/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke aktivere Windows Firewall
Fra : erik.bbs
Vist : 2113 gange
100 point
Dato : 27-10-11 12:54

? om MS Windows - Firewall
Jeg kan ikke aktivere Windows Firewall, når jeg prøver at komme ind i Windows skkerhedscenter får jeg flg. - Indstillingerne for Windows Firewall kan ikke vises, da den tilknyttede tjeneste ikke kører. Vil du starte tjenesten Windows Firewall/Deling af Internetforbindelse ? - her svarer jeg Ja -
så får jeg nyt vindue med flg. tekst - Windows kan ikke starte tjenesten Windows Firewall/deling af Internetforbindelsen - her er kun mulighed for at trykke OK.

! Jeg har prøvet rigtig mange ting - men kan slet ikke komme ind i sikkerhedscentret

Så spørgsmålet er hvad gør jeg for at aktivere Windovs Firewall, som jeg før har kunne i sikkerheds centeret ved de 2 muligheder ved der viste "Skjolde"

NB: Jeg bruger Windows XP Professionel.

Mvh. Erik.bbs

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 27-10-11 13:28

Hvilket antivirus program har du installeret på din computer?

Kommentar
Fra : erik.bbs

Dato : 27-10-11 13:37

Hej webnoob.

Jeg bruger Microsoft Security Essentials.

Mvh. erik.bbs

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 27-10-11 13:48

Ved du hvornår problemet opstod? Om du har installeret programmer eller opdateringer på computeren før det opstor?

Har du prøvet og gå ind i tjenester og starte windows firewall servicen selv?

Skriv services.msc i Kør gå ned u bunden af det nye vindue og marker windows firewall/Deling af internetforbindelse og klik så på start i toppen af venstre kolonne.

Kommentar
Fra : erik.bbs

Dato : 27-10-11 14:40

Hej webnoob.

Tak for din interesse og dine spørgsmål.

Jeg ved ikke lige hvornår problemet opstod, men jeg ville slå Windows Firewall til da jeg havde installeret Microsoft Security Essentials, det kunne bare ikke lade sig gøre. Jeg har slået Windfows Firewall til på flere andre PCere uden problemer, så ? hvorfor ikke her.

Jeg har gjort som du beskrev:
Skriv services.msc i Kør gå ned u bunden af det nye vindue og marker windows firewall/Deling af internetforbindelse og klik så på start i toppen af venstre kolonne.

Jeg fik flg. medd:
Tjenesten Windows Firewall/deling af Internetforbindelse, på Lokal computer kunne ikke startes, Fejl 1068: Tjenesten eller fruppen, som det afhænger af, startede ikke.
(muligt svar kun - OK)

Så her virkede det bare heller ikke

? Hvordan går jeg direkte ind i tjenester og starter windows firewall servicen selv?

mvh. erik.bbs

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 27-10-11 15:10

Jeg går du fra at du godt kan komme på nettet, men har du kontrolleret om tjenesterne Netværksforbindelser og Windows Management Instrumentation er startet? Tjenesten Netværksforbindelser skal være sat til Manuelt og WMI skal være sat til Automatisk.

Kommentar
Fra : erik.bbs

Dato : 27-10-11 15:25

Hej webnoob.

??? om tjenesterne Netværksforbindelser og Windows Management Instrumentation er startet? Tjenesten Netværksforbindelser skal være sat til Manuelt og WMI skal være sat til Automatisk.

Hvor kan jeg se det og hvor gør jeg det, jeg er ikke helt sikker på dette.

NB Jeg er på nettet og bruger Internet Explorer. (Og alm. Google søgemaskine)

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 27-10-11 16:42

Disse to tjenester finder du samme sted som windows firewall/.........

Kommentar
Fra : erik.bbs

Dato : 27-10-11 16:55

alt står som foreslået af dig i services.msc

Kommentar
Fra : alka

Dato : 27-10-11 18:07

Prøvat gå ind i kontrolpanel, vælg administration, vælg tjenester, vælg fanen udvidet, gå ned og find Windows Firewal.
Øverst tv. i ruden kan du genstarte tjenesten.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 29-10-11 20:29

Citat
Jeg kan ikke aktivere Windows Firewall,

Måske et dumpt svar _ men kan du slå den fra.

Kommentar
Fra : erik.bbs

Dato : 01-11-11 16:04

Hej nomore.

Ikke et dumt spørgsmål.
Nej det kan jeg heller ikke

mvh erik.bbs

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 01-11-11 16:47

Har du haft andre antivirus programmer installeret og evt. stadig, som måske er udløbet?

Kommentar
Fra : erik.bbs

Dato : 01-11-11 17:02

Hej webnoob

Tak for dit spørgsmål.

Je har Kaspersky som snart er ved at udløbe ca. 20 dage, men jeg har det deaktiveret, det går jeg ind og sletter nu, (jeg var faktisk ved at slette Kaspersky da du skrev), jeg bruger Microsoft Essentials Security, for jeg ønsker ikke at de 2 måske laver "numre" med hinanden.

mvh. erik.bbs

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 01-11-11 18:10

Det kan helt sikkert være et problem og have to antivirus programmer installeret på en computer. Men lad os høre hvad status er når det er afinstalleret.

Kommentar
Fra : erik.bbs

Dato : 01-11-11 21:03

Hej webnoob.

Ingen afklaring af problem - desværre

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 01-11-11 21:55

Har du haft genstartet computeren efter du har afinstalleret kaspersky?

Kommentar
Fra : erik.bbs

Dato : 02-11-11 06:41

Hej webnoob.

Også genstartet - men uden held, måske skulle jeg købe mig en en ny PC, denne er efterhånden et oldtidsfund.

mvh. erik,bbs

Kommentar
Fra : erik.bbs

Dato : 23-11-11 12:26

Købte mig en ny bærbar PC, så nu er problem løst (men ikke derfor jeg købte ny maskine, den
gamle var et oldtidsfund), så spørgsmål bliver anulleret, men ellers tak for forsøg på hjælp, der
dog ikke blev løst, så slut herfra.

Mvh. erik.bbs

Annuller spørgsmålet
Fra : erik.bbs

Dato : 23-11-11 12:27

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål