/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hjælp - BSOD
Fra : olavur
Vist : 398 gange
300 point
Dato : 20-06-12 17:45

Hej
Jeg mistede min bærbare Latitude E6500 med windows XP Pro på gulvet. Efter nogle uger fik jeg BSOD.
Jeg har fulgt anvisningerne mht. BIOS, sletning af cache etc.
Jeg har prøvet at formattere 2 gange, men samme fejl kommer igen periodisk, et par om måneden til en gang om dagen.
Fejlen er: iastor.sys, address: B7d6d23d base at B7D33000 date stamp 4696b24a.
Kan dette være pga fejl på bundkortet? Jeg har prøvet gen-installering/opdatering/afinstallering af alt, også 2 x formattering.
Vh
Olav

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 20-06-12 19:29

hvis du kan komme ind i windows, enten normalt eller i fejlsikret tilstand så pak mappen C:\windows\minidump og send den til support (A) hilsoe . dk såskal jeg kigge på dumpfilerne og finde ud af hvad der går galt.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 21-06-12 12:17

Jeg har modtaget din mail og jeg har kigget på dine filer. Jeg har kun kigget på dem for i år og det ser ikke så slemt ud, men det kommer også an på om problemerne bliver løst ved at opdatere driverne.

Jeg kan se at der er problemer med dit antivirus, Avast. Med dit grafik kort. Med virtuel hukommelse, altså din harddisk og med dit lydkort. Så det jeg vil anbefalde dig og gøre er at køre en test på harddisken og der kan du bruge dells eget værktøj, du skal holde [Fn] nede imens du tænder computeren. Alt afhængig hvad den test siger så skal du afinstallere avast, installere det igen eller et andet og til sidst så skal du geninstallere grafikkort driveren og lydkort driveren.

Kommentar
Fra : olavur

Dato : 04-07-12 11:52

Hej igen
Jeg har gjort som du foreskrev. Testen viste ingen fejl. Jeg har afinstalleret Avast, afinstalleret drivere til grafikkortet og lydkortet og installeret opdaterede drivere til disse.
Jeg glemte at nævne at under afspilning af lyd og video, uanset om de ligger lokalt er streames, hakker lyd og billede for ca. hvert 10. sekund. Disse fejl er stadigvek efter opdatering av driverne. Men BSOD har jeg endnu ikke oplevet igen, men der er også kun gået 2 dage siden geninstallering af driverne, så vi får se gennem ugen om BSOD-problemet er løst.
vh
Olav

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 06-07-12 23:24

Hvis der ikke har været nogen fejl på test af harddisken, PSA-testen, så skal du prøve og køre 32-bit diag., hvis du stadig har din drivers and utility cd, så skal du boot fra den, har du den ikke så kan du hente 32-bit diag. fra dells hjemmeside. Kør den og se om der er en fejl på harddisken, er der ikke det skal bør du køre en test på dine ram.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-08-12 18:24

Er problemet blevet løst?