/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
Dårligt år eller nyt samme
Fra : mig-selv
Vist : 779 gange
10 point
Dato : 31-12-15 20:24

OG GODT NYTÅR TIL SAMTLIGE....
HÅBER I KAN SE DAGENS LYS I MORGEN - OG DYRENE IKKE HAR LIDT FOR STOR OVERLAST.

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 10 point
Dato : 31-12-15 22:24

Mange tanker til de MANGE stakkels hunde, der er rendt hjemmefra de sidste dage på grund af fyrværkeriskræk..

Husk det, hvis man ser en hund uden ejer de næste dage: Tag et billede. Og find ud af hvor den kommer fra. Den er helt sikkert savnet.. Og efterlyst..

Man skal nok ikke prøve at fange den. Højst følge efter på afstand....

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 31-12-15 22:38

Også godt nytår til dig, og alle andre kandu'er.

I en lille uges tid har jeg givet min hund 4 dråber Nødhjælpsremedie (Bach's blomstermedicin) i vandskålen, og vi er allesammen (min mor, mine 2 store børn og jeg selv) meget overraskede over hvor rolig vovse er her i aften.
Normalt skal der ikke meget til før hun skælder ud, men da hun begyndte tidligere på dagen sagde jeg, meget lavt og roligt, "du skal tie stille, ti stille", og nu i aften er der meget langt imellem at hun siger noget. Jeg kan godt mærke på hende, at hun ikke er vild med fyrværkeriet, men hun er ikke skræmt, og hun tier stille.
Og nu har hun lige fundet en tennisbold her ved siden af mig, og tumler rundt i stuen med den.

https://www.matas.dk/bach-rescue

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 01-01-16 07:36

Ja. Bachs rescuemedicine brugte jeg også til min tidligere hund, da han begyndte at virke bekymret over al nytårshalløjset. Så året efter startede vi med dråberne fra midten af november.
jeg tror det virker bedst, hvis hunden endnu ikke har nået til at blive helt hysterisk angst..

Min nuværende hund, Silke, er fuldblods Jagthund. Som ung fulgte hun lysshowet på himlen med interesse, men helt uden at blive skræmt..
Nu er hun snart 14 år. Og hun hører ikke særlig godt mere. Så hun sover fra det hele.

Når jeg engang får en ny hvalp, så vil jeg prøve at give den vat i ørerne. Det tager jo det værste af larmen. Så det kan være nok til at den ikke panikker..

Men det er dejligt at det er overstået for denne gang! Jeg glæder mig MEGET til det bliver forbudt. Det er et værre svineri, med tonsvis af tungmetaller der bliver sendt op i atmosfæren..
At beskytte dyrene er "bare" en sidegevinst..

GODT NYTÅR!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-01-16 09:52

Mine to papegøjer og mine akvariefisk kom gennem nytåret uden mèn

De pippede og boblede med stor tilfredshed som de plejer her kl. 6.30 i morges ...efter en god nat's søvn

Jeg selv? ...sidder med morgenkaffen og pimper den sidste rest af ½ flaske Jack Daniels no. 7

Håber vi ses til mange fornøjelige timer ved tastaturet ...OGSÅ i det nye år

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-01-16 18:19

Godt Nytår!! Og så lige et surt opstød. Ikke Birgitta`s, men min egen:
Citat
Men det er dejligt at det er overstået for denne gang! Jeg glæder mig MEGET til det bliver forbudt. Det er et værre svineri, med tonsvis af tungmetaller der bliver sendt op i atmosfæren..

Som jeg er helt enig i. Hvorfor hører vi ikke noget, fra de nidkære grønne/røde anti forurenings discipler ?? Er det mon fordi de selv delta`r, med stor fornøjelse, i forureningen i disse dage. Og så spiller højhellig resten af året, i deres "kamp" mod tobak og biler.

Endelig det med penge.... gad vist hvor mange millioner, der bliver brugt hvert år, på dette acceptable hærværk. Men det der er "sjovt", har man altid råd til.

M.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 01-01-16 19:20

Det er en tabersag, indtil nogen gider undersøge, hvor stor forureningen egentlig er de få dage, over hele jorden.......
Der skal tal på. Hvor mange kilo af dit og dat, og ikke mindst hvad udledningen af giftstofferne betyder for miljøet. Og for befolkningernse helbred..
Hvor der er flest mennesker bliver der brændt mest af. Til skade for flest menneskers helbred.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-01-16 19:38

Mosebaek -> Du kan selv være et surt opstød !

Her må du lytte en Ræverød ...lidt til venstre for Kommunisterne, Pol Pot og Formand Mao:

VI (jeg) deltager ikke i denne slags kommercielt stort anlagte eskapader og blålys.

