/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvilken periode?
Fra : molokyle
Vist : 1072 gange
400 point
Dato : 22-05-13 21:43

..befinder vi os i for pt.?

Når jeg tænker tilbage på kandu i 'historisk' perpektiv, så mindes jeg tydeligt:

Computerproblem perioden.
Dobbeltprofil perioden.
Kosmologi/Astrologi/Spiritisme/Religions perioden.
Point(bytteri)perioden (Præmier eller ej?)
Smalltalks perioden. (Smalsnak dagen lang!)
ArneJakobsen perioden.
Ram2/Creamygirl perioden (..svin hinanden til perioden.)
Knallert perioden.
Slægtforsknings perioden.
Mobilos perioden.
Jagt perioden.
"100 nye profiler" perioden (hver dag/time = en ny profil)
Politik perioden.

Osv.
..eller er det bare mig som husker forkert
Næppe.. !!!

Så hvilken periode er det for nuværende?
</MOLOKIYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-05-13 22:01

Tror den skulle hedde noget med JAGT

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-05-13 22:02

ups, den havde du nævnt, men alligevel - eller måske Win8 - men syntes ikke der er særlig stor panik omkring det emne

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 22-05-13 22:07

Ja der har jo været noget med HUNDE og REJSER.

Det lyder ellers meget spændende med de perioder, og der er nok noget om snakken, selv om jeg ikke har været med så længe at kunne huske ret mange af disse perioder.

Men ram2 perioden lyder uhyggelig - godt jeg ikke oplevede den (tror jeg ikke) jeg er her for hygge - grin og oplysning, og går kun op i point hvis jeg lige står og mangler nogle, da jeg jo ikke kan købe en lækker rejse for dem.

Jeg var for resten en tur til det gamle Dansk Vestindien i November, en tur på alle 3 øer, pragtfuldt, svømme - snorkle og se en masse dyr (kryb og kravl) og flot natur, samt mange gamle ting fra Dansker tiden. En oplevelse af de store.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 22-05-13 22:13

lav aktivitets perioden tænker jeg

Måske jeg husker forkert, men førhen var der flere spørgsmål i gang pr. dag end nu.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 22-05-13 22:15

Du glemte een,Blackliste perioden. Den er vi heldigvis ovre.

Men ellers vil jeg kalde det rutinen-perioden. Godt eller dårligt???

M.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 22-05-13 22:29

Der er meget fred og ro for tiden, ikke de store krige, selv politik kan diskuteres uden at der bliver truet med fysiske "argumenter". Det er rart, men måske også lidt kedeligt.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-05-13 22:52

Tager man en tur gennem diverse jagt tråde, så må det kaldes Bent Ballegaard perioden, de går det da rimeligt lystigt i kødet på ham.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 22-05-13 22:56

Bent-Ballegaard er vist mere en permanent tilstand end en periode, desværre.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 22-05-13 23:34

Hvad med Jørn Flemming Helveg Rudolph perioden?

Eller det er måske "100 nye profiler" du tænker på der?

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 23-05-13 07:11

Citat
lav aktivitets perioden tænker jeg

Jeg er enig

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-05-13 09:23

Det er måske ældre - perioden.
Og så savner jeg præmie perioden.........................nu skal jeg selv købe mine printere.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-05-13 15:41

Ja du husker forkert, jeg startede med slægtsforskning, og kun det, for over 10 år siden...

Hvad med skænderi "svine hinanden til" perioden?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-05-13 17:47

Jeg synes vi befinder os i den "vidende periode"

For mig er det da glædeligt, at så mange selv kan finde løsningen på nettet Der vil altid være brugere, der stiller spørgsmål. For nogle, tror jeg, det også handler om den daglige kontakt med andre.

Eyvind

Og så savner jeg præmie perioden.........................nu skal jeg selv købe mine printere.

Ja ja Eyvind, men nu er du jo også blevet en almindelig mand

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-05-13 20:37

Man kan ikke gøre det op i perioder kun på langs, der er historisk tale om et "pattern",
en spørge matrix, vist mønster eller krydsfeldt på dansk?

På tværs består kandu jo af næsten 200 del emner, fordelt på tre hoved kategorier,
mer eller mindre forældede, og der mangler jo mange nye emner/kategorier...

Så skulle man analysere hvor vi er nu ud fra de historiske data,
skulle man følge mængden/trenden af spørgsmål over en passende lang periode,
et meget stort tal materiale som ingen vist kan eller gider finde??

En oplagt opgave for kandu´s (manglende) ledelse, så kunne man jo fjerne historiske emner,
og tilføre nye, hvor aktuelle spørgsmål ofte har måttet stilles i nabo kategorier...

Hvis kandu var supermarked eller eksempelvis et rejse bureau, ville det forlængst være gjort.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-05-13 17:56

Nuværende periode

HOSPICEperioden....

