/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
forbrug går hurtigt
Fra : sleepflowerpige
Vist : 479 gange
100 point
Dato : 07-03-12 12:16

Håber nogen kan hjælpe mig.
Jeg sidder hver dag med mobilt internet på arbejde og den er på 2 GB om måneden. Men den bruger alt for meget hver dag, at den løber tør for internet lang tid inden måneden er udløbet og de andre på kontoret bruger slet ikke ligeså meget. jeg sidder ikke og hører musik eller videoer og er kun på facebook og mail ligesom de andre, men alligevel går den meget hurtigt. Er der en måde man kan tjekke hvad der er grunden til det store forbrug? Jeg tænker på programmer på min computer, som kan køre i baggrunden og bruger meget?
Håber nogen har en løsning for det er meget mærkeligt.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-03-12 12:44
Kommentar
Fra : a_h

Dato : 07-03-12 12:49

Hej sleepflowerpige

Jeg har 3mobil og 10 Gb data hver måned er på nettet hver dag. i mange timer kan næsten ikke nå at bruge det

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-03-12 13:03

Sgu da for dyrt at have et helt kontor på mobilt internet.

Kommentar
Fra : sleepflowerpige

Dato : 07-03-12 13:16

Nu er vi kun 2-3 personer på kontoret. Det er en gammel nedlagt skole, som ikke har indlagt bredbånd og vi er her kun midlertidigt så det er for dyrt at få indlagt :-/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-12 13:19

Citat
og er kun på facebook og mail

Slå det dog fra

Hvad skal man dog med det mens man er på ARBEJDE

Er det arbejdsrelateret betaler du vel ikke selv....

Man begynder at forstå produktionen ikke stiger så meget, hvis folk på arbejde laver alt andet end arbejde

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 07-03-12 13:25

- prøv at spørge din chef, det kan være at han/hun har en løsning på problemet...

Kommentar
Fra : sleepflowerpige

Dato : 07-03-12 13:53

Ih hvor er i sjove. Spurgte jo kun på løsning af problemet. Når jeg bruger Facebook og mail er det fordi jeg bruger det hver dag på arbejdet, ellers havde jeg ikke gjort det. Hvis virksomheden havde råd, var det jo ikke et problem med forbruget vel?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-03-12 15:00
Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-03-12 15:22

Nu ved vi godt at vi kan være sjove en gang imellem, det syntes vi da selv!
Men sleepflowerpige, slå billed visning fra i din browser.
Det som stjæler din datamængde, er IKKE teksten, men billeder som vises, da de fylder mange gange mere end ren tekst.

Måske du vil have en fordel af, at opgradere din forbindelse en tak opad, hvor der er en større datamængde. Et overforbrug i forhold til det dit abonnement indholder, koster rimligt meget ekstra.

En anden løsning er, hvis I alle har trådløs WLAN i jeres PC'er, er en mobilrouter med WiFi, og så et mobilt modem med væsentlig mere data, som I alle kunne trække forbindelsen hend over. Så kunne i teoretisk nøjes med et enkelt mobilabonnement, især på kontoret.

ABEO har en sådan mobil router, se:
http://www.abeodigital.com/da/produkter/details/103/52/pc/ab-m1100n---tr%C3%A5dl%C3%B8s-11n-mini-router