/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Tågehornets mødeaktivitet
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 642 gange
100 point
Dato : 23-04-14 13:17

Det viser sig jo, at SF's tågehorn ikke er så flittig i EU som hun ynder at proklamere på TV. Sjovt nok, det anede mig faktisk.

Her er en lille liste over pamperindens mødeaktivitet, osv...... http://www.mepranking.eu/state.php?st=DK&order=all#ranking

Kom det bag på Jer, at Magrete Auken er så doven anlagt..? Hun siger jo selv at hun er flittig

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-04-14 13:59

Interessant side, du har fundet!

Men den kan vises på mange måder, går du efter hvor ofte de deltager i afstemninger er billedet et helt andet, din helt MM ligger på næstsidstepladsen blandt danskerne!

http://www.mepranking.eu/state.php?st=DK&order=vo#ranking

Men spørgeMM, det er han

http://www.mepranking.eu/state.php?st=DK&order=qu#ranking

Og så kan man jo overveje om det er vigtigst at være danmarksmester i at stille spørgsmål, stemme om sagerne, eller som Margrethe Auken, stille forslag!

http://www.mepranking.eu/state.php?st=DK&order=qu#ranking

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-04-14 14:14

Citat
din helt MM ligger på næstsidstepladsen blandt danskerne!
Jeg har ingen helte, vagnr.
Jeg forholder mig til MA's egen udtalelse om, hvor flittig hun selv er - og hvor dovne andre er.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-04-14 14:23

PS. Men rent faktisk er MM en flittig mand i EU-regi.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-04-14 15:26

Læste du mine links, Tommy?

At stille 290 spm kan enhver da finde ud af, inkl. MM, der skal meget mere arbejde til for at stille et forslag, og der falder MM igennem, ligesom han gør når det gælder deltagelse i møderne!

Men hvis M ikke er din helt, forstår jeg ikke hvorfor du ofte roser ham, fx

"Ja, så absolut da. Morten Messerschmidt fra DF. I mine øjne, den eneste seriøse EU-politiker i DK - og som også kæmper - desværre ene mand for Danmarks interesser.
Den mand får med garanti min stemme. At stemme på andre, ville være at spille hasard med Danmarks fremtid som selvstændig nation."

Men forbillede passer måske bedre?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-04-14 17:07

Citat
"Ja, så absolut da. Morten Messerschmidt fra DF. I mine øjne, den eneste seriøse EU-politiker i DK - og som også kæmper - desværre ene mand for Danmarks interesser.
Den mand får med garanti min stemme. At stemme på andre, ville være at spille hasard med Danmarks fremtid som selvstændig nation."
Dette kunne jeg godt ha' skrevet.
Men "helt" ..? Helte findes vel kun søndag eftermiddag kl. 16 i biffen.

Morten er en flittig mand. At være flittig betyder bl.a. også, at man kommunikerer med befolkningen. Fortæller/oplyser hvad EU er - og hvad EU står for. EU er i mine øjne - og tilsyneladne i mange andres kørt løbsk.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-04-14 22:03

Citat
Dette kunne jeg godt ha' skrevet.

ja,

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=164239

Morten M minder mig mest om så'n en type som Niels Jørgen Langkilde, der i slut-90'erne stillede ca 40 spm i Folketinget til miljøministeren om oddere (han kendte vist en der var interesseret i dem), fx "Hvad døde odderen Oda af?"

Spild af tid, penge og til ca samme nytte som at uddele 800 fløjter til at sabotere 1. maj!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-04-14 22:56

Hold da kæft, der var godt gang i skriblerierne dengang. Sjovt at læse, havde faktisk glemt alt om den tråd. Tak for, at du hev den frem vagnr......altså linket

Tilbage til MM.

Vagnr for faen, du må da medgive, at uden MM havde vi aldrig nogensinde fået oplyst, hvor meget svindel, plat og humbug der findes i EU. Det er MM fortjeneste helt og fuldt.
Og Morten bestiller jo andet end sidde på sin flade, dernede i EU - modsat Auken. Hvornår hører du fra hende ? Ja ja, PT. men nu er hun vågnet op fra sin tornerosesøvn, hvad skyldes det mon ? Rigtigt gættet, det er valgår, så skal apanagen og hvilen jo sikres de næste år frem.

