/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Dur Dongle?
Fra : Sønder
Vist : 589 gange
200 point
Dato : 15-05-12 16:25

Overvejer at købe den USB MPEG4 DVB-T Dongle som ALDI sælger fra i morgen, men ingen i aldi kan eller i Elgiganten (vil) fortælle mig hvad den kan.
Jeg forstår, at jeg kan se noget TV på min bærbare, når jeg er ude at køre.
Hvilke programmer kan jeg se? -nogen siger de gratis kanaler, men hvilke er det?
Kan jeg se nogle, når jeg kører til udlandet?
Kan jeg se uden at skulle betale abonnement?
(Annoncen er i ugens ALDIreklame, hvis disse oplysninger ikke er nok)
Hvem VED noget om disse ting?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 15-05-12 16:33

Du kan se og optage de gratis danske kanaler, dvs. alle DR og TV2 regional. Du kan sandsynligvis også se nogen i udlandet. Du betaler ikke abonnement, og normalt kan du ikke komme til at se betalings kanaler, det kræver at du kan sætte et kort i.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 15-05-12 16:36

Nogle steder skal du nok bruge en bedre antenne end den medfølgende. De kan købes fra 200 i f.eks. Harald Nyborg.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-05-12 16:51

De gratis kanaler er DR1, DR2, DR-K og DR-HD, hovedstaden, lorry og en enkelt lokalkanal afhængig hvor i landet du er.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-05-12 17:19

Varekendskab er ikke en del af jobbeskrivelsen for Aldis medarbejdere

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 15-05-12 22:11

Du skal passe PÅ, det kan være nogle GAMLE djæveler,
de har liggende fra SIDSTE år af_ og dem kan ikke se en SKID PÅ
med mindre du mødern en antenne der smider gamle signaler ud...

Købte en hos en forhandler, der LOVEDE at den sagtens kunne tage de nye // signaler
men NEJ, den er værdiløs NU...
Gav dog kun 200 for dyret, men alligevel mange penge for 2 mdr tv på en´pc

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 15-05-12 22:13
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 15-05-12 22:17

Måske lidt overdrevent, men

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 200 point
Dato : 16-05-12 00:56

Den kan vise alle kanaler, som ikke kræver dekoder.

Du kan se alle DR kanalerne og lokal tv. Ikke TV2 som nu er kodet.

Nær sverige også de svenske kanaler. Ligesådan nær tyskland. I udlandet de udenlandske digitale stationer.
Det afhænger af din placering i forhold til senderen om den medfølgende "stuantenne er god nok.

Jeg har den fra sidste gang, de solgte den. Den fungerer fint.

Godkendelse af svar
Fra : Sønder

Dato : 16-05-12 07:28

Tak for svaret transor og alle I andre. Jeg vover det, den koster trods alt kun 169,-

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 16-05-12 07:30

Og til LuffeA:
Citat
Varekendskab er ikke en del af jobbeskrivelsen for Aldis medarbejdere
. Du har helt ret. Det er det man sparer ved ALDI-princippet. Men det var nu meget rart hvis...

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 16-05-12 11:33

Transor: Jeg gjorde det og blev MEGET skuffet. Ubrugelig kvalitet. Se mit tip: Aldi-dongle

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 16-05-12 13:04

Det lyder underligt at kvaliteten er ringe, den burde kunne vise samme kvalitet som på TV. Er du sikker på at der ikke skal ændres nogle indstillinger? Har du prøvet at optage, og så se det bagefter med et andet program?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-05-12 15:34

Jeg skulle have skrevet et forbehold mere. Dekodningen af mux og mpg4´foregår i computerens software og billedet skal vises via computerens grafikkort.

Derfor skal man have en nogenlunde moderne og hurtig computer med hurtig grafik.

Man skal heller ikke have noget krævende kørende samtidig på computeren.

Hvis du bor langt fra senderen, skal der en bedre antenne til.

Antennen skam ellers placeres frit nær et vindue.