/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
EU
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 746 gange
100 point
Dato : 24-01-13 10:37

Her er London....... Her er London..... I dette øjeblik meddeles det, at David Cameron har oplyst, at det britiske folk skal til stemmeurnerne 2015 vedr. tilhørsforholdet til EU - kort sagt; yes or no.

Hvis briterne trækker sig, bør Danmark så ikke gøre det samme..?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 24-01-13 11:09

Citat
Hvis briterne trækker sig, bør Danmark så ikke gøre det samme..?

Hvorfor skulle vi dog det?

Bare fordi en eller anden tumpe går ud på tynd is, behøver andre da ikke at følge med

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-01-13 11:29

Citat
Bare fordi en eller anden tumpe går ud på tynd is, behøver andre da ikke at følge med

Det lyder helt Uffe Ellemann'sk

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-01-13 11:29

Engang levede vi af at sælge bacon til briterne, det gør vi ikke mere,
vore hovedmarkeder er i dag Cenral Europa, og udviklingen sker længere østpå...

Lad dog Enland passe sig selv, mon ikke de tænker sig bedre om når det kommer til valg?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 24-01-13 12:07

Citat
Det lyder helt Uffe Ellemann'sk

Når det kommer fra dig, Tommy, opfatter jeg det som en ros

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-01-13 12:12

Citat
Hvis briterne trækker sig, bør Danmark så ikke gøre det samme..?

Jow, vi skulle aldrig ha' været ind i det!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-13 13:01

Ja lad os bygge en "danmarksmur" langs grænsen - de 100 km koster ikke alverden....

EEN port - betal eller forsvind (bompenge).....

Hvad skal vi dog med alle de udenlandske varer og personer

PS...

Ironi "kan" være brugt

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 24-01-13 13:16

Hvis der er nogen der skriver noget nyt, overraskende, indsigtsfuldt, klogt, eller tankevækkende om EU i tråden, vil jeg overveje at deltage i debatten, men jeg er ikke optimistisk.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 24-01-13 13:24

Citat
Hvis der er nogen der skriver noget nyt, overraskende, indsigtsfuldt, klogt, eller tankevækkende om EU i tråden, vil jeg overveje at deltage i debatten, men jeg er ikke optimistisk.

Hvof prøver du ikke at hæve nivauet, det kan da ikke skade?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 24-01-13 13:41

Problemet er jo at det er de samme floskler der bliver smidt på bordet igen og igen, og EU fortsætter og vokser: EU er en god forretning, EU er bureaukratisk og udemokratisk, osv.

Og når Tommy er indblandet, kan man være helt sikker på at "debatten" kører af sporet. Hvorfor starter han f.eks. altid med et spørgsmål, når han allerede har lagt sig fast på svaret? (Iøvrigt skal de stemme om "in or out") Hvis Tommy havde været interesseret i debat, havde han vel startet med at fortælle hvad han mente, så kunne vi starte der.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 24-01-13 13:59

Hver fugl synger med sit næb!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-01-13 14:03

Citat
Og når Tommy er indblandet, kan man være helt sikker på at "debatten" kører af sporet. Hvorfor starter han f.eks. altid med et spørgsmål, når han allerede har lagt sig fast på svaret? (Iøvrigt skal de stemme om "in or out") Hvis Tommy havde været interesseret i debat, havde han vel startet med at fortælle hvad han mente, så kunne vi starte der.
Hej fun2, tak fordi du "korekser" mig.....lad os kigge lidt på det.

Citat
Og når Tommy er indblandet, kan man være helt sikker på at "debatten" kører af sporet.
Her er det dig, der kører "debatten" af sporet.....ærgerligt..!!!

Citat
(Iøvrigt skal de stemme om "in or out")
Er du ikke lidt af en flueknepper..?
"in or out" ??? Briterne er da inde/med i EU. Derfor må det da være "yes or no"

Citat
Hvis Tommy havde været interesseret i debat, havde han vel startet med at fortælle hvad han mente, så kunne vi starte der.
Okay, jeg troede da, at du var klar over, at jeg IKKE ER TILHÆNGER AF EU
Det ved vagnr da.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 24-01-13 14:09

Tommy, jeg ved godt du er modstander af EU og at du synes Danmark skal melde sig ud. Men der er (måske) andre end mig og vagnr der læser tråden. Og hvorfor skal briternes udmeldelse af EU være anledning til at Danmark skal melde os ud? Og hvorfor er du modstander af EU? (Bare rolig, jeg forventer ikke andet end dine sædvanlige tomme floskler, men man kunne jo blive overrasket.)

