/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Skift af ANTI-VIRUS program?
Fra : molokyle
Vist : 619 gange
308 point
Dato : 11-05-12 09:52

Jeg har ladet mig 'lokke' ...og er egentlig godt tilfreds

Jeg har i mange Herrens år kørt med flg. GRATIS anti-virus programmer på skift:

1.) AVG
2.) Avir
3.) Avast!

..sidstnævnte gennem de sidste par år.

Som GRATIS Firewall har jeg brugt den 'indbyggede' i Windows ...og gennem de sidste 'mange' år benyttet:

ZoneAlarm (..fra Checkpoint)

NU er har Checkpoint så tilbudt e gratis anti-virus/Firewall løsning.

Smart for denne kan faktisk tage højde for dit allerede installerede anti-virus program!

Imidlertid følte jeg ikke behov for at gå med 'livrem & seler', så jeg har nu AFINSTALLERET Avast!

Resultat? Det fungerer bare helt OK.

Min pc og imnternetforbindelse er blevet en anelse hurtigere.

Automatiske opdateringer af ZoneAlarm løsningen forløber hurtigt, tranparent og smertefrit.

Scanning tager ca. 1½ time for en grundig een af slagsen på ca. 500 Gb. DATA.
..fordelt på 3 HD'ere i en DELL 2.4 Mhz. model med 512 Mb. RAM og XP Pro.

ZoneAlarm fandt iøvrigt 2 'embedded' virus på mit back-up drev. I 2 *.exe installationsfiler.
Begge iøvrigt hentet på det ellers 'sikre' CNET, ..som Avast! havde overset

Har i erfaring med et lign. skift af anti-virus program?

..er der ''faldgrubber' jeg har overset?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 11-05-12 10:12

Hejsa,

@ MOLOKYLE, desværre ikke et svar på dit spørgsmål, men blot ros for dit indlæg Jeg vil bestemt kigge lidt nærmere på Checkpoint løsningen imorgen!

Bluesky

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-05-12 10:13

Har du undersøgt hvilke filer det er der er blevet "stemplet" til virus? Nogle anti-virus programmer kan være for følsomme og "stemple" en fil som virus "bare" fordi filen tilgå Windows informations filer.

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 318 point
Dato : 11-05-12 10:22

Checkpoints løsning er ikke helt tosset da antivirusdelen er Kaspersky, dog nedtonet da det er en gratis løsning.

Jeg havde i flere år Zonealarm Pro firewall der til en hvis grad også tog sig af andre opgaver, men den blev mig en tand for dyr idet jeg også foretrækker at købe antivirus.

Jeg har nu Kaspersky på både PC og smartphone.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 11-05-12 11:40

Det bliver spændende at høre om du stadig er tilfreds om et halvt år...

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 11-05-12 14:28

Citat
Begge iøvrigt hentet på det ellers 'sikre' CNET,

Tror du ikke det er deres såkaldte ``downloader``
der er visse programmer du ikke kan hente på siden,
uden først at skulle installere/ køre et program fra dem

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-05-12 06:26

nomore -> Nej!

De to omtalte filer indeholdt 'noget' som blev kaldt 'not-a-virus' ..ikke en virus, men en adware ting.

Jeg tror det var fordi der var embedded en eller anden obskur 'toolbar' som kunne vælges til/fra under installation af programmet.

Jeg er ikke sikker på at Avast! fanger sådanne indlejrede adware 'ting'

..men ZoneAlarm's antivirus gør det altså

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 12-05-12 17:26

LuffeA ->
Citat
...antivirusdelen er Kaspersky

...så nu har jeg det meget bedre
..og kan sove 'roligt'
</DANKE WELL>