/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Påske-hyggetråd
Fra : Camillasmoster
Vist : 847 gange
50 point
Dato : 31-03-12 15:46

Hvad skal I lave palme-søndag, skærtorsdag, langfredag, påskelørdag og selve påsken - påskedag og 2. påskedag?

Tjohhh, nu er min påske mv. da godt nok helliget mit brækkede ben

Men jeg får da "besøg" tre gange om dagen - i alt 30 minutter....

Så kom med en masse smalsnak om, hvad I skal/gerne vil

Onsdag før påske vil jeg øve mig i at "ræse" "rundt" i entréen med kørestolen , for tirsdag fjerner tømreren mine dørtrin - jubii.

Hanne

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 31-03-12 15:51

Jeg skal have påskebryg.

hawaii7

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 31-03-12 16:36

Citat
Tjohhh, nu er min påske mv. da godt nok helliget mit brækkede ben

Aj, hvad har du nu lavet?

jeg håber, vejret er lidt med os, så vi kan komme i haven - og ellers så er vi i gang med et større "kælder-projekt", så vi ved da nok, hvad tiden skal gå med.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-03-12 17:11

Jeg vil gå ud i haven og skrive alt det op, som min kone skal nå at lave her i foråret.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-03-12 17:16

Ej altså Hanne din stakkel.... rigtig god bedring.

Ville det ikke være nemmere med krykker, i stedet for at trille rundt i kørestol i lejligheden??

Nu lover de jo møjvejr igen, så det bliver ikke til noget havearbejde, der ellers var planen, så det må blive til indendørshygge i stedet

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-03-12 17:56

Jeg skal til at sælge mit hus, er der noget med at der skal dufte af friskbagt brød?
Det kniber det lidt med, kan jeg ikke bare riste et par pølsehorn??

Og min kone Erna Bekhøj har maleri udstilling: Det lille Atelier på Fjordvej 25 i Egernsund,
kandu medlemmer får stor rabat nårI handler hos hende, bare sig at I kender mig...

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 31-03-12 18:08

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-04-12 10:53

Jo jo svendgiversen.................................men det skal være Påskebrød.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-04-12 14:43

Mandag - tirsdag og onsdag skal jeg passe børnebørn. De har ferie og det har forældrene ikke.

Det er 2 piger på 7 og 11. Og jeg tror jeg vil tage dem med på cafe. De elsker at ose, den store i tøjforretninger og den lille i legetøj. Men siden det er koldt så tager vi nok bussen til Glostrupcentret. Det er lukket så der er lunt. Og masser af forretninger. Og cafeer.

I påsken skal jeg måske se mine børn, eller også vælger jeg at gøre hovedrent. Det er for koldt til at sidde i haven.

Og Hanne pas nu godt på dig selv.

Og nyt fra mejsekassen: Musvitten har sovet i kassen om natten hele vinteren, men for 1 måned siden kom blåmejsen og jagede den ud. Ny bygger de og blåmejsehunnen har lagt et æg. Men jeg tror det er en fejl, for de ignorerer det. Og det flyttet rundt på bunden.
Mens blåmejsen var i kassen så kom musvitten og ville ind. Der hvæsede mejsen af musvitten. Det lød næsten som om det var en kat der snerrede. Og musvitten fløj.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-04-12 14:49

Citat
Så kom med en masse smalsnak om, hvad I skal/gerne vil

Jeg skal følge med i SF-føljetonen......som langsom men sikkert,er ved at "overdøve" hunde debatten.
Et af de gode egenskaber ved danskerne er,at vi er hurtig til at glemme.Vi kan forarges ad H. til,over en eller andet episode.Pludseligt sker der noget nyt,at forarges over,så er det gamle lykkelig glemt.

Ellers skal jeg,de nærmeste dage,hjælpe min søn med det sidste nedtagning af Hessian,i hans trappeopgang.Nok alligevel det værste djævelskab,der endnu er opfundet.
Citat
Onsdag før påske vil jeg øve mig i at "ræse" "rundt" i entréen med kørestolen

Kimi Raikkonen,vil blive grøn af misundelse...... god bedring.

M.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 01-04-12 19:00

Og jeg får lidt gæster i påsken, og vil også gerne i haven, hvis ellers jeg ikke blæser væk eller fryser fast derude.

