/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Dropbox risk
Fra : svendgiversen
Vist : 815 gange
55 point
Dato : 09-04-12 12:47

Flere af mine venner opfordrer mig til at åbne fælles adgang til drop box?

Nu er jeg stærkt modstander af link, hvor storebror kigger med, som i Face Book,
og bliver man uvenner lægger man pigen nøgen ud på nettet...

Hvad er drop box for noget?
Hvad er fordelen??
Og er jeg sikker på kun jeg, og venner med tilladelse, kan se og udnytte materialet???

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 09-04-12 12:58

Det er blot et fælle fiolmråde på nettet.

Det er kun filer du lægger eller henter i den fælles mappeder deles.

Du behøver ikke har have en fælles mappe på din egen PC du kan lægger filer op via hjemmesiden.

Men det smarte ligger i at vælge at have en mappe liggende på sin egen PS, og hvergang der ændres i mappens indhold søger programmet for at alle (dine venner) får rettet indhold af mappen så de alle indeholder det samme.

Det er kun den delte mappe og undermapper (biblioteker) til denne der deles via http://dropbox.com

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-04-12 13:16

Hvis ikke du har noget der absolut SKAL deles med "venner og familie" og er større end "posten" kan klare - så ser jeg ingen fordele ved den slags

Socialt netværk er som regel af det gode - men ordet er opfundet INDEN netværket i sin bogstavelige betydning..... (der var oprindeligt IKKE tale om internet)

Ved at "droppe" dropbox har du en undskyldning for at besøge "familien" - bare af og til

Det kan selvfølgelig være meget rart hvis familien bor i "langtbortistan" - men turen er nu kønnere "live"

Citat
Og er jeg sikker på kun jeg, og venner med tilladelse, kan se og udnytte materialet

Så sikker som man nu kan være i disse "hackertider"

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 55 point
Dato : 09-04-12 14:27

Jeg ser ikke Dropbox som et socialt netværk, Dropbox er et online gemmedrev hvor du kan have en back up af dine billeder og dokumenter og samtidig gå til disse gemte filer fra en hvilken som helst enhed med internet forbindelse, smart phone eller computer hvis Dropbox er installeret og du lægger nogle billeder i en Dropbox mappe på en af enhederne så er billederne automatisk på de andre enheder med Dropbox installeret, der kræves brugernavn og adgangskode for at komme ind til din Dropbox den har du installeret en gang for alle på dine egne enheder, men hvis du vil se bilederne fra en anden computer så skal du ind på https://www.dropbox.com/ og skrive brugernavn og adgangs kode for at se billederne.
Du kan sætte en eller flere mapper til deling med navngivne personer (e-mail adresse)
kun de filer du lægger i Public mappen kan umiddelbar ses af andre end dem du giver lov.
Det er altså kun hvis din konto bliver hacket at dine filer ikke er private mere, i teorien kan din computer også hackes så intet er sikkert, hverken på din computer eller på et online drev.
Jeg bruger Dropbox når vi har haft et eller andet arrangement og der er nogle billeder som skal deles ud bagefter, så deler jeg mappen med de e-mail adresse som jeg selv vælger.
Som back up drev bruger jeg Sky Drive hos Microsoft der er 25 GB gratis plads men den er hverken mere eller mindre sikker end Dropbox, Dropbox kan bruges af alle computere og smart phones, Sky Drive vises ikke optimalt på mine Linux computere men kan bruges til back up, filerne hentes så bare hjen igen før de kan vises optimalt
https://www.dropbox.com/terms
du kan rolig regne med at "storebror" kigger med, hverken Dropbox eller Sky Drive bryder sig om piger med lidt eller uden tøj, for nylig var der stor opstandelse da Microsoft bad en bruger slette nogle billeder ellers ville kontoen blive lukket

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-04-12 14:30

Citat
er jeg sikker på kun jeg, og venner med tilladelse, kan se og udnytte materialet???
ja - altså udover "storebror = Dropbox administationen kan måske kigge med, selv om de påstår at indholdet er krypteret

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-04-12 14:47

Hvorfor ikke bruge SkyDrive(Hotmail/Livemail), der får man 25GB GRATIS!

Det er kun 2GB der gratis ved DroBox

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 09-04-12 22:21

http://www.4shared.com/
15 GB fri plads
http://www.4shared.com/features.jsp
Og de kigger dig ikke over skulderen - angående indhold
(hvis du ikke ligefrem kalder det for Windows eller Adobe)
Alle kan hente og uploade = dem du tillader.
--
Eneste ulempe - du skal logge ind mindst hver 3´die måned
ellers kan de finde på at slette indholdet.
Jeg har dog flere kontoer hos dem, og de har ikke slettet noget hos mig.
Jeg har fået en ADVARSEL om ulovligt indhold,
filen blev bare udelukket for deling med andre, og lagt i en seperat mappe/ ikke slettet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-04-12 22:59

OVN - den der dropbox......................................ejes den ikke af Google.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 09-04-12 23:33

Dropbox har uhindret adgang til at se dine filer og alle der siger anderledes lyver.

personligt har jeg alt til at ligge der, dåbspapir, kopi af pas, alle lønsedler jeg nogensinde har fået alle kontrakter jeg har indgået og alle mine billeder, der er også nøgenbilleder.

Held og lykke med papirshatten.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 10-04-12 03:01

Citat
personligt har jeg alt til at ligge der

Så må du bare håbe på de ikke går konkurs

Intet der er gent på nettet er sikkert, men alle tror det,
bare et glemt password og alt kan være væk
(ikke alle firmaer leverer en god service, og slet ikke noget der er gratis)
smid det på en harddisk og ned i banken med den

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 10-04-12 03:05

NB. alle de store fil-hostere der findes, er daglig under angreb af hackere
og skulle de komme ind, så sletter de sgu alt hvad de kan
eller fylder det virus der gør alt ubrugeligt.
Så at stole på at alt er OK bare det ligger et sted som dropbox
er som at bide sig selv i R____ hvis man ellers kunne nå.....

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-04-12 09:30

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 10-04-12 14:58

nomore - Det gør mig intet, de sletter bare... Jeg er ikke så bange for at miste ting, det er super at kunne se sin lønsedel fra pr 2004 men hvis jeg mister dem er den væk sådan lever jeg farligt og på kanten.
Hvis der er en der hacker min dropbox konto har han gjort noget for det og vil det mere end jeg og så står det ham frit for at slette det hele, men han skal hacke den han får ikke min password.