/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Skal samfundet betale af på din gæld?
Fra : prio
Vist : 2055 gange
200 point
Dato : 14-12-11 19:19

Endnu en enlig forsørger, der klager sin nød i Ekstrabladet, trods en indtægt på 15700 kr. i kontanthjælp (der ovenikøbet stiger til nytår).

Der klages over et rådighedsbeløb på kr. 2285 til 2 personer, hvilket også lyder som lidt.

Men så har man også en husleje på 7400 kr., mobil og internet til ca. 1000 kr
- og det, der harmer mig mest : Afdrag på gæld til 3500 kr. pr måned.

Nej, min ven, du får ikke din høje overførselsindkomst for at afdrage på din personlige gæld!!!
Du får beløbet for at holde dit barn uden for fattigdom, men du vælger at lade dit barn leve fattigt.

Det har længe undret og irriteret mig meget, at diverse klagende børnefamilier mener, at samfundet også skal afvikle deres personlige gæld.
Hvem har lovet dem det? - så har det jo aldrig nogen ende med forsørgelsen!

Hvis man er uden for arbejdsmarkedet i længere tid, kan man få en afdragsordning med sin kreditor på et mindre symbolsk beløb, indtil man kommer i arbejde igen.
Ingen kreditor kan plukke håret af en skaldet.

Eventuelt kan en gældssanering komme på tale ved længere tids sygdom.

Men det har ALDRIG været meningen, at kontanthjælpen skal dække gældsafvikling.

Enlige uden forsørgerpligt på overførselsindkomst vil jo heller ikke nogensinde have mulighed for at afvilkle et sådant beløb.

Har jeg misforstået noget?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-12-11 19:28

Jeg er enig med dig, men når man får kontanthjælp så kan kommunen ikke give penge til gæld. Så har man gæld så skal man selv afdrage ud fra det beløb man er berettiget til.

Så den mor har ikke mange penge, men så må hun få en anden afdragsordning med dem hun skylder penge.

Og husk så at kontanthjælp i princitppet skal tilbagebetales.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-12-11 19:56

Citat
Men det har ALDRIG været meningen, at kontanthjælpen skal dække gældsafvikling.

Fortæl det til bankerne, SKAT, kommuner og andre der har tilgodehavender, og hvem skulle iøvrigt betale hvis folk ikke kan administrere selv ?
Desuden er det jo kun de store gældsposter der kan gældssaneres, klatgæld kan ikke.

Går vi over i en anden grøft må pensionsopsparinger eller børneopsparinger som kontanthjælpsmodtagere hæver før tid IKKE bruges til afvikling af gæld, går vi ud fra en enlig som får 10.000 om måneden og hæver 40.000 for at betale en gæld må han ikke dette, de 40.000 skal dække hans underhold i 4 måneder.

Går man ud fra Dine tanker skulle man lave en model hvor man kiggede på folks normale udgifter for at opretholde en tålelig tilværelse, hvor "mobil og internet" kunne skæres ned til 600 kr , og så udbetale det beløb uden skattetræk, og så ellers lade folk rode med at betale gæld på anden måde.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-12-11 19:59

Hvis man har lidt formue trækkes der fra i kontanthjælp.
Så er det vel logisk at der modsat skal lægges til hvis man har gæld.

Vedkommende fra bladet, der tør op hvor andre tisser, er jo bare et eksempel på dem der altid bruger flere penge end de har råd til , til overflødig luksus, skaber gæld, og derfor altid vil have for lidt uanset om indkomsten er stor eller lille.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 14-12-11 20:01

Citat
Men så har man også en husleje på 7400 kr., mobil og internet til ca. 1000 kr
- og det, der harmer mig mest : Afdrag på gæld til 3500 kr. pr måned.

OK = men hvor er gælden opstået og hvorfor?
Vold på andre = forsikrings betinget gæld
SÅ KAN DE FOR MIN SKYLD _ SIDDE _ DEN AF
men det koster vel mere end betale (for Staten Danmark)????
-------
I MIN Kommune er der NUL penge til den slags - fornøjelser
så må du skyde kattens pels og sælge - den/ før der kommer så
meget som en enkelt KRONE mere til udbetaling.
Citat
Men det har ALDRIG været meningen, at kontanthjælpen skal dække gældsafvikling.

Lad dog børnene - lege med pengene, de kommer jo ind på deres konto
hver måned - om de vil det eller ej - eller gør de.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 14-12-11 20:05

Det jeg kan fornærmes mest over - er sgu da huslejen
+
de behøver en mobilos.
Jeg har en gammel satan fra Nokia´s stortid, og den kan jeg ikke engang få hjælp til.
Og jeg får IP.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-12-11 20:12

På kontanthjælp kan man kun få betalt sine basisudgifter og så mad. Man får ikke betalt gæld, den må man undlade at betale eller betale ud af sit rådighedsbeløb.
Og det er det der er problemet. Folk har gæld og den skal betales tilbage. Men er man på kontanthjælp så kan man forhandle sig til at betale en mindre ydelse på gælden.

Så jeg har ikke medlidenhed men den mor.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 14-12-11 20:12

Men det der får mig til at se RØDT, nu omdage
er DE MENNESKER, der ikke kan unde andre bare
en eller anden form for SELV-VÆRD i deres
eller´s forpulede tilværelse/ eksistens.
-
Hvis alle havde det så godt/ dårligt som andre herinde skriver og ?/ foreslår
hvad fanden laver i så herinde for.
Der er JO masser af arbejde? til dem der kan.
Eller har i ikke andet at give jer til/ eller slår pensionen ikke til - til andet.

Men det er sikkert bare Julen der tiltrækker - dårlig ånde.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 14-12-11 21:04

Kontanthjælp gives efter faste takster, afhængig af alder, om man bor ude eller hjemme (for de yngste) og af om man er forsørger.

Det værste en kontanthjælpsmodatger kan gøre er at spare penge op, for så sker der modregning, men at bruge det man får til at betale gammel gæld er da bedre (i hvert fald for dem man skylder penge, og på langt sigt også for den der har gælden) end at solde "alle pengene" op!

Og vi er da heldigvis kommet så langt i dette land, at en mobiltelefon hører til det man forventer enhver skal have, hvordan skulle man ellers kunne få at vide af en telefonsvarer, "De står nu i kø som nummer 29!"

I 60'erne, da jeg læste jura, ville fogeden, hvis der var et farveTV hos skyldneren, udskifte det med et sort-hvidTV og sætte farveTV'et på auktion, men tiderne skifter, man kan vist slet ikke få S/H-TV længere, og mobilen har for længst erstattet fastnettelefonen (som i øvrigt er dyrere i drift)!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-12-11 21:07

Jamen nomore dog, jeg vil hjertens gerne hjælpe den som slet ikke har noget. For den kender jeg et par stykker af. Den som kun har deres folkepension. Fordi det ikke var almindeligt at man havde en pensionsordning i 50 og 60'erne. De har det stramt.

Eller de helt unge enlige forsørgere som er midt i en uddannelse og bliver gravide.

Men den mor i bladet, hun kan da få hjælp til børnene i form af sko-støvler og tøj, hvis de har brug for det. De kan også få tandlægehjælp.

En på kontanthjælp med børn får mere end en arbejdsløs på dagpenge. Så man bliver straffet fordi man har betalt til en A-kasse.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 14-12-11 21:36

jeg har altid troet, at kontanthjælpen var væsentlig lavere end understøttelsen. men jeg har 11200 udbetalt på understøttelse og det skal dække alt.
hvordan kan en kontanthjælsmodtager så være fattig.
så må en ledig sgu da være totalt ubemidlet.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 14-12-11 21:53

En voksen med barn/børn får max 13345 kr/md, før skat, hvor max dagpengesats er 3830 kr/uge = ca 16600/md, også før skat, så dagpengene er noget højere end kontanthjælpen.

https://www.borger.dk/Emner/arbejde-dagpenge-orlov/dagpenge-og-kontanthjaelp/Sider/kontanthjaelp.aspx

Så er der jo evt boligsikring og børneydelse(-tilskud) oveni, men det kan man jo få også hvis man er på dagpenge

Kommentar
Fra : Nyx-x

Dato : 14-12-11 22:47

Ang huslejen som åbentbart falder nogen for brystet.

Når vedkommende ikke kan få et lån nogen steder.
Og få lån til indskudet i en mere prisbillig husleje fra kommunen er vist urealistisk.
Så kommer vedkommende til at hænger på den husleje.
Hvis den er med varme, vand og el. Så synes jeg ikke den er helt gal.
Men det kan være nogen kvikke hoveder kan sige det om den er. ;)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-12-11 23:03

Finder man en billigere husleje hjælper kommunen gerne, men hvorfor skulle en kontandhjælpmodtager bekymre sig om husleje, kommunen betaler.

