/ Forside/ Interesser / Videnskab / Andet videnskab / Spørgsmål
10  Nordsted1 917
Skib - gravko/ hvad er det.
Fra : mig-selv
Vist : 698 gange
50 point
Dato : 10-06-15 21:14

Så et skib i dag, med 2 mærkelige master - for/bag. de røg begge ned gennem skibet da det var placeret som det skulle, og så blev der gravet i havne bassinget, flere steder med en lille gravko, der ikke kunne tage ret meget, og det der kom op var totalt SORT og med masser af stumper og stykker.
Hvad skete der dér - det var helt inde ved kanten af molen, så det kunne ikke være en rende de ville udvide.
Sådan et skib har jeg aldig set før? der var en lille følgebåd med, som bare brugte olie.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-06-15 21:27

Det er da bare uddybning / oprensning. De "master" du har set,sænker den ned på bunden,så den står fast,mens gravemaskinen arbejder. Ellers ville gravemaskinen jo bare trække skibet til sig,når den har skovlen nede.

Samme system bliver brugt af Hotel skibene,ved oliebore platforme. De står simpelthen på havbunden.

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-06-15 22:25

Citat
Hotel skibene

Jeg vidste? at jeg ikke skulle omkring klister kanalen. , men der var billige tilbud ved HA..

Men trods alt, jeg har aldrig set sådan et skib - ´hotellerne´ plejer DE ikke at smide et par eller flere drivanker og så ellers trække sig i possition - ikke maste/tårne ? i høj sø.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-06-15 22:33
Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-06-15 22:43

Grunden til,jeg forsøger at spille "klog", er at jeg har set dem flere gange i Hanstholm Havn.
De er gerne fabrikeret som en katamaran. Så har de luger i bunden,så de kan sejle ud på det dybe,og smide lasten af slam der.

Men dette tror jeg du ved i forvejen.

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-06-15 22:54

Citat
https://www.google.dk/?gws_rd=cr,ssl&ei=aJ54VYjkOoSwsQGLpYA4#q=Atlantic+Amsterdam

M.

Ikke et skip.. PLATFORME, og det jeg så, var slet/slet ikke i den størrelse - nærmere en ´flodpram´, men stadig et skib.

For mig så det ud? som ledte de efter et forstoppet KLOAKRØR med gevinst, altså med det der kom op fra stedet - men nu har klister kanalen heller aldrig været særligt REN, nærmere misbrugt af alle de frabrikker/ værft´er der har lagt i og omkring Fjorden = mærkeligt nok må/ kan de bade på den anden side ? rent vand.

I gamle dage (blev selv overrasket 60-70rne), da man i kedsomhed sad med en fiskestang kl 24 ved oliehavnen, dér var der måske en ? kviksølvs ´hulk´ der bed på stangen/ krogen, som ikke havde madding på - men fisken ville sikkert bare gerne have lidt bedre vilkår.

Men det var en anden tid.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-06-15 23:04

Citat
--------------------------------------------------------------------------------

Grunden til,jeg forsøger at spille "klog

OG............så har jeg lige brugt et par minutter?? på ovenstående.
Jeg er sgu heller for ikke klog, eller bedste menneske på denne Jord, men jeg er heller ikke den værste.

Tak for tiltale - bare du ikke hiver mig i retten for - at svine Miljøet til, jeg har et par gange tabt/tapt/tappet olie og mistet er ½ liter/ samt det skal jo også vaskes af hænderne/ tøjet = ikke værre end...
https://www.youtube.com/watch?v=z_zw__sjunA

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 11-06-15 00:22

Mener du en flydepram som denne her: https://www.colourbox.dk/billede/havne-uddybning-billede-5433052

Eller måske noget ala stenfiskeren her: http://aggervaerft.dk/wp-content/uploads/2014/09/DSC01115.jpg

De findes med 2, 3 og fire støtteben og er meget almindelige.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-06-15 11:49

Jeg så en gang, et sjovt skib nede på Lanzerote.
Desværre kan jeg ikke finde billedet, men det var en stor pram som kunne skilles ad på på midten - altså på langs så den kunne tømme en masse grus ud i forbindelse med mole opbygning.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-06-15 20:40

Citat
Eller måske noget ala stenfiskeren her: http://aggervaerft.dk/wp-content/uploads/2014/09/DSC01115.jpg

De findes med 2, 3 og fire støtteben og er meget almindelige.

Troede sgu det var skibet - men der er 3 ´fiduser på det

MEN, minder meget om dit første billede = bortset fra det var en meget gammel og rusten ?? et eller andet og selve kranen var med WIRE og egen motor, men ikke hver dag jeg har set den slags, og jeg dog været lidt rundt - også på gulvet.
Men billeder eller ej, tror denne får lidt ubrugelige points.
Citat
Det er da bare uddybning / oprensning. De "master" du har set,sænker den ned på bunden,så den står fast,mens gravemaskinen arbejder. Ellers ville gravemaskinen jo bare trække skibet til sig,når den har skovlen nede.

Sjovt nok??)(&"¤ kunne jeg jo bare have taget et billede/ filmet det, men doven som man jo nu omdage er blevet, tænkte jeg ikke på det.

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 50 point
Dato : 13-06-15 11:49
Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 26-06-15 01:05

Tak for svaret katekismus.
NØJAGTIG DET SKIB JEG TROR JEG EFTERLYSTE

De må flytte lidt rundt med det skib - det har ikke været der en uges tid eller mere...
Og det gravede kun steder hvor hvor ´de´ selv kunne lægge til = så det må være nogle store ´finner´ de har i bunden af sejlbådene..

Kommentar
Fra : mig-selv