/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
hjæælp, kinisk mærkelig tegn, virus ?
Fra : henrik2008
Vist : 571 gange
100 point
Dato : 05-11-11 15:23

HJÆP, Mærkelig virus installere kinisisk karaktere / skrift!
Jeg er blevet ramt af en mærkelig virus på mere en 1 PC.

Pludselig en dag var min Media player og mine sange som jeg har på harddisken som mp3 lavet om til fra eks, (the best of til "#¤##¤#¤# agtig men kinisk skrift tegn.

Dernæst var andr programmer som har installerede fonte også pludselig fået et kinisk præg af mærkelig kinisk tegn.

Jeg har Xampp server og programmere en del, har lavet et fedt CMS med flot grafik og en helt brugerlogin system ved siden af og en del kode til nyhedsbrev system osv, der er for ca. et halt år programmering, nu er det også blevet inficeret med mærkelig kinisk skrift tegn, især php filerne.
Sidste gange jeg gemte og lavede om på php filen var alt ok, næste gang jeg skulle bruge eller genbruge noget af koden i php filen (hvem gider at skrive fofra hver gang!), var der nu fjernet en del kode og erstatet med de mærkelig skrift tegn.
Nu er jeg fand.. tosset og stresset.....
selv min extern hdd er inficeret!.
jeg har kigget om der skulle gemme mærkelig filer i windows biblioteket eller processer i på jobliste, SKANNET MED NORTON 360 FULL VERSION, MCFEE ANTI VIRUS, MRT (Microsoft Removal tools og andet.. , intet fundet!!.
Hvad kan det være en virus, hvis det er en virus ?.
Desuden når man klikker på egenskaber på drevet kommer system egenskaber op, computeren er langsom, mærkelig ting sker.....

hjææææææææææææp.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-11-11 15:41

Gå ind her

http://www.spywarefri.dk/forum/

Opret dig i deres forum, og du vil få hjælp til at få renset din maskine - er det ikke en virus, så fortæller de dig også det

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-11-11 15:41

Der er også en mulighed her

http://malwarecheck.dk/

ps, det kan ikke være en sprogpakke vel??

Kommentar
Fra : henrik2008

Dato : 05-11-11 15:52

måske, men jeg tog min extern hdd med til en af mine venner, forid han skulle lånbe et freeware program vil vil installere, efter installtion af programmet, eller bare af have tilslutte min extern hdd til han`s pc, er der nu også kinisk tegn / skrift typer i han`s windows media player liste, nogle af mp3 sangene er pludselig lavet om til mærkelig kinisk tegn, det tyder stærk på at der er noget mærkelig der forgår, men kan det virkelig passe, at hacker og dem der laver virus er belvet så forrygende gode at de kan lave dem, så de ikke kan detekterss af et eneste anti virus program overhovedet ?.
jeg har password på xampp serveren på både mysql og xampp selv.
alle mine koder til diverse ligger på extern hdd.
bios er også password beskytte.
norton er også password beskyttet.
OG NEJ JEG HENTER IKKE NOGET ULOVLIGT LORT FRA PIRATE BAY ELLER ANDET, KØBER SELV PROGRAMMENE, hellere have lidt programmer end at tage en kæmpe risiko, det er simpel for farligt.

Nej jeg ikke prøvet chkdsk c: /f /r /x, men prøver det om lidt.

Kommentar
Fra : henrik2008

Dato : 05-11-11 15:59

nej, jeg tro helt sikket det er en virus, jeg hader dem!, altså virus.

ok, nu lyder det mærkelig, men min mac pro g5 er også blevet ramt, måske ?, ihvert fald kommer der når jeg lukker osx leopard 10.5.8 ned end fejl meddelse, at der system crashed lign meddelse både på engelsk og kinisk tegn ???.

jeg fatter ikker hvad jeg er blevet ramt af!.

ok, med maccen kan det nemt forklares, der en sikkert en international sprog pakke og en mac osx der indholder både engelsk og japansk tegn sprog. (ja det er ikke en dansk mac osx!).

men med pcèn ????????, det kan ikke forklares så let.!.

Kommentar
Fra : henrik2008

Dato : 05-11-11 16:18

skal jeg virkelig slette alt og reformatere 3 computere plus min extern hdd og miste et halvt års arbejde programmering (cms og login system, nyhedsbrev osv!) ?.
jeg har win7 64bit til hver pc (købt selvfølglig!) ingen osx, for maccen købte jeg hos en af nine venner, men jeg kan da hurtig købe den i den Blå Avis.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-11-11 17:05

Det er måske din mail som er smittebærer, for det har du vel på alle maskinerne.

Kommentar
Fra : henrik2008

Dato : 05-11-11 17:14

ja, det har jeg, men der er ingen vedhæftet filer som jeg har fået for nyelig, jeg sletter alle vedhæftet filer , hvis der er nogen, desuden er det yahoo mail og gmail jeg bruger, og ingen andre, (yahoo bliver skannet af norton som yahoo selv bruger til deres yahoo server osv!), så det kan ikke være der, den er gjalt.

har jeg nævnt at jeg faktisk husker at jeg blev ramt af en virus der hed vistnok tropjanhorse.generalt og som norton fjernet! (men det må den altså ikke have gjort ordentlig, den siddert på drevet, skønt jeg har skannet drevet med fuld skanning!).

Kommentar
Fra : henrik2008

Dato : 05-11-11 17:17

det kræver stor expertise at detektere en virus , den kan jo gemme sig 10000000000 steder, prøv bare at led i registry-exe basen eller windows folder, eller under tjenster, der køre mange ting, men der det som sadvanlig tjenster som svhost og lign der køre, desuden kan en virus overtage en windows fil navn, så man ikke har en chance.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 05-11-11 18:10

Citat
Pludselig en dag var min Media player og mine sange som jeg har på harddisken som mp3 lavet om til fra eks, (the best of til "#¤##¤#¤# agtig men kinisk skrift tegn.

Har været ude for noget af det samme, og det fik jeg rettet ved en chkdsk/ f/ r

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 100 point
Dato : 05-11-11 20:29

Har du samme styreprogram på alle maskiner? For så tænk lige på om du har fået opdateringer.

Kommentar
Fra : henrik2008

Dato : 06-11-11 12:03

nej, altså, nu har jeg hørt det fra mange andre med chkdsk/ f/ r , ja og jeg har kendskab til brug af check disc og kan ogås de mange komandoer som fix boot mgr, anyway det er ligemeget, for jeg har fået at vide at fra, malewarebyte antivirus, at det var en widget virus, der var der, og en trojan, agent (typisk falsk alarm fra billig anti virus programmer!), neuj jeg kunne ikke slette virussen, så jeg formatteret hele lortet, nu er alt godt igen.

Kommentar
Fra : henrik2008

Dato : 07-11-11 14:47

men tak for ivhertfald den hjælp du prøved at give mig, når der er virus er det jo som sagt med den hjælp, lige hvor den kommer fra (ikke dig!), jeg mener der sommetider svært at få bugt med virsuuen, især hvis den er agrasiv.

tak fro hjælpen.

Godkendelse af svar
Fra : henrik2008

Dato : 27-02-12 11:12

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-02-12 11:25

Selv tak.