Og kontanthjælp gives også i kommuner hvor direktører bor. Jeg har været på kursus med nogle af dem, dem der har fået det gyldne håndtryk. De kan få betalt meget i kontanthjælp, vand og varme i sommerhus, men ikke afdrag. Og leje af kajplads hvis de har båd. Og det kan de få i nogle måneder mens de går i gang med at sælge båd, sommerhus, hus, biler. Men hjælp får de ¨så de også kan få mad på bordet.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 15-12-11 08:54

granner01, jeg tror ikke at dit eksempel er korrekt, en fyret direktør har nok en formue på over 10000 kr, den skal bruges FØR de kan få kontanthjælp, bil og sommerhus tæller med i formuen (jeg skal ikke udelukke man kan få en frist til at sælge), men

"Som hovedregel er det en betingelse for at få kontanthjælp, at ansøgeren eller ægtefællen ikke har formue. Kommunen ser dog bort fra beløb op til 10.000 kr. og for ægtepar 20.000 kr. Der kan desuden ses bort fra en mindre formue, som er nødvendig for at bevare eller opnå en nødvendig boligstandard, eller som bør bevares af hensyn til pågældende eller familiens erhvervs- og uddannelsesmuligheder. "

Det omfatter næppe en større villa på strandvejen, endsige et sommerhus

Og som nævnt et utal af gange før, kontanthjælpen har et maksimum på ca 13500 kr for en forsørger, så selvf. kan det "betale" sig at finde en billigere lejlighed, hvis man altså kan, som nyx-x har været inde på, og evt gæld man skal afdrage på skal også tages indenfor det beløb.

Det er vel bedre at bruge pengene på at afdrage gæld end på at drikke/ryge sig vind og skæv!

http://www.glostrup.dk/For%20borgere/Arbejde%20og%20ledighed/Kontanthj%C3%A6lp.aspx

Kommentar
Fra : alka

Dato : 15-12-11 10:52

Der er mennesker, der livet igennem har for støre udgifter i forhold til indtægter.

Om de har tjent 50.000 kr. om måneden og har brugt 52.000 kr. om måneden, så bliver de ikke rigere af at blive pensionister eller kontanthjælpsmodtagere, når deres udgifter stadig er større end deres indtægter.

Vi kender folkepensionister, der stort set kun har deres flokepension, og så 500 kr. oven i fra ATP, som sparer op hver måned. De har forudset deres pensionisttilværelse og har levet derefter. Derfor kan de nu klare sig på folkepensionen alene.

Det er ikke meningen, at en kontanthjælpsmodtager, skal være på kontanthjælp i flere år, det er "i sin tid" indført som en midlertidig hjælp, at "samfundet" så er blevet sådan i dag, at det er svært at finde et arbejde - det er der jo godt nogle der stadig vil, der er trods alt flere i arbejde end uden, så er det - lige som A-kassen en periode. Hvorfor kommunerne fastholder konthjælpsmodtagerne, skal man sp. dem på "Borgen" om!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-12-11 11:52

Citat
Skal samfundet betale af på din gæld?

Ja tak....

Send flere penge

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-12-11 12:35

Citat
Endnu en enlig forsørger, der klager sin nød i Ekstrabladet, trods en indtægt på 15700 kr. i kontanthjælp (der ovenikøbet stiger til nytår).

Citat
Jeg er enig med dig, men når man får kontanthjælp så kan kommunen ikke give penge til gæld. Så har man gæld så skal man selv afdrage ud fra det beløb man er berettiget til.

Citat
Indsæt diVedkommende fra bladet, der tør op hvor andre tisser, er jo bare et eksempel på dem der altid bruger flere penge end de har råd til , til overflødig luksus, skaber gæld, og derfor altid vil have for lidt uanset om indkomsten er stor eller lille.

Åh,hvor ville jeg ønske disse,for en stor dels vedkommende,ynkelige personer,havde prøvet tiderne i
40`erne og 50`erne.Så havde de kunnet snakke med om fattigdom.
Jeg vil påstå at det er folk,der ikke kan administrere deres egen liv.

Vort samfund er efterhånden gennemsyret af misundelse,grådighed og krævementalitet.
Selv har jeg aldrig været i nærheden,af de indkomster der nævnes her.Men har haft et godt liv.Fordi vi har sat tæring,efter næring.

Mange lever i sus og dus,mens det går godt.Med million-villa,store biler og udenlandsrejser.Når det så bliver "hverdag",klynker man over sit overforbrug.
Og mener man har krav på andres penge.

M.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 15-12-11 12:44

Skrevet af granner01:
Citat
Jamen nomore dog, jeg vil hjertens gerne hjælpe den som slet ikke har noget. For den kender jeg et par stykker af. Den som kun har deres folkepension. Fordi det ikke var almindeligt at man havde en pensionsordning i 50 og 60'erne. De har det stramt.

Eller de helt unge enlige forsørgere som er midt i en uddannelse og bliver gravide.

Men den mor i bladet, hun kan da få hjælp til børnene i form af sko-støvler og tøj, hvis de har brug for det. De kan også få tandlægehjælp.

Min mor er på folkepension og har absolut ikke andet end sin folkepension, og hun har aldrig haft det bedre økonomisk, så nej, de har det såmænd ikke værre end så mange andre.

En enlig mor på kontanthjælp kan IKKE få yderligere hjælp til sko/støvler/tøj til børnene, hun kan søge om hjælp til enkeltydelse i tilfælde af høje udgifter til tandlæge, men det er ikke sikkert at hun får hjælpen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-12-11 12:47

Citat
Og mener man har krav på andres penge.

Jamen er det da ikke derfor vi har fået en "rød" regering

Eller er "nogen" blot blevet "klogere" efter de faktisk fik deres ønske opfyldt

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 15-12-11 13:06

Man er rig, når man bruger færre penge end man har, og fattig, når man bruger flere penge end man har/får/tjener.

Mosebaek har ret i, at fattigdom i dag er noget helt andet end da han og jeg var dreng. Mine forældre købte et brugt To-R fjernsyn i 1958, når der en sjælden gang kom en god børneudsendelse om eftermiddagen, havde jeg de fleste af klassens drenge hjemme, vi lå på gulvet og så fjernsyn allesammen.

Jeg tror da også, at mange "almindelige mennesker" fra dengang ville misunde en del af vores dages "fattige", altså rent materielt, for alles levestandard er jo steget voldsomt de sidste 50-60 år, det gælder heldigvis også de fattiges, de havde ikke råd til en partstelefon (yngre kan sikkert google det og få et billigt grin), et fjernsyn (kostede et par måneders løn), udlandsrejser var en by på månen osv.

Vi skal da alle glæde os over, at vi har fået det bedre, fattig som rig, siden dengang.

Det var der også brug for!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-12-11 13:15

Citat
Jamen er det da ikke derfor vi har fået en "rød" regering

Jo,desværre.

Citat
"Som liberal vil man beholde de penge man SELV tjener. Som socialist vil man gerne beholde de penge ANDRE tjener!".

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 15-12-11 13:29

Mosebaek, man kan ikke BEHOLDE penge andre tjener

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-12-11 13:37

Citat
Mosebaek, man kan ikke BEHOLDE penge andre tjener

Jo da - det gør "skattefar" da hvert sekund

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-12-11 13:49

Ikke nok med at man "tager" af det man tjener - næh man tager såmænd også når du bruger resterne

Selv de sørgelige rester der er tilbage når man dør, "nuppes" der af

Ned med skatten til 10% af BRUTTObeløbet - ikke noget med fradrag.....
Masser af brugerbetaling hvis man vil bevare velfærden
Lad dem betale der bruger og ikke dem der tjener

Lad naturen gå sin gang - de svage kan vi alligevel ikke redde - højst holde i live.....

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 15-12-11 14:08

øøh folk er nok på kontanthjælp, pga. der ikke er arbejdspladser nok til alle, der gerne vil arbejde.

jeg håber der snart kommer en højkonjunktur igen, så vi kan få flere folk ud på arbejdsmarkedet. Men krisen forsvinder nok ikke før 2014 skal i regne med.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-12-11 14:21

Citat
Men krisen forsvinder nok ikke før 2014

Den forsvinder først i 2015 (når der er valg)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-12-11 15:02

Jeg synes at det er synd at en diskusion om nassen på samfundet og reel fattigdom bliver kørt over på partipolitik.

Hvad fanden har partierne noget at gøre med vores tråd.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-12-11 15:06

Citat
Mosebaek, man kan ikke BEHOLDE penge andre tjener

Ganske rigtig....et citat jeg lige faldt over,og ganske ukritisk,sendte videre.
Kan godt se,den har visse mangler.

Men ordlyden.........

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 15-12-11 15:12

Mosebaek, jeg er glad for din sprogforståelse, refi kunne gå i lære hos dig

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-12-11 16:03

Citat
Jeg tror da også, at mange "almindelige mennesker" fra dengang ville misunde en del af vores dages "fattige",

Jeg må da tilstå at du vagnr,af en socialist at være,er en af de mere klarsynede af slagsen.

Resten af det "røde hold",her på Kandu,kan kun servere en skinger tone,uden reel indhold.
Jeg skal ikke trætte de ærede Kandu medlemmer,med min simple barndom og opvækst (Meget rig på den gode og kærlige måde). Den kan findes her på Kandu,hvis nogen skulle få lyst.

Men jeg bliver edderbetændt....... selvfølgelig er der nogen,der kommer i en uoverskuelig,ulykkelig situation. Og de skal selvfølgelig hjælpes.

