/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
underlig søgebjælke under adresselinie
Fra : NielsPT
Vist : 531 gange
320 point
Dato : 02-09-03 14:46

Hej allesammen..

Jeg har et problem med min browser som er begyndt at irritere mig helt vidt:
Lige under adresselinien (der hvor man eks. skriver www.kandu.dk) er kommet en underlig blå bjælke, hvor det også er muligt at skrive et søgeord og søge.. Jeg ved jeg ikke selv har installeret det, så det må ha installeret sig selv fra en eller anden internet-side.. Hvis man højreklikker i de bjæler øverst oppe, der ved frem og tilbage, startside mv. kan man vælge og fravælge hvilke funktioner man vil have der skal vises. Her ligger en funktion der hedder: onwiefgylhj. Og hvis jeg fjerne fluebenet fra denne forsvinder den omtalte blå "søgebjælke" .. Men den er der så snart jeg åbner et nyt vindue igen..

Jeg har kørt ad-aware, men dette har ikke hjulpet. Hvad skal jeg gøre?

Ps. skriv og spørg hvis I behøver yderligere informationer..
Mvh en irriteret Niels ;)

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 02-09-03 14:49

Har du checket hvilke programmer du har der er aktive når den der bjælke er der?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 02-09-03 14:50

har du kontrolleret om der ligger et program i dit kontrolpanel du kan afinstallere??

Ellers kig i joblisten under processer og lokaliser den derfra, når du så har fundet ud af hvilket program (eller fil) der aktiverer den, er det jo en forholdsvis simpel proces at få den fjernet

Kommentar
Fra : dk

Dato : 02-09-03 14:58

Hejsa

det lyder som om du har noget i stil med dette her
http://hotbar.com/install/firstvisit.asp installeret

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 02-09-03 14:59

jeg har gjort begge dele, men i jobliste står den ikke, og under processer står den sikkert, men der et hav forskellige, som jeg ikke kan forstå navnet på...

I kontrolpanel; tilføj/fjern programmer er den heller ikke...

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 02-09-03 15:01

til dk: ja det er samme genre.. men jeg har altså ikke selv installeret det, og jeg kan sgu ikke finde ud af at komme af med det..

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 02-09-03 15:07

Hvad med højreklik i den blå bjælke > egenskaber

Kommentar
Fra : dk

Dato : 02-09-03 15:08

har du installereret noget grafik ligende til dit email program ??

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 02-09-03 15:14

3773 > hvis jeg højreklikker i den blå bjælke, så kommer der bare den der box frem hvor jeg kan fjerne flueben.. ligesom hvis jeg højreklikkede et sted på det grå deroppe...

dk > nej..

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 02-09-03 15:27

hejsa
Det problem har jeg også haft....................
Og jeg henviser igen til
www.spywarefri.dk
De hjalp mig af med problemet (for mit vedkommende spyware og hijack)
prøv i første omgang at gå ind på deres side og i værktøjer hente det program der hedder spybot og kør det, den finder sikkert en masse....
Hjælper det ikke så stil spørgsmålet i deres forum under spyware, så skal de nok få bugt med det (de fik renset min pc fuldstændigt for snavs af enhver art så jeg slap for formatering). Du er velkommet til at læse mine indlæg derinde... kig efter ymerdrys, så kan du se hvor meget hjælp jeg fik, men min pc var også meget inficeret

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 02-09-03 15:32

tak grausen.. det forsøger jeg lige..

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 02-09-03 15:34

hejsa.

Jeg har netop haft samme problem.
Jeg installerede spybot fra www.spywarefri.dk - den fandt 24 forskellige spyware på min pc. Siden jeg har afhjulpet disse problemer, er denne søgelinie forsvundet igen.

Håber, du slipper af med den.

mvh
Maj-Britt

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 02-09-03 15:49

hej igen
Kan desværre se at en af de tråde jeg henviste til er fjernet på spywarefri( de ligger vist kun 1 måned) tror den var på 14 sider men det var også mere ment som et bevis på at de ikke giver op derinde før alt snavs er væk................
Du kan også prøve at køre aluria, den fjerner ikke spyware, men finder og viser stierne, så har man forstand på det, kan man selv fjerne dem manuelt men ellers hjælper de i forummet

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 02-09-03 15:51

Hejsa..

Har lige kørt spybot, som bla. fandt

SaveNow
Alexa
Bargain Buddy
C2.lop
DSO exploit

... Nogen mærkelige ting og sager.. Har lige fjernet dem, de fleste blev slettet, men det kræver lige en genstart før det hele skulle være væk.. Indtil videre et positivt resultat, synes jeg...

Genstarter lige.. Ps, Nu har jeg jo så Ad-Aware og SpyBot.. Er der andre programmer der er et must for at holde irriterende komplikationer væk fra min pc??

Mvh Niels

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 02-09-03 16:08

dem melder jeg tilbage med om et øjeblik.....................

Accepteret svar
Fra : grausen

Modtaget 320 point
Dato : 02-09-03 16:22

hej igen Niels
Det jeg vile gøre nu hvis jeg var dig er følgende:
Start med at gå ind på spywarefri igen
Inde i onlineværktøjer scanner du lige med panda for evt. virus
Derefter går du ind i værktøjer og henter hijack this, laver en logfil som du lige smider ind til dem på spywarefri og lader dem tjekke den for evt ting der skal væk (det kan undlades, men er en god ting)
Hivs de finder noget,fortæller de dig hvad du skal fjerne (husk at slå systemgendannelse fra hvis du kører xp og til igen når du har fjernet)
Derefter henter du følgende små programmer iværktøjer hos spywarefri (der er en beskrivelse af programmerne og en installationsvejledning ved dem alle)
spywareblaster
IE spyad
Startup monitor
spywareguard
Så skulle du være godt kørende igen, hvis du husker at opdatere jævniligt.
Jeg har selv installeret de programmer efter råd fra spywarefri. (Det er små programmer der ikke tager plads og sløver). Min pc har været ren efter jeg har installeret de programmer og jeg kører spybot jævnligt, den finder lidt engang imellem men det er småting der ikke skader
Spørg hvis der er noget du er i tvivl om
m v h
Dorthe

Godkendelse af svar
Fra : NielsPT

Dato : 02-09-03 16:31

Tak for svaret grausen. Den blå søgelinie øverst er forsvundet efter at jeg har kørt SpyBot, så det er jo fint..
Desuden er jeg blevet opmærksom på alt det spyware der havde hobet sig op på min computer. Det vil jeg have fjernet, og følger derfor dine anbefalinger mht. www.spywarefir.dk

Er det i orden, hvis jeg skriver igen, hvis flere problemer dukker op?
ellers tak for din hjælp, indtil videre.

mvh Niels

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 02-09-03 17:06

Hej Niels
Du er velkommen til at skrive igen, så skal jeg se om jeg kan hjælpe