/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Slå højtalere fra når der bruges headset
Fra : Brassovitski
Vist : 561 gange
100 point
Dato : 08-06-12 10:14

Hej
Jeg har en Lenovo bærbar med Windows 7 - 64 bit installeret.
Kan det lade sig gøre at få maskinen til at slå lyden i højtalerne fra automatisk, når der sættes et headset til med USB?
Jeg har forsøgt at finde nogle indstillinger i kontrolpanel --> lyd, men synes ikke jeg kan finde noget der virker.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-06-12 13:20

Nej
Mange maskiner kan klare det automatisk, hvis man bruger det indbyggede lydkort til både højtaler og headset.
Men med 2 eksterne lydkort via usb går det ikke.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-06-12 19:23

Jeg har skruet ned for lyden på skærmen og op for lyden i de eksterne højtalere.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 09-06-12 14:45

Tag et stereo jackstik, og sætte det ind der hvor HT-udgangen er på din PC. Der behøver ikke at være noget i stiket, så hvis du har et enkelt liggende, så er det udemærket. Stiktilslutningen på PC'er er normalt markeret med grøn.

Når højttalerne skal funke igen, hiver du bare stikket ud.
Du kan jo også vælge, at bruge externe højttalere, som du kan slukke for, i stedet for et blindt jackstik.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 10-06-12 23:08

Halløjsa
Tak for input
"transor" . Lige en update. Der er ikke noget eksternt lydkort. Der er kun et internt lydkort, et headset og de indbyggede højtalere. Maskinen sidder normalt i en dock, og headsettet (USB) sættes i et USB-stik i selve maskinen, altså ikke i docken.
"severino" Tricket med jackstikket kender jeg godt.

En kollega har en maskine nøjagtig mage til, og på den virker det fint, både når den sidder i docken og når den ikke gør. Kan det evt. være et spørgsmål om at driveren til lydkortet, på de 2 maskiner ikke er samme version?

Godkendelse af svar
Fra : Brassovitski

Dato : 11-07-12 08:19

Tak for svaret severino. Mini jacket er nok den eneste umidelbare løsning. Jeg har tjekket forskellige lydindstillinger, men har ikke fundet noget der virker.