/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Den lille tjeneste...måske en fed fidus.
Fra : EA_HS
Vist : 824 gange
60 point
Dato : 25-10-12 22:21

Jeg har lige kigget på hjemmesiden om formidling af flyrejser.
Det lyder sødt og godt, men hjemmesiden tager over 100% mere for en enkeltbillet
sammenlignet med en retur,

altså 5105,00 kr. for en ENKELT-billet,.. !
-- en RETUR koster 4863,00 kr... !

http://travels.kilroy.dk/

Tager jeg fejl eller ligner det en fed fidus.

min mening om konceptet er at det ligner et pyramidespil.

Accepteret svar
Fra : EiHaBr

Modtaget 60 point
Dato : 25-10-12 23:42

Du mener 2 enkelt billetter er dobbelt så dyre som en retur - det er ret ulogisk ja-----!

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 25-10-12 23:47

jeg mener at hvis du tager en taxa fra A til B,
koster det normalt det samme at komme tilbage fra B til A,

der er dog (burde være) en mindre rabat hvis du returnerer med det samme, !

altså en retur,.. er lidt billigere end to enkelte,.. !

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-10-12 09:58

EA_HS - du lyder lidt bitter..............................er du selv fanget af "Den lille tjeneste"

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 26-10-12 12:33

Er det dette site du henviser til?

http://denlilletjeneste.dk/da-dk/sadan-virker-det/

Hvad er problemet?

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 26-10-12 13:49

Citat
Hvad er problemet?

for mig at se,.. ingen problem,......... (altså for mig)
så længe man holder sig indenfor lovens rammer,
må det vel være op til hver enkelt at handle 'hvor man får mest for pengene'
det BURDE være simpel logik,

hvis man ikke gider at 'søge de billigste priser'
må man vel bare betale ved 'kasse ét',. !

det forhindrer naturligvis ikke nogen i at advarere hinanden,
hvis der foregår åbenlys svindel, eller ulovligheder på nettet,

det er der åbenbart,.. 'visse',... der ikke kan finde ud af,

personligt har jeg intet at gøre, hverken med Taxa, Rema, Bilka, eller 'denlilletjeneste'

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 26-10-12 14:37

Det er da en FED fidus hvis folk er så dumme at de IKKE tjekker priserne ud inden de køber

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-10-12 15:41

Det er sandelig heller ikke forbudt at ytre sig om alting.........Men det er ikke alle som syntes at andre må have egen mening og stille spørgsmål.

Jeg syntes stadig at 24% er meget for at henvise et stykke arbejde via en hjemmeside.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 26-10-12 16:17

Citat
Jeg syntes stadig at 24% er meget for at henvise et stykke arbejde via en hjemmeside.

..... så kan man undre sig over at du ikke brokker dig over at Bilka tjener 47%,..
altså ikke 24%,.. men hele 47% for ingenting at foretage sig,..

sammenlignet med REMA 1000

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-10-12 16:20

Ork - tøjforretninger tjener da op til 3-400 % .......................men jeg syr selv.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 26-10-12 16:28

Citat
Ork - tøjforretninger tjener da op til 3-400 %

men den lille igangsætter / initiativtager, skal altså bare 'kanøfles'
når vedkommende er så fræk at ville have hele 24%,.... ?

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 26-10-12 16:33

hvordan kommer du iøvrigt frem til 24%,... ?

Citat
3. Betaling for en udført opgave sker elektronisk via løsningen, som stilles til rådighed fra PayPal. Når en opgave er udført skal bestilleren overføre pengene til den, som har udført opgaven. DenLilleTjeneste.dk tager 16% i provision af udføreren som vederlag for formidlingen af opgaven og for at dække transaktionsomkostninger og moms. PayPals regler og vilkår for overførsel af penge finder anvendelse i forbindelse med overførslen af pengene.

DenLilleTjeneste.dk tager 16% i provision af udføreren som vederlag for formidlingen af opgaven og for at dække transaktionsomkostninger og moms.

http://denlilletjeneste.dk/da-dk/generelle-betingelser/

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 26-10-12 16:37

Citat
Du starter med at oprette opgaven og beskrive den opgave, som du vil have hjælp med. Det tager mindre end 2 minutter og er nemt og gratis. Du bestemmer selv, hvilken pris du vil betale for opgaven.

Det tager mindre end 2 minutter og er nemt og gratis

http://denlilletjeneste.dk/da-dk/sadan-virker-det/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-10-12 17:02

http://denlilletjeneste.dk/da-dk/sadan-virker-det/

Og klik på filmen - de 24% nævnes til sidst.

