/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Er vi kontrollerede profitslaver?
Fra : Mågen
Vist : 657 gange
50 point
Dato : 25-07-15 17:46

Min kæreste er lige blevet gravid. Hvad sker der hvis vi ikke fortæller til nogen at vi har et barn?
Hvad rager det andre at vi får et barn? Det kunne jo bære vi bare vil leve vores eget liv med barnet.
Forstå mig ret, det er rent hypotetisk, jeg registrerer jo barnet osv. Det er jo bedst.
Men tanken om at det sikkert er strafbart, siger mig at faktisk er kontrollerede individer og på ingen måde frie.
Man kan vel ikke engang bare slå et telt op et sted og dyrke sit eget mad og melde dig ud af samfundet?

Kommentar
Fra : Mågen

Dato : 25-07-15 17:48

Mange stavefejl. Det er skrevet på mobilen

Kommentar
Fra : netop

Dato : 25-07-15 17:54

Som du skriver i din profil: Der er for mange retards herinde. Orker det ikke mere.

Du må da være én af dem med den hypotese

Citat
Man kan vel ikke engang bare slå et telt op et sted og dyrke sit eget mad og melde dig ud af samfundet?

Det er der da ingen der forhindrer dig i...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-07-15 19:12

Citat
Er vi kontrollerede profitslaver?

Vi er ialtfald kontrollerede. Og vi har for lidt urskov, til du kan gemme dig der. Du vil vel også gerne have en post adresse, til de sociale ydelser. Mere eneboer vil du nok ikke være.

Er det Bonderøven, der har inspireret dig. Da er jeg sikker på, at det "landbrug" han driver, ikke er i stand til at betale børnernes fredags slik.

Næh...ham og konen har APS selskaber, der gi`r udkommet. For ikke at tale om hyren fra tv.
Det romantiske vrøvl om selvforsyning, og uafhængighed, kommer man ikke langt med her i samfundet.

Men rejs til Alaska, ud i vildmarken, så har du en chance for at prøve det af.

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-07-15 19:49

Mågen's profil ->

Citat
Der er for mange retards herinde. Orker det ikke mere.

..og der spørges:
Citat
Er vi kontrollerede profitslaver?

Svaret er JA !!!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-07-15 20:09

Citat
Er det Bonderøven, der har inspireret dig. Da er jeg sikker på, at det "landbrug" han driver, ikke er i stand til at betale børnernes fredags slik.

Nok får de fredagsslik, men ikke de enorme mængder som andre får, og sikkert heller ikke meget junkfood.
Huset som han er i gang med koster "en bondegård", alene stråtaget en million, men udover DR har nok også diverse fonde spædet til.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-07-15 20:27

Måske får din kone behov for lidt hjælp under fødselen og senere,
og hvad med børnehaven og når hyn skal i skole?

Så vent hellere lidt med at melde dig ud af vort oversocialiserede samfund...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-07-15 20:54

Når man er Dansk statsborger er man underlagt grundloven her i Danmark
..tredeling af magten osv.
..så kan du kalde det hvad du vil Mågen.
Dermed ikke sagt at man ind imellem kan blive lidt nede på 'systemet' .. men så er det godt at vi har kandu.dk til at komme af med sin 'retfærdige' harme!
</QRD>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-07-15 21:03

Jo jo vi er skam profitslaver. Hvorledes skulle vi ellers få råd til at køre i Mercer, investere i aktier, bo i penthouselejlighed til 20.000 kr. pr måned - altså, hvis der er nogen ledige.

Men hvis du tror at dig og kæresten kan skjule et barn for offentligheden, tager du fejl. Det rager i høj grad det offentlige, hvordan forældre varetager barnets tarv.....Og tak for det!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-07-15 21:36

jow jow

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 25-07-15 22:15

Jeres barn er ikke jeres ejendomsret og ifølge menneskerettighedserklæringen fra 1947, og hvis I selv er tilknyttet den danske statssamfund, skal I dertil også overholde Grundloven.

På den måde, har I et ansvar - som forældre - for at jeres barn får en uddannelse, de bedste chancer for at opnå "Det godt liv" i det Samfund & Natur i vil på tvinge jeres barn.

I Danmark har vi f.eks. "Undervisnings pligt" ifølge Grundloven, og på den måde vil staten (Det tidligere "Overformynderi") gribe ind, hvis I/du fraviger Grundloven.

