/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Tillykke Danmark. DF uden indflydelse:-)
Fra : kartoffel88
Vist : 1422 gange
145 point
Dato : 16-09-11 00:28

Hvor er det bare stort at vi vandt i dag. Farvel nazistiskfolkeparti, jeres latterlige tid er ovre. Adios stupudos.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 16-09-11 00:35

Jeg er også rigtig glad, men det bliver nok ikke en dans på røde roser.

"Vi", S, SF, RV og EL overtager et fallitbo, det store kasseftersyn, som jeg er sikker på finder sted de næste uger, afslører nok mange flere problemer med økonomien end vi har hørt om før, og spændvidden mellem de fire partier er stor, RV er bundet af tidligere blå forlig, det bliver en farlig sejlads mellem skærene.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-09-11 06:22

Der er jo ikke nogen af dem der har fortalt hvad de store mængder af indvandrere som skal lukkes ind skal beskæftiges med.

"Vi kommer til at mangle arbejdskraften"

Bvadr......når man tæller folk i aktivering med samt denne og næste årgange unge fra skolen samt den forhøjede pensionsalder lander vi langt over 200.000 som skal forsørges, sandsynligvis i minimum 5 år da selve Europa står overfor meget store vanskeligheder.
En professor ved Aarhus universitet har endda udtalt at der ikke bliver brug for at udvide arbejdskraften de næste 20 år.

Man burde måske bruge ordet "gæstearbejdere" i bogstaveligste forstand, altså ved at stoppe opholdstilladdelserne når der ikke er mere arbejde til dem.

Nu skal virksomhederne til at betale mere skat, og så flygter de sidste vel ud af landet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-09-11 08:04

Jamen Tillykke venner.....

I får en "rød" regering, men en "blå" politik

Så lad bare "mor" tro hun bestemmer så længe hun siger "ja far"

Og i kan roligt spare sammen til busbilletten - I skal snart stemme igen

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 16-09-11 08:25

Jamen tillykke Danmark. Vi slap for indflydelse fra et ret højredrejet parti, og får istedet en rød blok støttet af den yderste venstrefløj. Vores kommen statsminister har gentagne gange løjet overfor myndighederne for egen vindings skyld (det ville alle andre være blevet straffet for). Hun deltager så lidt som muligt i at bære den fælles byrde. Vores kommende udenrigsminister kan ikke engelsk, kan ikke tælle, ved ikke meget. Vores ny økonominister er gammelkommunist og tidligere kammerat med Honnecker og hvem han nu eller mødte i Kreml.

Jo der er da god grund til at feste!

Jeg havde nu været mere glad hvis man havde syet noget sammen hen over midten, istedet for troligt at skulle have ekstremistpartierne DF og Elendighedslisten, og for dens sags skyld SF med!

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 16-09-11 09:12

Dejligt at slippe af med det borgerlige sammenrend der har forarmet den brede befolkning i 10 år nu.
Utoligt at så mange arbejdere efter 10 år med liberalt styre og tiltagende brugerbetaling på snart alle områder, stadig tror på, at liberalisme er vejen frem.
Det er ultra liberalisme (=grådighed) der har skabt den krise vi står i.

Men der er nok ingen tvivl om, at vi snart skal til valg igen.
Det ville da f.eks. være dejligt, om de folkevalgte turde sende tilbagetrækningsreformen til en vejledende afstemning, sådan bare lige for at få afklaret, om der faktisk ER et flertal for at afskaffe efterlønnen og nedsætte dagpengeperioden ... i en tid med stigende arbejdsløshed.

Thorning vil nok få svært ved at holde sammen på radikale og enhedslisten, og et borgerligt alternativ vil nok heller ikke kunne hænge sammen, da radikale og DF jo heller ikke ligefrem er perlevenner, så det er da godt nok lidt svært at se, hvilken af fløjene der har sammenhængskraft.
Midten - bestående af S, Radikale, konservative og LA har jo heller ikke et flertal uden SF eller Venstre, så mon ikke vælgerne snart bliver spurgt igen.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-09-11 10:13

Her må jeg gi`Hans Engell ret,selvom hans briller er blevet noget røde,på det sidste:
Citat
De konservatives totale nedsmeltning giver Helle Thorning en mindst 10 gange så svær opgave, som Løkke, Fogh eller Nyrup havde, mener Hans Engell

- To mandater mere - så havde Helle Thorning, Margrethe Vestager og Villy Søvndal kunnet operere med det flertal, som Margrethe Vestager og Lars Barfoeds manøvrer under valgkampen lagde op til. To mandater, som de konservative kunne have beholdt i stedet for at aflevere dem til Venstre eller Liberal Alliance - de gør en verden til forskel.

Johanne Schmidt-Nielsen & Margrethe Vestager =
Dette Loppecirkus,får en levetid på 8 mdr.

Vores selvangivelse,vil dog blive noget forenklet:

http://peecee.dk/upload/view/326888

M.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-09-11 12:44

Sammensætningen af foletinget gør at at en socialdemokratisk ledet regering sandsynligvis ikke sidder i 4 år, så kan vi håbe på at de ikke når at øde alle lånte penge væk inden Lars Løkke eller en anden borgelig statsminister igen skal til at samle stumperne op efter dem

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-09-11 12:48

Gider i selv rette stavefejl - eller skal jeg selv? Foletinget skal være Folketinget

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 16-09-11 14:56

Hura

det var de rigtige der vandt

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 16-09-11 15:25

YAH!! Vi er bleven RØDE!!

Vi har nok ikke gjort det nemt for Helle, at hun skal få SÅ forskellige partier til at samarbejde.....

Radikale Venstre bliver det nye "Dansk Folkeparti".. For at få gennemført NOGLE ting sammen med RV er Helle nødt til at gå med til andre ting..

Men befolkningen har talt.

Forhåbentlig taler befolkningen lidt mere rødt næste gang, der bliver valg..

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-09-11 15:48

Citat
Forhåbentlig taler befolkningen lidt mere rødt næste gang, der bliver valg..

Til den tid, om 2 år når Helle tvinges til at gå af er der forhåbentlig ikke mange røde tilbage.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 16-09-11 16:33

Tror du at hun holder TO år..

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 16-09-11 17:04

Hej Snedig
Tak for en snedig analyse - som talt ud af min mund - bortset fra at DF og SF ikke bør betegnes som ekstremistisk og slåes i hartkorn med EL som huser adskillige personer som bekender sig til antidemokratiske bevægelser. At arbejde indenfor demokratiske retningslinier er vel ikke ekstremt.

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 16-09-11 17:08

Jeg tror/håber faktisk at hun har parlamentarisk flair nok til, at hun holder i 4 år, men hun er nok ikke så dum som det slæng hun nu afløser, og går hele perioden ud.
Det er statsministeren der afgør, hvornår der udskrives valg, og med lidt snilde kan hun nok finde et valgtema, der bringer orden i tingene igen - dvs. radikale nær spærregrænsen (hvor de hører hjemme), konservative og venstre lige små og DF parkeret solidt på den yderste højrefløj uden indflydelse.
Sådan går det nu engang bedst i lille danevang!

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 16-09-11 17:08

Som den gode sportsmand jeg er, ønsker jeg de som stemte rød blok, tillykke.
Så er det sagt !

Jeg ved ikke om det er mig, der ikke forstår den politiske humor ? Men på en sær måde var det måske alligevel komisk, det der skete igår aftes.
Villy gik på "talerstolen" med budskabet om; Vi vandt valget!???.........SF tabte 7 mandater !!!!
Helles Socialdemokrati, fik det dårligste valg i over hundrede år !!
Men hun vandt - siger hun....Det var den komiske del.
Helle har deponeret nøglerne til ministerbilen hos R og L. - og kun R og L bestemmer hvor længe Helle skal køre rundt i ministerbilen. Sådan er det.

Nu skal de Radikale være toneangivende i dansk politik, det betyder; 24 års reglen bliver ophævet og der bliver åbnet for sluserne for indvandring . Da Poul og R. var i regering, kostede det, det danske samfund i omegnen af 100 milliarder til forsørgelse af indvandrere der ikke evner at klare sig selv. ophævelsen af starthjælpen, hvilket betyder, at en person på bistand skal finde et arbejde, hvor vedkommende skal tjene over 28.000 kr pr/md. før det kan betale sig at arbejde. Afgifter på benzin/diesel 50 øre pr. liter. afgifter på fødevarer, el. + betalingsring - ca. 11.000 kr. pro persona, hvis og såfremt de arbejder inde i byen. Den ekstra skat, Helle og Villy vil bonne bankerne for, bliver bare sendt videre til kunder i form af gebyrer...
Da Anders Fogh overtog statsministerposten efter Poul Nyrups regering, var der en statsgæld på 268 milliarder kroner.

Danskere, I har virkelig noget at "glæde" Jer til. Alle bliver fattigere.

Efterlønnen og dagpengereformen da..? Joeee, den vil Helle og Villy jo rulle tilbage igen.
Men det sker næppe, fordi, hvis Helle og Villy vil køre i ministerbiler, skal de stemme imod deres eget forslag.
Hvad så med de 12 minutter ????

Enhedslisten, hvad er det for en størrelsen mon ??? Joeee indrømmet, Johanne er en sød pige - men så utrolig naiv. Johanne og resten af Enhedslisten, beundrer jo mennesker som Marx, Lenin, Stalin og Pol Pot, - verdens største massemordere. Kommunismen har flere menneskeliv på samvittigheden end nazismen - det siger faktisk ikke så lidt.
Enhedslisten er de autonomes talerør. Enhedslisten støtter terrorgrupper - og deres største hjemlige idoler var Blekingebanden. Endvidere går de ind for, at firmaer som Novo Nordisk og AP Møller skal nationaliseres. Skal fra Aaen så være direktør for AP Møller ? Kjeld Albreksen skal måske være direktør for Novo Nordisk.....?

Villy bejler jo som bekendt til udenrigsministerposten. Skal Villy nu lære hele verden at; "Zze iz are melting on Zze nortpoooles. Zze is seria" Vor Herre på lokum, siger bare !
Gammel kommunisten Sohn, skal måske styre finanserne. Åh ja, han har nok lært økonomi af hans kissemisse ven, Honecker - jamen, så skal det nok gå. Vi så jo hvor rige og frie DDR var.

Nu får danskerne virkelig brug for at sige; GUD BEVARE DANMARK !

HH

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 16-09-11 18:57

Jeg er total ligeglad med din mening refi, det kan sku ikke blive værre end med de tåber der sad før det ville være en umulighed, så mit humør er fint.
alan57

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-09-11 19:07

Citat
Jeg er total ligeglad med din mening refi

Det er jo også ret ligegyldigt med "meninger" - DIN incl.

Skaden ER sket - så systemet sørger SELV for genoprettelse

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 16-09-11 19:25

Vagnr., med den korte hukommelse, skriver;
Citat
"Vi", S, SF, RV og EL overtager et fallitbo, det store kasseftersyn, som jeg er sikker på finder sted de næste uger, afslører nok mange flere problemer med økonomien end vi har hørt om før
Jeg går ud fra, vagnr., at vi begge har læst samme Danmarks historie - og fakta er, at
Anker Jørgensen efterlod en statsgæld på 500 milliarder kr.
Poul Schlüter efterlod en statsgæld på 100 milliarder kr.
Poul Nyrup efterlod en statsgæld på 220 milliarder kr., som så senere, ved nærlæsning, er et forkert beløb. Det rigtige tal er desværre 268 milliarder go'e danske kroner.

Lars Løkke har, trods en verdensomspændende finanskrise af dimensioner, budgetteret med en statsgæld på 80 milliarder kr.

Spændende er; Hvor mange villi-arder efterlader S.SF.R. sig ?

HH.

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 16-09-11 20:30

Mange, men vi skal løfte i flok og de stærkeste skal løfte mest (med undtagelse af Helle). Sygt!!!

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 16-09-11 21:53

HH. min hukommelse er såmænd nogenlunde OK, men som jeg har skrevet tidligere, er tal uden kilder værdiløse, for der kan være så mange forskellige kilder, af forskellig lødighed/farve, ohg uden link, er det ikke muligt at checke.

Fx har P1 checket de tre første påstande fra Løkkes gule seddel, alle tre kan i en snæver forstand siges at være korrekte, men på andre (og mere almindeligt brugte) opgørelsesmetoder er de forkerte.

http://www.dr.dk/P1/Detektor/Udsendelser/2011/09/12145438.htm

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-09-11 22:21

Man taler meget om hvem af politikerne som har vundet valget...........................Jeg havde nu håbet at det var danskerne som vandt.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 16-09-11 22:40

er glad for at DF bliver isoleret nu

vi skal have en rød regering, som vil behandle alle borgerne i samfundet godt.

og skabe vækst & arbejdspladser.

samt at skabe et fungererne retssystem hvor alle har frihed.

+ at der bør invisteres massivt i uddannelses systemet.

kom så RØD FRONT hurra hurra hurra. Velfærden vil vende tilbage

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-09-11 22:45

De radikale er da vist ikke rødt, så vidt jeg ved................og det er dem som bestemmer nu, som de har gjort før i tiden.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 16-09-11 22:57

Citat
kom så RØD FRONT hurra hurra hurra. Velfærden vil vende tilbage
Så skal rød front nok liiiige tænke sig lidt mere om. Foreløbig er 700 arbejdspladser i fare ! http://avisen.dk/chokolade-sjakket-fingrene-vaek-fra-sukkeret_151553.aspx

HH.

Kommentar
Fra : HansELund

Dato : 17-09-11 01:18

Hej med alle jer brokrøve.....

Jeg synes ikke at Danmark er sort eller hvid, rød eller blå....

Det ellervigtigste for mig er, at vi lever i et demokrati. Vores lille smørhul, er altså blandt andet skabt af socialdemokratisk ledede regeringer.

Det er også et faktum, ingen arbejdsgiver betaler mere i løn mm. uden at der har været en forhandling. I Danmark har vi tradition for, at disse forhandlinger varetages af fagforeninger. På begge sider..

Vi er ikke gode til at glæde os på andres vegne......

Ingen fornuftige mennesker, tror på at fremtiden er blevet mere stabil.... Men for fanden, vær dog glad for demokratiet og giv Helle en chance... Husk hun bliver nødt til at støtte sig til "Dronning Margrethe Vestager"

MVH@ns

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 17-09-11 03:16

jeg er enig med f.elsborg.
Og især er jeg enig med HansELund.
Jeg er glad over at leve i et samfund som det Danske og jeg er stolt over at de generasioner der var før os har lavet de ting de nu engang har og som vi dagligt mærker også selvom man ikke ligger mærke til det.
Jeg kan huske en samtale jeg ved et tilfælde overhørte mellem en bestefar og barnebarn, ( tror jeg nok de var).
De havde åbentbart talt om den foreskel der var sket, for den gamle sagde ja i har det godt idag så nem var det bestemt ikke i hans ungdom, den unge afbrød ham dog med et smil og sagde, men var det ikke også meningen at det skulle være nemmere, var det ikke det de havde kæmpet så hårdt for?.
Den gamle kunne ikke lade være med at smile igen og med et blink i øjet sagde han joo men ikke så godt.
Jeg kunne ikke lade være med at smile med.
Nogen gange når jeg brokker mig lidt kommer jeg til at tænke på på den gamle mand og mit humør bliver hurtigt bedre.
Jeg kunne bruge timer på at være lidt sur over at de radikale fik så godt et valg, for jeg stoler ikke på dem, men jeg gider ikke jeg vil heller glæde mig over at vi får en ny Statsminister, endda "for første gang" en kvinde, ikke fordi jeg tror at kvinder er bedre fordi de er kvinder og jeg er også glad på det danske folks vegne for den høje valgdeltagelse, for det giver mig nemlig troen på at det nok skal gå i fremtiden her i lille Danmark og vi behøver ikke nogen gud til at bevare Danmark det skal vi sku nok selv klare.
alan57

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 17-09-11 11:09

Jo jo, kloge ord alan57, kloge ord - og derfor er der ingen grund til at sætte det hele over styr...
Men når du skriver;
Citat
her i lille Danmark og vi behøver ikke nogen gud til at bevare Danmark det skal vi sku nok selv klare.
Hvad tror du, Dronning Margrethe d. 2. siger til det ?

Og mit sidste pip bliver alligevel: GUD BEVARE DANMARK

HH.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 17-09-11 11:16

Der er åbenbart mange (Blå) der har svært ved at acceptere demokratiet,...

skønt at se alle de,.. Blå,.. der nu skal ud at søge nyt arbejde,
'så kan de lære det',......

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 17-09-11 11:30

Og så skal vi bare fortsat huske, at med den borgerlige regering, så fremtiden meget sort ud,...
håbløs stilstand, og / eller tilbagegang,

til trods for alle deres sædvanlige tomme løfter....

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 17-09-11 11:31

HH "Hvad tror du, Dronning Margrethe d. 2. siger til det ?"

Hun siger nok, som en af hendes slægtninge "Paris er nok en messe værd", liegsom Marie/y, Alexandra, Henri m.fl.

Hvis nogen stak mig gamle ateist, over 300 mill kr om året, ville jeg også kunne lade som om jeg troede på Gud, Jahve, Allah eller Thor, julemanden, på at Løkke virkelig ikke kunne huske sit navn da han nåede hen til hotellet osv, det hele på en gang, ovenikøbet.

Hvis jeg ikke får alle pengene vil jeg holde fast i, at en gud der ikke har lavet noget de sidste 2000 år må være et fantasifoster

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 17-09-11 11:36

jeg siger det igen; Du er sku' herlig vagnr.

