/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Indvandrerbørn larmer i biografen
Fra : Stine95
Vist : 417 gange
50 point
Dato : 06-02-15 11:41

Jeg synes det er en latterlig debat denne gang. Vi ved da alle at indvandrere larmer af helvedes til i biograferne.

Det er nytteløst at diskutere om det er fordi de er invandrere at emnet blev taget op for nyligt.

For ja det ER fordi de er invandrere og JA de mangler fandme opdragelse hjemmefra. Det ved vi alle sammen, men det er åbenbart et følsomt emne. Hvorfor kan vi ikke bare være åbne om problemet?
De lever jo af at vi er bange for at blive stukket ned hvis vi siger at de skal være stille.

Jeg ser ikke action film på Fisketorvet. Kun intellektuelle film, for der kommer de møgunger ikke.

Jo der er da også lettere retardere danskere der sidder og snakker halvhøjt i biografen. Men læs ordet retarderet i sætningen.

Selv de mest åbne og berejste af mine venner der aldrig siger noget negativt om indvandrere, bruger også termen perkerbiograf om Palads og Fisketorvets biograf.

Mit spørgsmål er om der er nogle der virkelig er uenig i at det mest er indvandrere der er skide irriterende i biografen?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 06-02-15 12:55

Citat
Mit spørgsmål er om der er nogle der virkelig er uenig i at det mest er indvandrere der er skide irriterende i biografen?

Ja, det er jeg.
Det er da en generalisering der vil noget - sæt du den på Facebook, så skal du bare se løjer

Nu skal det dertil siges, jeg kommer ikke i de nævnte biografer, så dem kan jeg selvfølgelig af gode grunde ikke udtale mig om.

Citat
De lever jo af at vi er bange for at blive stukket ned hvis vi siger at de skal være stille.

Det er dog noget af det værste sludder jeg længe har set - der kunne såmænd sagtens være etniske danskere du kunne omtale på samme vis.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-02-15 13:55

Selvfølgelig larmer børn og unge i biografer og andre steder. De forstår ikke sproget og hvis det er på engelsk eller andre sprog, så kan de ikke læse underteksten. Hvis danske politikere dog bare forstod, at der er et stort behov for indtaling af de nødvendige sprog og dialekter på alle film.
Ligesom at vi lærer de sprog som tales i de lande vi besøger, bør vi også tale de sprog som vores gæster taler.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 06-02-15 14:22

Hvis de fik opdragelse hjemme fra og lærte at respektere danskere som de respektere muslimer så var problemet nok ikke så stort som det er.
Men hvorfor hyler politikerne?
det er sku da dem der har og stadigvæk slæber dem hertil, måske med undtagelse af DF som til gengæld ikke har fået stoppet dem eller fået smidt nogen hjem, derfor er alt som plejer fordi ingen af de hunde hoveder tør at gøre noget ved problemet og de kan rende mig hele bundet.
alan57

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 06-02-15 17:16

Det latterlige er, at politikerne alt for sjældent befinder sig i den virkelige verden.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 06-02-15 17:23

Citat
Hvis danske politikere dog bare forstod, at der er et stort behov for indtaling af de nødvendige sprog og dialekter på alle film.

Tak skæbne - hvad hulen har politikkere med indtaling og filmproduktion at gøre

Det er da lige en tand for langt ude i hampen.

Citat
Ligesom at vi lærer de sprog som tales i de lande vi besøger, bør vi også tale de sprog som vores gæster taler.

Hvilke sprog har du lært at tale?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 06-02-15 18:02
Kommentar
Fra : marken84

Dato : 06-02-15 18:05

Citat
https://leifcarlsen.wordpress.com/2008/12/29/ro-i-biografen/

Hvad vil du fortælle med det link?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 06-02-15 18:25

Jeg ville såmænd se om du er på dupperne

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-02-15 18:45

Der skal jo penge til al den oversættelse - og det med pengene hører under politikerne.

Læg nu mærke til, at jeg skriver "bør" - men jeg taler og skiver da flere sprog helt defekt.

