/ Forside/ Interesser / Videnskab / Andet videnskab / Spørgsmål
10  Nordsted1 917
Polyester
Fra : mig-selv
Vist : 450 gange
50 point
Dato : 28-04-14 11:32

Hvilken temperatur kan dette klare, uden fare for brand/smeltning?
http://www.meripol.dk/polyester-11/polyester-1-kg-p12

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-04-14 11:40

NB jeg tænker selvfølgelig på at det er blandet med hærder og det er hærdet helt op

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-04-14 11:59

Husk lige at ved for meget hærder, kan massen accelerere og .................brænde

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 28-04-14 12:04

Formodentlig omkring 160 grader C. i kortere tidsrum. Det antændes vel først ved omkring 700 grader, men hvis du skal bruge den mekaniske stabilitet og styrke, så hold dig et stykke under 200.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-04-14 14:43

Jeg skulle egentlig bruge det til en ´samling/ tætning´ af en lydpotte - der hvor den skal samles med selve rørene fra motor
Det eneste jeg ved, er at de bliver fan...s varme og giver brændsår, om Polyester med lidt glasvæv kan tåle det, ville være rart at vide.

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 50 point
Dato : 28-04-14 16:49

Der skal du nærmere have fat i ovnkit eller "Gun Gum", der er beregnet til lyddæmpere.
Polyesteren vil begynde at lugte grimt og falde fra hinanden efter kort tids motorgang.
Selv epoxy, som tåler mere varme og generelt er stærkere, vil blive nedbrudt på sådan et sted. Men brug gerne glasfiber til at armere kittet med, hvis du kan få det blandet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-04-14 17:15

Citat
glasfiber til at armere kittet med, hvis du kan få det blandet.

Brugte det der Gun Gum for mange år siden, iblandet tag isolering og det holdte rimeligt godt, og det var en sprækket ovnrude, så det kommer sgu i betragning - igen, havde bare ikke lige tænkt på det, og det er ellers noget af det første man læser om, angående utætheder ved udstødning.

Men laver også lige en prøve på min nuværende udstødning, bare for at prøve om Polyester + glasfiber kan tåle varmen.

Tak for tiltale, lader det lige stå åbent et par timer.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 28-04-14 19:25

Citat
der er beregnet til lyddæmpere

Går ud fra du mener ´lydpotter´.
Glemte at nævne at mit - i sin tid - aldrig blev hærdet ordentlig, men boblede op og derfor ikke holdt særligt længe = men hellere varme på ovnen, end kulde i stuen.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 28-04-14 19:44

Når jeg betaler for sådan én, står der lyddæmper på regningen.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-04-14 19:56

OK..
på min burde der stå SYNSHAL.. (knaldpotte), nå - men osv

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-04-14 11:47

Jeg brugte et glasfiber tæppe som svejseværn i stedet for asbest. Det kunne tåle en direkte flamme. GUM GUM med fiber måtte uden på, er måske en løsning