/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Har jeg fået slettet for meget?
Fra : Ammitz
Vist : 541 gange
250 point
Dato : 29-08-03 11:52

Jeg har forsøgt at rense min PC for Spyvare,- Virus og slettet Internetfiles m. tilbehør.

Nu kan jeg ikke klikke ind på link som f.eks. spørgsmål i Kandu?dk - link som starter med http://www.k - osv.

Er her et kvikt hoved som kan fortælle mig hvad jeg har slettet for meget, - og hvordan jeg får det ind igen.

Jeg har geninstalleret Outlook Express men uden at fejlen blev rettet.

Ammitz

Kommentar
Fra : als

Dato : 29-08-03 12:05

Ammitz du bliver nødt til lige at forklare hvordan du har forsøgt at rense din pc for spyware. Hvis du har forsøgt dig selv med HijackThis så er det ingen god ide.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 29-08-03 12:15

Jeg har brugt SpyHunter, som jeg har i fuld version, - og jeg har ganske enkelt slettet alt hvad den fandt.
Ammitz

Kommentar
Fra : als

Dato : 29-08-03 13:15

Hvis du ikke har programmer som kun kan køre med spyware (eks. KaZaa), så burde der egentlig ikke ske noget når du fjerner dem alle. Nu er det sådan at spywaren er blevet så avanceret idag at det kan næsten alt. Eksempelvis kan spywaren Newdot afbryde din internetforbindelse når du fjerner denne spyware, og det er meget svært at få den etableret igen. Dog kan nørderne på Spywarefri.dk etablere forbindelse igen online.

Hvis programmet angav "internetfiles m. tilbehør" så burde du kunne fjerne det risikofrit. Jeg kender næsten alle spywarefjernere men SpyHunter er dog en af dem jeg kender mindst til. Måske er det en god idé at stille spørgsmålet hos Spywarefri.dk i deres forum. De kan mange gange noget andre ikke kan.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 29-08-03 13:44

Tager spyhunter ikke en sikkerhedskopi af alt, hvad det sletter?
Det gør AdAware, som jeg bruger, i hvert fald.
Og i så fald kopierer du blot sikkerhedskopierne over i et spørgsmål
til spywarefri´s forum: http://www.spywarefri.dk
De fortæller dig så, hvad der er gået galt, og hvordan du
råder bod på det.

PS! Du kan selvfølgelig også vælge at tilbageføre den slettede spyware,
men det vil efter min mening være meget mindre smart.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 29-08-03 18:05

Jo, Rellom, der er BAK filer men jeg ved ikke hvordan jeg genplacerer dem.
Ved du det?
Det kan jo også være at de manglende filer ligger blandt dem jeg slettede via NortonAntivirus, der var på ca. 8-12 filer J.S.Fortnight.C virus som jeg i panik slettede - alle var tmp-filer.
Alle findes i Log-bog.
F.eks:
Date: 27-08-03, Time: 17:57:50, Birgit Nielsen on BIRGIT
The file
C:\WINDOWS\Temporary Internet Files\Content.IE5\Ahc4hime\wbk3A4.TMP
was infected with the JS.Fortnight.C virus.
The file was excluded from future virus checks.
Men, men - jeg er meget dårlig til engelsk, - og det er på grund af mine mangler i systemet, pokkers svært at klikke mig igennem spywarefri, hvor forum tilsyneladende er på engelsk.
Derfor håber jeg stadig på svar igennem kandu som er nemmere at komme igennem, - på trods af mine mangler.
Ammitz

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 250 point
Dato : 29-08-03 18:18

Jeg ved ikke, hvordan det foregår på Spyhunter, men
på Ad-Aware skal man bare åbne karantænelisten
og klikke på "Restore". Så får man al sin spyware
tilbage på computeren.

Som sagt synes jeg dog, at du meget hellere skal lade
spørgsmålet gå videre til Spywarefri´s forum.
Så vil du helt sikkert få løst problemet på en
hensigtsmæssig måde.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 29-08-03 18:22

PS! Måske var det også en idè at skifte Spyhunter ud
med AdAware eller en af de andre scannere, som scorer
fem stjerner hos Spywarefri?
Bare en tanke. Som sagt kender jeg ikke noget til Spyhunter.

Kommentar
Fra : Fromsej

Dato : 29-08-03 18:25

Ammnitz>>Forum er ikke på engelsk hos spywarefri, direkte link her:
http://www.hostedstuff.com/services/forum/?id=1903
Så klikker du bare på "Spyware, malware, adware og trojaner", klikker på "Ny tråd" og skriver dit spørgsmål, nemmere kan det da næsten ikke være.*S*

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-08-03 18:45

Fjern Norton, fjern Spyhunter og kør en registreringdatabase oprydning med et af programmerne på : http://www.download.dk/index.asp?Kat=utilities&SubKat=registreringsoprydning

f.eks. ; NBG Clean Registry 1.7.2.2012

..eller på : http://tucows.tdconline.dk/regist95_default.html

f.eks. ; CleanReg3 (..som jeg selv bruger!)

Gen-installér så : Norton og brug Spybot S&D + Spywareblaster du finder her : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

Det burde løse dit problem.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Ammitz

Dato : 04-11-03 11:05

Tak for svaret Rellom.

Som sagt synes jeg dog, at du meget hellere skal lade
spørgsmålet gå videre til Spywarefri´s forum.
Så vil du helt sikkert få løst problemet på en
hensigtsmæssig måde.
Sådan var du årsag til, at jeg fik en fantastisk hjælp fra dette forum.
Hilsen Ammitz

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 04-11-03 11:37

Selv tak, Ammitz.
Jeg har læst den tråd, du oprettede hos Spywarefri.
Og ja - de gør virkelig noget ved sagen.