Enige bliver vi sikkert ikke - det skal vi heller ikke være. Forskellen på dig og mig er, at du kalder dig socialdemokrat, men er det bare ikke. Der er ingen fra socialdemokratiet der er socialdemokrater.
Jeg tror, jeg er mere ægte socialdemokratisk end du er - hvis vi ser historisk på det.
Tyg på den!

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 24-04-14 05:55

Citat
Jeg tror, jeg er mere ægte socialdemokratisk end du er - hvis vi ser historisk på det.

Det er du sikkert!

Men du, og mange andre, tror af en eller anden grund, at sosserne stadig KUN skal tale arbejdernes sag i kampen mod de fælle kapitalister!

Ingen tror derimod, at RV kun består af husmænd i små gårde med stokroser og to køer, et par grise og lidt høns, at V kun består af bønder med lidt større idylliske gårde og lidt flere dyr osv.

Og tænk engang, det er ikke KUN hos sosserne partiet ledes af en akademiker, det gør de også hos DF (det mistede lissom lidt folkelighed, ik'?) og samtlige andre partier!

http://www.b.dk/politiko/akademiske-partiledere-skaber-politikerlede

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-04-14 09:17

At 'være flittig' dækker over mange ting.
Jeg er f.eks. en flittig bruger af div. velfærdsydelser ...uden at få noget særligt fra hånden.

Men jeg søger flittigt arbejde ...og arbejdsgiverne sender mig flittigt afslag.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-04-14 14:23

Citat
Men du, og mange andre, tror af en eller anden grund, at sosserne stadig KUN skal tale arbejdernes sag i kampen mod de fælle kapitalister!
Heri tager du ganske fejl. Et samfund uden kapitalister er dømt til undergang.

Citat
Ingen tror derimod, at RV kun består af husmænd i små gårde med stokroser og to køer, et par grise og lidt høns, at V kun består af bønder med lidt større idylliske gårde og lidt flere dyr osv.

Og tænk engang, det er ikke KUN hos sosserne partiet ledes af en akademiker, det gør de også hos DF (det mistede lissom lidt folkelighed, ik'?) og samtlige andre partier!
Nej vagnr, det er forhåbentligt ingen der tror.

Det er et demokratisk problem at folketingssammensætningen ikke afspejler samfundet. Hermed mener jeg, at de medlemmer, som skal lovgive ikke har føling med, hvad der sker udenfor borgen. Det er et problem - stort problem.

Jo flere akademikere, desto mere sejler samfundet, simpelthen fordi, tingets medlemmer mangler erfaring om, hvorledes det er at være ansat i - eller eje en virksomhed. Af mangel på viden og erfaringer, lovgiver folketinget kun adfærdsregulerings-love med div. afgifter og derved sejler sammenfundet endnu mere - alle er nemlig blevet til ofre og skal derfor behandles i godhedsindustriens hellige navn. Kuren til ofrene er endnu flere adfærdsafgifter og endnu mere adfærdsregulering.

En tyk fed overvægtig enlig mor med 4 børn er samfundets ansvar - ikke hendes eget. Hvad gør man så..? Adfærdregulere hele befolkningen i stedet for at sige til kællingen; Dit problem har du selv skabt, og derfor roder du dig selv ud af problemet.
Ovenstående var bare et eksempel ud ad mange.

EU som det ser ud i dag har aldrig været meningen. EU er et stort socialistisk projekt, som har sat sig for, at ensrette hele europas befolkning. Undersåtterne skal tænke ens, handle ens. Adolf prøvede projektet af - det mislykkedes - og samme skæbne får EU. M.M., kan hver evige eneste dag med lethed, påpege milliardsvindel, korruption indenfor den kolos der hedder EU
Den 25 maj vil vise, om den danske befolkning har fået nok.

Hvor lang tid skal befolkningen finde sig i, at østbander og andet skidtfolk røver og plyndrer danskerne ? Når de endelig bliver snuppet af det amputerede politi vi efterhånden har fået, bliver østbandemedlemmerne indlogeret på et 3 stjernet hotel, hvor de tjener så mange penge at de kan forsørge deres familier i hjemlandet - og oveni købet er så frække - legalt endda - at sende bud efter deres landsmænd med besked om, kom til Danmark og røve videre, der sker ikke en skid ved det - i bliver højst endnu rigere.

