/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
windows 7 ultima
Fra : janik
Vist : 614 gange
100 point
Dato : 21-10-12 12:24

Jeg har en windows 7 ultima 64 oem til at ligge
original og uåbnet der står dell
på skiven .
Den ville jeg gerne have på en compaq cq70
så ville jeg høre om jeg kan gøre det uden problem med microsoft?
Tænker lidt om det ikke er ligegyldigt om der står dell eller compaq
på den pc windows 7 kommer på ??

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 21-10-12 13:11

Spørgsmål
- Ubesvarede   3
- Besvarede   56
- Annullerede   84
- Slettede   0
Ialt   143

Kommentar
Fra : janik

Dato : 21-10-12 14:04

marken84 hvad går det lige ud på?????????????????????????

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 21-10-12 14:11

1. OEM binder sig til Hardwaren
2. Det er ikke skiven som giver licensen, men det mærkat som sidder på maskinen med Licens-koden

Så nej det er ikke lige gyldigt og ja Microsoft vil give problemer.
Mener endda også Mærkevare Microsoft OEM licens-koder kan traces tilbage til den OEM leverandør de er leveret sammen med.
Plus Mærkevare maskiner sender sit brand med ved Windows Aktivering

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 21-10-12 17:15

lad værre med at lytte til alle de hellige og prøv at installere den , tar den imod så kan du se på system egenskaber om den er activeret
god fornøjelse

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-10-12 21:05

Bare gå i gang med at installere, det er en original skive og den dominerer over OEM modellen.

Du får garanteret ingen problemer. Ellers ringer eller skriver du bare til Microsoft og så får du en tekniker til at ringe dig op.

Kommentar
Fra : janik

Dato : 21-10-12 21:41

ak allesammen men var min plan at sælge den bærbar og har
prøvet at installere den uden problemer og den er aktiveret
hos microsoft , mn ville da ikke sælge den hvis det kan give nogen problemer
for køber jo ??

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-10-12 21:45

Der bliver ingen problemer, men hun at give køber en CD med. Køber skal have mulighed for at geninstallere.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-10-12 21:46

Citat
men hun at give køber en CD med

Der skulle stå: men husk at give køber en CD med.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 21-10-12 22:25

Du behøver ikke prøve og installere den. OEM er en systembestemt installations skive og det betyder at en fx. dell oem skive kun kan installeres på dell maskiner. Der kigges IKKE hardware, der kigges på BIOS'en og det her skiven godkendes.

Kommentar
Fra : janik

Dato : 21-10-12 23:12

webnoob skiven er installeret og aktiveret ved microsoft og er ikke bios men i hardwaren
microsoft kan ikke se om det er en dell eller en compaq pc men at den nu er aktiveret
og har skiven med original licens på .
Jeg ville bare ikke sælge noget der ikke er ulovligt .
Jeg lader tråden stå lidt endnu..

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 100 point
Dato : 21-10-12 23:17

Der ligger flere versioner af bios på bundkortet. Og OEM udgaven er låst til maskinen. Men en Ultimo udgave vil overdøve OEM udgaven.

Så du kan roligt sælge den maskine og med god samvittighed.

Godkendelse af svar
Fra : janik

Dato : 22-10-12 01:21

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-10-12 13:06

Selv tak.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-10-12 16:14

Citat
microsoft kan ikke se om det er en dell eller en compaq pc men at den nu er aktiveret og har skiven med original licens på.

Nu er det ikke MS der laver OEM skiverne, det er computerproducenterne.

OEM (Original Equipment Manufacturer) licensen er forudinstalleret på den købte maskine. OEM licensen er den billigste løsning, der er ideel til begrænsede formål (færre end 5 computere). Køb af OEM licenser har restriktioner beskrevet i dette afsnit.
Kilde: http://www.microsoft.com/da-dk/licens/licensaftaler/oem-boks.aspx