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-01-13 14:38

Den går så ikke denne gang, fun2

Mit simple spørgsmål lød; Hvis briterne trækker sig, bør Danmark så ikke gøre det samme..?

Det kan du svare på - eller lade være.

Hvis du vil ha' min holdning til EU, så opret en tråd, så skal jeg nok give mit besyv med.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-01-13 14:43

PS..

Citat
Men der er (måske) andre end mig og vagnr der læser tråden.
Jow, jeg tror nok, der er andre læsere end vagnr og dig.....

Accepteret svar
Fra : prio

Modtaget 100 point
Dato : 24-01-13 14:54

http://www.bt.dk/politik/vildt-angreb-tidligere-s-minister-kalder-thorning-himmelraabende-stupid

Den tidligere socialdemokratiske minister, Torben Lund, kalder Helle Thorning-Schmidt himmelråbende stupid.

Tjaaaa - ikke alle vil modsige ham.

Torben Lunds udtalelse kommer efter, at Helle Thorning - i sin kritik af den britiske premierministers EU-tale - udtaler: "Enten er man fuldt ud med i foreningen, eller også er man ikke med".
Hun glemmer vist lige de danske forbehold på rets-, forsvars- og møntområderne.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-01-13 15:11

Artige Danmark kommer aldrig ud af EU..........................

Men det er da utroligt, at vi ikke kan lege sammen i Europa uden at skulle være lænket til hinanden. Lige nu ligner det "hvem snyder bedst de andre, og samtidig skælder de andre ud for det samme"

Hvis nogen er i tvivl - så er jeg i mod lænker som basis for samarbejde.

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 24-01-13 15:26

Kul- og stålunionen=>Tysklands og Frankrigs forbrødring=>i DK tilslutningen til EF -. De tilbagevendende krige mellem Tyskland og dets naboer hører fortiden til. Så vidt så godt. Schlüter: Unionen er stendød! Var det der at den folkelige skepsis begyndte, når man så at Unionen absolut ikke var død, men tværtimod levede sit eget liv, passet og plejet af på egne vegne ambitiøse politikere, f.eks. Barroso, der i sin ungdom var erklæret maoist.
Jeg ønsker ikke DK ud af EU men tilbage til et rent EF, som det vi i 1972 tilsluttede os, med 5 min. ventetid for krydsning af grænserne og ditto ventetid for veksling af DKR på feriestedet, for mere kontrol af arbejdskraftens frie bevægelighed o.s.v.

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 24-01-13 20:00

Citat
Jeg ønsker ikke DK ud af EU men tilbage til et rent EF, som det vi i 1972 tilsluttede os

Ja-tak, det er vi vist mange, der gør.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-01-13 20:06

vagnr - eller fun2, I har jo godt styr på den socialdemokratiske retorik.
Hvad mener Helle ?

"Som jeg ser det her, så kan man sammenligne med en helt almindelig forening. Der er det heller ikke muligt at vælge, hvilke dele man kan lide af den forenings regler eller aktiviteter. Man er enten med i hele foreningen, eller også er man slet ikke med, lød det fra statsministeren."

- At Danmark hurtigst muligt pakker sit habengut og smutter fra foreningen....???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-13 20:06

Citat
Hvis briterne trækker sig, bør Danmark så ikke gøre det samme..?

Det er et spørgsmål du skal oversende til DIN politiker - vi kan hverken gøre fra eller til med vores 10 meninger

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-13 20:09

Citat
Hvad mener Helle ?

Helle er da MODSTANDER af EU

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-01-13 20:49

Citat
Det er et spørgsmål du skal oversende til DIN politiker - vi kan hverken gøre fra eller til med vores 10 meninger
Undskyld refi, jeg troede du havde stemmeret.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-13 20:59

Jep.....

Men desværre KUN 1 stemme

Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-01-13 22:35

Tak for svaret prio.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 24-01-13 22:45

Selv tak!

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 25-01-13 13:59

Kaptajn-Tommy
Det lyder som en god ide og det må jeg huske hvis min nabo skyder sig selv så er der en god grund til at jeg gør det samme, ligesom den Radikale tåbe der er hælder penge i bla: Africa
han blev spurgt om hvorfor han var så ivrig efter at komme op på 1% af vores NA Pro: når vi godt selv kunne bruge disse penge her i Danmark i disse tider svarede det gør Sverige.
Det er sku godt nok mørkt.
alan57