Dankerne er degenereret til et folkefærd af slapssvanse, som skal bøje nakken imens de bliver frarøvet alt i deres eget hjem. Gør de modstand, bliver de den ondelynene straffet !!! Hvad faen er det for en mentalitet de samfundsfjerne akademikere på borgen har skabt..?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-04-14 07:51

Citat
Et samfund uden kapitalister er dømt til undergang.

Dette er faktisk et hedt emne imellem de 'tunge drenge' inden for økonomisk teori i øjeblikket.

http://politiken.dk/kultur/boger/ECE2270078/kapitalismens-kritikere-er-usas-nye-vismaend/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-04-14 13:34

Lad os lige kaste et blik på den udmelding

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-04-14 21:52

Husker I "de kloge akademikeres" dommedagsprædiken op til afstemningen om Danmark skulle ha' Euro..?

Foreløbig har nej-sigerne sparet deres fædreland for.................HOLD FAST.......338......nej ikke millioner, men milliarder..! 338 MILLIARDER som skulle proppes direkte i cirkus EU.
Tak til alle de "Dumme" der stemte nej.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-04-14 08:21

Kaptajn-Tommy ->
..og hvordan tror du det var gået, hvis Danskerne havde fået lov at stemme om salget af DONG?
Næeh.. den Danske vælger ..uanset parti, er ikke så dum endda. Vi burde have langt flere folkeafstemninger, når det vedrører vores fælles økonomi. Så kan politikerne tage sig af adfærdsreguleringer som; motorvejshastigheder, dyrevelfærd, grænsekontrol, våbenlov, handelsrestriktioner mv.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-04-14 13:57

Citat
..og hvordan tror du det var gået, hvis Danskerne havde fået lov at stemme om salget af DONG?
Så havde salget aldrig fundet sted.

Jeg glæder mig til at se, hvor "Blå Bjarne" får ansættelse når han om et års tid ryger ud fra folketinget. DONG..? EJ, det ville være for tykt........Men det ville ikke forbavse mig.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-04-14 13:11

Idag skal vi høre om hesterejens rejseaktivitet.

Fiskekutteren sejler ud fra Esbjerg Havn for at fange rejer - og sejler retur til Esbjerg når lasten er fuld.

Så kommer der en lastbil og kører rejerne til Holland hvor de bare skal omlastes i en andet lastbil som skal køre hesterejerne til Marokko hvor de skal pilles.

Når rejerne er pillet i Marokko, køres de tilbage til Holland hvor de igen omlastes til en lastbil som skal køre rejerne til Italien hvor rejerne skal pakkes.

Når rejerne er pakket - lagt i dåser, køres de igen tilbage til Holland hvor de skal distribueres f.eks. til Danmark.

Hvordan kan det nu lade sig gøre..? Prisen på hesterejer er jo ikke rimelig højt...? Det skyldes den sindsyge EU-støtte.

Hvad så med CO2 forurening. Ja, hvad med den..?

Husker I de gamle molbohistorier...?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-04-14 13:20

Næeh... Tommy dreng:
Citat
Det skyldes den sindsyge EU-støtte.

NEJ:

Det skyldes din uundværlige kapitalistiske tankegang, hvor alt drejer sig om profit; hvor fornuft, omtanke, social forståelse, solidaritet, arbejdsforhold, geo- og demografi ikke har nogen som helst betydning eller indflydelse på; hvor pengestrømmen ender eller arbejdspladsen placeres.
Det gælder bare om at rage til sig
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-04-14 13:25

Molo, nu håber jeg at dit svar var ironisk...?