Der er mange der er "på den",på grund af arbejdsløshed.Men i "gamle dage",var det god kotyme,at man ikke satte sig "hårdere",en understøttelsen kunne bære.

Denne regel bruges vist ikke mere.Næee,nu skal man ha`Audi,48`fladskærm og lædermøbler.(For det har naboerne).Så må vi se hvornår,bukserne sprækker.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 15-12-11 16:23

Denne her om kontanthjælpsmodtageres "parathed" til at arbejde er rigtig grim, noget tyder på en reform vil være nødvendig, ca 1/4 af mændene og ½ af kvinderne står tilsyneladende ikke til rådighed

http://www.altinget.dk/artikel/naesten-hver-anden-kvinde-paa-kontanthjaelp-vil-ikke-arbejde

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 15-12-11 17:20

Mosebaek skrev:
Citat
Der er mange der er "på den",på grund af arbejdsløshed.Men i "gamle dage",var det god kotyme,at man ikke satte sig "hårdere",en understøttelsen kunne bære.

I dag skal man ikike sætte sig hårdere end, at man kan klare sig for kontanthjælp, hvis man vil være helt sikre.

Mange kontanthjælpsmodtagere er syge mennesker, som p.g.a. kommunernes kassetænkning ikke bliver tilkendt den førtidspension de reelt er berettigede til, og når først man har været på kh i en del år, så begynder møbler o.a. inventar at blive slidt, hvis man så også er uheldig at rende ind i nogle høje tandlægeregninger, som man ikke kan få tilskud til, så kan det dælme være sin sag, at få økonomien til at hænge sammen uden, at låne sig frem.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 15-12-11 17:24

vagnr, så vidt jeg husker blev denne påstand senere trukket tilbage, men det bliver der ikke råbt så højt om.

Der er rigtig meget spin i gang i øjeblikket, kun med det formål, at sætte mennesker på overførselsindkomst i et dårligt lys,sikkert for, at få det meste af befolkningen til at finde det rimeligt når regeringen snart laver en reform af førtidspensionen.

Man må så håbe, at Danskerne husker, at sygdom er hver mands herre.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 15-12-11 17:37

Troldepige, du har helt ret i at der for nogle dage siden var en tilsvarende melding, på et meget lille datagrundlag, som blev trukket tilbage.

Men det jeg henviser til er dels endnu værre (flere der siger de ikke er parate til at arbejde) dels er det rigsstatistikeren (himself, han lever af at være rimeligt troværdig) der står bag den, så selv om han der stadig er en vis usikkerhed, er det triste tal, når der ad åre bliver brug for de ledige hænder.

Til den tid tror jeg nu, ligesom vi oplevede i nullerne, at der vil være flere der "gider" arbejde, det er jo ikke ligefrem motiverende at mange end ikke får et svar på deres ansøgninger!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-12-11 19:59

Citat
Man er rig, når man bruger færre penge end man har, og fattig, når man bruger flere penge end man har/får/tjener.

Man behøver ikke absolut at være rig for at bruge færre penge end der er til rådighed.

Hvis jeg kunne tænke mig en kæmpe fladskærm som jeg ikke har penge til.......er jeg så fattig.
Hvis jeg er ligeglad med den fladskærm..................er jeg så rig.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 15-12-11 20:13

Citat
Hvis jeg er ligeglad med den fladskærm..................er jeg så rig.

Langt hen ad vejen, ja, fordi du indretter dine behov efter din økonomi, i stedet for omvendt!

Det gør de fleste af os, heldigvis, måske får vi ikke alle vores ønsker opfyldt på afbedrag, men vi kommer heller ikke i Ribers

Og så må jeg lige give Troldepigen lidt mere ret, når man læser artiklen rigsstatistikeren skrev, er der lidt flere forbehold end i i Altingets gengivelse, og at være syg, have problemer eller i gang med en uddannelse er jo ikke lige det samme som ikke at VILLE tage et arbejde, hvis man nu fik et tilbud

"Det skal bemærkes, at interviewpersonerne svarer, at de ikke har søgt et job eller ikke er parate til at tage et job. Det angiver deres mening. Det er dog ikke det samme som en egentlig afprøvning af rådighedsforpligtelsen, som kan foregå ved, at de får tilbudt et job.

I Arbejdskraftundersøgelsen er der også stillet spørgsmål til kontanthjælps- og dagpengemodtagerne om, hvorfor de ikke står til rådighed. De mest almindelige svar er, at »jeg er syg«, at »jeg er i gang med eller skal starte en uddannelse«, eller at »jeg har personlige eller familiemæssige problemer«.

I 2007-2008 var arbejdsløsheden meget lav i Danmark, mens den økonomiske og finansielle krise medførte en noget højere arbejdsløshed i 2009 og årene efter. Det er ikke muligt ud fra denne undersøgelse at sige, om der er en sammenhæng mellem arbejdsløshedsniveauet og andelen af ledige, som står til rådighed for et job."

http://jp.dk/opinion/breve/article2634968.ece?page=1

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 15-12-11 20:20

Hvis man bruger flere penge end man har, ja så bliver man fattig.

Som Mutter altid sagde; Brug 100 kr. mindre end du tjener, så går det aldrig helt skævt.

Åh Mutter, hvor har du ret. Du er og bliver en gæv pige, Mutter.
Hilsen
Din søn.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 15-12-11 20:25

vagnr skrev:
Citat
Og så må jeg lige give Troldepigen lidt mere ret, når man læser artiklen rigsstatistikeren skrev, er der lidt flere forbehold end i i Altingets gengivelse, og at være syg, have problemer eller i gang med en uddannelse er jo ikke lige det samme som ikke at VILLE tage et arbejde, hvis man nu fik et tilbud

"Det skal bemærkes, at interviewpersonerne svarer, at de ikke har søgt et job eller ikke er parate til at tage et job. Det angiver deres mening. Det er dog ikke det samme som en egentlig afprøvning af rådighedsforpligtelsen, som kan foregå ved, at de får tilbudt et job.

I Arbejdskraftundersøgelsen er der også stillet spørgsmål til kontanthjælps- og dagpengemodtagerne om, hvorfor de ikke står til rådighed. De mest almindelige svar er, at »jeg er syg«, at »jeg er i gang med eller skal starte en uddannelse«, eller at »jeg har personlige eller familiemæssige problemer«.

Kontanthjælp var tænkt som en midlertidig ydelse, men fakta er, at mange syge parkeres på kontanthjælp fordi det er det billigste for kommunerne.
Det meste af det der foregår i kommunerne handler om de røde tal på bundlinien, og det bærer sagsbehandlingen kraftigt præg af. Desværre.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-12-11 20:45

Det er korrekt at kommunerne er kassetænkere, i 2003 stoppede de med at sende folk på førtidspension og det var fordi de mistede tilskud fra staten til førtidspension. I stedet gav staten tilskud til flexjob, og så blev alle godkendt til flexjob. Desværre pålagde staten at kommunen var pligtig til at finde arbejde til en flexjobber. Og det kunne kommunen ikke. Så man var godkendt og fik så udbetalt ledighedsydelse lige til man kunne gå på efterløn. Og det gav staten tilskud til, altså ledighedsydelsen.

Og den med de høje kontanthjælpsbeløb til direktører, det er korrekt, det blev udbetalt i 6 måneder mens de solgte alt. Og så havde de pligt til at tilbagebetale det.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 15-12-11 20:48

Troldepige, damerne først, du har helt ret i at det meste af den langvarige kontanthjælp handler om den statslige refusion, 65% hvis (kommunen kan påstå) den pglg. er i aktivering, 35% hvis der ikke er aktivering, MEGET bedre for kommunekassen end førtidspension.

Follow the money!

HH, du er vist ikke mere en dame end jeg er, så du kommer sidst i køen, jeg er enig med din mor, min mor (og far) havde et andet motto, "man skal sælge skindet FØR bjørnen er skudt, så er man nødt til at finde og skyde en bjørn!"

Skål for vores mødre, og fædre

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 15-12-11 21:00

granner02 "Og den med de høje kontanthjælpsbeløb til direktører, det er korrekt, det blev udbetalt i 6 måneder mens de solgte alt. Og så havde de pligt til at tilbagebetale det."

I så fald er det da ikke så slemt, bortset fra deres konti på Bahamas el. lign., som de sikkert lever fedt af resten af livet.

En direktør uden formue er vist ligeså sjældent som en rig i himmerig, hvilket (som bekendt, det sagde Jesus tihvertifald), er sjældnere, end en kamel, der kommer igennem et nåleøje

Men de hygger sig sikkert i Sydamerika med Stein Bagger, Amdi m. fl., npr de ikke lige er hjemme for at hæve kontanthjælpen.

Kommer til at tænke på en jeg kendte, direktør på en pænt stor virksomhed i det jyske, alle underdirektørernes koner gik hjemme, på dagpenge, selvf., hver gang en af dem nævnte hvor synd det var for konerne sagde han "Bare send dem til mig, jeg skal nok finde et job til dem" der kom aldrig nogen??

