/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
talebesked ved start op
Fra : lham
Vist : 548 gange
50 point
Dato : 03-12-11 18:32

Win XP sp3 home edit.

Har for år siden haft en kort talebesked som jeg indtalte uden tilslutning af ydre "dimser" / programmer og som blev spillet hver gang PC-en blev startet op -på mystiksk vis forsvundet uden jeg mener at have "beordret" det .

Kan ikke huske hvad jeg gjorde for at lave den !!!-nogen der kan hjælpe ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-12-11 18:42

Du kan da ikke indtale en besked uden mikrofon! så hvis der ikke r så'n en indbygget bliver det svært.

Du kan lave en syntetisk stemme, men det er jo ikke det du har haft lavet..

PS har du kigget i http://www.kandu.dk/Spg159309.aspx ang.photoshow?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-12-11 18:52

Det er nok en opdatering der har drillet så talen forsvandt.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-12-11 19:00

Hvis du selv har optaget den kan du prøve at søge på pc efter *.wav filer,
muligheden for at det er den type er nok god da du sikkert har brugt XP's Lydoptager
der er i Tilbehør > Underholdning

Kommentar
Fra : lham

Dato : 03-12-11 19:01

Klaudi
Jeg har et headset -kan ikke huske om jeg brugte det -eller der er indbygget mikrofon i Dell-en.

Ang photoshow.
Har prøvet at trykke print screen flere gange og har også et program "Screen capture" men har aldrig rigtig fået sat mig ind i programmet-det må jeg se at få gjort -phuha.
når jeg bare trykker print screen ved du så hvor jeg finder skærmbilledet ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-12-11 19:12

Citat
ved du så hvor jeg finder skærmbilledet

i udklipsholderen! så for at bruge det skal du ud af pauseskærm og åbne et tegne/male program og indsætte det der.. Ik' så smart, du skal så finde et screen capture der kan Autosave billederne

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-12-11 19:13

PS Du har nu nok brugt headsettet der er vel mic på?

Kommentar
Fra : lham

Dato : 03-12-11 20:02

Jeg behøver ikke finde lydfilen-da det er en ny "sentens" jeg gerne vil have indspillet.
altså generelt hvordan inspiller jeg sådan en besked der bliver afspillet under opstart af Pc

Ja headset på mic

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-12-11 22:07

Du kan bruge XP's Lydoptager der er i Tilbehør > Underholdning

Åbn Lydoptager, klik på Rediger i menuen, vælg Lydindstillinger
I vinduet der åbner vælger du under "Indspilning af lyd" dit headset(mic)
når det er gjort, klik OK

Klik på Rød knap i Lydoptager og forsøg dig frem
når du har optaget vælger du Gem i menuen Filer

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 04-12-11 18:17

Indtal stemme med MovieMaker
http://www.gratisimage.dk/image-2CB5_4EDBAA56.jpg
Vælg hvad den skal bruges til i EGENSKABER for lyd og....
http://www.gratisimage.dk/image-A191_4EDBAA56.jpg

Citat
når jeg bare trykker print screen ved du så hvor jeg finder skærmbilledet

Åben? PAINT og højreklik SÆT IND

Kommentar
Fra : lham

Dato : 05-12-11 06:16

Klaudi
Har fundet ud af at indspille besked, men hvor skal jeg gemme den for at den automatisk afspilles ved PC opstart ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-12-11 07:45

Hvis du har gemt som wav fil, så gemmer du den i mappen c:\windows\media

Så åbner du Kontrolpanel>Lyde og lydenheder, fanen Lyde,
her kan du så vælge hændelse og så skifte til din lyd

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 06-12-11 00:54
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-12-11 10:05

Du skal have fat i Start Windows, i boksen Lyde finder du din lyd, klikker Anvend, OK

http://peecee.dk/upload/view/339640/full

Kommentar
Fra : lham

Dato : 09-12-11 19:25

Jeg er ikke skrap til PC.
Jeg kan ikke få jeres råd til at fungere.
Jeg er forvirret !

Jeg vil gerne vide præsis hvad jeg skal skrive i boxene når jeg har indspillet min besked med den røde knap i XP lydoptager for at få den at høre under opstart .

Har prøver at se under C:\windows \media Der ligger en masse wav filer som hører til windovs lyde men ikke den jeg har indtalt( og som jeg ikke kan finde ).

Klaudi skriver at jeg skal gå ind i fanen lyde og skifte hændelse -jamen til hvad -og vælge din lyd hvor ? jeg kan ikke se den i listerne- ( på dit foto har du valgt lyd 1 og start det sker der ikke noget ved hos mig )
Til gengæld har jeg nu fået en masse forskellige lyde dem slår jeg nu fra igen fra ved at vælge ingen lyde da jeg ikke gider høre på dem -kun min lyd ved opstart af PC-en ønsker jeg

Jeg husker det ikke så indviklet da det kørte for et par år siden, men kan jo ikke afvise det er min Altzheimers light

Moviemaker vil jeg helst undgå da jeg ved det simpelt kan klares med XP-lydoptager

Håber det ikke er altfor forvirret skribleri

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-12-11 19:38

Nu du har indspillet lyden i XP lydoptager så går du op i menuen Filer og vælger Gem som...

Så navigere du til c:\Windows\Media og gemmer den der

Det billede med lyd1 det er bare min lydprofil som jeg har gemt!

Du kan så vælge din lydhændelse i Lyde og lydenheder, og slå de andre fra,
hvis du kun vil have den ene.

Hvis du vælger ingen lyd, ja så kan du jo ikke få din lyd afspillet.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 11-12-11 19:17

KAUDI

det er en sej fødsel !

Jeg har nu fået indspillet navgivet samt navigeret ned til C:\windovs\media
og gemt den der.

CITAT
"Du kan så vælge din lydhændelse i Lyde og lydenheder, og slå de andre fra,
hvis du kun vil have den ene. "

lyde og lydenheder kan jeg fint komme ind i , men under ingen af fanerne finder jeg noget der hedder LYDHÆNDELSER

under lyde kan jeg heller ikke finde den gemte fil i C:\windovs\media

mon ikke jeg er tæt ved målet ? hvad går galt

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-12-11 21:42

Sørg for at filen ender på wav, altså f.eks. min_lydfil.wav
Her et billede så du kan se hvad du skal gøre
http://peecee.dk/upload/view/340477/full

Glem den med lydhændelse, det kaldte jeg det bare

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 50 point
Dato : 13-12-11 18:57

Hallooo

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 13-12-11 19:17

Med Arkimedes : Heureka !!!

Så virker det sgu ! det er en lidt lang procedure , men skidt- det virker. Dog er den nu begyndt med diverse klik og bip bob lyde ved forskellige hændelser , det må jeg måske se lidt på.

Mange tak Klaudi for din tålmodighed og vedholdenhed

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-12-11 19:21

De forskellige lyde slår du fra ved at klikke på f.eks Stjerne for at markere den og så vælger du (Ingen) i rulle menuen