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 17-09-11 11:45

Jeg fatter ikke at almindelige arbejdere gider at stemme på blå blok? Det er kun for de velhavende og kun for profittens skyld. Andet er der ikke at hente i det blå. Kun mig mig mig og jeg jeg jeg.

Hvis det ikke havde været for det system som vi har haft længe i Danmark, så havde der kun været få succesfulde og mange mange lavtlønnede arbejdere. SÅ i kan takke de røde for at i overhovedet sidder i jeres paracelhus med en webergrill.

Er det fordi i tror at i er med på vognen når i stemmer blåt? De rige griner sku da af den hvide middelklasse. Jeg har et stort TV, altså har jeg livskvalitet. Bla bla bla. I arbejder for de rige, der tjener 6000% mere end i gør. Det er sku da for hjernedødt at i finder jer i det?
Ohh.. jeg arbejder i et meget fint firma der har stor succes og jeg har en lille mercedes så det går godt. Ja det går godt hvis man er materialist. Prøv at leve livet lidt og tænk lidt videre udover de småpenge i i tjener, mens jeres chef sniffer coke på en luders røvballe og griner af jer.

Livet havde været som i USA hvis det ikke havde været for de rødes sejlivede kamp mod den skånselsløse kapitalisme der gør alt hvad de kan for at tjene så meget som muligt på bekostning af andre.

SOm nævnt i en anden tråd, så har jeg til dato ikke fundet EN eneste grund til at stemme blåt, udover at man er egoist og kun tænker på hvor mange penge man tjener. Jeg pørger alle blå på min vej, indtil jeg møder en der oplyser mig. Så skal jeg nok stemme blåt derfter. Men jeg får altid den med at; Jeg gider ikke at diskutere politik og du er bare farvet af dine holdning. Bla bla bla. ja du er sørme god til at argumentere for dine synspunkter.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 17-09-11 13:32

Kartoffel88, jeg hørte/læste i går en analyse om socialisternes problemer, den gik groft sagt ud på, at socialisternes politik stadig er rettet mod en maskinarbejder fra 1970'erne, der nu er gået på pension og har sit nogenlunde på det tørre, mens den nye underklasse er etnere, psykisk syge mv, der ikke stemmer. Kan desværre ikke lige finde et link.

Skal jeg komme med mit bidrag er det lidt som Thomas Nielsen sagde for ca 30 år siden "Vi har sejret ad helvede til...godt".

Vi skal være glade for, at mange arbejdere, konotrfunktionærer osv. i dag sidder med egen bolig, bil(er) osv, men at eje opmuntrer åbenbart ikke så meget til at dele (være solidarisk), hver gang der har været en indsamling kan man jo høre, at de i gennemsnit gav mere på Nørre/Vesterbro end i Hellerup. Og det er da rarere at dele for dem der får, end for dem der giver.

Fogh, der dygtigt fik folk til at være kunder i velfærdsbutikken, i stedet for borgere i et samfund, har nok hoved"æren" for den hastige afvikling af samfundssindet det seneste 10-år. Det bliver nok ligeså svært at genskabe, som at putte tandpasta tilbage i tuben

Generelt er vores samfundsmodel voldsomt udfordret af såvel etnere, forskellige landes eu-borgere, vores egne borgeres lyst til at rejse ud af landet efter de har fået alt betalt af de offentlige kasser, fra hospitalet de blev født på, over vuggestue/skole/gymnasium til universitet, hvorefter de opdager de selv skal betale skat til ANDRE, osv.

Selv om jeg meget gerne ville bevare vores rettighedsbaserede system, er jeg bange for vi får flere og flere forsikringsordninger i stedet. Bare vi kan bevare sikkerhedsnettet for de svageste er det måske ikke så slemt, men jeg tvivler på man så kan undgå et A og B, måske også C-hold.

HH, du kender garanteret en eller anden variant af flg. "Einstein fik ved et selskab Marilyn Monroe til bords, de havde ikke så meget at snakke om, så Albert spurgte Marilyn, om hun ville gå i seng med ham for 1 million $, det ville hun gerne. "Vil du for 200$?", "Tror du jeg er luder?!", "Det har vi fastslået, nu forhandler vi om prisen!"

300+ millioner om året for at have en dybt udemokratisk paradefunktion er absurd, ligesom at universet skulle være blevet skabt af gud, når enhver ved, det var Darwin der lavede Big bang

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 17-09-11 13:48

Citat
300+ millioner om året for at have en dybt udemokratisk paradefunktion er absurd, ligesom at universet skulle være blevet skabt af gud, når enhver ved, det var Darwin der lavede Big bang
Nemlig

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-09-11 13:57

Citat
Der er åbenbart mange (Blå) der har svært ved at acceptere demokratiet,.
citatet er fra en af kommetarerne her i tråden, en som læser kommentarer som fanden læser bibelen, ikke i en eneste af kommentarerne står der noget om at nogen ikke acceptere demokratiet eller for den sags skyld valgresultatet, derimod er vi nogen som håber at de unge røde vælgere bliver voksne til næste gang der er valg til folketinget

Der er nemlig en evig gyldig sandhed som siger
Citat
Den som ikke er socialist som ung, har ikke noget hjerte - men er man stadig socialist som voksen, så har man ikke nogen hjerne

Kartoflen her som har startet tråden virker ung og uden erfaring, men der er altså håb om at han eller hun bliver klogere.

Og alle i som jubler over en kommende rød regering, der er altså ikke rødt flertal i folketinget og Helle kan ikke gennemføre noget som helst uden at spørge Margrete fra de radikale eller nogen af de borgelige partier, det bliver noget af en balancegang samme Helle skal præstere for at få gennemført sine valgløfter, ja faktisk tror jeg ikke at hun holder en hel valgperiode

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-09-11 14:26

Og glem så ikke.....

Der var KUN et rødt parti der "vandt" (og de får INTET at skulle have sagt)

Der var sørme 3 blå

Blå og rød kan ikke bruges til noget i denne sammenhæng.....

MEN DER ER STADIG FLEST BLÅ I DANMARK (hvem sagde demokrati )

Citat
SOm nævnt i en anden tråd, så har jeg til dato ikke fundet EN eneste grund til at stemme blåt, udover at man er egoist og kun tænker på hvor mange penge man tjener.

Og den ENESTE grund til du ikke kan finde en grund, er at du KUN åbner ører og øjne når "de røde" taler.....

Der er ikke noget galt med de "røde"
Der er ikke noget galt med "de blå"

Men der er noget galt med de "farveblinde" der ser ALT i SORT....

Citat
og kun tænker på hvor mange penge man tjener

Det gør ALLE 5.1 mill. vælgere - slaget går blot på hvem der får det største udbytte

PS....

Det var DIG der skrev "tjener" - Desværre er der ikke meget over 2 mill der TJENER deres penge......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-09-11 14:29

Hov....

Ret lige 5.1 til 4.1 vælgere

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-09-11 14:34

Lidt sjovt at se hvordan Helle jublede efter valget: Vi gjorde det
hvad gjorde de? både S og SF tabte stemmer og Helle i særdeleshed gik tilbage i personlige stemmer, så hvorfor jubler hun nå det må fremtiden vise, Det bliver den radikale Margrete som regerer og Helle bliver en marionet dukke

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 17-09-11 16:17

At kartoflen lider af ungdommens naivitet, er der ingen tvivl om.

Når du skriver sådan her, kartoffel;
Citat
Hvor er det bare stort at vi vandt i dag. Farvel nazistiskfolkeparti, jeres latterlige tid er ovre. Adios stupudos.
Vil jeg bare gøre dig opmærksom på, meget kan siges om DF, men at de sværger til nazismen, det er ihvertfald ikke et af ordene !

Når det så er skrevet, så vil jeg ikke undlade at gøre dig opmærksom på, at den blok du ynder at fremhæve - altså Rød Front, som værende den der har menneskesyn og demokrati i højsædet, næppe har det - og aldrig får det !
Jeg går udfra, at du ikke kender så meget til Rød Front, men, at du på en eller anden måde lod dig medrive af Johanne eurofobien. Fair nok. Men gør dig selv - og andre en tjeneste, gå på biblioteket og lån en masse bøger om emnet.

Her er et meget lille uddrag af, hvad Rød Front er for en "fætter" Som du vil se, er det ikke ordet, demokrati, der ligger først for i tankerne.

Fra sangen "Rød front!"

Rød front! Nu griber vi til våben
her hjælper ikke bøn og trods!
Rød front! Nu ligger målet åben
thi nu tilhører gaden os!
Nu skal fortids møre mure falde
vi som fri fra fængslet går
Rødt stråler stjernen for os alle
og seglen skærer, hamren slår!

