/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Sikkerhed til Smartphone?
Fra : akle
Vist : 816 gange
200 point
Dato : 19-05-12 13:02

Herj. Jeg er ret ny i smartphone teknikken og derfor kender jeg ikke til hvordan man sikrer sig mod uvedkommendes indblanding samt virus.
Håber en kan råde mig i hvad man skal indstallere og også om der eventuelt findes et gratis antivirus/sikkerhedsprogram til android telefoner.
I dag fik jeg nemlig en Nets pishing ind, men unlod at åbne den.
På forhånd tak.
Mvh Akle

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-05-12 13:14

Gå ind på android marked eller som det vist hedder nu Google play, der kan du finde en masse antivirus programmer. Der er også anmeldelser så du kan læse hvad andre synes om dem. Du må prøve dig frem og bruge det du synes bedst om.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 200 point
Dato : 19-05-12 14:41

Du sikrer dig bedst ved at lade være med at installere usikre apps fra skumle bagmænd, Google holder øje med de apps som er i Google play men der kan være helt nye uønskede apps som ikke er opdaget og smidt ud fra Google play butikken, det her har ramt den japanske Google play og der er ingen grund til at tro at den danske ikke kan rammes også.
Mobil.nu skriver om en tysk test som har listet de bedste og de værste antivirus til Android:
http://www.mobil.nu/nyheder/kaempetest-her-er-de-bedste-og-vaerste-antivirus-programmer-til-android-1.503520.html
find en fra toppen af listen og brug den, de øverste (og bedste) koster penge at bruge, Norton er ikke nævnt men jeg synes at den lyder godt i beskrivelsen og så er den gratis:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.symantec.mobilesecurity&hl=en

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 19-05-12 15:56

læser lige lidt med, interessant emne,
Nu er det jo en linux kerne, men det forhindrer jo ikke at alt mulig Mails og sammenkoblinger til Facebook, og andet kan stjæle din identitet.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : akle

Dato : 19-05-12 20:09

Så er Norton installeret.
Håber den er lige så effektiv somprogrammet praler med.
Mvh Akle

Godkendelse af svar
Fra : akle

Dato : 19-05-12 20:09

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-05-12 01:21

Tak for accept, selv har jeg endnu ingen antivirus på min nye telefon, der var en McAfee app da jeg købte men den blev slettet og ikke aktiveret