/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Problemer i Firefox
Fra : Troldepige
Vist : 800 gange
200 point
Dato : 18-12-12 21:55

Knægten har spillet nogle spil i dag, bl.a. et nyt han har fundet på Steam. Derudover har ha oprettet en profil på facebook og downloadet skype.

Da jeg så skulle bruge pc'en var der problemer med Firefox.
Først var der en masse åbne faneblade, men jeg kunne hverken lukke dem eller noget.

Efter at have genstartet, og logget af og på, et par gange, og fjernet skype, så det lidt bedre ud, men når jeg så har åbnet Firefox kan jeg ikke lukke for den igen, f.eks. ved at klikke på det hvide kryds i det røde felt øverst i højre hjørne.

Er der nogen der har en idé om hvad der er sket, eller har et råd om hvordan jeg kan fikse problemet?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 18-12-12 23:02
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-12-12 01:22

Tålmodighed hvis der er rigtig mange åbne faneblade så tager det sin tid for Firefox at indlæse dem, når så Firefox er blevet lidt medgørlig så kan du åbne Indstillinger, på første side som er fanen Generelt kan du vælge at Firefox skal åbne på din startside eller en blank side så næste gang den åbnes er der ikke alle mulige og umulige faneblade åbne
Citat
når jeg så har åbnet Firefox kan jeg ikke lukke for den igen
prøv at højre klikke på den nederste blå linje på skærmen og vælg Task manager (den hedder noget andet på en dansk Windows men jeg kan ikke huske hvad) måske Processer , der kan du finde Firefox blandt processerne marker og klik på Afslut proces, på den måde kan du altid afslutte et program som ikke vil lukke på normal vis
Citat
Knægten har spillet nogle spil i dag, bl.a. et nyt han har fundet på Steam. Derudover har ha oprettet en profil på facebook og downloadet skype
sæt en kode på din egen bruger konto og opret en ny konto på computeren til knægten, hvis han gør sådan noget på mors computer uden at have fået lov så må du træde i karakter og begrænse fyren udfoldelser, vælg en konto med begrænsede rettigheder så han ikke kan installere programmer (og eventuel virus)

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 19-12-12 07:10

marken84, jeg var inde voer nogle overvejelser med, at fjerne Firefox og installere det igen, men jeg tænkte, at mindre måske kunne gøre det. Men måske bliver det enden på det.

Citat
prøv at højre klikke på den nederste blå linje på skærmen og vælg Task manager (den hedder noget andet på en dansk Windows men jeg kan ikke huske hvad) måske Processer , der kan du finde Firefox blandt processerne marker og klik på Afslut proces, på den måde kan du altid afslutte et program som ikke vil lukke på normal vis

Det må være "start jobliste" du mener.
Tak for rådet, det er et af dem man kan få glæde af.

Jeg har nu aftalt med knægten, at jeg skal være med hvis han skal downloade noget. Så lmå jeg jo håbe, at han husker det.

Og jeg har indprentet ham, at han ikke må spille spil få fjæs.

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 19-12-12 14:28

Der er en opdatering i dag på firefox - den sagde også et eller andet til mig da jeg logget på... probemmet er bare ammehjerne og kan ikke huske det er måske der den er gået galt

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 19-12-12 14:33

Under alle omstændigheder er det en god ting at have REVO uninstaller liggende den renser uden at ridse - det vil sige den fjerner alle spor af gamle programmer...

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 19-12-12 21:20

Når jeg går ind på Firefox kommer der en lillebitte box med en gul trekant og udråbstegn hvor der står: "error: TypeError: netscape.security.PrivilegeManager is undefined"

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 19-12-12 21:47

Jeg overvejer, at fjerne Firefox og så installere det påny.

I den forbindelse mener jeg, at jeg tidligere har læst her på kandu hvordan man kan gemme sine bogmærker, og installere dem igen senere.

Men nu kan jeg ikke finde det.

Er der en der kan hjælpe mig med hvordan jeg gemmer mine bogmærker og senere installerer dem igen?

Er der andre ting jeg skal være obs på inden jeg fjerne Firefox?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-12-12 01:23

Citat
Er der andre ting jeg skal være obs på inden jeg fjerne Firefox?
Ja hvis du har ladet Firefox gemme kodeord og brugernavn på nogle sider du bruger, så kan det være en god ide at sikre dig at du kan huske disse navne og koder, men ellers kan du gemme dine Bogmærker, senere kan du altid installere de tilføjelser som du nu har på Firefox efter at have geninstalleret Firefox, måske en god ide at skrive navnene på tilføjelser så du kan finde dem igen: https://addons.mozilla.org/da/firefox/
Du gemmer bogmærker ved at klikke på Bogmærker og klikke på Vis alle Bogmærker, i det nye vindue klikker du på fanebladet Import og backup, klik på Backup og vælg et sted at gemme json filen, når du får installeret Firefox igen så åbner du igen Vis alle Bogmærker og under Import og backup klikker du på Import og finder din json fil, sig ja til at overskrive alle bogmærker som er på den nye Firefox.
Min Firefox er på engelsk og måske hedder de forskellige muligheder noget andet men lignende det jeg har skrevet, jeg tror at Import og backup hedder Administrer,
du kan også vælge at gemme som html, jeg foretrækker json filen så bliver Bogmærker i den nye Firefox nøjagtig som de var i den gamle.
Hvis du bruger Revo uninstaller så er alle rester efter Firefox væk, bruger du Fjern programmer så gemmer programmet nogle personlige indstillinger

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 20-12-12 11:07

Citat
Ja hvis du har ladet Firefox gemme kodeord og brugernavn på nogle sider du bruger, så kan det være en god ide at sikre dig at du kan huske disse navne og koder

Dem har jeg i et dokument.