Jeg manede mig op til at tænde et kalenderlys fra sidste år og sætte det i vindueskarmen.

Krudt og kugler gemmer vi ægte samfundsomstyrtere til den dag revolutionen kommer. Hvor vi med stor fornøjelse vil spise kapitalisterne rå, samt de riges fede og overvægtige børn ovnbagte
..til morgenmad

Acceptabelt adfærd (hærværk)? Næeh du... i denne sammenhæng har du dog ret i et:
PRIVAT-BILISMEN er verdens svøbe og burde forbydes med døden til følge ....ved lov.
Alt fra papegøjer til måger og guramii-fisk med en smule sund fornuft i behold ryger pibe og cigarer (.. fra Cuba naturligvis!) til nytår.

Selvfølgelig kæmper vi for en renere natur og retten til selv at dyrke vores egen Tobak, Hamp, Opium, Kat, Humle ..og andre (be-)lastene afgrøder. Det er meget sjovere ..og sundere.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-01-16 20:43

Fik vist sat det lidt kringlet op. Så for at modvirke evt. misforståelser: Det er ikke citatet fra Birgitta`s indlæg, jeg kalder et surt opstød, men mit egen tekst.

Man skal jo være forsigtig med, hvordan man formulerer sig her på Kandu. Skulle nødig modtage en stævning, så tidligt på året.

Men ellers ligner vores lille by, en bombet lokum: Barberskum, toiletpapir, rester af skyts i alle mulige og umulige størrelser, på fortove, træer, buske, og vinduer. Nydeligt syn.

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-01-16 21:22

Her i kvarteret hvor jeg bor (..nær Phillips Parken) på Ama'r har der aldrig været renere efter en nytårs aften. Der er efterhånden skåret så dybt i overførselsydelserne (..ja, her bor mange (førtids-)pensionister) at der på denne ene årlige festdag kun er råd til at tænde cigaren (dvs. en hjemmerullet Blå Homeroll til 30,50 kr. pakken [19 gr. tobak]) ...med en engangslighter fra Netto eller Aldi.

Det hverken støjer eller sviner på gaden (.. vi ryger nemlig håndrullet UDEN filter !)

Dog måtte jeg her til morgen fjerne et vådt eksemplar af MetroXpress , som en eller anden fulderik havde efterladt på bænken ved rosenhaven på Sundby Torv, sammen med et tomt ølglas fra Schelenborg (= det lokale spruthus, hvor der i dagens anledning serveredes Skipperlabskovs ad libitum kl. 13.00 for 20 kr. ), da jeg som sædvanelig gik ned og fodrede fuglene (2 krager, 5 skader, 4 alliker, 5 skov-/ringduer, 2 musvitter, 3 blåmejser og 52 gråspurve ..i nævnte rækkefølge).

Et godt råd Mosebaek ...?

FLYT ..til Ama'r. Vi har billige et-værelses 40 kvm. andelslejligheder (..med alkove, bad, toilet med brus og altan) til salg. Det er fundet for 415.000 kr. ..og 2.400 om måneden incl. vand, varme, antenneafgift og internet (800/20 Mb.). Sydvest-vendt og solrigt med udsigt over grønt parkanlæg på stillevej. Tæt på børnehave(-r), skole(-r), Metro/Bus/Lufthavn/Øresundsbro, butikscentre, idrætsanlæg/svømmehal(-er) og Hospital.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-01-16 21:25

Hov... vi har da også flere havne og badestrande. Vinterbade faciliteter (2. stk m. sauna) og anden luxus.

Det eneste vi savner er ...pengene.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 01-01-16 23:00

Citat
(..med alkove, bad, toilet med brus og altan)

Nutildags er det tilsyneladende blevet almindeligt, at bygge almennyttige boliger med stue-køkken, nogle steder endda med koge- eller opvaske-ø, men det er lige godt første gang jeg har hørt om "toilet med brus og altan".

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-01-16 00:13

Jamen, er det da ikke utroligt hva' de dersens Ama'rkanere dog finder på Troldepige?

Brus og altan er dog adskilte ...undtagen under sommermonsunen.

Almennyttigt bliver det nok aldrig. Det er forøvrigt bygget i starten af 30'erne og klasse B fredet.