Det er da utroligt så travlt du har med at forsvare dette firma..............???????

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 26-10-12 17:09

Citat
Det er da utroligt så travlt du har med at forsvare dette firma..............???????

...... man kunne også sige
Det er da utroligt så travlt du har med at kritisere / rakke ned på dette firma

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 26-10-12 17:10

Hvad har de gjort dig,.. ?

du kan vel bare lade være med at benytte deres tjenester / service,.. hvis du er utilfreds,. ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-10-12 17:13

Men det var altså 24% ikke ?????

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 26-10-12 17:16

Citat
Men det var altså 24% ikke ?????

aner det ikke,... hvad var det tøj-forretninger tjener,.. ?

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 26-10-12 17:22

Fakta er (iflg. dig) at det er noget svineri, som lille iværksætter at tjene 16 / 24%

men ok som større firma at tjene 2, 3, - op til 1000%............

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-10-12 17:28

Citat
Jeg har lige kigget på hjemmesiden om formidling af hjælp.
Det lyder sødt og godt, men hjemmesiden tager hele 24 % for at formidle tjenesten.
Hvis hjælperen så også skal betale skat af det fulde beløb.

Men det lyder da yndigt.

http://denlilletjeneste.dk/da-dk/.

http://denlilletjeneste.dk/da-dk/sadan-virker-det/

Tager jeg fejl eller ligner det en fed fidus.

Som kan ses her:
http://www.kandu.dk/spg164550.aspx

Der står vist ikke noget om svineri og en lille iværksætter.............

Er det den svenske ejer som er den lille iværksætter.

Inden dette bliver for hysterisk...............................så vil jeg lukke af her.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 27-10-12 00:17

Citat
Der står vist ikke noget om svineri og en lille iværksætter............

Næææ,.. minsanten, det gør der heller ikke,..
ikke udover du er meget forarget over at nogle får penge for at udføre et stykke arbejde,..

Citat
Der er mange ting her i livet som er gratis, og en hjælpende hånd behøver ikke altid at koste penge.
Og skal den lille tjeneste endelig koste noget, så burde der ikke være en mellemmand som tjener
kassen, med 24% for bare at have en hjemmeside kørende.

Og skal den lille tjeneste endelig koste noget, så burde der ikke være en mellemmand som tjener
kassen, med 24% for bare at have en hjemmeside kørende.

efterfulgt af 'djævlen'..
det kan man så tolke som man vil,

men at der er penge imellem kan sagtens være at foretrække frem for bajere,
hele og halve flæskestege,.. og hvad man ellers finder på at bruge som 'betalingsmiddel'

men kan da sagtens se fordelen i et pengeløst samfund,
især for arbejdsgiverne,.. de ville sikkert omgående 'BLÅ-stemple idéen,.. ..

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 27-10-12 18:02

@Eyvind

brug nu lige 'tænkeren',........... !

hvis du,.. eller andre,..
ønsker hjælp til rep. / af carport / garage, hus, båd, bil..... what-ever,..

kan du vælge at skrive hjælp søges pris 52.000 kr
- eller 100 - 200 kr/timen,

af begge tilbud skal du betale 24% til "denlilletjeneste",. !

altså enten 12.480,00 kr,
-- eller,.. 24,00 / 48,00 kr

når den -"denlilletjeneste"- har fået 24 / 48 kr. for at formidle kontakten,
kan dig og 'hjælperen' i ro og mag,.. aftale hvad der ellers skal laves
nu,.. og i fremtiden ....

altså 24,.. eller 48 kr for at få kontakt til en kvalificeret Håndværker / Hjælper,...
det kan vist ikke gøres meget billigere,

iøvrigt står det dig,.. eller andre frivillige,
frit for at oprette en lign. hjemmeside der arbejder helt gratis.

-- og,.. nej,.. jeg er ikke på nogen måde involveret / tilknyttet hjemmesiden,
http://denlilletjeneste.dk/da-dk/

men hvis jeg var,.. eller havde været,.. ville jeg sige dig mange tak for reklameværdien,
den vil sikkert være XX antal kr. værd.

Godkendelse af svar
Fra : EA_HS

Dato : 30-10-12 07:32

Tak for svaret EiHaBr.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 31-10-12 20:21

Ja velbekomme.
Det var bare en lille detalje rettelse for fuldstændig forståelses skyld