/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Den lille tjeneste...måske en fed fidus.
Fra : Eyvind
Vist : 1635 gange
50 point
Dato : 23-10-12 19:12

Jeg har lige kigget på hjemmesiden om formidling af hjælp.
Det lyder sødt og godt, men hjemmesiden tager hele 24 % for at formidle tjenesten.
Hvis hjælperen så også skal betale skat af det fulde beløb.

Men det lyder da yndigt.

http://denlilletjeneste.dk/da-dk/.

http://denlilletjeneste.dk/da-dk/sadan-virker-det/

Tager jeg fejl eller ligner det en fed fidus.

Accepteret svar
Fra : ferik

Modtaget 60 point
Dato : 23-10-12 19:20

FIDUS

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-10-12 19:27

Ja så meget tager skattevæsenet ikke endgang af det fulde tjente beløb.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 23-10-12 19:51

24% for at formidle en opgave lyder af meget, gad vide om de afregner skat?
Det er i øvrigt et svensk firma.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 23-10-12 19:55

Humbug og formidling af sort arbejde. Dybt forkasteligt.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 23-10-12 22:25

@Eyvind
brug nu lige 'tænkeren',...........
hvis du,.. eller andre,..
fx... ønsker hjælp til at bygge en carport / garage, hvad skriver du så i annoncen, ?

du kan vælge at skrive hjælp søges pris 52.000 kr
eller 200 kr/timen

af begge tilbud skal du betale 24% til "denlilletjeneste"
hvilken 'model' vælger du,............ ?

personlig ville jeg vælge den sidste,..
og betale -"denlilletjeneste"- 48 kr for at formidle kontakten,
resten er jeg sikker på at jeg,.. og 'hjælperen' sagtens kan finde ud af uden anden indblanding.

altså 48 kr for at få kontakt til en kvalificeret hjælper,... det er da meget rimelig,

og hvad skulle forhindre dig i at gøre det samme med rep. af bil, båd sommerhus. osv.

og så er det jo et engangsbeløb,... når du først har fået 'kontakten'
kan den vel genbruges,........

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-10-12 22:33

Jo - det har jeg da tænkt lidt på.

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 24-10-12 11:58

Det er intet i livet som er gratis - eller næsten i hverfald og ja der er en som tjerner penge på den side - på samme måde som der sidder en og skovler reklame penge ind på Kandu og som ikke gør meget for at vedligeholde og forbedre siden - hmm det var vist en anden snak.

Nu er jeg stensikker på at ham som hjalp mig har betalt SKAT af beløbet - er der ikke en bagatel grænse for engangs opgaver? Rent gæt!

Det er gør at jeg kan lide siden og sage pyt med formidlings beløbet - jeg når ud til flere end Netto og selvfælgelige kan man oprette 100.000 profiler - det er set andre steder før - men man anmelder den som har gjort arbedet og hvis det er skidt det der står er der jo ingen som bruger en igen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-10-12 13:38

Citat
Det er intet i livet som er gratis - eller næsten i hverfald og ja der er en som tjerner penge på den side

24% for at formidle kontakt via en hjemmeside er jo en 1/4 af det du giver for opgaven.

I de cirkler jeg bevæger mig i hjælpe vi hinanden............................ganske gratis.

>>>>Det er intet i livet som er gratis.................jo vel er der så.

Ps. Til sammen ligning tager en manager vist kun 5-10 %

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 24-10-12 14:12

Citat
>>>>Det er intet i livet som er gratis.................jo vel er der så.

Er du sød at citer mig rigtigt næste gang og ikke bare sakse som du lyster

Citat
Det er intet i livet som er gratis - eller næsten i hverfald

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-10-12 14:57

Citater bliver som regel sakset, fordi det er netop den saksede ordlyd, der kommenteres.

Men jeg skal da prøve, at huske ikke, at sakse i dine kommentarer.

Ps. Det fulde citat hvor helheden tydeligt fremgår, står jo øverst.

Så her er en rettelse:

Der er mange ting her i livet som er gratis, og en hjælpende hånd behøver ikke altid at koste penge.
Og skal den lille tjeneste endelig koste noget, så burde der ikke være en mellemmand som tjener kassen, med 24% for bare at have en hjemmeside kørende.

I øvrigt plejer der forneden på firmahjemmesider, stå lidt information og bl.a en adresse.

Tænk måske viser det sig, at være en ny form for "pyramidespil".

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-10-12 16:06

Citat
Er du sød at citer mig rigtigt næste gang og ikke bare sakse som du lyster

Vi bruger vel alle det lille tricks,med at citere det,som passer bedst ind i vores egen mening/påstand.

Dèr,er vi nok ikke bedre end politikere og journalister.

M.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 24-10-12 18:45

Citat
I øvrigt plejer der forneden på firmahjemmesider, stå lidt information og bl.a en adresse.

http://denlilletjeneste.dk/da-dk/om-os/

Citat
Om os

Den Lille Tjeneste er stiftet i 2011 af Sara Ohlsson og Rasmus Bjerrum og findes nu i hele Danmark.

Tanken bag Den Lille Tjeneste er, at det skal være let at få hjælp med alle hverdagens små opgaver til en rimelig pris. Står man f.eks. og skal have sat en hylde op, skal man normalt først købe en boremaskine og andet udstyr. Det er den dyre løsning. Den enkle og billigere løsning er at bede en person i sit netværk om hjælp, til en pris man selv bestemmer. Det er her, Den Lille Tjeneste kommer ind i billedet: Vi formidler kontakt mellem personer, der har brug for hjælp, og andre, som gerne vil give en hånd.

