/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Program afhængdighed ?
Fra : o.v.n.
Vist : 1131 gange
200 point
Dato : 14-03-09 01:11

Et kort spørgsmål, er her nogen som ved, eller kan finde ud af hvad der kræves for at det lille spil Hjertefri, kan køre uden for det sædvanlige Windows miljø ?
7 kabalen er afhængdig af cards.dll, men den er ikke nok til msheart

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 14-03-09 01:39

På min Vista box hedder den hearts.exe, her er listen over alle afhængighederne:
ADVAPI32.DLL
COMCTL32.DLL
D3D8THK.DLL
D3D9.DLL
DSOUND.DLL
DWMAPI.DLL
GDI32.DLL
GDIPLUS.DLL
HEARTS.EXE
KERNEL32.DLL
MSVCRT.DLL
NTDLL.DLL
OLE32.DLL
OLEACC.DLL
OLEAUT32.DLL
POWRPROF.DLL
RPCRT4.DLL
SECUR32.DLL
SETUPAPI.DLL
SHELL32.DLL
SHLWAPI.DLL
SLC.DLL
USER32.DLL
USP10.DLL
VERSION.DLL
WINMM.DLL
WTSAPI32.DLL
XINPUT9_1_0.DLL

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 210 point
Dato : 14-03-09 01:44

På XP hedder den mshearts.exe, og har disse afhængigheder:
ADVAPI32.DLL
GDI32.DLL
KERNEL32.DLL
MFC42U.DLL
MSHEARTS.EXE
MSVCRT.DLL
NTDLL.DLL
RPCRT4.DLL
SECUR32.DLL
SHELL32.DLL
SHLWAPI.DLL
USER32.DLL
WINMM.DLL

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-03-09 02:08

Øh tør man spørge hvordan du har fundet ud af den lange liste ?
Tak for hjælpen, det er godt mange i forhold til kabalen, som kun kræver en dll fil for køre

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 14-03-09 02:11

Jeg har et program der kan finde ud af det.
Langt de fleste programmer på listen er standard windows dll'er som de fleste programmer bruger.

På Vista har 7-kabalen (solitare.exe) disse afhængigheder:
ADVAPI32.DLL
COMCTL32.DLL
D3D8THK.DLL
D3D9.DLL
DSOUND.DLL
DWMAPI.DLL
GDI32.DLL
GDIPLUS.DLL
KERNEL32.DLL
MSVCRT.DLL
NTDLL.DLL
OLE32.DLL
OLEACC.DLL
OLEAUT32.DLL
POWRPROF.DLL
RPCRT4.DLL
SECUR32.DLL
SETUPAPI.DLL
SHELL32.DLL
SHLWAPI.DLL
SLC.DLL
SOLITAIRE.EXE
USER32.DLL
USP10.DLL
VERSION.DLL
WINMM.DLL
WTSAPI32.DLL
XINPUT9_1_0.DLL

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-03-09 02:20

Tak for svaret BertelBrander. en lang liste ja, men nu kan jeg spille Hjerfri på min Ubuntu, jeg ved godt at Ubuntu selv har en hjertefri, men jeg kan nu bedre lide den kendte, og når jeg har betalt licens for Windows, så har jeg ingen samvittigskvaler ved at kopiere filerne fra systemet som jeg ikke bruger, den ligger bare i bagrunden og fylder