/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Enten eller...
Fra : sdam
Vist : 380 gange
100 point
Dato : 04-07-23 17:56

Kan se, at jeg har 2 browser på min computer! Jeg vil kun have en af dem, og det er Chrome. Microsoft Edge skal fjernes.
Hvor og hvordan gøres det????

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 04-07-23 18:00

Microsoft "tillader" ikke du fjerner Edga, som jo er deres.

Accepteret svar
Fra : netop

Modtaget 110 point
Dato : 04-07-23 18:11

Du undlader da bare at bruge den, ellers kan du jo sortere den fra i Chromes indstillinger...

chrome://settings/searchEngines

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 04-07-23 18:32

Hvorfor ...... du kan jo blot fjerne genvejen fra skrivebordet og helt glemme at Edge er i systemet, det har jeg gjort i mange år da jeg kun har brugt Firefox.

Hvis Chrome eller anden installeret browser stopper med at fungere er du lost.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 04-07-23 18:42

Og iøvrigt.

Selv om jeg ikke bruger Edge kan jeg se at renseprogrammet Ccleaner også fjerner historie i denne, så det skal ikke undre mig at de jævnlige opdateringer hentes via Edge selv om man ikke kan se det.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 04-07-23 19:40

Jeg har brugt denne metode:
How to completely uninstall Microsoft Edge on Windows 10
To completely uninstall Microsoft Edge on Windows 10:
1. Open a new browser window in Microsoft Edge and paste the following into the address bar to find the Edge version number: edge://settings/help
2. Cut and paste the following address: C:\Program Files (x86)\Microsoft\Edge\Application\[version number]\Installer in File Explorer.
3. Open command prompt window within the folder and paste the following command: setup.exe –uninstall –system-level –verbose-logging –force-uninstall
4. The “new” Microsoft Edge (Chromium-based) is now removed from Windows 10

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 04-07-23 20:19

Efter MS har videre udviklet Edge er denne mulighed ophørt i Windows 11.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 04-07-23 21:02

Tjaeh, der var jo engang at halvhjernerne i EU forlangte at Microsoft skulle sælge deres system uden browser og mediaplayer således at forbrugerne selv kunne vælge andre ........... som Microsoft iøvrigt ikke hindrede folk i at installere velvidende om at så ville de sgu blive upopulære hos kunderne og komme på kant med EU

Hvad hvis EU beordrede Toyota at deres biler skulle sælges uden motor så kunderne selv kunne montere alternativer .......... der er derfor at jeg omtaler EU-politikerne som halvhjerner.

På en måde har Microsoft gjort hvad der blev sagt, i de 2 nyere computere som jeg har købt siden 2016 med Windows har Windows Mediaplayer ikke været installeret, men den er jo let at hente helt gratis.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 05-07-23 09:01

Microsoft Edge er hurtig, sikker og kompatibel med de fleste websteder og udvidelser.
Microsoft Edge har indbyggede funktioner som Collections, Immersive Reader, Vertical Tabs og Smart Copy, der gør din browsing mere produktiv og behagelig.
Microsoft Edge har en tilstand til børn, der giver dig kontrol over, hvad dine børn kan se og gøre online.
Microsoft Edge har en omfattende privatlivsbeskyttelse, der blokerer uønskede sporere og giver dig mulighed for at slette dine browserdata med et enkelt klik.
Hvis du stadig vil fjerne Microsoft Edge fra din computer, skal du følge disse trin:

Afinstaller og fjern Edge Legacy-browseren (EdgeHTML)
Download Afinstaller Edge ZIP-fil Jeg lavede for at gøre det let.
Uddrag alle filer fra ZIP-arkivet, du downloadede, til en ønsket mappe, f.eks. Desktop.
Højreklik på Afinstaller Edge.cmd-filen, og vælg ‘Kør som administrator’.
Vent til processen er færdig.
Genstart Windows 10 .
Indstil nu din yndlingsbrowser som standard.
Fjern en udvidelse fra Microsoft Edge
Til højre for adresselinjen i browseren skal du vælge Udvidelser og vælge Flere handlinger ud for den udvidelse, du vil fjerne.
Vælg derefter Fjern fra Microsoft Edge > Fjern.
Fjern en app fra Microsoft Edge
Åbn Microsoft Edge, og gå til edge://apps.
Vælg Detaljer på kortet for det program, du vil fjerne.
Rul ned, og vælg Fjern.
??

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 06-07-23 09:43

Hej "Netop"
Du anfører:
Du undlader da bare at bruge den, ellers kan du jo sortere den fra i Chromes indstillinger...
chrome://settings/searchEngines
Her kan jeg bare ikke finde det sted, hvor man sortere Microsoft Edge fra...!

Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 02-08-23 09:24

Tak for svaret netop. Ja, hvor svært kan det være