/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fejl i browser/Windows?
Fra : dogvillestar
Vist : 562 gange
500 point
Dato : 21-09-11 07:10

Har pludseligt fået en irriterende fejl på min PC, og er løbet tør for idéer til hvad der kan være galt!!

Hvis jeg vil se en video på en webside, f.eks Ektrabladet, BT mm., så loader kun ca. 15-20 sekunder af videoen, og så står den bare og venter, uden at resten af videoen kommer frem!

Det samme er tilfældet ved videovisning direkte fra YouTube!

Visse still billeder vises også kun halvt!

Nogle der har en idé om hvordan fejlen løses?

Windows 7 Home Premium, og bruger udelukkende Firefox (6.0.2)!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-09-11 07:49

Tja...

Umiddelbart lyder der som om det er din internetforbindelse der "strejker"

Dette kan så skyldes du har andre ting der bruger den (i baggrunden)

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 21-09-11 08:07

@refi

Har kørt flere forskellige speedtest via nettet, og jeg har 8/1 mbit, ganske som jeg betaler for!

Og det er kun min browser og mailprogram (Thunderbird) der kører, og det har aldrig givet problemer!

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 21-09-11 08:13

En anden ting;

Når jeg downloader via Firefox, så stopper DL efter ca. 5-6% og kommer ikke videre!

Men hvis jeg pauser og starter downloadet hele tiden, så kommer filen 'hjem', men dette er selvsagt utilfredsstillende!

Det samme er tilfældet ved opdatering af f.eks AntiMalwarebytes, stopper efter ca. 6%!!

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 21-09-11 08:33

- prøv at hente IE9 og se om problemet forsvinder...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-09-11 11:50
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 21-09-11 12:08

Mener at have hørt at det er Firefox der laver de numre
kan den opdateres?
At det går i stå når du loader en side/ film kan også være din sikkerhed
der er sat for højt, eller muligvis for lidt hukommelse i din downloader
Prøv at åben MediaPlayer,
funktioner/ indstillinger / netværk = sæt den til automatisk søgning

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 21-09-11 13:18

Prøv lige at tænke på din firewall. evt prøv uden eller reset den.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 21-09-11 15:34

Hej

Jeg har også fået problemer med Firefox 6 efter sidste opdatering. Der er en del tilføjelser der ikke er kompatibel med Firefox 6. Der er forskellige hjemmeside hvor den ikke kan loade siden ind.
Der sker intet... Jeg har ikke haft problemer før, men efter opdateringen kører Firefox a røv til - kører bare i ring.

Explorer 9 kører Ok...

Umiddelbart tror jeg det er Java og flash den er galt med....

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 250 point
Dato : 21-09-11 17:45

Fjern firefox og installer den igen.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 22-09-11 07:40

Fejlen er fundet!

Det var DNS'en den var galt med, fik flushet DNS med ipconfig /flushdns - kørt ipconfig /release og ipconfig /renew - via dos-prompten i Windows + reset og genstart af router og modem.

Så kørte det normalt igen!

(sidste svarer får de 500 point, da ingen af jeres råd virkede!)

Godkendelse af svar
Fra : dogvillestar

Dato : 22-09-11 07:40

Tak for svaret webnoob.