Eller hvad med denne her..?
http://blogs.jp.dk/messerschmidt/2014/04/28/eu-frads-dag-45-milliarder-til-asfalt-i-afrika/

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-04-14 08:24

Det var skam alvorligt ment. Hvis man stoler blindt på, at bare man sænker skatten for de bedst lønnede og begunstiger private virksomheder på bekostning af offentlige arbejdspladser, at så vil der automatisk blive skabt flere arbejdspladser og dermed flere skatteindtægter, så er man naiv. En privat virksomheds fornemste opgave er at tjene penge. Så ser man muligheden for at få et større afkast af samme ydelse eller produkt, så udnytter man denne mulighed. Ikke til at skabe flere arbejdspladser, men til at tjene flere penge. Disse havner ikke i statskassen, men hos ejerkredsen. Sætter man samtidig arbejdslønnen ned? Snupper man igen den større profit, man ansætter ikke flere. Det kan man se af, at der fyres Danske arbejdere og disse erstattes af udlændinge til lavere løn. Det kommer der ikke flere i arbejde af. Lavere skatter for de velbjergede og mindre regulering af private firmaerne giver IKKE vækst. Det øger blot uligheden medens skatteindtægterne udebliver, da det bliver billigere at outsource sin produktion.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-04-14 14:54

Molo, nu forvirrer du mig....
Jeg skrev:
Citat
Idag skal vi høre om hesterejens rejseaktivitet.

Fiskekutteren sejler ud fra Esbjerg Havn for at fange rejer - og sejler retur til Esbjerg når lasten er fuld.

Så kommer der en lastbil og kører rejerne til Holland hvor de bare skal omlastes i en andet lastbil som skal køre hesterejerne til Marokko hvor de skal pilles.

Når rejerne er pillet i Marokko, køres de tilbage til Holland hvor de igen omlastes til en lastbil som skal køre rejerne til Italien hvor rejerne skal pakkes.

Når rejerne er pakket - lagt i dåser, køres de igen tilbage til Holland hvor de skal distribueres f.eks. til Danmark.

Hvordan kan det nu lade sig gøre..? Prisen på hesterejer er jo ikke rimelig højt...? Det skyldes den sindsyge EU-støtte.

Du svarede:
Citat
Det skyldes din uundværlige kapitalistiske tankegang, hvor alt drejer sig om profit; hvor fornuft, omtanke, social forståelse, solidaritet, arbejdsforhold, geo- og demografi ikke har nogen som helst betydning eller indflydelse på; hvor pengestrømmen ender eller arbejdspladsen placeres.
Det gælder bare om at rage til sig

Du mener altså at jeg har en kapitalistisk tankegang, hvis jeg ikke kan få øje på det smarte i en reje skal rejse det halve af verden rundt for at blive pillet, pakket og distribueret....?
Javel ja. Jamen så indrømmer jeg gerne at jeg har en kapitalistisk tankegang.....Og forstår samtidigt godt, hvorfor jorden er så forurenet af Co2-udslip fra lastbiler.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 29-04-14 21:57

Hesterejer???

Hej Tommy, mig bekendt spiser vi (næsten?) ikke hesterejer i Dk, men det gør man bl.a. i Holland!

http://da.wikipedia.org/wiki/Hestereje

Hvis Danmark kan fange hesterejer og tjene penge på at eksportere dem til fx. Holland er det vel OK?

Hvis hollænderne kan tjene penge ved at få rejerne pillet i udlandet og transporteret frem og tilbage er det vel også OK?

I begge sammenhænge "glemmer jeg CO2", det fører for vidt!

Men som altid, Tommy, kilder til

Citat
Hvordan kan det nu lade sig gøre..? Prisen på hesterejer er jo ikke rimelig højt...? Det skyldes den sindsyge EU-støtte.

Støtter EU fiskeri af hesterejer, transport af dem til Holland samt frem og tilbage til Marokko økonomisk eller på anden måde???

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-04-14 22:59

Citat
Hesterejer???

Hej Tommy, mig bekendt spiser vi (næsten?) ikke hesterejer i Dk, men det gør man bl.a. i Holland!
Hvorfor opfører du dig altid som katten om den varme grød, vagnr.? Du ved da udmærket godt, at hesterejer er blevet en gourmetspise i Danmark - og forøvrigt bliver en mere og mere populær spise.

Citat
Hvis Danmark kan fange hesterejer og tjene penge på at eksportere dem til fx. Holland er det vel OK?

