/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
lave en hjemmeside
Fra : NielsPT
Vist : 526 gange
81 point
Dato : 14-06-03 13:58

Hvilke programme vil i foreslå mig, at lave en hjemmeside i?

De må ikke være aaalt for indviklede..
De folk jeg har snakket med, er forholdsvis imod FrontPage 2000.... Hvad skal jeg så bruge?

Mvh Niels..

Kommentar
Fra : als

Dato : 14-06-03 14:04

Namo f.eks., men hvorfor er de imod FrontPage 2000. Det med de mange urene koder er et levn fra de tidligere FrontPage, så skal det være nemt og godt, nå ja så er Frontpage 2000 ikke det værst man kan få. Du kan også deltage i betatest af den nye Stones Webwriter som også bruger WYSIWYG og udkommer i august.

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 14-06-03 14:19

Kig her:

http://www.webwriter.dk/

[citat]
Stone's WebWriter er en prisbelønnet dansk no-nonsense HTML-editor. Pædagogisk opbygget med dialoger, højre-kliksredigering, kodefærdiggørelse og syntaksfarvning, så du kan gå i gang uden at kende HTML.
[/code]

-Ishoey

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 14-06-03 14:33

jeg kan ikke finde ud af at lave det i en HTML-editor.. er det ikke muligt at lave en velvirkende hjemmeside uden?
Ved godt at eks. Kandu.dk tilbyder et HTML Kursus, men gider ikke igennem det

mvh Niels

Accepteret svar
Fra : Fnollerpige

Modtaget 91 point
Dato : 14-06-03 14:36

På begynderplan ( og såmænd osse længere frem end det ) er der altså ikke noget galt med Frontpage ... jeg bruger Frontpage 2002 og indimellem Dreamweaver.

Så det er altså smag og behag - samt en skelen til hvad man vil have, hvad man kan osv .... er du nybegynder vil jeg anbefale Frontpage eller Stone´s webwriter.

Det andet - du der har hørt er garanteret udtalt af "kodehoveder" - der koder i notepad og kan deres koder i søvne.

- men til private og mindre sider er FP altså funktionelt ( og nemt )

Karina
- god fornøjelse

Godkendelse af svar
Fra : NielsPT

Dato : 14-06-03 14:54

Tak for svaret Karina..
Du er godt nok meget omkring, her på Kandu.
Du giver nogle gode seriøse svar, overalt hvor jeg har læst dine indlæg..

Du burde sgu få løn for det ;)

Vil lave min hjemmeside i Frontpage.. Tak for svaret..!

Kommentar
Fra : Blight_dk

Dato : 14-06-03 14:56

hmm tror godt at det kan blive lidt svært at lave en hjemmeside uden at tage et kursus først.
Men hvis du manger et program vil jeg forslå TSW Webcoder, som jeg selv syntes er meget bedre end Stone's WebWriter.

Det er gratis og kan findes her: http://www.tsw.dk/download.php4

mvh blight

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 14-06-03 15:06

"Du burde sgu få løn for det ;)"

HEY du siger noget !!!

Ja har en lille hjælpe-smølf gemt i maven

Held & lykke med projektet

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-06-03 15:34

Hej Als! (undskyld NielsPT for indskydelsen.)
Hvor kan man det.
Citat
Du kan også deltage i betatest af den nye Stones Webwriter som også bruger WYSIWYG og udkommer i august.

Emesen.

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 14-06-03 15:46

helt i orden...