Fra Den Store Røde Sangbog

Medlemmer af den danske venstrefløj har i årtier prædiket væbnet revolution, politisk vold, diktatur, undertrykkelse af frihedsrettigheder, o.s.v., ligesom de har forsvaret massemordere og diktaturer i Sovjetunionen og Østblok-landene, Kina, Nordkorea, Albanien, Jugoslavien, Kampuchea, Vietnam, Laos, Zimbabwe, Cuba, Nicaragua m.fl. Nogle har endog ikke ladet det blive ved snakken men har aktivt anvendt vold eller støttet andres brug af vold.
Med murens fald i 1989 fik piben til tider en anden lyd, og bortforklaringerne begyndte for nogens vedkommende, mens andre holdt trofast og stædigt fast i egne ekstremiteter.

HH.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-09-11 18:29

Dette er ikke et diskussions-oplæg.Og slet ikke rettet til gummihovedet kartoffel88.
Han er tydeligvis åndelig og psykisk retarderet. Men en hjerneskade behøver jo ikke være selvforskyldt.
Men det er fanneme selvforskyldt,hvis ikke man ikke forsøger at gøre brug af resterne.

Mit egentlige ærende,var såmænd bare at anbefale en god del avislæsning.
Morskaben er begyndt.

Og underholdningsværdien vil helt sikkert stige,det næste halvårs tid.Og hva`fa`en,"sammenrendet"
af Gucci holdere og gammel kommunister,kan vel ikke sætte alt overstyr,på seks mdr.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-09-11 18:52

PS.:Hvordan synes du selv,din overskrift ta`r sig ud,klaphat:
Citat
Tillykke Danmark. DF uden indflydelse:-)

Når det er kommet frem at Gucci`en allerede har leflet for DF. Godaw do.

M.

Kommentar
Fra : HansELund

Dato : 17-09-11 23:15

Det ville klæ alle at tale pænt til hinanden. Det er ikke værdigt at omtale medmennesker som Nazister mm. (selvom de er nogle klaphatte ) på samme måde er det næppe af stor betydning hvilken håndtaske som Danmarks (formådentlig) næste statsminister bruger. Det kunne jo være en gave...

Valgresultatet er jo alt andet særlig let at arbejde med. Synes det tjene Helle Thorning til stor ære, at hun inviterer til samarbejde.... De blå der skriver her og mange andre steder, viser med al ønskelig tydelighed, at de er nøgle røvhuller, der kun tænker på sig selv.... og at de har været godt tilfredse med den førte blokpolitik....

Min far døde i koncentrationslejr, så jeg er måske lidt øm på dette område... Der var ikke sørget for tilstrækkelig sikkerhed. Ingen fagforening/sikkerhedsrepræsentant, havde sørget for sikkerheden i vagttårnene - så han slog sig ihjel, da han faldt ned fra vagttårnet.....

Uanset om I hopper eller danser - det samfund vi lever i, i Danmark er skabt ved samarbejde, og af socialdemokratisk ledede regeringer, der ikke har ført blokpolitik.....

Hvad går der galt for jer fra "blå stue"..... Synes I at Lene Espersen forvaltede hendes mandat tilfredsstillende? Hvad med Lars Barfor som Fødevareminister, der så gennem fingre med at fødevarene blev for gamle? Hvad med Lars L der havde gevaldig rod i bilagene? Hans Engell der kørte med en pind i ørene?...... listen er uendelig. Alligevel er det en håndtaske der betyder noget.... og så en masse skræmmebilleder og fremtidig fallit og Græske tilstande..... (Husk i Grækenland betaler man skat, hvis man har lyst)

Kom nu med sagligt, nogle anstændige angreb, istedet for at sidde ondskabsfuld og skyde med spredhagl.

MVH@ns

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-09-11 23:59

Faktum og ikke spredehagl
Citat
Den som ikke er socialist som ung, har ikke noget hjerte - men er man stadig socialist som voksen, så har man ikke nogen hjerne
Citat
At kartoflen lider af ungdommens naivitet, er der ingen tvivl om
Citat
både S og SF tabte stemmer og Helle i særdeleshed gik tilbage i personlige stemmer
Citat
Anker Jørgensen efterlod en statsgæld på 500 milliarder kr.
Poul Schlüter efterlod en statsgæld på 100 milliarder kr.
Poul Nyrup efterlod en statsgæld på 220 milliarder kr., som så senere, ved nærlæsning, er et forkert beløb. Det rigtige tal er desværre 268 milliarder go'e danske kroner.

Lars Løkke har, trods en verdensomspændende finanskrise af dimensioner, budgetteret med en statsgæld på 80 milliarder kr.
Citat
Vores kommen statsminister har gentagne gange løjet overfor myndighederne for egen vindings skyld (det ville alle andre være blevet straffet for). Hun deltager så lidt som muligt i at bære den fælles byrde. Vores kommende udenrigsminister kan ikke engelsk, kan ikke tælle, ved ikke meget. Vores ny økonominister er gammelkommunist og tidligere kammerat med Honnecker og hvem han nu eller mødte i Kreml.
citaterne er alle fra tråden her og er ikke uanstændige eller ondskabsfulde angreb, kun konstanteringer af tingenes tilstand

Kommentar
Fra : HansELund

Dato : 18-09-11 00:25

Ja, men selvom det er citater du har "gaflet" er det jo ikke ensbetydende med at de beskriver sandheden om de faktuelle forhold....

Mener nu at Lars Løkke efterlod et beløb, større en 80 milliarder... men det er uden betydning..

Din melding om socialist ung/gammel er jo bare en konstatering af, er man ung har man mange udgifter (børn/hus mm) når man bliver ældre har mange som regel nok...

Jeg er statstjenestemand (lokomotivfører) og kan sagtens se, at tingene vender lidt på hovedet... Jeg kan også se, at udlicitering, outsourching mm. giver flere penge til den ansatte.... konkurrence er godt for mange....

Men når jeg ser hvordan de ansatte på sygehusene og plejehjemmene løber, så græmmes jeg....

Jeg er medlem af socialdemokratiet og det er jeg tilfreds med. Vores politik indbyder til samarbejde.... Det har vi manglet i 10 år.... Det har været Pianisten der har styret festen.....

MVH@ns

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 18-09-11 12:10

Anker Jørgensen var ikke så dum som man skulle tro:

http://www.information.dk/202207

Hvad er så heller ikke sandt ved de tal der bliver slynget rundt herinde?
Der er mange blå floskler som er trættende at lægge ører til.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 18-09-11 12:14

Hans, hånden på hjertet, hvor meget socialdemokratisk politik får Helle lov så at udføre ?
Efterlønsreformen skal S.SF æde. 24 års reglen skal S.SF æde. Deres 12 min skal S.SF æde i sig igen.
Grænsekontrollen skal sløjfes igen - siger S.SF. Menæh, der er bare en aberdabei ved det cirkus, - og det er, at de sidste meldinger fra EU siger, at grænsekontrollen skal genindføres....

Socialdemokraternes hykleri kommer især til udtryk, når du skriver; "Det har været Pianisten der har styret festen....."
Nu skal aller aller aller yderste venstrefløj styre festen... Eller hvad ?

Vi skal altså ha' en minister som har tungekysset med E. Honecker. Her er kommentarer vel i og sig overflødige.
Hvilke signaler sender vi til vores allierede Nato-samarbejdspartnere, når regeringen støttepartier, for det første, er direkte modstandere af alliancen - og for det andet, stemmer nej til alt hvad der har med Nato at gøre. Jeg frygter vi får fodnote skuespillet om igen - og det der er værre.

Nu angler Helle efter, at DF skal komme og redde hende ud af fadæsen vedr. efterløn.
Jamen, jamen har Helle ikke forstået, at hun selv har budt Marianne Vestager op til dans ? Nu må Helle vælge. Enten danser hun dansen med Marianne færdig - eller, smider Helle, Marianne ud af ballet og får andre dansepartnere. Jo jo, det er hårdt det her, livet består nu engang af fravalg og tilvalg - det er sjældent man får det hele på en gang - altså, det er svært at blæse med mel i munden....og det er svært at tale med uld i mund...

HH.

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 18-09-11 12:18

Det er blandt andet det socialistiske sikkerhedsnet i Danmark, der gør at vi er dygtige til at skabe mange små virksomheder, der har gjort Danmark til det land det er. . Alle har muligheder og det er ikke katastrofalt hvis man fejler, som i USA og andre steder.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 18-09-11 12:26

Vedr. Kartoflens indlæg om Anker.
Jeg henleder opmærksomheden på denne udtalelse fra Knud Heinesen.

Citat
Tjae, allerede som finansminister udtalte Knud Heinesen, cand.polit. og socialdemokratisk politiker under Anker, sig jo om afgrunden.

Senere har han udtalt at landet under Anker var havnet /dybt/ i afgrunden, og dermed indirekte at det kun var Schlüter-regeringerne der fik landet op igen.

At føre økonomisk politik som Anker Jørgensen er vist ikke lige det der skal til.