Hvis hollænderne kan tjene penge ved at få rejerne pillet i udlandet og transporteret frem og tilbage er det vel også OK?
Nej..! Fordi de kan ikke tjene penge på øvelsen. Profitten hjemtages på grund af kunstig støtte = EU-støtte.
Det svarer til at jeg påstår, at jeg kan tjene mine penge ved at grave et stort hul i haven - dække det igen og hæver en eller anden støtte fra EU.

Sjovt med dig vagnr, du kunne nemt finde dit eget link - men du kunne ikke scrolle et hak nedad og finde linket til det, som jeg skriver..???

Men her er det.
http://politiken.dk/forbrugogliv/forbrug/tjekmad/ECE2264486/dine-roemoerejer-bliver-pillet-i-marokko/
Og dækker linket ikke, så finder du resten i "Fiskeritidende"

Citat
I begge sammenhænge "glemmer jeg CO2", det fører for vidt!
Ja lad os endelig gøre det. Den smule CO2 gør ingen skade når det er blåstemplet af EU

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-04-14 08:47

Det var en retorisk kommentar Tommy. Prøv at udskifte 'din' ..med; 'den' ...kapitalistiske tankegang osv. Så tror jeg du fanger min pointe
Jeg medgiver dig at 'rejesagen' er hul i hovedet
Det har nu været tilfældet med f.eks. røget skinke i mange år. Svinene avles og opfodres i Danmark, sendes til slagtning i Tyskland, Polen eller Rumænien. Derefter sendes skinkerne til Italien og bliver røget. For så at blive sendt til Danmark og solgt. Ding-dong dynamolygte
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-04-14 12:52

Helt 'morsomt' bliver det så, når man må konstatere; at den 'Italienske' røgede skinke i forretningerne er BILLIGERE end den Dansk producerede!
Svært at forstå !
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-04-14 14:12

Citat
Helt 'morsomt' bliver det så, når man må konstatere; at den 'Italienske' røgede skinke i forretningerne er BILLIGERE end den Dansk producerede!
Svært at forstå !
En tanke har slået mig. Har det noget at gøre med de danske tårnhøje afgifter på SÅ OG SIGE ALT at gøre.

Vi ved jo, at jo højere afgifterne er på mad, olie, el, benzin, husleje...- sæt selv afgifter på div. ind....- desto højere lønninger skal arbejderen ha'. (det er jo helt naturligt) Men desto dyrere bliver det at producere - og hvem skal betale = forbrugeren. Vil de det = NEJ!

Hvad gør regeringen så..? Beslutter sig for, at opfinde nye afgifter.

Og så går vi i ring - HEY!!
Åhh Boogie-Woogie-Woogie – HEY!
Og så går vi i ring.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 30-04-14 16:25

Tommy, artiklen om rejerne kendte jeg godt, men der står ikke et ord om støtte eller EU i den!

Det var støtten jeg efterlyste et link til!

Såvidt jeg ved, er det Roskilderejer=fjordrejer der er den store delikatesse i Dk, dem piller og spiser jeg flere gange hver sommer. En del af fornøjelsen er de spandevis af kold hvidvin man får drukket allerede inden man har pillet rejer nok til en mad

Hesterejer er er noget større end fætteren fra Roskilde, og kommer helt ovre fra Jylland

Som bonus kan du lige få en hesterejekogebog, så må vi jo se om det slår an.

http://www.masterpiece.dk/UploadetFiles/11327/25/13026.199_Kogebog_Hesterejer_Konsumfisk_WEB%281%29.pdf

Selvfølgelig kan du tjene penge på at grave et hul, fylde det igen osv, du skal bare få det på TV som alternativ til tog-, båd- og kloakTV

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-04-14 19:39

Mit råd er: Køb Dansk
http://tranhuset.dk/
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-04-14 20:34

Citat
Selvfølgelig kan du tjene penge på at grave et hul, fylde det igen osv, du skal bare få det på TV som alternativ til tog-, båd- og kloakTV
Fin humor, vagnr.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 30-04-14 20:45

Tak, Tommy

Men det kildne spørgsmål var, hvor er kilderne til at rejens mere og mere nøgne flugt over landegrænserne, sågar til ikke-EU-lande, får EU-støtte?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-04-14 23:15

Hold nu op vagnr, du ved ligeså godt som mig, at det ikke er Marokko der får støtten - de får arbejdet. Det er EU tilskud firmaerne får til transporten, og derved qua danske lønninger er der større profit ved den Marokkanske øvelse.