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-12-11 21:05

Citat
I dag skal man ikike sætte sig hårdere end, at man kan klare sig for kontanthjælp, hvis man vil være helt sikre.

Næh... men forskellen er jo også ens. Derfor skelner jeg også meget mellem dem,der ihærdig søger et arbejde.(Heldigvis mange).Og dem der bare ligger hjemme på sofaen,og trygler kommunen om hjælp.

Vær glad for at vi lever i en sådan privilegeret samfund,at der er noget der hedder kontanthjælp.
Det har der aldrig været før nu. Og mennesker har trods alt overlevet.

Jeg skammer mig over nutidens kræve-mentalitet,når jeg tænker på MINE FORÆLDRES INDSATS.
De burde ha`verdens største fortjenst-medalje for deres indsats.

Far havde 2 arbejdspladser,foruden sin egen lille ejendom,at passe.
Heldigvis groede os 8 unger op,og kunne være lidt behjælpeligt.

Næh...nutidens fattige (med få undtagelser) giver jeg ikke en skid for.Mange tror de kan sidde på værtshusene,drikke en 10-15 bajere og ryge 30-40 cigaretter,og samtidig ha`krav på de samme goder,som dem der står op kl. 05:30 og passer deres arbejde,til kl. 16..Der vil være (og skal være) en forskel.Hva`mæ`narkomanen,der bruger en 2 til 3 tusinder kroner om dagen,på narko....... er det samfundets skyld???

M.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-12-11 21:11

Citat
Denne her om kontanthjælpsmodtageres "parathed" til at arbejde er rigtig grim, noget tyder på en reform vil være nødvendig, ca 1/4 af mændene og ½ af kvinderne står tilsyneladende ikke til rådighed

Det problem tog jeg op med min sagsbehandler i dag hvor jeg foreslog at de ledige på "Min side" på jobnet.dk skulle skrive i en formular hvad de havde gang i af dokumenterbare/ kontrollerbare jobansøgninger, samtidig med at de bekræftede " Aktiv jobsøgning" som man jo skal hver uge.
Hvorved hun skrev det ned på en seddel og takkede.
At der ikke er ledige jobs til alle undskylder ikke at folk sløver den af da det er tilladt at sende uopfordrede ansøgninger.

Kald mig bare forrædder overfor andre ledige, men jeg er temmeligt pissed over at blive sat i samme bås som samfundsnasserne, stærkt repræsenteret blandt unge.

Mit eneste problem er at mine jobansøgninger bliver arkiveret lodret når de ser min alder.........men det faktum springer stat og kommuner let hen over......og fyrer selv de ældre først.

Og desuden søger jeg stadig selv om jeg er langtids-sygemeldt, hvilket forbavsede min sagsbehandler

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-12-11 21:22

Citat
Skål for vores mødre, og fædre

Den er jeg helt med på.

Mine var helt specielle.

Men det gavner jo desværre ikke jer.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-12-11 21:34

For lige at understrege min mening:
Citat
Kommer til at tænke på en jeg kendte, direktør på en pænt stor virksomhed i det jyske, alle underdirektørernes koner gik hjemme, på dagpenge, selvf., hver gang en af dem nævnte hvor synd det var for konerne sagde han "Bare send dem til mig, jeg skal nok finde et job til dem" der kom aldrig nogen??

Jeg synes det er lige forargeligt,forkasterligt.....dem der undrager sig skattepligt...som dem der laver sociale bedragerier.

Begge dele,er bedrag mod det samfund vi lever i.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-12-11 21:50

Citat
Kald mig bare forrædder overfor andre ledige, men jeg er temmeligt pissed over at blive sat i samme bås som samfundsnasserne, stærkt repræsenteret blandt unge.

Jamen LuffeA,jeg er godt klar over,at der (heldigvis) er mange der oprindelig søger et job.Og hvor jobbet ikke ligefrem,"hænger på træer".Men det er heller ikke dig og lignende mennesker,jeg harcelerer mod.

Men,det er tiltrængt med en opstrammer,af unge og til dels af unge børnefamilier,der tror at det hele kommer sejlende ned i favnen,af een selv.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 15-12-11 21:53

Citat
Jeg synes det er lige forargeligt,forkasterligt.....dem der undrager sig skattepligt...som dem der laver sociale bedragerier.

Begge dele,er bedrag mod det samfund vi lever i.

Jeg syntes det er ENDNU mere forkasteligt, når folk der har røven fuld af penge begår socialbedrageri, end når det er folk der ikke har så meget gør det, uden dermed at forsvare de sidste!

Men når direktøren i DA tordnede mod efterlønnen, fordi folk gik fra arbejdsmarkedet alt for tidligt (ligesom bankdirektører [min tilføjelse]), og det blev afsløret at hans kone var gået på efterløn som 60-årig, var det sgu da ynkeligt ud over alle grænser

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-12-11 22:36

Citat
Jamen LuffeA,jeg er godt klar over,at der (heldigvis) er mange der oprindelig søger et job.Og hvor jobbet ikke ligefrem,"hænger på træer".Men det er heller ikke dig og lignende mennesker,jeg harcelerer mod.

Det ved jeg

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 15-12-11 23:03

jeg syntes velfærdssystemet er skruet forkert sammen, det er for svært at finde hoved og hale i ens rettigheder, hvorhor skal det være så klompliceret.

når noget er for uigennemskuligt og skønsbaseret, opstår der også oftest urimeligheder syntes jeg.

inde mit hoved, forestiller jeg mig. Et meget mere simpelt og gennemskuligt velfærdssystem vil gavne samfundet mere. Og selv en almindelig borger vil kende sine rettigheder.

Men det er der nok ikke politisk flertal for

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-12-11 23:06

Jeg føler mig meget priviligeret over at have mulighed for at gå på efterløn, jeg var nedslit og alvorlig syg. Jeg er efter de 60 blevet rask og nu har jeg haft tid til at træne mig selv op efter sygdom. Jeg har også haft tid til at passe børnebørn når de er syge og derved hjælpe de unge. For de har brug for hjælp, de har begge arbejdet de sidste 15 år. Og det er ikke velset på en arbejdsplads hvis en medarbejder bliver væk i 4 dage fordi et barn er sygt. Men så kan jeg hjælpe.

Også jeg er blevet opdraget til at hvis man ikke kunne spare op til den ting man ønskede sig, så kunne man ikke få den. At låne til andet end hus og bil var utænkelig. Jeg voksede op alene med min far og jeg har haft verdens bedste barndom. Rig på kærlighed, omsorg og morskab. Også jeg har været meget hos bedsteforældre når jeg var syg eller havde skolefri.

Og jeg harmes også over klynkeriet i dag. Forældrene til klynkerne skulle skamme sig.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 15-12-11 23:16

Cimbombom:

Tænker du på en form for borgerløn?

Det lyder interessant, men er vel ret dyrt for samfundet?

Vi skulle vel alle have ret til et beløb månedligt at leve for?

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 15-12-11 23:46

Jeg forestiller mig at, pensionister, førtidspensionister, dagpenge, kontanthjæpsmodtagere, sygemeldte osv. alle for det samme månedligebeløb. X antal kroner.

det kunne fx. 10 til 5% mindre end hvad en kassedame tjener.

og de ledige skal have fuld løn i mens de tager sig en uddannelse.
Amu-kurser og andet uddannelse skal også tilbydes de ledige, så de kan dygtig gøre sig.

og den lov med at man ikke må modtage dagpenge kontanthjælp, hvis man har en formue skal fjernes.
alle skal have ret til kontanthjælp uanset om de har en formue eller ej.

børnepenge skal bevares.

skattesystemets skal laves om, så fradrag-muligheden og arbejdsmarkedets bidrag forsvinder,

alle lønmodtager skal betale den samme % i skat.

og der skal være den samme % moms til alle varer, også benzin, biler, smør skal tillæges den samme moms som alle andre varer.

Jeg har mange flere forslag, til hvordan samfundet kan indrettes mere enkelt, men gider ikke remse det hele op. Der er mange som pjerer at være uenig med mine synspunkter

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-12-11 23:53

granner01.... hvor er det dejlig med sådan en positiv melding.....livsbekræftende.... lige der,hvor jeg vil hen.
Livet er jo ikke bare ren optur.......gods og guld.......bliver vi lykkeligere af det?????????

Vi er sat i verden (nogen vil mene uden egen vilje) og dermed mener jeg vi har et vist ansvar for vores eget liv.Bl.a.derfor vil jeg kalde mig selv liberalist.

Derfor er jeg heller ikke enig i den negative vending:Den Sociale Arv. Som "de røde",elsker at anskue det. Det er jo beviseligt,at hvis man har viljen,mandsmod,og troen på sig selv,kan man nå langt,her i livet.
En glimrende eksempel er (selvom han ikke li`e var min kop te) Poul Nyrup Rasmussen.
Søn af en (ifølge rygter,fattig nazi arbejdsmand.) (Hvilket efter min mening undskylder meget).
Og dog blev en respekteret politiker,herhjemme og i EU.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-12-11 00:01

Citat
Jeg har mange flere forslag, til hvordan samfundet kan indrettes mere enkelt, men gider ikke remse det hele op. Der er mange som pjerer at være uenig med mine synspunkter

Har du ædt dine hampplanter,inden de var høstmodne.