Den Lille Tjeneste er inspireret af det amerikanske begreb "Collaborative Consumption" som dybest set er et fint ord for det at dele, låne ud og hjælpe hinanden i nærmiljøet. Collaborative Consumption vokser med stormskridt i USA og Den Lille Tjeneste er blandt de første til at introducere denne trend i Danmark.

Vi vil rigtig gerne høre din mening om Den Lille Tjeneste, så hvis du har idéer, forslag til forbedringer eller bare gerne vil give os en kommentar med på vejen, er du velkommen til at sende en mail til info@denlilletjeneste.dk

Har du brug for hjælp, eller har du spørgsmål til sidens funktioner, er du velkommen til at sende en mail til info@denlilletjeneste.dk eller ringe 31 79 09 19 - vi bestræber os på at svare på dit spørgsmål så hurtigt som muligt.

Den Lille Tjeneste drives i Danmark af HIHD AB, Anckargripsgatan 3, 21119 Malmø, Sverige og findes også i Sverige under navnet HinnerDu - www.hinnerdu.se

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 24-10-12 18:56

Citat
Der er mange ting her i livet som er gratis, og en hjælpende hånd behøver ikke altid at koste penge.
Og skal den lille tjeneste endelig koste noget, så burde der ikke være en mellemmand som tjener kassen, med 24% for bare at have en hjemmeside kørende.

@Ejvind

i min omgangskreds hjælper vi også hinanden, (tror de fleste naboer / genboer gør)
der findes et ordsprog,.. vist nok Jysk,.. "den ene hånd hjælper den anden",...

men kender du fx ikke en mekaniker der kan rep din bil,
en bådbygger der har forstand på både,.. osv.
har du,.. eksempelvis,.. mulighed for at bruge "denlilletjeneste",.. du kan også lade være,..
det er heldigvis ingen tvang,

du kan også vælge Gul & Gratis, DBA, m. fl. det er gratis,... valget er stadig dit,

dagligvarer er dyrere i Bilka end Netto,.. (kender ikke fortjenesten i %)
men valget er helt dit eget,

når du skal have rep. din Citroén, er der temmelig mange valgmuligheder,

når / hvis du skal have vurderet din brugte bil,.. kan du vælge blandt mange muligheder,
her,.. fx,.. skal du betale 399 kr.
http://www.auto-pris.com/?ref=med010&gclid=CICJho6AmrMCFUON3godSkAAcg

og her er det gratis,.. og mindst lige så godt,... valget er stadig dit,
http://www.bilpriser.dk/makelist.do?zipcode=7100&type=buy

når du flyver til Grækenland,.. kan du vælge mellem mange forskellige flyselskaber,,
til næsten lige så mange forskellige priser,
nogle tjener mere end andre,.... valget er stadig dit,
http://www.momondo.dk/?aw=dk&source=google&mkwid=stF2JAtVE&pcrid=19008162241&kword=momondo&match=e&plid=&gclid=CPS66auBmrMCFQNd3goduB0A8g

http://travels.kilroy.dk/

DR./Kontant bragte en udsendelse med "Finans-Geniet",.. Mattias Skovhøj
http://www.dr.dk/DR1/kontant/2012/09/18170235.htm

ja,.. han bliver betragtet som geni,.. fordi han forstår at 'pakke det hele ind' (snyde folk)
han køber bl.a. billige smykker i Kina til 'foræringspriser' 0.5 - 2 USD / stk,
eksempel :
http://www.dhgate.com/letter-necklace-gold-necklace-diamond-chain/p-ff8080813916efff01395369dd114cb5.html

http://www.dhgate.com/wholesale/search.do?act=search&searchkey=earrings&catalog=&sus=1#search

og sælger det videre som ÆGTE smykker,.. med en fortjeneste på mange 1000 (Tusinde %)
http://smykkeklub.dk/ .... (skiftet navn for ?,.. gang)

alt sammen pakket ind i uforståelige "fordelagtige Tilbud"

Når man formår at snyde folk for SÅ mange penge,.. (%) så er man GENI,.. og ikke gemen svindler,
http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php/id-25869835:14%C3%A5rig-dansker-laver-millionforretning.html

firmaets første navn var iøvrigt,.. meget passende,.. online--factory.dk......

det kræver ikke den store begavelse / IQ
bare en fandens dårlig moral,...

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 24-10-12 19:10

Glemte lige,...
nu sidder 'Geniet' så og brokker sig over at noget har vovet at kritisere hans metoder,...

http://mattiasskovhoej.dk/
http://mattiasskovhoej.dk/kontant/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-10-12 19:14

Ok det må være en anden side der ikke var navn og adresse i bunden.

Ja selvfølgelig kan jeg bare lade være...............................sådan er det med mange tilbud.
Jeg havde sandelig heller ikke tænkt mig at arbejde for en pris af eks. 400 kr hvorefter en eller anden hjemmesideejer skulle have de 96 kr.

Men min mening om konceptet er stadig at det ligner et pyramidespil.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 25-10-12 21:07

Tak for svaret ferik. - Kort og præcis ........................tror jeg nok.