Jeg ser i øvrigt at Balder Asmussen er cand.mag. - hvad mon humanister ved om nationaløkonomi? Selv har jeg trods alt en fortid som stud.polit., selv om jeg endte som cand.scient.

Ovennævnte er i samme artikel - og er et svar den go'e Balder.

HH.

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 18-09-11 12:37

Ja min overskrift og startindlægget blev skrevet i en brændert efter en lille bytur. Jeg bryder mig ikke om DF og deres ligesindede og sympatisører, men at kalde dem nazister var i overkanten.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-09-11 12:44

Citat
Det er blandt andet det socialistiske sikkerhedsnet i Danmark, der gør at vi er dygtige til at skabe mange små virksomheder

Hvad er det for et socialistisk sikkerhedsnet vi har i DK

Er det Enhedslisten du tænker på......

Det må vi dæleme se at komme af med - DDR er lukket så exporten kommer retur

Kommentar
Fra : HansELund

Dato : 18-09-11 12:47

Bare vent og se, når det radikale bagland har talt.... Pia er jo ved at placere sig selv i ringhjørnet..

Ønsker Helle held med projektet, det er godt for Danmark...

MVH@ns

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 18-09-11 13:40

Jeg forstår ikke at nogle stadigvæk kalder DF for nazier, hvis man ikke er enig med dem så sig det.
Sidst blev jeg så gal at jeg stemte på DF også selvom jeg ikke er enig med dem og jeg har altid stemt på socialdemokraterne, men så skulle Poul Nyrup lige ødelægge det ved at sige at de aldrig blev stuerene.
Det siger man bare ikke om noget parti der sidder i folketinget fordi nogle mennesker har stemt derind.
Jeg vil bare ikke være med til disse ting og jeg vil kæmpe for at også dem jeg er uenig med har lov til at være med uden at blive svinet til.
alan57

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 18-09-11 14:00

Du har ret alan57. Se mit indlæg lidt længere oppe.

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 18-09-11 14:11

Heide-Ho:
Knud Heinesen tog fejl. Schlüter fik landet op igen netop pga den økonomiske politik som Anker førte. Den økonomiske politik som VKO har ført de sidste 10 år, er som at pisse i bukserne. Det varmer her og nu. Går det, så låner vi bare pengene.
Nej der skal mere langsigtet økonomi til.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-09-11 14:13

HansELund,er dette ikke lidt selvmodsigende:
Citat
Det ville klæ alle at tale pænt til hinanden.

De blå der skriver her og mange andre steder, viser med al ønskelig tydelighed, at de er nøgle røvhuller, der kun tænker på sig selv....

Denneher har jeg grublet en del over:
Citat
Min far døde i koncentrationslejr, så jeg er måske lidt øm på dette område... Der var ikke sørget for tilstrækkelig sikkerhed. Ingen fagforening/sikkerhedsrepræsentant, havde sørget for sikkerheden i vagttårnene - så han slog sig ihjel, da han faldt ned fra vagttårnet.....

Var han vagtpost??????

Denne her,lyder sådan set,vældig sympatisk:
Citat
Jeg forstår ikke at nogle stadigvæk kalder DF for nazier, hvis man ikke er enig med dem så sig det.
Sidst blev jeg så gal at jeg stemte på DF også selvom jeg ikke er enig med dem og jeg har altid stemt på socialdemokraterne, men så skulle Poul Nyrup lige ødelægge det ved at sige at de aldrig blev stuerene.

M.

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 18-09-11 14:25

Heide-ho:
Der skulle have stået; gårdet GALT, så låner vi os bare ud af det.

Men. Jeg indrømmer dog gerne at jeg ikke aner hvem Knud Heinesen er og hvad han har sagt. Det var længe før min tid. Pointen er bare at man kan finde utallige artikler der sviner den anden part til, eller glorificerer sig selv.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 18-09-11 14:29

Hej Kartoffel.

Arrrrrrhhhhhh, sku' vi nu ik' liiiigeeee.....
Knud Heinesen var altså finansminister under Anker regeringen.
Såeee, alene af den grund, er Knud nok den bedste til at udtale sig.

Men bortset fra det, Anker var - og er da et meget sympatisk menneske - absolut da. Men klejnerne, dem ku' han skutte passe på.

HH.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-09-11 14:34

Citat
Farvel nazistiskfolkeparti, jeres latterlige tid er ovre.

Citat
Ja min overskrift og startindlægget blev skrevet i en brændert efter en lille bytur.

Mon ikke du skulle parkere bajerne,til EFTER en trådstart.En ynkelig dementi.

Til din orientering: Dansk Folkeparti har fået 12,3% tilslutning,af den danske vælgerbefolkning.Hvilket udmønter sig i 22 mandater til vores Folketing.

At antyde disse skulle være nazister,taler vist for sig selv.Udtrykket "gummihoved",er vist helt på sin plads.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-09-11 14:53

Citat
Jeg indrømmer dog gerne at jeg ikke aner hvem Knud Heinesen er og hvad han har sagt.

Næh... men du vil gerne fremstå,som den store politiske analytiker.

Mit råd: Hold dig til bajerne.Det er nok der,du klarer dig bedst.

Skulle du ryge ind i nogle ædruelige øjeblikke,så sæt dig lidt ind i DK`s historie.

M.

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 18-09-11 15:53

Mosebaek:

Når man rækker en hånd ud, eller trækker noget i land, så bør du ikke træde yderligere i det. Det er ikke en god skik.

Du aner i øvrigt intet om hvor meget jeg ved og om hvad. Men jeg ved jo heller ikke noget om hvor meget du ved eller om hvad, da du ikke har formået at skrive nogle argumenter. Du har blot gået efter manden i hele tråden. Ikke lige noget der bør tages alvorligt i et debat fora.
Og jeg HAR trukket min udtalelse om at de er nazister i land. Det står mig frit for at sige noget og skifte mening.
Udover det, så har jeg ret til at være rød og have den holdning. Du har også ret til at være blå. Det er jo derfor jeg bringer emnet op herinde, for at lære noget mere og skabe en debat.
Så at jeg ikke har særligt meget viden og bør holde igen med bajere og den slags, synes jeg ikke hører til herinde.
Men ellers synes jeg godt om dig. Har været herinde i mange år og under mange navne Jeg tror ikke du bryder dig om mig, så det behøver du ikke bringe op.

Heide-Ho:

Men hvornår udtalte Hans Heinesen sig om det? Var det lige efter han gik af, eller efter en årerække? For som artiklen antyder, så var Anker jo ret snedig. Jeg ved godt at forfatteren ikke er økonom, men jeg tager nu hans ord for det, frem for dine, selvom du er uddannet inden for økonomi, da jeg ikke rigtig har nogen mulighed for at finde ud af hvad du er lavet af og hvor kvik du er. Ikke noget personligt, men der er ikke mange links fra dig, så jeg vælger at tro at en statsminister ved lidt mere om emnet end dig, især da han er omgivet af spindoktorer og økonomer.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 18-09-11 16:37

Citat
da jeg ikke rigtig har nogen mulighed for at finde ud af hvad du er lavet af og hvor kvik du er. Ikke noget personligt, men der er ikke mange links fra dig, så jeg vælger at tro at en statsminister ved lidt mere om emnet end dig, især da han er omgivet af spindoktorer og økonomer.

Hej Kartoffel, til din første sætning; Nej jeg er ikke særlig kvik.

Ikke mange link..? Hmmm, det kan du godt ha' ret i. Hvis du tænker på de udsagn jeg er kommet med vedr. Anker, Poul Schluters, Poul Nyrups og Lars Løkkes statsgæld, så taler jeg udfra den viden jeg har.
Men omvendt, så kan ikke forstå, hvis du og andre mener at tallene er forkerte, hvorfor uglen i hulen, fremlægger I så ikke de rigtige tal..?
Vagnr. f.eks., han er pisse skrap til statistikker Hvorfor fremlægger han ikke "de rigtige tal" ?

For at komme tilbage til regeringen Anker Jørgensen. Prøv lige at tænke dig om een gang til. Heinesen var Ankers finansminister - og derfor er han den mest troværdige. Jeg har aldrig hørt om en finansminister som taler sig eget arbejde/regerings politik imod - med mindre, der er grund til det.
Har du det ?

Mvh.
HH

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 18-09-11 16:47

Hmmm.. Ja du siger noget.
Jeg prøver lige om jeg kan grave andre tal frem, der siger noget andet

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 18-09-11 17:19

For et par år siden stillede jeg flg spm

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=138575

hvor jeg faktisk var overrasket over hvor dårligt det gik med Dks økonomi, svarene viste ikke den helt store interesse for emnet.

Det er der kommet nu, efter at vores nedtur er fortsat, desværre!

Nu er vi ved at få en nyregering, der vil prøve en anden vej til at skabe vækst, nemlig bruge offentlige midler (højere skatter, lad os bare være ærlige) til investering I uddannelse, til at skabe arbejdspladser mv. Man kan selvfølgelig være uenige om det er den rigtige medicin, men at det er gået dårligt de sidste 10 år kan man ikke være uenige om, Dk er raslet ned af ranglisten på økonomi, konkurrenceevne, uddannelse mv.