M.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 16-12-11 00:09

Citat
Har du ædt dine hampplanter,inden de var høstmodne.

næh, jeg kan bare godt lide at tingene er så enkelt som muligt.

bliver lidt irreteret når, ting er unødvendigt kompliceret, eller hvis der er meget bureaukrati omkring det.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 16-12-11 00:31

Et af argumenterne imod indførelse af borgerløn er, at det ikke er retfærdigt nok.

Men som det er i dag, er forsørgersystemet temmelig tilfældigt, og virker bestemt ikke retfærdigt.

Gad vide, hvor meget skatten skulle sættes op, for at indføre borgerløn, og gad vide, om det overhovedet ville fungere i en globaliseret verden?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-12-11 00:41

Citat
Gad vide, hvor meget skatten skulle sættes op, for at indføre borgerløn, og gad vide, om det overhovedet ville fungere i en globaliseret verden?

Ja,og gad vide hvor meget skatteyderne skulle betale meer,end 100%.

Jeg har stadigvæk,en god manke.Men kan jeg leve af at min (private) frisør,kommer her at klippe mig,een gang hver anden måned????

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-12-11 01:03

Citat
bliver lidt irreteret når, ting er unødvendigt kompliceret, eller hvis der er meget bureaukrati omkring det.

Jamen Cimbombom,der er vel ingen politisk system i hele verden,der har vist så ringe værdi,som det socialistiske..... kan du anbefale NordKorea???? Selv det mægtige Kina,er gået over til kapitalisme. Efterlever vist ikke formand Mao`s "budskaber".

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 16-12-11 07:24

Jeg gik også, omkring 1968, og drømte om borgerløn, men jeg må erkende, at penge/egennyttes motivationsevne skal man ikke undervurdere.

Udbyttet på de små jordlodder, arbejderne i kolkhosen (kollektivlandbruget) fik lov til at dyrke selv var FIRE gange så højt i forhold til arealet, som udbyttet i det kollektive, hvorfor mon, næppe fordi arbejderne fik den bedste jord

Jeg kan være enig med cimbombom i, at vores regler er fantastisk komplicerede, det skyldes i høj grad vores allesammens trang til millimeterretfærdighed.

Hver gang der laves et lovforslag, skal en masse organisationer og berørte parter høres, de prøver alle at få særregler for sig selv, resultatet er tit så kompliceret, at det i praksis ofte bliver mindre retfærdigt end en firkantet og letforståelig regel.

Sådan er det også i andre lande, I kender garanteret denne

"De ti bud indeholder 67 ord, grundloven 983 ord, EUs regler om indretnng af æglægningsbure 1234567 ord" (tallene er grebet ud af luften, kunne ikke lige finde det korrekte citat)

Enhver regel i kongeriget skal tage højde for en masse særtilfælde, hvordan bliver en enke efter en sømand, der har fire børn, ramt, skal der ikke være en undtagelse for hende osv.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-12-11 09:17

Citat
"De ti bud indeholder 67 ord, grundloven 983 ord, EUs regler om indretnng af æglægningsbure 1234567 ord" (tallene er grebet ud af luften, kunne ikke lige finde det korrekte citat)

Reglerne for dagpengemodtagerne fylder 23.675 sider.
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2011/10/19/094940.htm

Oveni kommer så reglerne for kontanthjælp.

Staten har embedsmænd og jurister ansat til at nedfælde ministrenes afgørelser til et uforståeligt sprog, herunder hører også at pløje ældre love igennem så der ikke overlappes.

Kommunere har en flok jurister ( København har bevisligt 19) til at kigge det igennem de får fra ministeriet så de kan vejlede sagsbehandlerne, der grundet i snit 70 nye cirkulærer hver uge kun kan afse 1/4 af deres "effektive" arbejdstid til klienterne.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 16-12-11 16:44

Tanken om, at alle skal have det lige godt økonomisk i et samfund, lyder tiltalende.

Men jeg tror også, at det altid vil ende med, at alle har det lige skidt - p.g.a. den manglende motivation.

Som det er i dag, er grænsen nået for, hvad en skatteyder/forsørger orker at bidrage med til alle de, der skal forsørges.

Det kan ofte ikke betale sig at arbejde, og det kan ofte ikke betale sig at spare op.

Selv under opsvinget, indtil for få år tilbage, fik mange lov til at fortsætte med at blive forsørget, selvom samfundet skreg på arbejdskraft - og tilsidst måtte hente den i den anden ende af verden.

Flere politikere har ikke respekt for og forståelse for skatteyderne/erhvervslivet/forsørgerne.

Det drejer sig hele tiden om at hive flere skattekroner hjem, så man har lidt flere at dele ud af - som en anden julemand.

Den nuværende regering strammer afgifts- og skatteskruen.
Den kan altid finde et sted, hvor den kan snuppe en bid mere, trods lovning om det modsatte.

Hvor megen skade mon S-SF-R og kommunisterne mon når at gøre, inden vælgerne fatter, hvor meget de har ladet sig bedrage?

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 16-12-11 17:04

Ligesom staten ikke skal blande sig i hvert enkelt borgers livstil - skal staten selvfølgelig heller ikke blande sig i/betale ens gæld.

Eller sagt med andre ord; Livsstil og gæld er en privat sag.

HH.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 16-12-11 17:09

Citat
Hvor megen skade mon S-SF-R og kommunisterne mon når at gøre, inden vælgerne fatter, hvor meget de har ladet sig bedrage?
Vælgerne har allerede opdaget bedrageriet. Men Thorning & Co har desværre flertallet på tinge. Den taburet-klister Thorning & Co bruger, opløses desværre ikke før der er gået 4 år.
Godt man ikke kan se ud i fremtiden.....så havde man da nok begået selvmord.

HH.
Hæng dig ikke i bagateller
Brug Randers Reb.

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 200 point
Dato : 16-12-11 17:53

Til selve spm om man må betale gæld af sin kontanthjælp får I lige et uddrag af det offentliges regler for inddrivelse af gæld fra kontanthjælpsmodtagere:

"Told- og Skattestyrelsen udsendte derfor cirkulære nr. 35 af 14. februar 1994 om lønindeholdelse for restancer i kontanthjælp efter bistandsloven og henstand med indregnet restskat for kontanthjælpsmodtagere. Afsnittet om lønindeholdelse er værd at gengive i sin helhed:

”Efter 1. januar 1994 bør der som udgangspunkt fortsat ikke foretages lønindeholdelse for restancer i kontanthjælp, jf. SD-cirkulære 1979-3 af 19. januar 1979.

I tilfælde, hvor udbetalingen af kontanthjælp efter bruttoprincippet fører til en betalingsevne, f.eks. hvor kontanthjælpsmodtageren har ingen eller kun beskedne boligudgifter, har indtægt ud over kontanthjælpen, eller hvor kontanthjælpsmodtageren på grund af fremført underskud har fået frikort, således at der ikke skal betales løbende A-skat, herunder indregnet restskat, vil der dog kunne foretages lønindeholdelse. I sådanne tilfælde gælder bestemmelserne i kildeskattelovens § 73, stk. 3 og 4, hvorefter lønindeholdelse kan ske, såfremt ikke særlige hensyn efter skattemyndighedernes skøn taler derimod, og således at der i hvert enkelt tilfælde er sikre oplysninger om, at der overlades skatteyderen det nødvendige til eget og familiens underhold.”

Så der er intet i vejen, forudsat kontanthjælpsmodtageren KAN betale sin gæld, for at det sker, og er det gæld til det offentlige, kan det "snuppes" inden pengene udbetales!

Til
Citat
Hvor megen skade mon S-SF-R og kommunisterne mon når at gøre, inden vælgerne fatter, hvor meget de har ladet sig bedrage?

vil jeg citere min kloge kone, som jeg netop i dag har boet sammen med i 37 år

Citat
Vil folk hellere lade sig regere af forbrydere end af amatører?

For lige at give en forklaring på forbryderne, så, udover div lækagesager, der er aktuelle, har Klaus Hjort gjort sig skyldig i gentagne lovbrud (http://journalisten.dk/jesper-tynell-vinder-cavlingprisen-2009), Løkke i bilagsfusk, Lene E, Thor Pedersen og Henriette Kjær i snyd med deres bolig, osv.

Amatørismen kræver vist ikke yderligere dokumentation, men til forskel fra lovovertrædelser er det ikke strafbart, og man kan blive mere professionel med tiden.

Så jeg vil opfordre HH og andre, der måtte være på selvmordets rand, til "ikke at tale om løkke(n) i en hængt mands hus"

Kommentar
Fra : prio

Dato : 16-12-11 18:12

Det er vel også en forbrydelse at drive et samfund i sænk?

- og her tænker jeg på den nuværende regering.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 16-12-11 18:15

Og en forbrydelse at tro, at en flok amatører kan regere et land.