Derfor kom jeg også ind på hvorfor - eller hvordan det harmonerer med EU's miljøpolitik.
Bonni Svedegaard er jo en rappenskralde når de drejer sig om CO2-udledning fra biler.

Jeg forstår ikke du slår så meget i tøjret, der er vel ingen grund til at gøre EU bedre end det er.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-05-14 05:13

Citat
Jeg forstår ikke du slår så meget i tøjret, der er vel ingen grund til at gøre EU bedre end det er.

OK, altså ingen kilder?

Jeg prøver ikke at gøre EU bedre end det er, men jeg prøver i modsætning til så mange andre heller ikke at gøre EU værre end det er.

Som altid vil jeg forholde mig til fakta, ikke gætterier!

Fakta er fx, at knivsmeden stiller oceaner af spørgsmål i EU efter devisen "en tåbe kan stille flere spørgsmål end ti vise kan svare på", men er knap så flittig der hvor det gælder, jf din egen kilde

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-05-14 20:35

Hold dog op, vagnr. Alle ved da, at transport får milliarder i EU-støtte - og du, ved det!
EU-støtte til transport er åbenbart en lille del af "frådset" Nedenstående er meget værre.

Linket fra Morten Messerschmidt.
Citat
At EU siden 2004 har foræret Tyrkiet omkring 70 milliarder kroner fra EU’s skatteborgere er absurd nok. At en del af pengene beregnet på uddannelse af unge tyrkere åbenbart nu er blevet svindlet bort, føjer kun spot til skade.
Gennem EU’s programmer, Comenius, Grundtvig og Leonardo da Vinci, fik Tyrkiet sidste år 165 mio. kroner. Hertil kommer 30 millioner kroner, “ubrugte midler” fra andre EU-fonde, altså penge, som EU ikke har kunnet nå at spendere, men nu sender til Tyrkiet. Pengene skal bruges på ungdoms-programmer i Tyrkiet: En masse workshops, festivaler - og et legetøjsmuseum.
Desuden vil EU betale for, at 22.000 tyrkere kan komme og besøge Europa. Jeg kan til nød forstå, at vi i EU skillinger sammen til at sende nogle studenter til Tyrkiet, de kunne jo f.eks. studere det omfattende hærværk mod kristne kirker og andre kulturskatte. Men den anden vej!
Og lad mig gøre opmærksom på, at Tyrkiet det sidste årti har haft vækstrater på 4-5 procent, mens væksten i Euro-zonen er på 0,1 procent. Men tilbage til svindelen. Chefen for det departement, som håndterer en masse penge fra EU’s Erasmus-program, er Tyrkiets tidligere EU-minister Egemen Bagis. Nu har EU iværksat en undersøgelse af, hvad der er blevet af pengene, efter at en tidligere ansat modigt har klaget til EU over fupansættelser og misbrug. Egemen Bagis blev fyret som EU-minister, fordi han var involveret i den seneste korruptionsskandale, hvor ministerpræsident Recep Erdogan og hans familie tilsyneladende også er involveret. Flere tyrkiske ministre, hvis sønner havde fingrene nede i de offentlige kasser, måtte også trække sig. EU’s undersøgelse skulle have været afsluttet i marts, men vi har endnu intet hørt.
Men EU har dog forsikret Tyrkiet om, at EU-pengene fortsat vil strømme ind i Erasmus-programmet, indtil svindel-rapporten foreligger. Min liberale kollega i EU-parlamentet, som ellers er varm fortaler for tyrkisk EU-medlemskab, har skriftligt spurgt EU-kommissionen:
“Er Kommissionen enig i, at svindel og korruption i anvendelse af EU-midler er i modstrid med de mål, som EU forsøger at opnå i Tyrkiet?”
Jamen, EU-elitens mål er at optage Tyrkiet. Og så kommer man ikke uden om svindel og korruption; den regning bliver bare udskrevet til EU’s borgere, også selv om de er imod tyrkisk medlemskab.

