ikke hvad der har gjort hvad men jeg tror nok jeg vil passe på med at opdatere disse updates jævnligt, så bliver de heller ikke så store. I skal have tak alle sammen for jeres oplysninger, jeg blev igen lidt klogere og jeg vil acceptere arlets svar.
Tusind tak for hjælpen allesammen.
Jens Richardt

Godkendelse af svar
Fra : richardt

Dato : 23-10-03 10:56

Tak for svaret arlet.

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 23-10-03 11:02

Havde overset mailen herfra, så har først ses tråden for lidt siden.

LEXBCES.EXE er en driver, som rigtigt sagt

Loggen er rimelig pæn, der er lidt småsnavs, så jeg syntes du skulle køre ad-aware http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware og slette den den finder..

For at sikre din fremtidige færden på nettet vil jeg foreslå at du henter følgende programmer :
Spywareblaster & Spyguard & IE-SPYAD & Empty Temp Folders & Ad-aware

Alle programmerne finder du her http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

Hvor der også er en beskrivelse af programmet, samt en installations vejledning..

Alt sammen skal løbende opdateres, ligesom dit windows og IE..

Derefter kan du trygt surfe på nettet, uden at få alt det snavs på computeren.

Kommentar
Fra : richardt

Dato : 23-10-03 11:23

Arlet, jeg vil gøre som du foreslår, for at sikre mig bedst muligt, det er jo så irriterende når der sker noget man ikke rigtig
kan se og forstår.
Endnu en gang tak for dine råd.
Jens Richardt

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 23-10-03 11:42

Velbekommen.

Det er jo rart at man selv bestemmer på sin computer. ikk.

Forsat god dag