Gode Påskehilsner til jer alle.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-04-12 23:32

Som fritids bondemand er der ingen tvivl om hvad jeg skal lave, hvis ellers vejret holder, først fjerne det ødelagte korn som aldrig blev høstet sidste år på grund af megen regn og pløre så pløje og så nyt korn, det sidste er mere spændende end det første. Godt der en tæt og varm fører kabine på traktoren, det er ren ud sagt skidekoldt lige nu, i eftermiddags var jeg udendørs, køreselskabet trænede i pløjning med heste det var en kold omgang og så var det godt at komme hjem til kaffe og nybagt franskbrød - selvgjort er velgjort når det gælder bagværk
Nå ja huste bliver fyldt med gæster hele langfredag og jeg har lovet mig ud 2 andre dage i påsken, mon jeg når det hele?
+ at jeg har lovet en usikker Kandu bruger nogle billeder med Gparted programmet i funktion, det må jeg hellere få oversået nu mens jeg husker det

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-04-12 09:35

Åhh..disse minder:Jeg bliver helt misunderligt,o.v.n.
Husker endnu,når jeg sad på den "grå Ferguson" eller IH Farmall 250,og mærkede duften af den nypløjede jord.Det var dengang en "ordentlig" traktor havde omkring 30 hk.
Men så var den også "over sine ting".Akja,nu skal de have 300 - 400 hk.

Men så blev man "stenstabler".Så var det slut med at nyde forårets jordbearbejdning.

Apropos sidste års høst: Var det ikke på Mors,en landmand høstede,det sidste korn her i Februar.
Så det i tv.

M.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-04-12 15:16

Citat
Onsdag før påske vil jeg øve mig i at "ræse" "rundt" i entréen

Husk!!! max 50 km/t i byzonen

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 02-04-12 17:44

Ja og på legegader 30 km. så pas på, politiet er ude efter sprittere.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-04-12 00:14

Så har børnebørnene været her i dag og de kommer også på onsdag. Man mærker ikke meget til dem, den lille lånte min PC, hun spillede Pixeline spil. Den store havde sin bærbare og hun snakkede på skype med veninden, hele dagen. Jeg snakkede hun med den store når hun var sulten, den lille snakkede lidt mere.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-04-12 17:14

Pyh, det har været svært at komme herind - ingen emiler, og ingen adgang.

Så nu har jeg læst jeres indlæg - skøønt at "høre" fra jer!

Men et brækket ben er nu fast arbejde det første par uger - og dyr telefonregning!

Man kan ikke bare ligge og snue i sin seng - tidligt op, og være på pinden (lænestolen med alt, hvad der kan lette min hverdag - køletasker med lidt fast og vådt føde, kurv med diverse "tørre" ting, affaldspose, strikketøj og alt mit garn, strømpepåsætter, service, toaster, askebæger, medicin, vitaminer, håndvåben (gribetang), gåstativ, kørestol (som jeg også sidder i her ved pc'en).

Flere af hjemmehjælperne er unge og uerfarne, ikke-uddannede, og snotforvirrede - men dog søde og rare).
Heldigvis er der nogle andre - lidt ældre, uddannede og erfarne, som ved, hvad de har med at gøre, og som jeg ikke skal minde på de samme ting, hver gang de er her. Jeg ved desværre ikke, hvem der kommer hver dag - de ved det først om morgenen. Så håber jeg bare..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-04-12 17:27

Hvorfor kan du ikke bruge krykker???

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-04-12 18:15

Citat
Jeg skal have påskebryg.

Uhm, ja hawaii7, det smager godt - jeg kan godt lide de lidt mørke og lidt søde øl
Citat
jeg håber, vejret er lidt med os, så vi kan komme i haven

Hm, pifo, jeg var ude hos de gamle, min far fulgte mig til bussen hjem - men derude ligger kommunens fliser alså osse og roder, så min fod tog fat i en af kanterne, og jeg lagde mig ned med et brag. Falck kom og samlede mig op, for jeg ville ikke op igen, for mit ben gjorde nas
Nu håber jeg, for din skyld, at vejret bliver bedre - men liiige lidt lunt vejr til maj, igå´, når jeg skal ud for første gang i 6 uger....
Citat
Jeg vil gå ud i haven og skrive alt det op, som min kone skal nå at lave her i foråret.

Eyvind, din drønnert
Citat
rigtig god bedring.

