/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Xbox og Windows Home Server
Fra : Bittersnaps
Vist : 610 gange
400 point
Dato : 06-11-11 19:32

Jeg har en Windows Home Server (den gamle udgave) og en Xbox (også den gamle udgave).

Jeg mener at have læst et sted, at Xbox'en kan gå på serverens delte mapper, så man kan afspille musik og video til fjernsynet. Men er det rigtigt? Kan det lade sig gøre? Og i så fald, hvordan?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 06-11-11 20:10

http://www.google.com/search?q=windows+home+server+og+xbox&sourceid=ie7&rls=com.microsoft:da:IE-Address&ie=&oe=
Det er en alm. google søgning, se om du kan finde noget der kan bruges.

Kommentar
Fra : Bittersnaps

Dato : 06-11-11 20:17

Jo tak, jeg har allerede googlet masser, men har ikke kunnet finde et svar, jeg kunne bruge.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-11-11 00:00

Serveren skal så vidt jeg ved være UPnP kompatibel for at xbox kan finde den automatisk.

Kommentar
Fra : Bittersnaps

Dato : 07-11-11 00:59

Tak, det gav mening, og det har jeg nu undersøgt og googlet. Men så vidt jeg kan se, er alt Upnp på plads, både på serveren og i routeren.

Mit problem er faktisk, at jeg overhovedet ikke kan se noget menupunkt i Xboxen, hvor jeg skulle kunne finde nogle medier at afspille.

Er det muligt at opdatere firmware på den originale Xbox? Og ja, det har jeg også googlet...

Kommentar
Fra : edison

Dato : 08-11-11 05:28

du skal bare instaler windows media center på din pc. så skulle den ged være barberet

Kommentar
Fra : edison

Dato : 08-11-11 05:30

og så kan du også opdatere din xbox

Kommentar
Fra : Bittersnaps

Dato : 08-11-11 08:51

Er det ikke kun Xbox360, der kan det? Jeg har Media Center installeret på min computer, men kan ikke få det til at virke med min gamle Xbox.

Er der andre måder, man kan opdatere Xbox'en?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-11-11 11:13

Kan du få den på nettet med XboX LIVE?

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 400 point
Dato : 08-11-11 11:19

Prøv lige og læse denne side igennem, http://www.locopuyo.com/xboxonline.html , tror der er nogen fif du kan have brug for.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 08-11-11 16:49

du skal altså kunne logge på bo live først. hvis ikke du kan det, har du et nætverks problem,,, og ja det skulle du kunne, selv med en gammel box, vi har selv en af de første. og den kan opdateres

Kommentar
Fra : Bittersnaps

Dato : 08-11-11 16:55

webnoob, jeg kigger på dit link, og prøver noget af det af.

Den kan godt forbinde sig til nettet ifølge Xbox'en selv, men ikke til Xbox Live - men så vidt jeg ved, er Xbox Live også blevet lukket for de gamle Xbox i 2010: http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_Live

edison, kan I stadig gå på Xbox Live med den gamle Xbox?

Kommentar
Fra : Bittersnaps

Dato : 08-11-11 17:26

Ellers overvejer jeg at installere XBMC på box'en. Det er der en guide til her: http://www.boards.ie/vbulletin/showthread.php?s=dc4a8aefd001bf8710e0565116b6784f&t=2055256404

Kommentar
Fra : Bittersnaps

Dato : 22-11-11 16:20

Nå, jeg er ikke kommet meget længere, men webnoobs link hjalp mig dog lidt videre, så det er accepteret

Godkendelse af svar
Fra : Bittersnaps

Dato : 22-11-11 16:20

Tak for svaret webnoob.