/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
Administrationsgebyr forskel
Fra : bodillouise
Vist : 443 gange
100 point
Dato : 17-11-18 09:02

Kan det passe at man evt skal betale mere i administationsgebyr hvis man har en videregående uddannelse eller man er privatperson ?
Skal på kursus igennem min mands virksomhed ( ikke mit hovedjob/ for ej betaling for mit arbejde i firmaet)
Kursuset bliver afholdt som AMU kursus. Man kan søge vue-godtgørelse dog ikke hvis man har en videregående uddannelse (dette ved jeg godt) samt privatpersoner.
Administrationsgebyr er 118 kr fakturere af xxxx.
Hvis man har en videregående uddannelse og privatperson opkræves et administrationsgebyr på 926 kr.

Hvorfor skal det lige pludselig koste 800 kr mere i dette gebyr ?
For 4 år siden var der ikke denne forskel.

Har altid syntes at det ikke kan passe at man ikke kan søge veu godtgørelse,
fordi man har en kort eller længere uddannelse.
Man har da lige så meget behov for efteruddannelse og nogle ting er et lovkrav, som bla. Dette kursus.

Accepteret svar
Fra : poten

Modtaget 100 point
Dato : 17-11-18 11:42

Spørg dog hvor du har bestilt kurset - det må da være mest nærliggende...

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 17-11-18 13:27

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=132381

AMU er målrettet personer der enten er ufaglærte eller faglærte.

AMU er korterevarende uddannelser, som giver landsdækkende kompetence og har til formål at imødekomme ufaglærtes og faglærtes behov for erhvervsrettet voksenuddannelse og efteruddannelse.

Har man en videregående uddannelse er prisen uden offentlige tilskud!

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 21-11-18 10:00

Sjovt nok har jeg fået faktura på 2 x118 kr.
De har ellers fuldt person nr. Så de burde vel kunne tjekke folk

Godkendelse af svar
Fra : bodillouise

Dato : 23-11-18 06:56

Tak for svaret poten.
Jeg har i første omgang betalt faktura på 118 kr.
Hvis jeg for en med det andet beløb, vil jeg ringe til dem