Jamen det er jo vanvittigt.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 02-05-14 04:19

Altså, INGEN KILDER!

Mig bekendt er EU-støtten til projekter, ikke til de enkelte transporter af varer, men du kan jo prøve at finde ud af det her

http://www.trm.dk/~/media/Files/Publication/2010/EU-puljer%20p%C3%A5%20transportomr%C3%A5det%20-%20netversion.pdf

MM's "sandhedsværdi" er som altid meget begrænsetl, fx viste det sig at den eneste af de mange virksomheder der skulle være imod EU-patentet, som MM kunne huske navnet på, var FOR! MM kunne desværre ikke liiige huske flere navne

" Messerschmidt kan ikke nævne én eneste dansk lille virksomhed, der er imod Patentdomstolen

Divya

”Ja, ja… der har været en del. Nu har jeg jo ikke lige en computer her, men der har været en del, sådan historier, i forskellige medier”. Sådan udtalte Dansk Folkepartis Morten Messerschmidt, da han direkte adspurgt i TV2 19-nyhederne mandag d. 21. april blev bedt om at komme med bare ét eksempel på en lille dansk virksomhed, der er imod dansk deltagelse i Patentdomstolen.

Senere vendte Messerschmidt tilbage til 19-nyhederne med to eksempler. Det ene var dog en tysk virksomhed, og den anden virksomhed afviste pure, at Patentdomstolen skulle være en ulempe for dem.

”Jeg kan bare sige, at for os er det en fordel, og vi gør specifikke initiativer for at sikre, at vi kommer hen imod en Patentdomstol hurtigst muligt”, sagde Thomas Sandholt, direktør for Expanite, der er den pågældende virksomhed Morten Messerschmidt ellers henviste til.

Dermed har Morten Messerschmidt altså endnu til gode at bevise over for de danske vælgere, at hans frygt for dansk deltagelse i Patentdomstolen har nogen gang på jord.

Samstemmende lyder det fra de danske patentaktive små- og mellemstore virksomheder, som vi har særligt mange af i Danmark, at Patentdomstolen tværtimod vil gøre livet lettere for dem.

Faktisk er 88 % af de danske virksomheder, der bruger patentsystemet i dag mikro-, mindre- og mellemstore virksomheder. Derfor ønsker danske iværksættere, de private opfinderforeninger og erhvervsorganisationerne alle, at danske virksomheder får adgang til fordelene i de nye muligheder. Alternativet er at de små danske virksomheder ikke får det lige så let, som deres konkurrenter i EU.

Et virkelighedstjek der stemmer dårligt overens med Dansk Folkepartis og Morten Messerschmidts postulat om, at store stygge multinationale virksomheder med et JA til Patentdomstolen vil tryne små danske virksomheder rundt om i EU.

Når end ikke de små danske virksomheder selv deler den bekymring, hvorfor har Dansk Folkeparti og Morten Messerschmidt da så travlt med at pålægge de danske vælgere den?

Se et uddrag af Interviewet i 19 Nyhederne her:

https://www.youtube.com/watch?v=JbOzkv3h5qE&feature=youtu.be"

Det "sjove" er, at jeg fandt det på "folkebevægelsen mod EU's" hjemmeside, de havde selvfølgelig fjernet det igen, det var vist ikke rigtig deres budskab, men det lå i cachen

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-05-14 18:56

Vi skal - hermed mener jeg danskere, stemme nej til patentdomstolen - ligesom vi gjorde til euroen. Denne øvelse har foreløbig sparet danskerne for 338 milliarder.

Selvfølgelig er der transportstøtte..! Og du ved det godt.

Hvad denne sindsyge støtte http://www.fyens.dk/article/1708543:Business-Fyn--Danskere-skaber-job-i-Polen-med-EU-stoette

Men det er vel også løgn..?

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 100 point
Dato : 02-05-14 19:42

Tommy, vi kommer ikke længere!

God week-end.

Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-05-14 22:21

Okay vagnr.

Jeg giver dig pointene - ikke fordi vi er enige, men fordi vi har gode diskussioner og får muligvis flere i fremtiden
Du ønskes ligeledes en god week-end!

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 02-05-14 22:56

Selv tak, Tommy!

Og ja, sikkert flere i fremtiden