Nordsted1, taaark søde ven
Citat
krykker, i stedet for at trille rundt i kørestol i lejligheden

Jeg har et gå-stativ, men må IKKE støtte på benet i 6 uger... Fys'en på hospitalet ville end ikke øve mig i krykgang på trapperne, for hun syntes, jeg var for usikker til det. I kørestolen kan jeg komme herind til pc, og ud til badeværelset, og ind i soveværelset uden at hoppe på ét ben. Benet hæver, hvis jeg hopper formeget rundt.

More to follow

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-04-12 18:17

øhh, med maj, mener jeg mig, igå'..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-04-12 01:19

Vær du glad for at det ikke er bordbenet som er brækket, dit ben heler af sig selv mens det koster kassen med et nyt bordben - eller bord og nu er der ferie helt til på tirsdag

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 04-04-12 08:29

Citat
Vær du glad for at det ikke er bordbenet som er brækket, dit ben heler af sig selv mens det koster kassen med et nyt bordben - eller bord

Sikke en trøst, o.v.n.

Næsten som når min far sagde til mig, når jeg havde hovedpine:
"vær du glad for det, så har du ikke rø... i begge ender"

Det er altid rart med trøst

Jeg trøstede min datter for en uges tid siden, da hun syntes, det var hårdt at gå til terminsprøver ved at sige, at hun måtte glæde sig over, hvor få dage hun trods alt skulle bruge på de prøver, for til eksamen bliver det MEGET værre. Sjovt nok syntes hun ikke det var til nogen trøst - og her går man og tror, at man gør det så godt

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-04-12 20:39

Jow men, o.v.n. - til et bordben kan en god trælim gøre det, men jeg har fået 3 skruer i mit ben.

pifo - det siger min far sågu også - og det er gået i arv he he.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-04-12 20:42

Mosebaek - sikke et hårdt arbejde, hva'....

granner - øv, hvor kedeligt, hva' - kunne I ikke have lavet nogle aftaler om at lave noget sammen med dig?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-04-12 23:37

Der er gået lidt stilhed over påske tråden det samme her, mark arbejdet er sat på stand by og nu kan jeg tørre sveden af panden efter at køkkenet har stået på den anden ene siden sidst på eftermiddagen, næsten alt er klappet og klar til frokost rykind i morgen det bliver en fiske- ægge frokost med små drammer og masser af øl, kun oste bordet til slut er uden fisk og æg men til gengæld med hjemmebagte boller, bollerne er prøvesmagt og godkendt for lidt siden til kaffen, hvert år bliver der prøvet noget nyt, sidste år hjalp i mig:
http://www.kandu.dk/Spg154931.aspx det blev en succes i år har jeg selv fundet en æggebombe på en internet side, hvis der bliver rost så får i den som tip
Nå jeg sidder og skriver for at udnytte tiden indtil rugbrødene bliver færdige, der er i skrivende stund cirka 30 minutter tilbage af den anbefalede bagetid.
Hvad med dig Camillasmoster? Har du opøvet så megen færdighed i kørestols ræs at du har inviteret gæster i påsken?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-04-12 00:17

Hanne det var så pivkoldt og blæsende at de fik lov til at spille computere. Den lille skulle jo hele tiden fortælle hvor dygtig hun var til spillet.

Og i dag har jeg vasket alle havemøbler af og gasgrillen har fået den helt store rengøring. Så nu er der der dømt forår her. Håbet er lysegrønt. Ligesom mine buske.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 06-04-12 11:11

Se i går fik jeg sat sommerblomster i haven og sat stenene på plads (de står rundt om mine Blåbær buske) de var kommet ud af trit på grund af frosten, så nu er der styr på det hele, og i dag er det indesysler da det regner, en dejlig stille en af slagsen.

God Påske til jer alle.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-04-12 11:45

Og i dag står saltvognene parat til snevejret i nat. Surt surt. Jeg vil have forår.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 06-04-12 13:00

Du Milde moster- du har da virkelig været uheldig, at falde sådan at du er blevet repareret med søm og skruer.
Det er da godt at du har computeren- ellers var det da ikke til at holde ud, at sidde fastbundet.
Håber du bliver klar til at det gode vejr kommer tilbage.

Det er første gang, at jeg næsten ikke har nogle "unger" hjemme i påsken.
Først på søndag- og så ska´vi ovenikøbet ud til frokost.

