/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Når vi aldrig bunden.......
Fra : Mosebaek
Vist : 831 gange
200 point
Dato : 25-09-12 17:32

....for galskab???????????????????????????????

Nu ser vi igen,en uduelig bankdirektør (Bankrøver) køre en bank i sænk.Hvad sker der så?? Jo han bliver "belønnet" med 10,3 mill. kr.
http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2012/09/25/154106.htm

Citat
Som konsekvens har bankens bestyrelse valgt at skille sig af med direktør Frank Kristensen, der er fratrådt med øjeblikkelig virkning, og vicedirektør Flemming Gade Nielsen , der gennem en årrække haft ansvaret for kreditområdet.
Gyldent håndtryk
Trods kritikken af Frank Kristensens ledelse kan han gå fra banken med en pengepose på 10,3 millioner kroner i fratrædelsesgodtgørelse, løn og pension.

For få måneder siden,blev banken sluttet sammen med Aarhus Lokalbank.

Her ser vi igen at de store gangstere,ikke blot går fri,men tilmed bliver belønnet.
Man må ikke røve en bank med kniv eller pistol.Men med en pen,er det fuldt lovlig.

Her er et punkt,hvor jeg fristes til at gå ind for Enhedslistens ønske:Nationaliser alle banker. Lad det offentlige styre dem.Og ikke mindst på grund af deres udlåns politik.Der også er skandaløst.

Hvad mener i.Mon ikke der er enkelte,der er enig med mig.

M.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 25-09-12 17:45
Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-09-12 18:17

Her er jeg helt enig med Stine Brix,fun2.

"Der var engang",da Bankdirektører,Politimestre og Præster,var samfundets faste klipper.Det har mildest talt,ændret sig. Idag er alle tre kategorier,udsat for "sædernes forfald".

Men Bankdirektører er trods alt,nok de mest grådige.

M.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-09-12 19:15

Arhhh Mosebæk. Vi har masser af politikere der er drevet af ligeså stor personlig havesyge og skraben til sig. Se bare vores statsminister. Hun ikke bare trækker den til det alleryderste og formentlig over. Nu har de igen igen igen fanget hende i en direkte lodret løgn. At lægge det finansielle over til staten, medfører bare endnu mere offentligt bengnaveri og sløs. Det har alt offentlig styret bevist. DSB, Post (der var engang), Stat, kommuner osv osv.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-09-12 19:16

Citat
Trods kritikken af Frank Kristensens ledelse kan han gå fra banken med en pengepose på 10,3 millioner kroner i fratrædelsesgodtgørelse, løn og pension.

Ja jeg må indrømme at jeg også tænkte grimme tanker da jeg læste det.

Det ligner sgu da ingenting.Tværtimod skulle han da harpes ud i Bad Standing, OG være tilfreds såfremt han ikke blev efterstræbt på livet bagefter...ligesom hos rockerne

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-09-12 19:40

Hvis nu en del af det beløb en bankdirektør satsede, var han egne personlige midler,
så ville han nok tænke sig bedre om og være mere forsigtig...

Altså de skal ikke kunne skalte og valte for vore penge uden egen risiko,
mit forslag til en bedre ansvarlig ledelse af vore penge institutter...

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 200 point
Dato : 25-09-12 22:25

Jeg har opgivet at blive forarget. Jeg bliver ked af det i stedet. For hvornår er det blevet tilladt i samfundet at snyde og bedrage. Hvor er vores moral og etik blevet af. Har de mennesker ikke fået en opdragelse af deres forældre?

Eller er det de mere kloge der snyder de mindre kloge? Hvor herre bevares et svineri,

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 26-09-12 09:32

Jeg er normalvis ikke tilhænger af for stor offentlig dominans.Og slet ikke af nationaliseringer.Men netop inden for bank sektoren,er sagen efterhånden så grotesk,at alle andre løsninger end de nuværende,kunne være en mulighed.
Deres moralkodeks,synes jo at være lig en gammeldags hestehandlers.Det er jo ikke fordi,de høje herrer er specielt mere fremsynede end andre.(Det burde de være,grundet deres løn).Bl.a. har Danske Bank,tabt kæmpe formuer,på udenlandske eventyr.(Irland f.eks.).

Een fordel ved at være fattig: Man har ikke en stak aktier,der pludseligt er mest værd som optænding i brændeovnen.

NB.:Er spændt på om der er lagt op til en injuriesag.Bestyrelsesformanden var meget direkte,da han fremlagde Frank Kristensens evner,som bankdirektør.(Vasken hænder???).

M.

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 26-09-12 21:05

Enhedslisten idelo (staveplade ønskes) er den smukkeste der finde og så ren og fulgte alle den ville alle være lykke - den er så også meget naiv og det meste er ikke holdbar i den virkelige verden.

Vi har slet ikke nået bunden for der vil altid være nogen som presser citroen alt det den kan og de danske bank direktører er langt fra ene og er for længest hold op med at være foraget og tænker nå ja sådan er verden jo - hvilket nok er det mest skræmmene.

Personligt har jeg i denne månedsagt favel til en masse kolleager da en direktør og hans medløber lige skulle prøve et eventyr....... behøver jeg at skrive at det ikke gik godt - direktøren valgte at gå og bagefter kunne den nye direktør sidde med alt lorten og rette op på skuden, har nu ikke så ondt af ham - han få en god løn få det den almindelig medarbejder skal bare knokle røv og så være glade for at have et job.

Synes faktisk det er ok at fejle men mange af deres fejl kunne jo være minimeret hvis de have stoppet op i tiden og havde set efter hva det var de var i gang med.... men det er jo sjællent sjovt.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-09-12 18:45

Tak for svaret granner01.
Citat
Hvor er vores moral og etik blevet af. Har de mennesker ikke fået en opdragelse af deres forældre?

Jeg stiller faktisk samme spørgsmål.Man tror efterhånden at vore pengeinstitutter,er infiltreret af mafiaen.

Vh. M.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-09-12 20:38

Næh ikke af mafiaen, men af uopdragne møjunger, de er bare blevet ældre de møgunger.

Men selv taK. Det er surt at være dansker, når mine landsmænd synes det er ok at snyde, bedrage og udnytte.

Kommentar
Fra : kenn63

Dato : 30-09-12 12:41

hej.morse baek.
Jo det gælder om at tage uddannelsen så man kan blive bankdirektør og så køre hel lortet i sænk for vores penge.jag har aldrig mere med banken at gøre end jeg kan undvære den.det er det bedste råd.så er det bedre at have pengene hjemme.
Desværre er vi ikke alle millionære så vi bliver nød til at gå den tunge vej til bankrådgiveren,som jo ivarertager BANKENS INTERESSE.ikke dine.
mvh kenn,c