Man skal ville andet en magten.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 16-12-11 18:18

- og en forbrydelse at være så dum som Özlem Cedic

- for slet ikke at tale om Ole Sohns forbrydelser mod det danske samfund.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 16-12-11 18:21

- og STATSMINISTER Helle Thorning-Schmidt har vist ikke rent mel i posen heller, men har snydt sig til et skattefradrag på kr. 150.000.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 16-12-11 18:28

Prio, intet af det du skriver er en forbrydelse, men du kunne evt citere Napoleons politiminister for

Citat
Det er værre end en forbrydelse, det er en dumhed

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-12-11 18:45

Ja og den borgelige regering var da de dummeste af dem alle

Lige så dumme som alle de andre der kan stemmes på.

Og da det står 50%/50% sådan ca., så er der meget vi kan skændes om.

Men det gør dem ikke klogere. For det vi mangler i dag er en rigtig statsmand/kvinde, en der kan samle landet. Og i dag er der ingen der opfylder det. Det kunne være nteressant hvis de i folketinget kunne se ud over egen næse og så begynde at arbejde til alles fordel i stedet for at skændes om forskelle.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 16-12-11 18:52

Findes der virkelig ikke 179 dygtige, ærlige og veluddannede mennesker uden magtsyge til at lede landet?

Hvorfor skal vi altid nøjes med bundskrabet?

Er vilkårerene fo dårlige oglønningerne for lave?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-12-11 19:37

Det afskrækker nok mange at de skændes i folketinget og arbejdsbyrden er stor. Men måske er det vores samfund der er skruet forkert sammen. Måske skal der være en hjemmegående mor for at snakke politik med sønnen/datteren.
Og tænk på hvad der sker hvis de 16 årige skal til at have stemmeret.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-12-11 19:39

Citat
Findes der virkelig ikke 179 dygtige, ærlige og veluddannede mennesker uden magtsyge

Jo da....

men de har andet at lave end at "ævle" i folketinget...

Det er KUN magtsyge der får folk til at blive folketingmedlemmer - hvad skulle det dog ellers være

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 16-12-11 19:48

under VKO tiden, har der været den ene lækage sag efter den anden. For slet ikke og tale om magtmisbrug.

Nårh jo Bendt Bendtsen fra Konservative sendte da også sin privat chauffør efter sit jagtgevær.

Danmark har deltaget i 3 krige. Afghanistan, Så Irak, Også rundede man det hele af med Libyen.

det hjælper ikke at slikke r*v på USA, fordi det land er på afgrundens rand, et land der har forgældets sig mere end 100 gange dets BNP. Er i krise.

dele af venstrefløjen har et meget mere humant menneske syn, end V&K som har samarbejdet med DF i 10 år.
Det er også en af grundene til at mange vælgere stemmer rødt.

Alt handler ikke om penge.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 16-12-11 19:49

Regeringens seneste "genistreg"
Jo, ser I, Thorning & Co har nu formået at pålægge Aalborg Portland (cementfabrikken) så store afgifter i form af NOXAFGIFTEN, at Aalborg Portland ikke kan konkurrere med tyske cementfabrikker om at levere beton til fx den nye Femern forbindelse. Derved går Aalborg Portland glip af en ordre på 400 - 500 mill. kr. - og samfundet som helhed går derved glip af en masse arbejdsplader - læs skatteydere.
Skal vi ønske vagnr. og granner01 tillykke....jo vi skal da, begge ser jo Thorning og Co., som det eneste saliggørende her i livet.

Thorning og hendes mand er og bliver et par skatte ål af rang.
Okay, Madamen har godt nok ikke fået en dom for det, men skatte og leasingfusker det er hvad Thorning er - dom eller ej !

Sass - altså ikke flyselskabet - men ham, der ikke kunne godkendes til en ministerpost p.gr.a for tætte relationer til rocker og lidt fusk i forbindelse med nogle bevillinger til "vanilla" - Vanilla er et spruthus i køge. Hmmmm...mon han har rent mel i posen ? Eller slagtede Thorning ham, fordi Corydon skulle frem til fadet med fedtegreverne..?

HH

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 16-12-11 19:52

Citat
dele af venstrefløjen har et meget mere humant menneske syn, end V&K som har samarbejdet med DF i 10 år.
Kom lige med et eksempel på venstrefløjens humane menneskesyn - bare et !!!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 16-12-11 20:25

Jeg har lige tjekket 4 af Ekstra Bladets "fattig-jul-historier" - og hvis ikke jeg samtidigt havde tjekket familiernes budget, så ville jeg måske have hoppet på, at disse familier er fattige. Rådighedsbeløbet i en hvilken som helst lavindkomst familie vil jo se sølle ud, når der som eksempelvis her er en gældspost på 3700 kr pr. måned + fritidsaktiviteter til 1.600 pr måned. Det er mig ubegribeligt, at man vil være bekendt at kalde sig for værende fattig med et sådant budget.

http://ekstrabladet.dk/nationen/julehjaelp/article1668864.ece

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 16-12-11 20:32

I øvrigt er det da tankevækkende, at det økonomisk set bedre kan betale sig for kommunerne at stemple mennesker som uarbejdsdygtige og sende dem ned i matchgruppe 3 - fremfor at bruge tid og penge på aktivering ved at placere dem i matchgruppe 1 eller 2.

http://www.ugebreveta4.dk/2011/201150/Onsdag/kommuner_sparer_ved_at_opgive_svage_ledige.aspx

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 16-12-11 20:57

Husk, "Ethvert land har den regering det fortjener" sagt af Joseph de Maistre for ca 200 år siden.

Det gælder også nu og her.

Hvadenten man kan lide det eller ej, er det os, danskere, der har valgt såvel de sidste 10 års forbrydere, som de kommende års......

Hvis vi ønskede at vælge
Citat
Findes der virkelig ikke 179 dygtige, ærlige og veluddannede mennesker uden magtsyge til at lede landet?

var de vel forlængst valgt, ik'?

Fokusgrupperne, meningsmålingerne osv ville entydigt pege på de der dydsmønstre, hvis det var det vi virkelig ønskede, ikke bare det vi siger for at lyde som pæne mennesker, med rene hjerter, gode sind, uden egeninteresser, upåvirkede af skattelettelser osv.

COME ON!!!!!

Et"dygtigt, ærligt og veluddannet menneske" kan normalt tjene mere end et folketingsmedlem, uden at blive stillet til regnskab i medierne for deres mindste gerninger, med kortere arbejdstid, ingen risiko for "fyring" med dags varsel (dog med en lønnet opsigelsesperiode i tinget) osv.

"Lønnen" for et menigt medlem er ca 650.000 kr (+ pension), de sidste små 60000 er skattefri, mange penge for mange mennesker, men "dygtige, ærlige og veluddannede mennesker" vil (som regel) kunne tjene mere, ofte MEGET mere, andre steder!

Henning Dyremose, fx, tjente vel 20-30 gange så meget, efter han holdt op som minister, bonusordningerne kom oveni.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 16-12-11 21:02

Citat
fremfor at bruge tid og penge på aktivering ved at placere dem i matchgruppe 1 eller 2.

aktivering har jo vist sig som at være et af århundredets største fiaskoer.

er der overhovedet en promile som er kommet i arbejde, efter at have været på "læret at søge job kursus" aktiveringer.

det kan meget bedre betale sig at støtte ledige økonomisk, så de har en mulighed for at tage sig en uddannelse..

Kommentar
Fra : prio

Dato : 16-12-11 21:05

Ja, creamy-girl, det er mærkeligt, at så mange hopper på avisernes "fattighistorier".

De fleste ved trods alt godt, at man ikke er fattig med en indtægt på ca. 16.000 efter skat. for en enlig med et barn.

Rystende er det at se Mette Frederiksen lyve i fjernsynet i dag, og ganske overbevisende endda.

Hun påstod, at det kun er for et ægtepar på kontanthjælp, at det ikke kan betale sig at arbejde, men at det skam godt kan betale sig for en enlig forsørger!

Jaså, jeg ville da gerne se de lavtlønsjobs, der giver 16.000 efter skat - de jobs hænger ikke på træerne.

Hvad får Mette Frederiksen og hendes med-kumpaner ud af at fylde vælgerne med løgn, nu de er kommet til magten?

Endnu flere med politikerlede?

Kommentar
Fra : prio

Dato : 16-12-11 21:23

Vagnr - det har også undret mig, at der tit er nogen, der har ondt af folketingsmedlemmers lønninger og pensioner.

Man får ofte, hvad man betaler for, og det ville være en god forretning for Danmark, hvis lønnen på Christiansborg også var tiltrækkende.

For magten og indflydelsen ved jeg, at mange har lyst til, og det er der ikke noget ondt i.

At lede et land må vel give mere i lønposen end at lede de største virksomheder.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 16-12-11 22:42

Citat
er der overhovedet en promile som er kommet i arbejde, efter at have været på "læret at søge job kursus" aktiveringer.