Jeg frygter at V,K,O og LA vil vælge den amerikanske model, hvor republikanerne virker som om de hellere vil køre landet helt I sænk for at ramme Obama, end risikere han får landets økonomi på fode (efter den blev kørt I sænk af Bush jr-) og bliver genvalgt, men håber selvfølgelig at man kan få etableret et fornuftigt samarbejde om at genrejse landet, og at alle partier vil gøre alvor af deres løfter om samarbejde hen over midten.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-09-11 17:26

Citat
men at det er gået dårligt de sidste 10 år kan man ikke være uenige om,

Det er ikke svært

Træk ""verdenskrisen" UD af økonomien - så kan du skylde regeringer for resten......

Vi har haft kæmpeopsving og klarer os bedre end de fleste i denne krisetid.....

meeeen - der er ret gode muligheder for at det nu bliver ødelagt

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 18-09-11 17:30

rfei. verdenskrisen startede i Dk et år før i USA, regeringens skattelettelser på ejerboliger pustede priserne kunstigt op, boligkrisen startede sommeren 07.

Og hvis du læste linksne i det spm jeg henviser til ville du se, at vores vækst var i bund mange år fær verdenskrisen!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-09-11 17:50

Citat
at vores vækst var i bund mange år fær verdenskrisen!

Så kan vi jo diskutere hvor "bunden" er.....

Hvem hulan siger at et så lille land absolut skal ligge øverst

DK har nok været et af de mest "retfærdige" lande de sidste 500 år

Laver man "sammenligninger" skal det jo foregå med lande der HELE TIDEN har haft "vores" standard - ellers giver det ingen mening.....

Det er jo logik at lande der tidligere var langt bagefter nu "vokser" mere end os - de er endelig vågnet op - derudover skal man tage tal og statistikker med det gram salt der hører til....

Statistikker er de værste fordrejninger af sandheden der findes og fortæller det man VIL høre/se....

Putter du 500 mennesker på et UNI og skyder dem der ikke består en eksamen - ja så er beståelsesprocenten 100

Vi har efterhånden vænnet os til at 179 "arbejdsmænd" klarer alle vores problemer og gud nåde og trøste dem hvis de så også forlanger "betaling" for det - GRATIS-princippet lever i bedste velgående i DK...

ALLE vil ha´ - INGEN vil betale

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-09-11 18:42

Citat
Og jeg HAR trukket min udtalelse om at de er nazister i land. Det står mig frit for at sige noget og skifte mening.

Jamen okay,kartoffel88.Jeg kan da også blive lidt "grov i mælet",alt efter hvem jeg debatterer med,og hvordan tonen falder.

Jeg synes bare det er lidt for billigt,at kalde DK`s tredie største parti,for nazitisk.Det skulle så være mere end hver tiende dansker,der er nazist.Det er jo helt til grin.Det ved du også.

Et + skal du dog ha:Jeg havde ærlig talt ventet på at blive blakket. Dette skete så ikke.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 18-09-11 18:54

refi, det er ikke kun et spm om vækst i %, som nævnt har Luxembourg, der hele tiden har været langt rigere end os, vokset 2½ gang så hurtigt som Dk de sidste 10 år.

Imens vi har fået slidgigt af at klappe os selv på ryggen over hvor gode og dygtige vi er, har et land som Singapore, der var et U-land da de fik selvtsændighed for små 50 år siden overhalet os økonomisk. i Pisa-undersøgelser mv, så nu rejser vores politikere, forskere og lærere til Singapore for at lære hvad vi skal gøre for at få gang i hjulene igen!

Den hidtidige danske indsats minder mest om strudsen, hovedet i busken, så blir vi nok ikke ædt!

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 18-09-11 19:19

Her er en spændende kort artikel fra Ugebrevet A4 om VKOs medansvar gennem krisen:

http://www.ugebreveta4.dk/2009/200917/Leder.aspx

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-09-11 19:19

Citat
som Singapore, der var et U-land da de fik selvtsændighed for små 50 år siden overhalet os økonomisk

Klart !!!! de gik fra næsten 0 til 10 kr. i timen

Prøv et kig på vores løninflation - den er næsten 100 doblet i de sidste 50 år - find så et land hvor det samme er sket (og som derved er blevet BEDRE stillet)

Vi KAN ikke konkurrere med "østen" med produktionsomkostninger - og kommer sikkert aldrig til det...

Den dag resten af verden når vores "standard" vil vi ALTID vedblive at være et lille land....

Vi har slet ikke råd til de levevilkår vi forlanger af landets politikere - vi har bare så pokkers svært ved at acceptere det....

Der er ikke noget nemmere end at love guld og grønne skove, men før eller siden kommer regningen og så hedder det RKI i verdenssamfundet - så er det pludselig os der skal bede om ulandsbistand

Se hvad der sker i Grækenland - de er nu på rette spor med det resultat at ALLE brokker sig

Selv Tyskland har store problemer - det er KUN mængden der holder dem på ret kurs.....

Vi kan IKKE leve som vi gør og lade 1/3 af befolkningen sørge for at ALLE lever som grever.....

Hvornår indser man det

Det hjælper IKKE at skabe 200.000 jobs mere eller mindre i den offentlige sektor - det er blot "byttepenge".....

Det er de private der skal gang i - og det gør man ikke ved at "tvinge" dem ud af landet....

Det gør man ved at give dem SAMME vilkår som "østlandene" ....

De fleste danske virksomheder kunne producere dobbelt så meget hvis betingelserne var de rigtige....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-09-11 19:25

Citat
Her er en spændende kort artikel fra Ugebrevet A4 om VKOs medansvar gennem krisen:

Som ejes af LO

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 18-09-11 19:33

Hykleriet længe leve.

Øget toldindsats
Nick Hækkerup mener, at frygten for smuglerbander er en helt anden diskusion.

"Problemet er ikke mængden af lovlige cigaretter, men derimod de mange kopicigaretter, som kommer ind i landet. Der har vi i forvejen en problemstilling, som vi vil løse ved at øge toldindsatsen," siger Nick Hækkerup.

"Jeg ved ikke, om det kan gøre det alene, men der er ingen tvivl om, at det hjælper," siger han.

Hmmmm.....Hvem tordnede imod den øgede grænsekontrol..?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-09-11 19:40

Næste gang,stemmer jeg sgu på dig refi.

Jeg tror du udtrykker tusindvis af danskeres tankegang. Incl. min.
(Uanset om de vil indrømme det,eller ej).

Jeg er fuldkommen enig.

Sagde nogen spytslikker...... for mig ingen alarm. Manden har jo ret....... alle ved det..... vil bare ikke indrømme det.

Vi kan simpelthen ikke leve af at barbere hinanden,og tørre røv på hinanden.
Virkeligheden,er en anden. Det vil på et tidspunkt,gå op for selv Enhedslisten.

M.

Kommentar
Fra : HansELund

Dato : 18-09-11 19:45

Hvis man kan lave en konklousion på denne tråd må det være:

Her bliver vi aldrig enige.... Hvem siger også at vi skal det?

Vi lever i et smørhul, et dejligt land. Problemerne er derfor håndgribelige..... Nogen mener vi skal være stolte og gå foran resten af verden. Andre mener, at vi skal sætte pigtråd og elektrisk hegn omkring hele kongeriget.

Dvs. den negative vinkel er, at ingen andre i verden må kende vores model. Den anden side mener: "Lad os gå i front"...

Nogen vil nu foreslå et spørgeskema..... så finder vi svarene.....

Forslag:

Betaler du for meget i skat?
ja:
Nej:

Vil du Hænges eller skydes:
Hænges ja:
Skydes ja:

Til syvende og sidst, jeg tror på det bedste i alle mennesker (jeg er socialdemokrat) - derfor tror jeg også på sammenhold og det bedste i alle mennesker. Jeg er ikke i tvivl om, at vi får det bedst, hvis vi stikker hovederne sammen og løser problemerne.....

Jeg har på det seneste haft temmelig stor kontakt til sygehusvæsenet. Røde og blå patienter ligger side om side.... (ganske almindelige mennesker) - tror ikke at de blå patienter vidste at de kunne blive syge. (de røde patienter frygtede at de kunne ske..)

Hvad mener I om, at man bliver visiteret til korttidsplejehjemsplads, efter at have fået 3 x kemo og 33 gange strålebehandling. Selvom man stadig er meget plejegrævende, udskrives man til plejehjem....

Fakta: Nu skal du selv betale 105 kr i døgnet for at være syg... (de 82 øre går til vinduespudsning hver dag)

Hallo vi lever Danmark.... Velfærdsdanmark........

Derfor savner vi (jeg) saglige argumenter og ikke mere snak om Nazister.....

