/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Fladfisk Flyndere
Fra : svendgiversen
Vist : 624 gange
134 point
Dato : 23-09-14 20:02

Vi har lige spist en særdeles lækker fladfisk, iøvrigt foræret af vor nabo med egne garn.
Jeg tror det var en rødspætte, måske en skrubbe, men min kone siger det var en Flynder?

Hun tror at rødspætter er det samme som flyndere,
en fisk som jeg kun husker fra konen i muddergrøften...

Her ud over kender jeg af fladfisk, kun Ising,
fra min bror i Esbjerg, hvor vi har fået Bakskul, eller hvad det nu hedder?

Hvem kan overbevise min kone om at flyndere ikke er rødspætter,
og hvem kan vise hvilke andre fladfisk vi kan fange her ved Flensborg fjord.

Og glem så det med at jeg selv kan søge, og ikke noget med føljeton,
jeg vil hellere høre direkte fra kyndige kandu fiskere??

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 144 point
Dato : 23-09-14 20:29

Din kone har ret
Flynder er en fællesbetegnelse for fladfisk.

http://ordnet.dk/ods/ordbog?query=flynder

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-09-14 12:57

Citat
Hvem kan overbevise min kone om at flyndere ikke er rødspætter

tja hvem kan overbevise dig om at flydere er rødspætter

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-09-14 16:06

Tak for svaret katekismus.