Til jer hundeelskere: NIX-BIX ...ikke hos os.
Men andre husdyr som kan holdes indendørs er tilladte.
Jeg må så også nævne: Fælles vaskeri (15 kr. for en 11 kg. vask. 10 kr. for 45 min. tørretumbling), Gårdanlæg m. legeplads og hyggehave med borde og bænke. Cykelkældre, Tørrerum, 4 stk. private hobbykældre m. El, vand og afløb (25 kvm. til 200 kr. om måneden ..og NEJ man må hverken bebo eller udleje dem til andre!) ..men man skal nok regne med at skulle være skrevet op i mindst 15 år for at få fingrene i et af disse. Snak med viceværten (..han hedder Per; sortbælte i kampsport og ædruelig) og bestyrelsen. Det er utroligt hvad et par højtbelagte med sprængt oksebryst m. reven peberrod og en rejemad kan medføre af velvilje

Vi har såmen også både 2, 2½, 3 og 3½ værelsers lejligheder (52 -> 105 kvm.) i foreningen, alle med altan til både gård og gade, samt 2 erhvervsandele. Så taler vi dog om en noget højere pris : 650.000 -> 2.1 mil. kr. pr. andel.

Jeg ville ALDRIG bytte for noget her i verdenen. Jeg skal bæres væk herfra med støvlerne først

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 02-01-16 00:20

Citat
Brus og altan er dog adskilte ...

Tænkte jeg jo nok.
Men jeg synes det er lidt sjovt, at det kan gøre en stor forskel hvordan et komma er sat.

Citat
Almennyttigt bliver det nok aldrig.

Den fangede jeg straks.
Ellers kunne jeg måske have overvejet det.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-01-16 00:21

Loftrum? Naturligvis! De 6 kvm. er inkluderet i prisen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-01-16 12:54

Citat
Et godt råd Mosebaek ...? FLYT ..til Ama'r.

Var jeg yngre, kunne det sagtens være en mulighed. Selvom jeg har levet det meste af mit liv, i det kolde nord. (Thy). Amager og Christianshavn, er da hyggelige steder. Er kommet der, med mellemrum, i 25 år. I kraft af vores datter har boet/bor der. Har opholdt mig i/på:

Dronningensgade (Vor frelsers kirke), Amagerfælledvej, Haveforeningen Kongelundsvej, har gået på Ørestads boulevard ind til Byparken. Overnattet der. Moderne (og dyrt) byggeri, men skønhed ??? Haveforeningen Vennelyst. Rock Pile Music, Prags Boulevard. Burmeistergade. Har parkeret bag Christianie, indtil det også blev indhentet af parkeringsafgifter.

Så, jo, jeg kunne sagtens leve der.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-01-16 13:42

Jeg har da også kørt i Metro, handlet i Fields, og hilst på Frede Fup.

Så kan det vist ikke blive meget større.

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-01-16 15:16

Ingen er større end Frode Flip (Frede Fup) ..og ingen kan indeholde mere væske i form af godt Øl !
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-01-16 15:22

Ps. Mosebaek ->

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-01-16 19:27

Tak for linket,molokyle. En lidt morsom ting, vi oplevede tilbage i 2007. Dragør søbad. Der var åbenbart en lokal gåsefarm, i nabolaget. Ialtfald løb gæssene rundt mellem solslikkerne på stranden.

http://peecee.dk/upload/view/455758

Og så lige et billede fra Byparken i Ørestaden.....der turde jeg ikke sove....hvis bunden faldt ned.

http://peecee.dk/upload/view/455759

Tak for tålmodighed, mig-selv. Blot for at illustrere for Molo, at jeg har haft mange gyldne stunder, på Amager.

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-01-16 20:32

Tak for tiltale..

der er meget der burde forbydes/ TILLADES - så undgår man en masse problemer.

Min ´gamle´ kat lå hos mig sidst den var i live (døde af kræft / fra naboen luftgevær = blyhagl i ´røven´ der vandrede i kroppen), og så op på mig, og så fik den en dråbe flydende Baldrian (med spirikum - ikke mit) og var rimelig godt tilpas - den flygtede ikke, selv om det knaste/ hylede og glimtede ude på vejen.
Skie mennesker/naboer..

Og siden min kat ikke er mere - er her et billede af fangsten fra Det Gamle År.
http://spic.dk/index.php?view=8421451762174

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-01-16 08:54

Mosebaek ->

Gæs i gaderne i Dragør er en flere hundrede år gammel tradition:

http://www.dragoer.dk/page6732.aspx

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-01-16 15:52

Tak for linket, Molo. Vældig interessant artikel. De er jo en helt turistattraktion. Jeg har ialtfald ikke set noget lignende. Men sjovt at se, når sådan en flok kom travende forbi.

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-01-16 16:40

Ja, Mosebaek.

Som dreng synes vi altid det var sjovt, når gæssene skræppende højlydt ved vores ankomst til badestranden ..i kor at råbe ..ad lugers fulde kraft:

HOLD KÆFT GÆS !!!

..hvorefter der øjeblikligt blev stille, tavshed og ro ...........i 2 minutter,
så begyndte de sgu forfra
..og scenen gentog sig ..igen ..og igen.
</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 18-02-16 22:14

Tak for svaret Birgitta.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-02-16 06:41

Tak for accepten af mit svar.
Og fortst godt nytår..