Kandu har forsøgt "selvmord" de sidste par år - sååååå det lykkes jo nok før eller siden...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-05-13 19:27

Tak Ans - det var ualmindeligt pænt sagt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-05-13 21:28

Mosebaek -> Du her ret
..og har dermed; 'håneretten'
...den periode havde jeg helt svedt ud !
svendgiversen ->ram2 perioden? Læs: http://www.kandu.dk/Tip7539.aspx

Måske vi kan bli' eninge om at vi befinder os i : Tal/skriv 'pænt' og overhold 'netiketten'perioden ???
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-05-13 21:33

UPS Det var til Klatterup og ikke svendgiversen ...den dérsens med ram2 og svineriet ...men det minder mig blot om ram's dobbeltprofiler i det umiddelbart efterfølgende stykke tid: Klumme & Krumme perioden !!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-05-13 21:46

svendgiversen -> Jeg gider ikke, men man kunne måske lave en statestik over månedligt:

1.) Flest opslag i kategori
2.) Flest indlæg/kommentarer i kategori
3.) Mest læste/besøgte spørgsmål
4.) Mest ordrig kategori
5.) Fleste unikke profiler pr. kategori

..og så derud drage en konklussion baseret på såvel; syntaktisk som semantisk analyse, samt en socioteknisk og psykoanalytisk vurdering af engagement niveau for de indvolverede parter ???
*LOL* ...eller for at bruge et ram2 udtryk: LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL...
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-05-13 21:53

Ikke at forglemme "Talermedmigselvperioden" som i perioder kommer og går.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-05-13 21:54

Ps. svendgiversen ->
Citat
Hvis kandu var supermarked eller eksempelvis et rejse bureau, ville det forlængst være gjort.

Hvor mange GRATIS Supermarkeder eller Rejsebureau'er kender du !!!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-05-13 21:56

ans -> Det er en permanent tilstand ...når det kommer til undertegnede
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-05-13 22:09

Nej. Jeg mener rent faktisk at folk gennem det sidste års tid har ført et sobert sprogbrug
Det er tilsyneladender gået op for folk; at man bedst kommunikerer, informerer og interagerer, hvis man begrænser de værste skraldespandsgloser, ukvemsord og nedrigheder
Hallelujah..
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-05-13 22:14

Eyvind -> emesen, emesen., osv.
Du er jo selv et (dyds-)mønster eksempel på, hvorledes det ka' gøres. Tak for det
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-05-13 23:11

I morgen er der for dit vedkommende "tiårsperioden" på godt og ondt.

Jeg savner den sjove periode, som er forsvundet

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-05-13 09:01

ans > Ked af at skulle rette dig, men det ér altså først om en uge du fylder rundt.
</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 400 point
Dato : 25-05-13 09:13

ans > Ked af at skulle rette dig, men det ér altså først om en uge du fylder rundt.

Nu må jeg lige rette dig, jeg skrev

Citat
I morgen er der for dit vedkommende "tiårsperioden" på godt og ondt.

Læg mærke til jeg skrev dit og ikke mit

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-05-13 09:14

Ieehh... altså. Jeg burde efterhånden vide, at ans ALTID har ret
..og så må jeg se at få lært at læse indenad ..eller drikke min morgenkaffe færdig INDEN jeg begynder at kommentere noget som helst her på kandu.dk
10 års Jubilæum ! Der kan man bare se. Hvor tiden dog går. Så er det også snart 10 år siden jeg afsluttede min 6 år lange hjemløs periode og fik min egen lejlighed.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-05-13 10:01

Citat
Du er jo selv et (dyds-)mønster eksempel på, hvorledes det ka' gøres. Tak for det
Jeg er @£$6 ikke noget dyds-mønster.
Det eneste mønster jeg kender til, er det som livremmen laver i forsøg på, at holde maven ind og bukserne oppe.

Og hvis der er nogen som kunne tænke sig, at modsige mig, skal de nok få læst teksten.
(Altså undtagen Ans som jo altid har ret)

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-05-13 11:51

Tys tys,i må ikke sige det til nogen: Men jeg savner nu,ind imellem Dulcona,Klumme / Krummen.
Ja selv Arne Jacopsen.

Der var flere farver på paletten,dengang. Og selvom man ikke var enige,sagde de tingene lige ud.

Det gør man jo også på mange arbejdspladser... Håndværkere...Fiskere. Og tit er det jo ikke et sprog for børn. Men man kender hinanden,og ved det ikke stikker så dybt.

I mine unge dage,var jeg ansat i et fiskeindustri, i fire dage. Der var ca. 50 damer ansat.Og de brugte ikke ligefrem det højere diplomatiske sprog.... men jeg slap da levende derfra.

M.

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 27-05-13 20:57

RETVIS PERIODEN ans ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-05-13 21:44

Det mest irriterende er påståelige damemennesker.
Det allermest irriterende er påståelige damemennesker.......................................som har ret.

Hvornår lærer du det Molokyle.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-05-13 22:28

Eyvind -> Jeg ER på (rette..?) vej !!!
/MOLOKYLE>