Upåagtet at jeg (vi alle) undertiden har lyst til at melde os ud af samfundet f.eks. på grund af love, og emsige embedsmænd, der vil begrænse vores frie udfoldelse - ud over al rimelighed.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 25-07-15 23:22

Citat
Min kæreste er lige blevet gravid. Hvad sker der hvis vi ikke fortæller til nogen at vi har et barn?

I vil ikke modtage familieydelse/børnecheck.
I vil få problemer hvis barnet får behov for lægehjælp.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 26-07-15 08:14

Du kan gå langt for at undgå det kontrollerende omgivende samfund, men melde dig ud kan du godt glemme. Det ville forøvrigt også være en dårlig ide ville du hurtigt finde ud af. Måske man kan hutle sig gennem livet uden penge, men man ville sikkert ikke blive ret gammel.

Livet er ingen Robinson ekspedition.

Jeg tør slet ikke tænke på hvordan jeg ville have det uden samfundets hjælp. For det første ville jeg ikke kunne læse, skrive og regne. For det andet ville jeg rent fysisk skrante en del; uden tænder (..jeg har faktisk heller ikke ret mange tilbage, men en protege, og nej, det skyldes ikke manglende hygiejne, men et uheld ), dårlig mobilitet (..jeg har haft brækket anklen, håndleddet, næsten alle fingre ..flere gange, brud på nakkehvirvel, skulderblad, og ribben, samt en hel del meget grimme ar i ansigtet ..alt sammen, fordi jeg hele livet har været glad for at cykle ) og så ville jeg ligne noget der var løgn: Man kan jo ikke sådan bare lige klippe negle, hår og skæg med hvad man nu kan finde i naturen. Tøj ville også blive et problem hvis ikke jeg besøgte civilisationen en gang imellem, men du har ret i at man ikke behøver være en del af samfundet (..modtage kontante ydelser) og blive kontrolleret for at kunne få gratis tøj, sko og mad.
Meeeen....Naeeehh... Det er sgu nok ikke lige mig
Jeg er mere til et par bajere og en go' cigar
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-07-15 08:20

Ps. Bare man bliver meldt 'en lille smule ud' af samfundet begynder problemerne for alvor. Jeg kan snakke med om dette efter at have lidt den tort, at måtte klare mig alene i 6½ år som hjemløs for 12-13 år siden og nu har været gennem en 3 årig periode som arbejdsløs. Bestemt ikke et misundelsesværdigt liv. Jeg har ikke mange penge, men min egen bolig og mad i munden. Det er jeg det Danske samfund evigt taknemmeligt for

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-07-15 10:15

Citat
Men hvis du tror at dig og kæresten kan skjule et barn for offentligheden, tager du fejl. Det rager i høj grad det offentlige, hvordan forældre varetager barnets tarv.....Og tak for det!

Ved ikke om man kan det i DK, men tyskerne har gjort det - det var dog noget helt andet det drejede sig om = bortførelse og incest.
Og så er der sikkert de tilfælde som man aldrig hører om, før skandalen ruller.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 26-07-15 10:48

Molo har jo helt ret. Man kan bande og svovle over politikerne, og kommunernes kolosale administrations apparat. Var til "forhandling" med 5 - 6 personer, før Thisted Kommune udleverede et sæt krykker. (Albuestøtter). Havde jeg vidst de kunne købes i butik, havde jeg gjort det.

Heldigvis er min "timeløn", ikke særlig stort, for så havde det været en dårlig forretning, at låne dem ved kommunen.
Men jeg er klar over, at mine skatte ydelser, i tidens løb, har jeg fået så rigeligt tilbagebetalt.

Bare sygekørsel til Ålborg Universitetshospital, det sidste halvanden år, har kostet det offentlige en formue. Ved godt det er penge der roterer rundt. Taxa firmaerne, betaler jo (forhåbentlig) en vis del af dem tilbage igen. (Skattepligtig indtægt - syn og afgifter på bilerne).

Joe, der er en sikkerheds net, under os alle. Men der kan være forskel på maskernes størrelse.

M.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 26-07-15 11:21

sikken en masse sludder fra en der virker som en anafabet

Kommentar
Fra : Mågen

Dato : 26-07-15 16:58

Kivi: Hvad er en anafabet?

Godkendelse af svar
Fra : Mågen

Dato : 26-07-15 17:00

Tak for jeres svar. Ja I har ret. Det er vel et nemmere liv.

Kommentar
Fra : Mågen

Dato : 06-08-15 20:04

Jeg har aldrig set Bonderøven. Zappet forbi et par gange med er aldrig stoppet op og set det.