/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Udtøret printerhoved
Fra : alka
Vist : 769 gange
50 point
Dato : 19-10-03 14:42

Jeg har en Canon BJC-3000, hvor jeg selv fylder patronerne op. Men ak, for et halvt år siden, ville der ikke komme rød farve ud mere. Jeg har prøvet alt muligt, rensevæske, iblødsætning mm. men lige lidt hjalp det.
Da jeg ikke er reg. superbruger, må jeg ikke komme med gode råd, men her kommer et:
Min printer skriver igen med rød farve! Hvordan? Jo, jeg kogte en gryde vand, med lidt eddikesyre i. Efterfølgende kom jeg skrivehovedet i (skrivehovedet er selvstændigt på denne printer) og holdt det i vandet i ca. 2 min. Så når alt andet ikke virker, så prøv det - der kan jo ikke ske noget ved at prøve - når skrivehovedet ikke dur' alligevel.

Jeg giver point til den første der kommenterer.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 60 point
Dato : 19-10-03 14:50

Hvorfor bliver du ikke superbruger, så kunne du jo bruge det som et tip?

mvh ans

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-10-03 14:58

Det var sgu da et fremragende råd.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-10-03 15:12

Så ved vi det.. Takker.

..og ja; giv ans point og bliv Superbruger. Du skal være velkommen her på Kandu.dk alka

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-10-03 15:19

Jeg skal da nok give 5 stjerner hvis du lægger det som tips og jeg kommer til at bedømme det Desværre bliver de fleste gode tip underrated af en eller anden grund man kun kan gisne om!

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 19-10-03 15:25

Da jeg åbnede spørgsmålet første gang, var der ingen kommentarer.
Og jeg indrømmer gerne, at jeg var stærkt fristet til at give det samme svar som ans.
Men jeg kunne da heldigvis nære mig.

Nu kunne jeg godt bruge en smiley med en glorie om hovedet.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-10-03 15:36

Rellom

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 19-10-03 15:45

Tak, Molokyle!
Den havde jeg fuldstændig glemt.

Godkendelse af svar
Fra : alka

Dato : 19-10-03 16:12

Tak for svaret ans.
ans fik point på "anbefaling". Ærlig talt, så har jeg tit tænkt på at blive superbruger, men jeg "kommer kun engang imellem" <(> på kandu. Når jeg læser de mange indlæg, "når jeg endelig kommer", har jeg ofte lyst til at fortælle/orientere om en ting, jeg har stor erfaring med. Det være sig EDB, biler (selvlært), økonomi, forsikring mm men mit arbejde i hverdagen - jeg arbejder med unge mennesker der har store problemer, og som ikke kan klare sig selv - er det kun week-enden - jeg kan slappe af i, og involverer jeg mig så, så ......Nå, men det er jo ikke en social brevkasse.
Tak for de lynhurtige svar til alle - hej fra Alka

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-10-03 17:24

Nej : ( Social Brevkasse ) ! , men du kan nøjes med at abbonnere på dét, der interessere dig. Så får du kun mails ( Emil ) om dét ?

Vi har alle en viden at dele

</MOLOKYLE>