/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Jeg vil hellere have en STAR
Fra : ans
Vist : 4795 gange
150 point
Dato : 04-06-03 19:18

For mange år siden, da jeg var lille, var der en slogankonkurrence fra Bryggeriet Stjernen. Jeg husker at min far fik en præmie, men om det var min far der vandt ved jeg ikke. Jeg ville være glad for om nogen kunne fortælle mig hvor , hvis der er muligt, jeg kan finde svaret. Det er trods alt et slogan, som bruges den dag i dag: Jeg vil hellere, jeg vil hellere, jeg vil meget meget hellere have en Star. Jeg er ikke interesseret i at få at vide hvilket reklamebureau, der lancerede det, men ophavsmanden til sloganet.
Med venlig hilsen ans.

Jeg er ny her, så jeg har ikke så mange point.

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 04-06-03 19:58

hejsa
prøv at kigge på denne side
www.2th.dk,
den ser umiddelbart lidt kedelig ud men der er måske hjælp at hente.
på siden
bryg.2th.dk
står der lidt om stjernens historie
og ellers er der en samlerklub der måske kan hjælpe dig

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 04-06-03 21:56
Accepteret svar
Fra : stormfeldt

Modtaget 150 point
Dato : 07-06-03 23:36

Prøv lige at tjekke denne side, her er rekalmen i alt fald i sin fulde længde.
http://fp.image.dk/fpeplaschke/starpils.htm

Hilsen Stormfeldt

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 07-06-03 23:45

Her er måske en mulighed for at få mere at vide, om ikke nu så senere, da netop denne reklame bliver nævnt på denne side som den måske mest berømte reklamefilm af alle.
så tjek lige første afsnit på denne side ... Reklamefilm i undervisningen.

http://www.dmbf.sb.aau.dk/libretto/sbnyt99-2.shtml

Hilsen Stormfeldt

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 07-06-03 23:56

Nu begynder det at blive pinligt men jeg er snart helt besat for at finde ud af hvem der var ophavsmand !
Jeg kan se at hvis du bor i nærheden af statsbiblioteket, så tror jeg bestemt du kan få oplyst hvem ophavsmanden er da de tilsyneladende ligger inde med alle de gamle reklamefilm. De lånes ikke ud, men kan ses påstedet.
Så se lige den her.: http://www.statsbiblioteket.dk/om_sb/nationalbib/statens_mediesaml/reklame.htm

Hilsen stormfeldt

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-06-03 00:07

Det er muligt at SID eller Metal ligger inde med svaret.
http://www.sid.dk (tidligere Dansk Arbejdsmands Forbund)
http://www.danskmetal.dk/sw84.asp
Emesen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-06-03 00:10

Hej stormfeldt. Jeg bor selv nord for København. Men har tidligere fået at vide ved at ringe fra det ene bryggeri til det andet, at det skulle være muligt at finde oplysninger i Århus. Ja det ligger jo ikke lige rundt om hjørnet for mig. Jeg har tidligere set en udsendelse i TV, hvor en reklamemand fik æren. Det har helt sikkert været reklamemanden, der lancerede den reklame, men jer er ikke sikker på at det var ham, der skrev det slogan. Men stormfeldt, du har været til stor hjælp. Håber på at du er blevet meget glad for de 5 point, som jeg gav i debatten om seriøse brugere i kandu.

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 08-06-03 00:24

Jo jo ans det er de bedste jeg har fået endnu.
Spøg til side... jeg synes som mange andre sikkert, at det er sjovt at finde frem til nogle svar.
Jeg tror forøvrigt du kan ringe eller skrive dig til svaret på statsbibliotelet.

Hilsen Stormfeldt

Kommentar
Fra : lisberg.johansen

Dato : 17-08-03 17:27

Hej Ans
Den reklamemand, du har set i fjernsynet hed Erik Dibbern. Han fortalte bl.a., at ledelsen for bryggeriet Stjernen i starten mente, at hans film var noget møg. Filmene blev produceret af Gutenberghus Reklamefilm, der eksisterer i bedste velgående.
"Jeg vil hellere ha' en Star" hang jo meget nøje sammen med de tilhørende sange, så jeg kan ikke forestille mig, at sloganet blev leveret af nogen udenfor Gutenberghus.

Godkendelse af svar
Fra : ans

Dato : 13-02-04 15:22

Tak for svaret stormfeldt.

Jeg har nu fået en ølekspert til at hjælpe. Venter spændt på om de gamle papirer stadig eksisterer.

mvh ans