/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Højere ping med nyere hardware???
Fra : elxx
Vist : 456 gange
69 point
Dato : 12-06-03 13:47

Jeg har næsten lige købet ny hardware:
2.8Ghz P4 800Mhz FSB
1 GB DDR3200 Samsung Ram
Epox med Intel 875P chipsæt (4PCA3+)
Radeon 9700

Jeg har bemærket at ping er steget ca. det dobbelte og nogen gange det 10-dobbelte.
Jeg har prøvet med 3 forskellige bois'er. Et andet grafikkort, et andet lydkort, et andet netværkskort.
Det jeg testede med det andet lydkort, og netværkskort deaktiverede jeg det onboard lydkort, og netværk, for at sikre at det ikke var dem der konfliktede. Desuden har jeg prøvet at reinstallere windowns op til flere gange uden nogen som helst resultat. Jeg køre med winXP, og har en ADSL 512/128.
Ping er især højest i Raven Shield.
Min gamle pc køre med normal ping (20-100), mens den nye køre med ca. 250-1000.
Den varierer ikke mellem 250 og 1000, men holder sig rimeligt godt til een ping. En server som før havde en gennemsnits-ping på ca. 50 har nu een på ca. 200-300.

Håber at nogen kan hjælpe.

Mvh.
Gert

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 12-06-03 19:08

hvis det er 2 512mb ram stænger du har i, prøv så at tage den ene stang ud, og prøv igen..

Kommentar
Fra : elxx

Dato : 12-06-03 20:10

Ok. Det har jeg nu prøvet.. Det hjalp ikke. :(

Kommentar
Fra : elxx

Dato : 12-06-03 20:13

Sjovt nok kører min forbindelse som den skal da jeg har testen den på teledanmarks hjemmeside.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 12-06-03 20:21

så må vi da håbe at den bliver ved med det.

Kommentar
Fra : elxx

Dato : 12-06-03 21:17

Ja ja, men det er ikke nok. Den skal jo også køre fint i spillene. Det er der der er ret mærkeligt. Forbindelsen er ok, men ping i spil er alligevel høj.

Kommentar
Fra : elxx

Dato : 16-06-03 00:12

Så kunne du ikke hjælpe mere... :(... Det er også mystisk.