Kærlig hilsen

Hansemand

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 18-09-11 19:52

Absolut da, refi er inde på noget helt rigtigt.

Mosebaek, du kan nok ikke stemme på refi ? Ja, nu ved jeg selvfølgelig ikke, om refi er folketingskandidat - men hvis du stemmer på LA, så skulle den være der.

HH

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-09-11 20:17

Citat
Hallo vi lever Danmark.... Velfærdsdanmark........

Der "knækker" tråden jo....

DU forventer at ALLE står på spring for at tørre dig efter toiletbesøg - og det skal naturligvis være GRATIS.....

Du siger du er socialdemokrat - så har du jo forklaringen - NOGEN skal før i "køen" end andre - syntes det selv det er godt - hvor går grænsen.....

Nu skal man jo ikke træde på en syg, men kunne sygehusets "visitation" skyldes at "nogen" havde MERE brug for pladsen end dig

En af grundene til man vil "koncentrere" sygehusene er NETOP for at give en bedre visitation - det er noget sygehusenes læger har ønsket i MANGE år men desværre har det ikke vundet gehør i befolkningen da der jo , som altid, er nogen der føler sig "forfulgt".....

Men vi kan jo gå på kompromis.....

Danmark bliver omdannet til verdens største plejehjem (vi er i forvejen godt på vej) - alle lande kan, mod betaling naturligvis, sende deres borgere hertil - de få danskere der kan/vil arbejde, bliver så ansat som plejepersonale - løn kan de så få hvis udlandet ikke går i betalingsstandsning...

PS...

De der så vil arbejde med andre ting flytter blot til udlandet....

Gad vide om det kunne være en god forretning.....

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-09-11 20:27

Citat
Hvad mener I om, at man bliver visiteret til korttidsplejehjemsplads, efter at have fået 3 x kemo og 33 gange strålebehandling. Selvom man stadig er meget plejegrævende, udskrives man til plejehjem....

Jamen enig i at der er meget i vort land,der ikke dur.Men at give Lars Løkke skylden for alt dårskaben,synes jeg er meningsløst.Fakta er jo at vi har oparbejdet en velfærdssamfund,som vi slet ikke har råd til.(Bl.a. på grund af en halv mill. indvandrere,der også skal nyde "velfærden").

Hvis ikke dette går op for den nye regering,ender vi i samme hul som Grækenland,Italien,Spanien og Irland.(Og dette får trods alt vel ikke den borgerlige regering,skylden for).

På et punkt,er jeg "rød":Hvorfor i himlens navn,skal vi fortsætte et håbløst militær engagement i Afghanistan.Det fører jo til samme retning,som hønsene skraber. For få dage siden,så vi igen Taliban,gå ind i Kabul,og dræbte en læs af uskyldige mennesker.Det er jo helt tydeligt,der ikke er det mindste form for fremskridt. (Over 40 danske soldater dræbt....ja undskyld.... men til ikke det mindste nytte). Og det samme med Libyen: Hva`fanden skal vi bruge mill. af kroner,for at likvidere Kadafi.Der kommer bare en endnu mere benhårdt islamisk styre,ala Iran.
Den slags mennesker vil ikke demokratiet,de bytter bare rolle.

Nå,jeg fraveg vist "dagsordenen",en smule.

M.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-09-11 20:39

Citat
Nå,jeg fraveg vist "dagsordenen",en smule

Jaaaa

og et par PÅSTANDE der ER påstande

Citat
Hvorfor i himlens navn,skal vi fortsætte et håbløst militær engagement i Afghanistan.

Det ER vi jo også ved at afslutte

Citat
Hva`fanden skal vi bruge mill. af kroner,for at likvidere Kadafi.Der kommer bare en endnu mere benhårdt islamisk styre,ala Iran.

Det er dæleme en påstand der vil noget - ved du noget resten af verden ikke ved ?????

Men lad os da stoppe al velfærd til andre end herboende DANSKE STATSBORGERE (ulandsbistand, indvandrere, Nato, EU osv....- så har vi råd til at slå om os med penge - men vi bliver sgu noget ensomme

Vi kan sagtens "brødføde" os selv - men det er så også det...

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 18-09-11 20:44

Jeg er ked af, at jeg åbenbart udtrykker mig så dårligt, at refi (og andre?) misforstår det, så jeg vil prøve at gøre det helt klart.

Singapore er rigere pr. indbygger i dag, end vi er!

I Singapore lærer børnene at læse, matematik mv bedre end danske børn!

En større andel af Singapores unge får en højere uddannelse end vores unge gør!

Det er det det handler om.

Meget af det øvrige refi skriver (hvor jeg sådan set syntes han giver mig ret) er jeg forståeligt nok enig i, med en meget vigtig forskel.

Det er nærmest umuligt at sammenligne et velfærdssamfund som det danske staig er, med de fleste andre lande.

Vi har en højere skat, ja, men til gengæld er der en masse ting vi ikke skal betale selv.

Når ungerne går i en kommunal daginstitution, så passes de af offentligt ansatte.

Hvis ungerne går i en privat daginstitution, så passes de af privat ansatte.

De privat ansatte i daginstitutionen tæller med blandt de "gode", dem der tjener penge til landet i stedet for bare at bruge vores skattekroner, ik å?

Men i begge tilfælde betales langt hovedparten af udgifterne af det offentlige, så, bortset fra hvor medarbejderne i institutionerne står i statistikken, hvad er så forskellen?

Den sammenligning holder i rigtig mange sammenhænge, derfor er vores skattetryk så højt i forhold til de fleste andre lande, men det vi har til overs, efter vi har betalt skat, div egenbetalinger, sundhedsforsikringer, betaling for børnenes uddannelse osv., er der ikke den store forskel på.

Hvis man er rigtig rig, har man selvfølgelig flere penge til overs i fx USA, hvis man er fattig, har man mere til overs her.

Spørgsmålet der står tilbage er, er det værre at de rige er "fattige" i Dk, end at de fattige kan klare sig nogenlunde i Dk, men er rigtig fattige i mange andre lande?

En amerikansk filosof, John Rawls, nåede frem til, at det ideele samfund ville være et der blev skabt af nogel kloge hoveder, der skulle blive enige om idealsamfundet, hvorefter de alle skulle ø og genopstå, uden at vide om de ville være kloge eller dumme, rige eller fattige, slaver elelr herremænd.

Bortset fra at det er noget filososfisk sludder, idealsamfundet kan ikke være et udtænkt af kloge hoveder, der er hvor man selv har indflydelse på sit liv og samfund (=demokrati), så vil jeg mene, vi er langt tættere på idealsamfundet end USA, netop fordi vi tager hånd om de svage, i stedet for kun at gøre livet let for de rige.

Selv om ligheden i Dk og beskyttelsen af de svage er gået ned ad bakke de senere år (også før Fogh/Løkke), mener jeg stadig betragtningen holder.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 18-09-11 20:53

Altså, mosebaek, vi gil ind i Irak og er stadig i Afghanistan af hensyn til Foghs karriereplanlægning (han kunne ligefrem sig undskyld til Tyrkiet da det virkelig galdt), vi er i Libyen pga af olie, Libyen har noget af verdens lækreste olie, næsten svovlfri, endnu lækrere end nordsøolien!

Money talks, bullshit walks, som de siger i amerikanske gangsterfilm

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-09-11 20:54

Citat
Det er dæleme en påstand der vil noget - ved du noget resten af verden ikke ved ?????

Ja,og dette ved hjælp af min sunde fornuft...... og en smule logik....

Se især på Iran.(Jeg husker godt Shahen af Persien). Irak ??? er det en form for demokrati???
Hvad tror du Ægypten,ender op i.De har smidt den Israelske ambassadør,ud af landet.

M.

Kommentar
Fra : HansELund

Dato : 18-09-11 20:56

Hvordan kan man blive fri for at modtage jeres fortolkninger af det der skrives....

Jeg har ikke givet Lars Løkke skylden for noget somhelst - det har han ikke format til....

Men 10 års borgerligt styre har udsultet sygehusvæsenet.... Det er fakta.

MVH@ns

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 145 point
Dato : 18-09-11 21:06

Citat
I Singapore lærer børnene at læse, matematik mv bedre end danske børn!

Ja - de starter vist også i 3 års alderen - og i en "kæft-trit-retning skole"

Citat
En større andel af Singapores unge får en højere uddannelse end vores unge gør!

Det ville også ske her hvis alternativet var at "dø" af sult...

Citat
Den sammenligning holder i rigtig mange sammenhænge, derfor er vores skattetryk så højt i forhold til de fleste andre lande, men det vi har til overs, efter vi har betalt skat, div egenbetalinger, sundhedsforsikringer, betaling for børnenes uddannelse osv., er der ikke den store forskel på.

Jo - for arbejdsgiverne som jo "betaler" pr. ansat

Det er IKKE personskatten vi taler om, men selskabsskatten - den kunne give en del flere ansatte og lokke andre firmaer til.....