Jeg håber ikke der er for mange blondiner her.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 06-02-15 20:05

Hvis de vil bo her skal de forstå dansk og skal kunne skrive det også.
Hvis jeg flyttede til et andet land for at bo ville jeg sku da som det første lære sproget, men det er nok bare mig der er mærkeligt.
alan57

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 06-02-15 23:20

Som sædvanlig kører debatten totalt af sporet når der tale om udlændinge, som er kommet til danmark af den ene eller den anden grund...

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 07-02-15 07:39

Kan de ikke indordne sig under de "gamle" danske regler så er det en enkel billet med det samme.

Nu må folk sku snart vågne op

Det er sku til at brække sig over, denne bøldsødende linie har kørt alt for mange år lige som i vores fængsler, kort sagt vil de ikke indordne sig under de danske regler, 3 X = livsvarig fængsle og for dem som ikke er danske statsborgere retur ud af landet med det samme, vi skal ikke bruge penge på at opholde dem i fængslerne ( vi har brugt 2 X) og kommer de herefter så igen så må man jo give dem et metalfrimærke. så er der også plads til de danske tosser.

Og nu kommer der sikkert nået bævl om uhh og åh,

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-02-15 09:27

Citat
Som sædvanlig kører debatten totalt af sporet når der tale om udlændinge, som er kommet til danmark af den ene eller den anden grund...

Nu skal man jo ikke generalisere for vi hører og lægger ikke ret meget mærke til:
Svenskere
Normænd
Finnere
Tyskere
Englændere
Franskmænd
Irrere
Spaniolere
Portugisere
Italienere
Schweizere
Østrigere
Grækere
OSV.

Men det er jo nok fordi de ikke har slæbt deres middelalderkultur med til Danmark.

Læg mærke til at jeg hverken taler om race eller religion - som jo er noget helt andet.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 07-02-15 12:36

Citat
Men det er jo nok fordi de ikke har slæbt deres middelalderkultur med til Danmark.

Netop præcis...

Det er også derfor jeg mener lad os holde det på et plan hvor det hører hjemme.
Der er mange fra de mellemøstlige lande, som regel betegnet som muslimer over én kam, som udmærket kan finde ud af at opføre sig ordenlig og indordne sig under de danske normer.

Der er jo selvfølgelig også nogle som ikke kan - det gælder jo også danske unge - men at begynde at lave specielle regler om oversættelser i biograferne, fordi nogen ikke forstår sproget. Det er da vist lige at springe i den anden grøft.
Hvis de ikke forstår hvad der bliver sagt i filmen, skulle de lade være med at gå i biografen og finde sig noget andet at tage sig til.

Jeg synes det er helt relevant af Inger Støjberg at reagere på disse lømlers fremfærd...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-02-15 14:04

Dette kan ikke forstås af blondiner eller andre som ikke kan læse "indenad".
http://www.kandu.dk/spg173053.aspx#1979043

Til Marken............................................det er en joke.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 07-02-15 14:42

Citat
Til Marken............................................det er en joke.

Du siger lige til når det morsomme begynder

Ellers må du jo lægge din indlæg under vittigheder hvis du ikke synes emnet er seriøst nok

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-02-15 14:45

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-02-15 15:03

Da jeg i sin tid gik i biffen, var der ikke mange ´fremmede´ samme sted, men til gengæld masser af dårlig opføsel fra publikum, så hvorfor blande etniske ind dét - Danskere er da ikke et hak bedre.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 11-02-15 10:43

Sikke noget pis mig-selv,
Jeg er aldrig blevet generet af folk i bio heller ikke af danskere, men vi skal jo nok bære over med disse tilflytter nede syd fra, jeg tror sku ikke at der er nogen danskere der gider at bære over med disse mennesker mere, jeg gider ikke mere.
Det er sku da mærkeligt at det er kun muslimer der laver denne ballade ikke sandt?
Menneskerettigheder og andre papir skal de danske politiker rive itu med det samme mit land er ikke mit land mere og bliver danmark angrebet af en fremmet magt ville jeg give mit liv for det, men nu vil jeg ikke give en lillefingernegl for dette hul af et land, og hvis de danske politikere ikke vil ændre disse ting, så må andre jo gøre det, for de politikere vi har idag tør ikke at gøre noget, de er simpelhen nogle kujoner og de skal udskiftes så hurtigt at de får tilbagestrøget hår.
alan57