Ja selvfølgelig er der det. Og selv for dem der ikke kommer i job, har aktivering en betydning. Det er for nemt bare at sige, at det ikke virker. Mange Kommuner målretter aktiveringen, og derfor er det stupidt bare at sige det ikke nytter noget. Eksempelvis arbejder jeg med bl.a alkoholikere og andre misbruger, der uden aktiveringstilbud tilpasset deres specielle behov ville have drukket sig selv ihjel. Aktivering er mange andre ting, end blot udsigten til at blive selvforsørgende. De mest belastede og tunge kontanthjælpsmodtagere kan sagtens have noget ud af et aktiveringstilbud. Bare det at have noget at stå op til er for mange en vigtig ting, som er med til at skabe en struktureret hverdag, et bedre hverdagsliv og en bedre livskvalitet. En målrettet aktiveringsindsats gradueret efter deres muligheder for arbejdsmarkedstilknytning VIRKER. Jeg har oplevet at se dybt alkoholiske mænd komme ud af deres misbrug, og langsomt vende tilbage til et arbejdsliv.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-12-11 00:00

Jeg har undervist mange mange arbejdsløse og de ville alle dygtiggøre sig. På et særligt projekt fik vi ældre (over 50 år) som var for tunge til bare at gå på VUC. Bl.a. b&W folk og tidl. bryggeriarbejdere.

Det skulle gå i skole i mindst 7½ time om dagen. Og de gik til Dansk, matematik, samfundsfag, IT og de fik et førstehjælpskursus. Desværre var samfundet på det tidspunkt at det var de unge der skulle i arbejde. For da de mennesker havde ¨gået i skole i 1 år så var de så motiverede til et arbejde. Der var bare ikke noget til dem. Det endte med at de fleste blev tvunget på efterløn.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-12-11 02:31

Citat
er der overhovedet en promile som er kommet i arbejde, efter at have været på "læret at søge job kursus" aktiveringer.

det kan meget bedre betale sig at støtte ledige økonomisk, så de har en mulighed for at tage sig en uddannelse..

Jobsøgningskurserne er jo nok det mest udskældte, der er mange der er blevet sendt på flere, næsten udlukkende grundet kassetænkning i kommunerne da de får en attraktiv refusion fra staten.

Jeg har selv skændtes med kommunen idet jeg havde papir på at jeg havde gennemført deres egne kurser et par gange.
- Det er ligegyldigt, Du SKAL !

Til gengæld kunne jeg ikke få et 3-dages kursus der kunne have forøget mine jobchancer væsentligt

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 17-12-11 09:59

prio skrev:
Citat
Jaså, jeg ville da gerne se de lavtlønsjobs, der giver 16.000 efter skat - de jobs hænger ikke på træerne.

Jamen hallo, kontanthjælpen er jo ikke på 16.000 efter skat.

Prøv nu, at lade være med at blande tingene sammen.

Når en kontanthjælpsmodtager kan have ca. 16.000 udbetalt pr. måned, så er det jo dels fordi, at den lave indtægt (kh udbetalt= ca. 10.000 for en forsørger) berettiger til boligsikring, som alle mennesker der bor til leje kan søge om, den er afhængig af indkomsten, så om personen er på kh eller lav løn, så vil personen stadig være berettiget til boligsikring.

Og dels kommer de 16.000 udbetalte kroner fra div. ydelser til børnene, disse har intet med kontanthjælp eller anden indkomst at gøre.
Børnebidraget, som betales af den anden forælder, er alle enlige forsørgere berettiget til.
Børne-/ungeydelsen er alle forsørgere berettiget til, uanset indkomst.
Som enlig forsørger har man ret til et eller to tillæg mere, som intet har med indkomsten at gøre, eneste krav er, at man er reelt enig.

Men husk nu, at hvem som helst, også dig der læser dette, kan komme ud for en hændelse, så din tilværelse pludselig ændres, så du bliver afhængig af offentlig forsørgelse.

Det er ikke kun "alle de andre" der bliver syge og risikerer at blive parkeret på kontanthjælp i årevis.

Som udgangspunkt er man berettiget til sygedagpenge, men disse kan man kun få i en begrænset periode, og er man ikke udredt både helbredsmæssiget og arbejdsevnemæssigt inden for denne periode, så kan man risikere at blive henvist til kontanthjælp.
Og har du så en ægtefælle, som har en "god" indtægt eller hvis du og din ægtefælle har en formue på over 20.000 kr., så får du ikke en krone.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-12-11 10:10

Troldepigen har helt ret i det hun skriver. Alle kan honne ud for sygdom eller ulykke. Og vi ved ikke på forhånd hvem der er.

Så det er systemet med at give alle diverse tilskud uanset indtægt der er uretfærdig, men det var dyrere at administrere indtægtsbestemte tilskud.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 22-12-11 02:25

Enlige forsørgere på kontanthjælp bør ikke klage deres nød.

Hvis min mand skrider i morgen, og jeg bliver arbejdsløs (ryger på kontanthjælp), så vil jeg have et rådighedsbeløb der hedder 10.000 kr.

De 10.000 er når mine udgifter til husleje, el/varme, familieforsikring, licens, internet, mobil og lille TV pakke er betalt. Rådighedsbeløbet er kontanthjælpen incl. børnebidrag til mine 2 børn, børnecheck, boligstøtte og tillæggene til enlig forsørgere.

Som værende en overfølelsesindkomst, synes jeg det er værdigt beløb, som jeg er sikker på, at vi nok skal få til at hænge sammen. At kalde det fattigdom vil jeg give Joachim B Olsen ret i er kvalmende.

Børneydelserne til mine børn =67.640 kr. pr. år (5.636 pr. Måned)
Link. http://www.kk.dk/Borger/Borgerservice/Selvbetjening/FamilieBoernUnge/BeregnYdelserTilEnlige.aspx

Indtægter (efter skat. pr. måned.)

Kontanthjælp 10.000
Børneydelser 5636
Boligstøtte 3219 (80 kvadratmeter lejebolig hvor lejen er 6500 kr.)
I alt = 18.855

Udgifter (pr. måned)

Husleje 7900 (incl. forbrug)
Forsikring 300
Licens 196
TV-pakke 189 (grundpakke yousee)
Telefoni 149 (5 timers tale, fri sms/mms 600 MB data ved CBB)
Internet 100 (mobilt bredbånd 8 Mbit ved telenor)
I alt 8834

Rådighedsbeløb efter faste udgifter = 10.021 kr.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-12-11 15:03

Kontanthjælpsbeløbet er for højt og det er bistanden også. Dagpengene betaler man selv til, så dem vil jeg ikke blande mig i.

Det er da logik at folk ikke vil arbejde når de kan blive forsørget af det offentlige.

Derfor synes også at det er i orden at kræve aktivering af kontant/bistandmodtagere. Pokker stå i at vores skattekroner skal gå til nogle der ikke vil yde noget.

Og i dag har vi et system til at hjælpe den som bliver syge. Reglerne er bare indviklede så hvis man kender sin ret og pligt, så er det meget nemmere.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-12-11 15:18

Citat
Det er da logik at folk ikke vil arbejde når de kan blive forsørget af det offentlige.

Det er noget tidligt at Du får juleanden i den gale hals.

Langt hovedparten af kontanthjælpsmodtagerne og selvfølgelig også dem på dagpenge VIL arbejde, men med de nuværende 160.000 ledige + regeringens eget skøn på 40.000 flere næste år er udsigterne til at finde arbejde mildest talt ringe.

En ret letfordøjelig sammenligning er let at foretage:
Arbejdsløsheden var for et par år siden var helt nede på 1%, der havde man jo kun de "professionelle" driverter at skælde ud, og den model kan man altså ikke bruge d.d.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-12-11 15:32

Citat
Langt hovedparten af kontanthjælpsmodtagerne VIL arbejde

Det var noget af en PÅSTAND

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-12-11 15:38

Luffe

Jeg har arbejdet med arbejdsledige i over 20 år og mange vil arbejde. Desværre er der også en del som direkte gør grin med systemet som tillader dem at gå hjemme på offentlig forsørgelse.

Det eneste der trøster mig er at bistandshjælp og kontanthjælp er tilbagebetalingspligtigt, det vil sige at det skal betales tilbage hvis man får mulighed for det, hvis man f.eks. vinder i lotto.

Det opdagede en kvinde på bistandshjælp og med en skattegæld, hun vandt vist i tips. Og hun gik til dagspressen fordi kommunen tog skat og betalt bistandshjælp fra hendes gevinst. Sikke folk var forarget.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 22-12-11 15:39

Jeg er enig med LuffeA i, at, nu og her, er
Citat
udsigterne til at finde arbejde mildest talt ringe.

Men jeg synes

Citat
også at det er i orden at kræve aktivering af kontant/bistandmodtagere.

for at sørge for, at, specielt de unge, er parate til at arbejde, når vi forhåbentlig igen får gang i beskæftigelsen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-12-11 15:47

De fleste har ALDRIG prøvet at arbejde (andet end måske "sort" så bistand rækker)

ALLE burde lave noget for "bistand" (med mindre det skyldes dokumenteret sygdom) - om de så skal vaske vejskilte, feje gader, hjælpe de gamle over gaden, rydde op på fortovet osv.....

Der er rigeligt at tage fat på så kommunerne kan spare og derved hjælpe dem DER VIRKELIG HAR BEHOV

PS....