Citat
Spørgsmålet der står tilbage er, er det værre at de rige er "fattige" i Dk

Ja - da det er dem der skal holde landet kørende....

Citat
så vil jeg mene, vi er langt tættere på idealsamfundet end USA, netop fordi vi tager hånd om de svage, i stedet for kun at gøre livet let for de rige.

Det har du såmænd ret i

Citat
i stedet for kun at gøre livet let for de rige

Det er så heller IKKE det der sker - og vi tager også hånd om dem der ikke "gider" - de bør sorteres fra...

Hvem er egentlig "de svage" - hvem bestemmer hvornår man er svag

Er man svag når man har dårlig ryg men en pension på 1 million ?
Er man svag når man har sit fulde helbred men "kun" en bistandshjælp at leve af ?
Er man svag når 8 børn ikke kan gå til fodbold ?
Er man svag når der ikke er råd til en Mallorcatur ?
Er man svag når man ikke har råd til at få bilen repareret og må tage cyklen ?
Er man svag når man får 8 timers hjemmehjælp men egentlig godt ville have 10 ?

Fortsæt selv listen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-09-11 21:11

Citat
De har smidt den Israelske ambassadør,ud af landet.

Hold nu op - det skyldes jo helt andre ting

Citat
Men 10 års borgerligt styre har udsultet sygehusvæsenet.... Det er fakta.

Det er dog alligevel det værste vrøvl - find lige de "FAKTA"

Derimod har "regionerne" ikke været for gode - det er dog ikke regeringens skyld

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-09-11 21:19

Citat
men hvis du stemmer på LA, så skulle den være der.

Indrømmet....jeg tror også han hører til,i dette lag.
De er også ret sympatiske......men måske lige lovlige håbefulde (i stil med de røde).... at skabe 200.000 arbejdspladser i en håndevending,er vist lidt ønsketænkning.Ikke mindst når vi ved at en at en Ungarsk industri arbejder,kan fås til en fjerdedel,af en dansk ditto`s løn.

Er det så også Lars Løkke`s skyld??? Næh,som den gamle LO formand Thomas Nielsen sagde,"Vi har sejret af helvede til". Han så endelig "lyset",men da var det for sent.

M.

Kommentar
Fra : HansELund

Dato : 18-09-11 21:23

Kunne være sjovt at vide hvem I er....

For mage til opblæst pis skal man lede længe efter i de kredse hvor jeg kommer. Men jeg har heller ikke havudsigt..

MVH@ns

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-09-11 21:27

Citat
Kunne være sjovt at vide hvem I er....

Hvorfor Det ændrer da ikke noget

Citat
Men jeg har heller ikke havudsigt..

Du er gået glip af noget Det er sikkert Lars Løkkes skyld

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-09-11 22:30

Citat
For mage til opblæst pis skal man lede længe efter i de kredse hvor jeg kommer. Men jeg har heller ikke havudsigt..

Næh... men til gengæld,har du nok en god udsigt ud over byen.Og dog,jeg kan forstå,du kun gebærder dig,i de finere kredse.

Citat
Kunne være sjovt at vide hvem I er....

Jamen det må du da gerne vide: En gammel narrehat fra Thy.På 68 år.= Lidt livserfaring.Som du nok til gengæld mangler. Men bare rolig,din tid skal nok komme.Og du har gode chancer,for at blive klogere.(Det kan vel også kun gå een vej).
Jeg er fra den tid,da man brugte blyant.Ved du hvad det er for en størrelse????

Citat
Hvordan kan man blive fri for at modtage jeres fortolkninger af det der skrives....

Se,det er der jo en utrolig nem løsning på:Du lukker bare Kandu ned.......

M.

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 19-09-11 06:11
Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-09-11 07:58

Citat
Vi har faktisk slet ikke EUs højeste skattetryk:

Jo vi har....

Det der tales om i dit link er OMKOSTNINGStrykket på arbejdsmarkedet - ikke den enkeltes skattetryk.....

Det er en "leg" med tal

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 19-09-11 11:34

I følge A4:

"Ganske vist har danskerne den højeste direkte skat på arbejdsindkomst i EU. Ifølge OECD en andel på 27,9 procent. Og lønmodtagerne i Danmark betaler også en større sum i lovpligtige sociale bidrag (arbejdsmarkedsbidrag og ATP), som udgør en andel på 10,7 procent. Men i modsætning til de øvrige EU-lande betaler arbejdsgiverne i Danmark ingen lovpligtige, sociale bidrag. Det gør en stor forskel. I Tyskland betaler arbejdsgiverne for eksempel 16,2 procent i sociale bidrag og i Sverige 23,9 procent.

»Jeg er forundret over, at man har så stor fokus på indkomstskatten. For det interessante er jo den samlede skat på arbejdskraften,« siger professor Svend Erik Hougaard Jensen".

Lidt mere interessant læsning:

»Der er så meget andet end skatterne, som har betydning for konkurrenceevnen. Eksempelvis hvad skatterne bruges til at finansiere: Arbejdsmarkeds-relevant uddannelse eller børnepasning, så flere kan være på arbejdsmarkedet. Der er ikke nogen direkte sammenhæng mellem skattetryk og konkurrenceevne,« fastslår Torben M. Andersen.

"De to professorer Torben M. Andersen og Svend Erik Hougaard Jensen gør opmærksom på, at det samlede skattetryk i Danmark er relativt højt. Det billede fremkommer, hvis man - i modsætning til OECD - også indregner moms og afgifter på blandt andet biler, spiritus og cigaretter.

»Men når man ser bort fra de indirekte skatter, så er fakta, at billedet i offentligheden - af at vi betaler en meget høj skat på arbejde – ikke holder. Når man så alligevel har så stor politisk fokus på skatten på arbejde, hænger det vel sammen med, at den har stor politisk signalværdi,« siger Torben M. Andersen.

Han mener, at debatten om skatten er alt for meget præget af de hensigter, som organisationer og politikere har.

»På skatteområdet er der mange muligheder for at forvirre debatten med ’talhåndgranater’ i form af forskellige måder at gøre tingene op på,« siger Torben M. Andersen."

Godkendelse af svar
Fra : kartoffel88

Dato : 19-09-11 12:22

Tak for alle jeres gode svar. Det var en lærerig tråd. Denne gang synes jeg at en blå fortjener lidt point. Man behøver jo ikke være enig med svaret

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 19-09-11 12:37

"Ganske vist har danskerne den højeste direkte skat på arbejdsindkomst i EU. Ifølge OECD en andel på 27,9 procent. Og lønmodtagerne i Danmark betaler også en større sum i lovpligtige sociale bidrag (arbejdsmarkedsbidrag og ATP), som udgør en andel på 10,7 procent. Men i modsætning til de øvrige EU-lande betaler arbejdsgiverne i Danmark ingen lovpligtige, sociale bidrag. Det gør en stor forskel. I Tyskland betaler arbejdsgiverne for eksempel 16,2 procent i sociale bidrag og i Sverige 23,9 procent."

Et særligt problem ved den danske skat, i forhold til de lande der opkræver arbejdsgiverafgifter er, at vores skat er så helvedes synlig for lønmodtageren.

Hvis en dansker ser en lønseddel på 50000 kr, og får udbetalt 25000, føles det meget værre end hvis en tysker, franskmand el lign ser en lønseddel på 4000 euro, og får udbetalt 3500!

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 19-09-11 13:44

Hej kartoffel88.
Du starter dit indlæg med at glæde dig over at DF vil blive sat udenfor og du forsætter sku, endda med at kalde DF et nazistiskfolkeparti med ordene Farvel nazistiskfolkeparti her knækker filmen simpelhen.
Jeg er ligeglad hvad du tænker om DF, men at skrive disse ting ned i et blad/avis eller andre steder er vanvittigt.
Alan Berg.

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 19-09-11 14:03

alan57:

Jeg er helt enig. Den var lige over stregen. Har også trukket det tilbage tidligere i tråden.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 19-09-11 17:35

Hej kartoffel88, jeg kunne heller ikke kende dig på det indlæg, selv den bedste kan jo lave en fejl sådan er det bare så velkommen tilbage.
alan57

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 20-09-11 10:22

Citat
Jeg er helt enig. Den var lige over stregen. Har også trukket det tilbage tidligere i tråden.

Vi kan jo alle "komme til",at lade os rive med "af stemningen".

Jeg mener jo at jeg for det meste,er fejlfri.

Men skal da indrømme,at når jeg kigger i nogle af mine indlæg,er der da steder hvor jeg gerne ville kunne holde kæft,med tilbagevirkende kraft.

Men her på Kandu,"fanger bordet".

M.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 20-09-11 10:43

Der skal også være plads til at man rives med af stemningen, ellers ville det hele jo bare være en kedelig sødsuppe, så jeg er med dig Mosebaek og kartoffel88.
alan57