/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Adgang blokeret
Fra : jeanettesmor
Vist : 357 gange
500 point
Dato : 15-08-20 13:56

Dav i heden. Pyha, dem er slem....

Nåmen, min gamle veninde kan ikke få adgang til en webside, den nægter hende adgang. Kun den ene side.
Jeg har ingen problemer med at blive lukket ind.
Adressen betegnes som værende usikker.
Vi har begge Waoo.
Jeg har prøvet at sammenligne hendes Google- og Kaspersky-indstillinger med mine og kan simpelthen ikke se nogen forskel. Vi har endda samme slags modem og router og der er ikke pillet ved indstillingerne i nogen af dem.

Er der nogen her som har en idé om hvad problemet kan skyldes? Og ikke mindst hvordan vi løser det. At bede websidens admin at gøre siden sikker er ikke en option.

Tak på forhånd.
jeanettesmor

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 15-08-20 14:03

Prøv med en anden browser

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 15-08-20 14:09

Tak ThomasCSR.

Det har vi gjort. Med Edge, Firefox, Chrome og Opera. Uden succes.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 15-08-20 14:18

Har du tjekket, at internetadgangen er åben.
Hos mig falder den af og til ud, - og så foretager jeg "fejlfinding af problemer" - som den så reparerer, og det hele fungerer igen..

Kommentar
Fra : webm

Dato : 15-08-20 14:24

Hvilket link drejer det sig helt eksakt om,
så har vi måske mulighed for at prøve om problemet er eksisterende..

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 15-08-20 14:47

Ammitz - Internetadgangen fungerer som den skal. Der er ingen problemer med andre sider, kun denne ene.

webm - sancataldo.dk

Jeg har lige prøvet på en tredie computer og kom ind med det samme.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 15-08-20 14:51

Intet problem her heller...

Men der står godt nok at siden ikke er sikker -
det kan være antivirusprogrammet lukker af for adgang.

Dob burde min Bitdefender også gøre det hvis der skulle være problemer af alvorlig karakter...

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 15-08-20 14:53

Prøv kortvarigt at slå virusbeskyttelsen fra og se, om det hjælper

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 510 point
Dato : 15-08-20 14:54

Prøv at slå udvidelser fra i browser.
Menu 3 prikker i chrome > Flere værktøjer > Udvidelser
slå alle fra, tjek så!

Eller kik i HOSTS fil, siden kan være blokeret her!
Find HOSTS her
C:\Windows\System32\drivers\etc
kopier til skrivebord, åbn med notepad tjek efter adresse, slet hvis findes, gem, kopier tilbage til
C:\Windows\System32\drivers\etc
overskriv når der spørges

Kommentar
Fra : webm

Dato : 15-08-20 14:54

Man kunne jo sende en E-mail til sidens webmaster og gør opmærksom på problemet

San Cataldo
c/o Københavns Byret
Domhuset, Nytorv, 1450 København K
Sekretær Anita Møller
Tlf.: +45 99 68 70 41 (man-tor kl. 9-14)
E-mail: anmo@domstol.dk

San Cataldo
Via Vincenzo d'Amato 4
I-84010 Scala (SA), Italien
Bestyrer: Annette Ohl
Mobil +39 338 499 6265
E-mail: kloster@sancataldo.dk
Se på Google Maps
Fotos venligst udlånt af Jens Lindhe

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-08-20 14:57

Siden åbner os fint hos mig!

Win 10 v2004
AV Bitdefender
Chrome browser

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 15-08-20 14:58

Hun har Kaspersky og den sætter en grøn sekskant med flueben ved siden af adressen på google.
Så den skulle være god nok.

Hun har også en bærbar og heller ikke via den får hun adgang. Problemet er åbenbart meget lokalt hos hende

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-08-20 15:01

Ja det lyder da mærkligt, og der er ingen der har pillet i modem/router skriver du.

Hvad hvis du nulstiller router, kik bagpå efter en RESET knap!

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 15-08-20 15:02

Tak Klaudi - det vil jeg prøve i morgen når jeg er på hendes kanter.

webm - Såvidt jeg ved har hun talt med sekretæren og der var ikke megen forståelse at hente. Det kan man egentlig godt forstå når siden virker alle andre steder.

Godkendelse af svar
Fra : jeanettesmor

Dato : 15-08-20 15:06

Tak for svaret Klaudi. Jeg smøger ærmerne op i morgen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-08-20 10:03

velbekomme

Det lyder som om at ip adressen er blokeret!

Prøv at kigge her, måske det kan bruges!

http://newtechit.dk/images/PDF-filer/S%C3%A5dan%20%E2%80%9Dfikser%E2%80%9D%20du%20din%20netv%C3%A6rks%20forbindelse%20hurtigt.pdf