/ Forside/ Interesser / Videnskab / Andet videnskab / Spørgsmål
10  Nordsted1 917
mÅL OG VÆGT
Fra : attuj
Vist : 1056 gange
20 point
Dato : 05-12-11 21:47

Hvad hedder 8 Gallons?
Altså ud over 8 Gallons - det må have et eller andet navn.

Hilsen attuj!

Kommentar
Fra : attuj

Dato : 05-12-11 21:49

Det var svært at finde en kategori at skrive under. I har ikke noget der hedder mål og vægt

Hilsen attuj

Kommentar
Fra : zyster

Dato : 05-12-11 21:50

8 gallons = 30,2832943 liter

Kommentar
Fra : zyster

Dato : 05-12-11 21:51

Answer:

One US gallon = 8 pints times so 8 gallons= 64 pints

Read more: http://wiki.answers.com/Q/8_gallons_how_many_pints#ixzz1fhBwY1Et

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-12-11 22:09

Nu er der jo flere gallons...

Den engelslske er 4.546 liter, den amarikanske kun 3,78541 liter

der er sikkert flere og du må selv gange med 8...

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 30 point
Dato : 05-12-11 22:14

Her kan du også se hvad gallon oprindelig stod for:

http://en.wikipedia.org/wiki/Gallon

Kommentar
Fra : attuj

Dato : 05-12-11 22:17

Ja, jeg takker jer for svarene, men jeg skal bruge et navn for netop 8 gallons - hvad skal jeg sige f.eks. brut eller hvad ved jeg. altså et bestemt navn for 8 gallons.

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 05-12-11 22:19
Kommentar
Fra : attuj

Dato : 05-12-11 22:24

Hej jqb!
tak, tak - det var netop det rigtige svar - det var dejligt at høre!
Mange hilsner attuj!

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-12-11 15:46

Hvilket også fremgik af mit link:

http://en.wikipedia.org/wiki/Bushel

Godkendelse af svar
Fra : attuj

Dato : 08-12-11 18:00

Tak for svaret svendgiversen.

Hej Svendgiversen!
Jeg er glad for svarene i det hele taget og bestemt også for dit, som jo var det helt rigtige.
Det er første gang jeg deltager på Ka- du! så jeg er ikke helt kendt med hvad man gør.
Til dig og alle de andre: Tusinde tak for hjælpen - jeg håber I vil hjælpe mig en anden gang.
hilsen
attuja

Kommentar
Fra : attuj

Dato : 08-12-11 18:03

Hvorfor står der pludselig blacklist ved de svar der er afgivet - har jeg lavet noget fejl?
Hilsen attuja

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-12-11 18:41

Tak for det,
og du har ikke lavet noget forkert i dette dit indlæg.

Nogle små hjerner har det med at blackliste hvis de ikke kan lide svarene...

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-08-12 20:09

Nej da Jørn Rudolph..................