/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Brænde et program fra Vista???????????
Fra : axelbjarne
Vist : 1043 gange
100 point
Dato : 11-01-13 16:10

Er det muligt at brænde programmet Hjerterfri, som ligger på Vista over på en DVD????

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-01-13 16:17

Fylder det så meget?, send det til dig selv som email.
Og jeg mener det ligger i C:Windovs/syatem32

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-01-13 16:18

Citat
C:Windovs/syatem32

C:Windovs/system32

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 11-01-13 16:20

Ja, søg efter hearts.exe det er kortspillet hjerterfri.

Men hvorfor vil du det? Du kan jo hente det og andre spil gratis på nettet.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-01-13 17:33

Mangler du spillet Hjertefri i din nye Windows 8 Pro? Det gjorde jeg og derfor fandt jeg denne side som godt nok handler om Vista men virker også på Windows 8
Citat
Spillene i Windows installeres som standard ikke i Windows Vista Business og Windows Vista Enterprise. Hvis du vil installere dem, skal du klikke på knappen StartBillede af knappen Start, Kontrolpanel, Programmer og derefter klikke på Slå Windows-funktioner til og fra. Marker feltet Spil i dialogboksen Windows-funktioner, og klik derefter på OK. Administratortilladelse er nødvendig Hvis du bliver bedt om at angive en administratoradgangskode eller bekræftelse, skal du indtaste adgangskode eller bekræftelse.
hentet herfra: http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/Learn-about-Windows-games
Spillet Hjertefri er ikke kun mshearts.exe , den er afhængdig af 13 andre filer i System32 mappen for at kunne starte, husk at få alle med hvis du vil brænde spillet på CD

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 11-01-13 17:41

For sjovs skyld vil jeg prøve at brænde det....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-01-13 17:55

Husk at få alle de nødvendige 14 filer med over eller virker spillet ikke, det kan slet ikke starte

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 11-01-13 20:16

o.v.n - Jeg kan ikke umiddelbart se, hvordan jeg skal få dem ind i Windows 8? Der er så vidt jeg kan se, ikke nogen Windows funktioner at slå- til eller fra....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-01-13 01:00

Det må jeg så tilstå at det er noget jeg har læst mig til jeg sidder en gang imellem og spiller hjertefri eller lægger en kabale, i begge tilfælde med spil som jeg har kopieret fra den gamle Windows XP og gemt i en spil mappe jeg har oprettet på Windows 8

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-01-13 21:34

UANSET om du lægger et "progam" på en DVD eller andet, virker det KUN hvis det kører på det styresystem det er lavet til - så hvad er formålet

Det kan IKKE køre uden styresystem....

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 12-01-13 22:44

Ok, den viden havde jeg ikke....så jeg beholder Vista og hjerterfri på harddisk nr. 2 - ......

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 12-01-13 22:46

Men o.v.n. det ser det da ud til at virke, jeg har også en gammel pc med XP, så måske kan jeg gøre det samme som dig...

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 12-01-13 22:55

Jeg kan også tage een af harddiskene fra XP - måske og ligge ind i den pc jeg har nu, det burde ikke give problemer med en 3. harddisk..... det er en

ACER – ASPIRE M1541

Som kører med 2 harddiske

Microsoft Windows Vista Home Premium (64-bit)
og
Microsoft Windows 8

4 GB Ram

Processor: Inete Coleron CPU E1500 2.20GHz

Motherboard: ACER MCP73VE

Så bliver det XP på den 3. harddisk...

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 13-01-13 11:20

Ja mulighederne er mange når der er plads til flere harddiske, måske du snart skal have en Linux ind på en af harddisken også? Windows XP er gammel og kan sbart ikke opdateres mere, faktisk havde jeg bestemt at jeg ville vinke farvel til Microsoft men den billige pris på Windows 8 Pro fik mig på andre tanker
Citat
virker det KUN hvis det kører på det styresystem det er lavet til
jeg kører da Microsoft Hjertefri fra den samme spil mappe (den ligger i Dropbox) på både mine Linux computere og Windows computer, de nødvendige filer er kopieret ud af en Windows XP installation.
Og nu kommer vi til hvor jeg har min viden fra: Det var BertelBrander som engang for længe siden hjalp mig, du kan se det gamle spørgsmål og læse hvilke filer du skal finde og kopiere, først Vista og lidt længere ned XP:
http://www.kandu.dk/Spg133576.aspx
men hvorfor du vil brænde spillet med de nødvendige filer forstår jeg ikke det er nemmere at have en mappe med spil og filer på en usb hukommelse (eller i Dropbox) og så sætte den til den computer du vil spille på, der er ingen grund til at ofre en DVD, filerne fylder kun ganske lidt 14,6 MB for spillet hjertefri fra en XP

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 13-01-13 15:37

Tak for svaret o.v.n.. Det er jo dejligt afslappende at tage en hjerfri, en rigtig fin liste...den havde jeg ikke regnet ud selv.

mvh.
Axel