/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Mail's "forklædt" som Microsoft Update
Fra : Baun
Vist : 398 gange
100 point
Dato : 09-10-03 17:41

Jeg får for tiden mellem 40 og 80 mail's om dagen. Nogen skal forestille at være fra Microsoft, og overskriften er lidt forskellig ligesom afsenderne er mange forskellige, men alle er noget med "security update" og lignende. De bliver naturligvis alle slettet, men det er et stort irritationsmoment. Jeg tror det stammer fra et indlæg jeg havde i en nyhedsgruppe, hvor jeg fik min adresse med!?
Spørgsmålet er: Hvordan undgår jeg disse mail's? Jeg har forsøgt at opsætte postregler, men det stopper ikke alt.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-10-03 17:45

I fanen Meddelse trykker du bloker afsender, men hvis afsenderen hele tiden skifter adresse, bliver du nok også nød til det.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 09-10-03 17:56

Et godt råd.

Skift over til en anden mail-adresse, og giv venner og familie besked derpå, så er problemet ikke mere dit.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-10-03 18:46

Slet dem !!!

Du får dem sikkert automatisk tilsendt fra nogle 'venner' der har dig liggende i deres mailbox og som ikke har 'gidet' at skaffe sig af med deres virus. Prolemet LIGGER ikke hos dig, men HAVNER hos dig. I det øjeblik du oplyser om en ny E-mail adresse til 'venner', vil vedkommendes virus bare sende til din 'nye' adresse.

Slet dem !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 09-10-03 19:15

Så kan vi jo samtidig opfordre alle der sender mails, eller for den sags skyld modtager mails, HOLD JERES ANTIVIRUSPROGRAMMER OPDATEREDE HELE TIDEN.

Problemet er dobbeltsidig.

ellebye

Accepteret svar
Fra : CiberAmigo

Modtaget 100 point
Dato : 09-10-03 20:26

Hej baun

Jeg har det samme problem, mit opstod efter at jeg installerede Div-X player (freewareversionen).
Den spyware der er med er altså begyndt at sende mig alle disse spam-mail.

Jeg har elfterfølgende installeret SpamFighter, som er en dansk software, der kan sortere spam fra. Det har hjulpet.

Softwaren fås her: www.spamfighter.com

MVH CiberAmigo

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 09-10-03 21:43

hejsa
mit råd er:
gå ind på www.spywarefri.dk
der starter du med at lave en online scanning med panda. Du finder det under onlineværktøjer.
Når dette er gjort går du ind i værktøjer og henter programmet spybot og kører det og fjern så alt hvad den finder og se om ikke det skulle hjælpe.
Har du stadig ikke fået løst problemet så gå ind i deres forum og stil samme spørgsmål, så skal de nok få klaret den sag. De er rigtig gode derinde. Har selv fået meget hjælp af dem
m v h

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 09-10-03 22:02

På spamfighters side står, at den ikke understøtter outlook ekspress og så vidt jeg kan se er spywarefri en form for antivirus. Giv venligst et hint hvis jeg har misforstået noget.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Baun

Dato : 09-10-03 22:38

Jeg bruger i forvejen Spybot og besøger jævnligt www.spywarefri.dk , ligesom jeg anvender programmet AVG. Jeg er ikke blevet inficeret af det stads jeg modtager, og bliver da også advaret om virus. Da jeg kører med Outlook prøvede jeg Spamfighter, og det ser ud til at virke. Point til CiberAmigo

Godkendelse af svar
Fra : Baun

Dato : 09-10-03 22:41

Tak for svaret CiberAmigo.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 09-10-03 22:51

>baun

Hvis du bruger outlook express så læs lige om programmet understøtte outlook.
Jeg læser det til at programmet IKKE understøtter outlook.
Måske har jeg læst forkert.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 09-10-03 22:53

hej ellebye
spywarefri tager sig af mange andre ting end kun antivirus. Jeg har fået meget hjælp mod spyware som jeg var meget plaget af, men de tager sig også af bl.a spam, mailware, hijack, virus osv osv.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 09-10-03 23:07

Hej grausen

Det har jeg også læst mig til, den vil jeg benytte mig af fremover. Her du set spamfighter, så vidt jeg læser det understøtter dette program ikke outlook, men læser jeg forkert??

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 09-10-03 23:16

Ja, du læser forkert, den understøtter Outlook, men ikke outlook Express.

Spamfighter er ogå kun en beta-version. Hvis du går ind på deres hjemmeside: www.spamfighter.com, kan du læse mere om det. De regner vist med at, den i en senere version, kommer til at understøtte Outlook Express.

MVH CiberAmigo

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 09-10-03 23:35

Fint, men de fleste der bruger MS bruger netop outlook ekspress 5 eller 6.
Så det er her jeg spørger >Baun om vedkommende bruger outlook ekspress, for så virker >CiberAmigo svar ikke umiddelbart.