Her er SPROG ingen hindring

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-12-11 16:01

Citat
Det eneste der trøster mig er at bistandshjælp og kontanthjælp er tilbagebetalingspligtigt, det vil sige at det skal betales tilbage hvis man får mulighed for det, hvis man f.eks. vinder i lotto.

Al indtægt skal jo modregnes, formue bruges osv, og selvfølgelig tilbagebetaling når folk har svindlet, i og med man hentede 170 millioner sidste år fra bistandssvindel er der jo indbygget de grovere sager hvor enkelte skal tilbagebatele flere hundrede tusinde samt at der bliver lukket for kassen.

Da jeg selv fik udbetalt gamle feriepenge for et par måneder siden meldte jeg det omgående.

Når jeg vinder de 157 millioner på onsdag vil jeg da betale tilbage, hvis de ikke kan finde ud af at "bogføre" tilbagebetalingen kan man jo sponsorere noget til børnehaver

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 22-12-11 16:51

Så er de første 500 kroners gavekort til fætter BR og Sportmaster sat til salg for højestbydende. Sjovt som de altid dukker op hvert år, efter julehjælpen er delt ud.

http://www.guloggratis.dk/fritid/diverse/gavekort/annonce/13675157-gavekort-faetter-br

http://www.dba.dk/hej-vi-har-faaet-et-gavekort/id-79583564/

http://www.dba.dk/gavekort-til-sportsmaster/id-79574623/

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-12-11 20:22

Citat
Så er de første 500 kroners gavekort til fætter BR og Sportmaster sat til salg for højestbydende

Hvem sagde socialt bedrageri

Jeg læste for en uges tid siden at blandt dem der søgte julehjælp fandt man par med en samlet bruttoindkomst på op til 60.000 pr. måned

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-12-11 20:34

Hjælpeorganisationerne har strammet op på ansøgningerne. Der er folk der er kendt af flere af organisationerne og de får kun et sted, for de er begyndt at snakke sammen. Og det er da ret og rimeligt. Men der vil altid være misbrug. Vores moral og etik er gået stærkt tilbage.

Og jeg har lige siddet og tænkt på min ungdom, da vi lod cyklerne stå uaflåste på gaden og de stod der stadig næste morgen. Og det i i København.

Ja alderen trykker, nu kan man bedre huske barndommen end hvad der skete i går

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 22-12-11 20:52

Jeg har meget sværere ved at forstå mentaliteten/holdningen/selvværdet (manglen på) hos den familie, der har 60000 kr om måneden, og alligevel vil "nedværdige" sig til at søge julehjælp, end at nogle fattige, der får julehjælp, sælger et gavekort, de har måske mere brug for pengene?

For ca 20 år siden var min viv og jeg til møde på kommunen, vores ene søn er handicappet, derfor havde han støttepædagog/lærer. Så bliver vi spurgt, sådan lidt undrende, om vi aldrig gjorde noget sammen med vores søn,

"jo, vi var på sommerlejr hvert år, landsmøder, div ture osv, hvorfor spørger I??"

"Jamen, I har aldrig søgt om tilskud, så vi troede....!"

Vi havde to gode indtægter, de fleste arrangementer kostede få hundrede kroner, en uges sommerlejr med kost og logi 1000 kr for hele familien, det kunne vi da ikke drømme om at søge om, det var billigere end de fleste ting vi alligevel havde gjort!

Det syntes kommunen godt nok var underligt, tænk ikke at søge om penge, når man havde krav på at få dem.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 22-12-11 21:11

Citat
Jeg har meget sværere ved at forstå mentaliteten/holdningen/selvværdet (manglen på) hos den familie, der har 60000 kr om måneden, og alligevel vil "nedværdige" sig til at søge julehjælp, end at nogle fattige, der får julehjælp, sælger et gavekort, de har måske mere brug for pengene?

Det er klamt at søge hjælp, hvis man ikke har brug for hjælpen. Det kan vi kun være enige om. Og lige i tilfældet her, så blev jeg kun opmærksom på, at man igen år sælger gavekortene fra julehjælpen, fordi en af sælgerne linkede til sin annonce, da hun ville lokke mig til at inkludere gavekortet i bytte for en designertaske jeg har salg for 1500 kr.

Og skal jeg sige andet om pengegaver til socialt udsatte - så må det være, at løsningen for en stor del af disse familier sjældent kan løses ved at udskrive en større check, for det bliver ofte den nærmeste bodega der får gavn af det frem for børnene.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-12-11 21:40

Ja og de gamle fattige er så handikappede at de ikke søger om julehjælp. Og de ville heller ikke være i stand til at hente den. Eller de skammer sig ved at søge for andre har nok mere brug for det.

Jeg harmes også når vores ellers gode system misbruges. For systemet virker i mange tilfælde for de familier der har syge og handikappede børn. Så det er så forkastelige når det misbruges.

Men desværre er det ligitimt at snyde i skat og bedrage de sociale myndigheder.

Godkendelse af svar
Fra : prio

Dato : 05-01-12 16:00

Tak for svaret vagnr.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 05-01-12 16:21

Selv tak, prio

Kommentar
Fra : prio

Dato : 17-01-12 19:14
Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 17-01-12 21:59

Langt hen ad vejen "lyder" det jo meget fornuftigt, det SEA skriver, men hvor jeg kan være enig med første sætning her, kan jeg ikke lige se at det efter kolonet er en naturlig følge??

"Vi må op af offer-dyndet, og vi må fremtidssikre økonomien: Ned med skatten, op med væksten, mindre stat, mere privat."

Jeg har flere gange spurgt på 180grader, liberalisternes hoforgan, hvordan man skulle klare økonomien ved at få et handicappet barn med en privat sygeforsikring (der ligesom i USA må forventes at blive opsagt af selskabet når det bliver for dyrt for dem), støttelærer i skolen, dyre operationer osv.

Ikke en eneste gang har jeg fået svar på spm., sikkert fordi det IKKE kan lade sig gøre.

Selvfølgelig kunne man lave love der sikrede, at selskaberne ikke kan opsige en forsikring, efter den er begyndt, men det er jo ikke LIBERALT, den grimme stat skal ikke blande sig.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 25-02-12 13:22

40 % billigere bus- og togbilletter? - nej da, det er der selvfølgelig ikke råd til.

Men en lille milliard til de, der har nok, og beviseligt ikke er fattige - jo da, de penge kan regeringen da nok finde.

http://www.bt.dk/danmark/carina-regningen-bliver-fordoblet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-12 13:30

Ja - vi mangler skam ikke noget

Politik skal IKKE forståes.... (kan af og til forklares så de fleste accepterer det)

Det skal enten accepteres eller ej.....

Politik er IKKE en forretning - i så fald ville de fleste lande være insolvente

Politiske beslutninger vil ALTID genere nogle...

ALT DETTE kan KUN ændres ved at vælge et andet flertal

Men lad dem nu "lege" de 3 år endnu - skaden er jo sket

Kommentar
Fra : prio

Dato : 25-02-12 13:37

Citat
Vi er endt i en uholdbar situation på grund af socialistisk politik hvor alting skal gå over staten - hvilket har presset minimum rådighedsbeløbet op på noget der tangerer lønniveau. Fejlen er, og har altid været, rød.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-48460177:fattigdomsregning-bliver-fordoblet.html

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-02-12 13:52

Citat
Politiske beslutninger vil ALTID genere nogle...

ALT DETTE kan KUN ændres ved at vælge et andet flertal

refi, første sætning er helt korrekt. anden sætning modsiger desværre den første sætning

Det der er sket med den nuv. regering er det samme som der vil ske den dag vi får en regering af anden farve, nemlig at man stadig generer nogle, det er bare hvem NOGLE er, der skifter

Citat
skaden er jo sket
, netop under 10 års Fogh/Løkke og fromme styre!

Når selv Blåt Tidende når frem til, at kiksede Nyrup var den bedste statsminister i nyere tid, og kontrolfreaken Fogh den værste, med Løkke/Helle næsten på lavde med hinanden, så må det jo være sandt

http://www.bt.dk/politik/her-er-danmarks-bedste-statsminister

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-12 14:04

Citat
så må det jo være sandt

Næh - hvorfor dog det

Det kommer jo blot an på "øjnene" der ser.....

Om aviserne er blå eller røde er egentlig underordnet - de er såmænd lige meget fyldt med "undersøgelser" der ikke har bund i virkeligheden men blot er tilrettelagt så netop DERES budskab kommer ud - sandt eller ej....

S-SF-EL ville sikkert kunne gøre sig godt i USA - der er den oprindelige befolkning jo ALLE "røde"

Citat
første sætning er helt korrekt. anden sætning modsiger desværre den første sætning

Og lige til orientering....
Det du nævner er hverken første eller anden sætning...

Det er sætninger taget ud af mange flere sætninger...

Det er den slags aviserne bruger når noget skal pointeres uden man direkte kan kalde det løgn...

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-02-12 15:05

Ja, ja, sætningsnr er selvf fra citatet, ellers skulle jeg jo citere det hele, det var da mere end nok de stod en gang

For den rene er alting rent, for den der VIL misforstå kan ALT misforstås

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-12 15:18

Ja - det ser man tydeligt