Citat
Du gemmer bogmærker ved at klikke på Bogmærker og klikke på Vis alle Bogmærker, i det nye vindue klikker du på fanebladet Import og backup, klik på Backup og vælg et sted at gemme json filen, når du får installeret Firefox igen så åbner du igen Vis alle Bogmærker og under Import og backup klikker du på Import og finder din json fil, sig ja til at overskrive alle bogmærker som er på den nye Firefox.
Min Firefox er på engelsk og måske hedder de forskellige muligheder noget andet men lignende det jeg har skrevet, jeg tror at Import og backup hedder Administrer,

Takker.

Citat
Hvis du bruger Revo uninstaller så er alle rester efter Firefox væk, bruger du Fjern programmer så gemmer programmet nogle personlige indstillinger

Det kigger jeg lige på. Hvis jeg ikke allerede har Revo uninstaller må jeg vel kunne downloade det.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 20-12-12 12:25

Øv øv øv

Jeg installerede Revo uninstaller og brugte det til, at fjerne Firefox med.

Derefter genstartede jeg pc'en og installerede Firefox påny.

Jeg undrede mig lidt over, at Firefox's ikon af sig selv kom til at ligge på proceslinien.

Når jeg klikker på ikonet for Firefox (uanset om det er på proceslinien eller fra Start) så kommer jeg ind i Firefox, der er nu ikke længere besked om en Error, men når den har været åben i ca. ½ minut sker der præcis det samme som før.

Oppe i højre hjørne er der sædvanligvis et lille rødt felt med et hvidt kryds, som man kan klikke på, for at komme væk, men når det halve minut er gået, så skifter dette felt til lyseblåt (lige som de 2 andre felter ved siden af, minimer og maximer) og krydset bliver hvidt, og jeg kan ikke bruge det til en sk**.

Gode råd modtages meget gerne.

Hvad gør jeg nu?

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 200 point
Dato : 20-12-12 17:25

Prøv at fjerne Firefox igen evt med Revo, når du så har gjort det skal du kigge efter de mapper FF gemmer sig i!

på XP er det her:
C:\Documents and Settings\DIT BRUGENAVN\Application Data\Mozilla\Firefox
C:\Documents and Settings\DIT BRUGENAVN\Lokale indstillinger\Application Data\Mozilla\Firefox
C:\Programmer\Mozilla Firefox

på Win 7 er det her:
C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox
C:\Users\DIT BRUGENAVN\AppData\Local\Mozilla
C:\Users\DIT BRUGENAVN\AppData\Roaming\Mozilla

Slet de mapper der hører til FF, kør så en tur med CCleaner, og installer så FF igen!

Måske det virker nu, kryds tæ'r og fing're

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 21-12-12 07:03

Citat
på Win 7 er det her:
C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox
C:\Users\DIT BRUGENAVN\AppData\Local\Mozilla
C:\Users\DIT BRUGENAVN\AppData\Roaming\Mozilla

Hvis jeg søger efter "Mozilla" og evt. "Firefox" nede i Start, så bør de vel dukke op?

Prøver senere i dag, hvis jeg får tid.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-12-12 09:00

Ja så burde de dukke op, måske mappe er skjult, så skal du en tur i Mappe indstillinger

Klik Start > Kontrolpanel,
klik på Udseende og personlige indstillinger og derefter på Mappeindstillinger.

Klik på fanen Vis,
klik på Vis skjulte filer, mapper og drev under Avancerede indstillinger, og klik så OK.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 21-12-12 11:42

Det tjekker jeg, når jeg når så langt.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 22-12-12 01:27

Yeeeaaah, det ser s'gu ud til, at det virker.

Nu har jeg været på Firefox nogle minutter, uden problemer.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 22-12-12 01:34

Citat
Du gemmer bogmærker ved at klikke på Bogmærker og klikke på Vis alle Bogmærker, i det nye vindue klikker du på fanebladet Import og backup, klik på Backup og vælg et sted at gemme json filen, når du får installeret Firefox igen så åbner du igen Vis alle Bogmærker og under Import og backup klikker du på Import og finder din json fil, sig ja til at overskrive alle bogmærker som er på den nye Firefox.
Min Firefox er på engelsk og måske hedder de forskellige muligheder noget andet men lignende det jeg har skrevet, jeg tror at Import og backup hedder Administrer,

Af hensyn til hvis jeg selv skulle få brug for det igen, og andre, som kan få glæde af det vil jeg lige skrive hvordan jeg gjorde.

"Bogmærker" > "organiser bogmærker" > "Funktioner" > "Sikkerhedskopier" > "Filnavn (bookmarks-2012-12-20)" > "Filtype JSON"

Da jeg så havde installeret Firefox påny skulle jeg have mine bogmærker på igen:
"Bogmærker" > "organiser bogmærker" > "Funktioner" > (peg på) "Gendan" > "bookmarks-2012-12-20"

Så var bogmærkerne på plads.

Ps. Firefox opfører sig stadig pænt.

Godkendelse af svar
Fra : Troldepige

Dato : 22-12-12 01:36

Tak for svaret Klaudi.

Du er simpelthen min ven i nøden.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-12-12 17:56

velbekomme