Jeg te'r mig som jeg plejer- laver god mad til mig selv- glemmer bare portionerne ikke skal være så store
Så bager og bager jeg- der skal jo være noget, at gå op i- når nu vi ikke kan være i haven hele tiden.
Igår lykkedes det at vaske de sidste ting af- så det kunne komme retur i drivhuset- så nu mangler bare varmen og lidt jord-. Tomater, agurk og peberfrugt er sået i vindueskarmen.

god bedring- Camillasmoster

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 06-04-12 15:09

nu er hyggetråden helt omme på side 3- måske den ikke ses der

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-04-12 16:49

Vi har fået 10,5 tons brænde hjem, det er savet og flækket, og skal så "bare" køres ind i skuret. Vi har nydt den milde vinter, men vi har slet ikke fået brugt alt vores brænde, det er både godt og skidt, for da det gamle skal bruges først er vi nød til at tømme skuret, så det nye kan komme ind bagest.

Så de sidste par dage har vi tømt brændeskur, og nej det får man ikke varmen af... vi blev færdige til frokost og havde ikke nogle planer.

Jeg havde lyst til påskefrokost, så vi kørte på Bakken, samlede den yngste op undervejs.

Det var alletiders bufet, så nu behøver jeg ikke aftensmad, men det er hårdt med så meget mad, så det krævede lige en morfar da vi kom hjem

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-04-12 16:51

I skal da lige se hvor vi spiste

http://www.spisgodtpaabakken.dk/lillepeter.html

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-04-12 21:39

Vel hjemkommet fra 12 års fødselsdag i Sverige, smadder hyggelig dag. Nu venter vi på snevejret.

Og stakkels blomster i haven.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-04-12 21:51

Citat
Der er gået lidt stilhed over påske tråden
åkæ o.v.n.

granner01 - ja, sådan nogle små størrelser er stolte, når de føler, de er dygtige

Klatterup - det lyder skisme dejligt - jeg er jo vicevært i ejendommen, og har fået en "medhjælper" og hans søn, og de har fejet gade og gård - så er det lige til at gå til, når jeg er på benene igen, og skal potte blomster, male møbler mv.

smuller54 - flittig, som altid, hva' - tak søde.

Nordsted1 - nøøj, hvor lyder det lækkert! Og der ser hyggeligt ud, og så på Bakken!
Du goest alt det træ.....

Jeg har fået min mors hakkedreng med sovs og kartofler - mums. Hjemmehjælperen varmede det til mig. Hun fortalte, at hun havde bestilt en kina-boks. Jeg spurgte for sjov, om hun ikke kunne tage sådan een med til mig i morgen.. Jow, det ville hun da gerne - hun lægger ud, og får pengene i morgen - sådan!
Aldrig har jeg fået varm mad i så lang tid - snart 4 uger - skøønt! Er gheldigvis sluppet for alt for meget færdig-frosne retter

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-04-12 12:21

Så kom sneen og blåmejserne er ligeglade, de bygger og bygger i fuglekassen. Og når musvitterne kommer for at spise, drikke og tage bad, så bliver de jaget væk af blåmejserne. Utroligt hvad de små fugle kan finde på.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-04-12 19:19

Citat
så vi kørte på Bakken

Fa`ens der er så langt til "Bakken",her fra Thy.

Meeen,vi er nu ikke "tabt bag en vogn".Vi har nemlig "Niels og Sinne",i Vorupør.
http://www.nielsogsinnesfiskerestaurant.dk

Der ÅD vi nemlig stegte ål,for en fjorten dags tid siden.(Her i Thy,ÆDER vi,når det er godt).
De var så dejlig stegte at de skiltes i to,bare man holdt kniven ind over.Flødekartofler til.Moomms.

Regulær luxus guf.

Eneste misære,det blæste en "halv Pellikan".Ligger helt ned til havet.Vi måtte jo udenfor at ryge.
Men som gammel murer,skal der mere end vindstyrke "kraftig" til,før jeg opgiver at tænde piben.

145 kr. for alt hvad der kan nedsvælges i ål (forsæson) Øl og dram var dog ikke inkluderet.

M.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-04-12 23:29

Mosebaek - jeg har også familie i Thy - helt derude, hvor gæssene går barfodet - og vi spørger som altid, når nogen har været til fest el.lign. "hva' fik I å' æje?"

Jeg kan heldigvis ikke lide ål - så kan I andre smovse min portion, hvis jeg skulle blive udsat for det.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-04-12 15:05

Citat
når nogen har været til fest el.lign.
vi er til bojl os der bor heromkring, fest er vist århussiansk